Skocz do zawartości

Obecna sytuacja polityczna w Polsce


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, DTaras napisał:

Zgadzam się. Tyle, że nie każdego jest stać na nowy pojazd a każdy posiadacz będzie zmuszony bo hybryda też lata na benzynę. Ilość co2 to wynik ilości spalanego paliwa i taki diesel pali go mniej (walo więcej nox ale to problem także obecnych benzyn) Konstrukcyjnie benzyna obecnie zbliża się do diesla. Silniki gazowe czyli LPG i CNG w czystej postaci to pokarm dla Rosji bo oni ziemnego najwięcej wydobywają a przy tym rafinują.

dokładnie nic dodać nic ująć , spalanie diesla jest mniejsze od benzyny szczególnie gdy Dieslem stoisz w korkach lub teraz gdy są wielkie upały samochodu nie wyłączam zeby klima pracowała , diesel pali dodatkowo 200ml gdy chodzi klima na postoju wyżyłowana jednostka  vw tsi mała pojemnością spala w korku na klimie 0,7l  wiec widać kolosalne różnice , unia czyli Niemcy przegrały wojnę o silniki i teraz mieszają z Dieslem 

ja proponuje ci sprawdzić co mazda wymyśliła za silnik zerową emisją spalin i bez rożnych pdf i innych badziewie  sprawdź silnik SKYACTIV-X   mazdy 

18 minut temu, hubertuss napisał:

Roman raczej nie chce pensji takich jak na zachodzie. Przecież zajadle krytykował europosłów po za głosowanie w sprawie pracowników delegowanych i płaca minimalną dla nich na poziomie minimalnej na zachodzie.

tylko głupi hubertus nie widzi żadnej złej sytuacji  jak mamy największą flotę to czym to grozi   jak masz mieć 8 tyś i pracować a 24tyś i nie-pracować sam sobie wybierz 

Opublikowano
2 godziny temu, Ulman napisał:

1.Po pierwsze - nie studiowałeś więc nie masz o tym pojęcia

skąd wiesz ??

2 godziny temu, Ulman napisał:

Po trzecie -  ponoć jesteś dużo młodszy więc jakie ty masz pojęcie jak było na studiach za komuny.

w rodzinie był pewny komunista wiza wi ty !!! i te same rzeczy

2 godziny temu, Ulman napisał:

1.Jak pogodzisz dwa swoje poglądy. Chcesz by pensje i dopłaty były takie jak na zachodzie a jednocześnie nie chcesz bo trzeba być konkurencyjnym. Nic dziwnego że uważasz że kolejny podatek jest dla twojego dobra i ze ci zabiorą pieniądze a jednocześnie chciałbyś mieć więcej w portfelu. 

ulmanku  wolisz tanio i najgorszymi drogami eu jeździć ?? 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Roman176 napisał:

w rodzinie był pewny komunista wiza wi ty !!! i te same rzeczy


Ze co? vis-a-vis?

To juz teraz nawet argumentem bedzie naprzeciwko kogo byl komunista? Z takim argumentem ciezko bedzie dyskutowac.

 

A co do podatku, to zeby on w calosci szedl na te drogi, to kazdy by przyklasnal. Ale paliwo jest dla rzadzacych(wszystkich) sposobem na latanie budzetu. 

Tylko skoro jest tak dobrze, wstali z kolan, sciagaja vat, jest generalnie za***iscie z nasza gospodarka, to po co kolejna danina?

Opublikowano
2 godziny temu, Roman176 napisał:

dokładnie nic dodać nic ująć , spalanie diesla jest mniejsze od benzyny szczególnie gdy Dieslem stoisz w korkach lub teraz gdy są wielkie upały samochodu nie wyłączam zeby klima pracowała , diesel pali dodatkowo 200ml gdy chodzi klima na postoju wyżyłowana jednostka  vw tsi mała pojemnością spala w korku na klimie 0,7l  wiec widać kolosalne różnice , unia czyli Niemcy przegrały wojnę o silniki i teraz mieszają z Dieslem 

ja proponuje ci sprawdzić co mazda wymyśliła za silnik zerową emisją spalin i bez rożnych pdf i innych badziewie  sprawdź silnik SKYACTIV-X   mazdy 

tylko głupi hubertus nie widzi żadnej złej sytuacji  jak mamy największą flotę to czym to grozi   jak masz mieć 8 tyś i pracować a 24tyś i nie-pracować sam sobie wybierz 

Roman głupi to sam jesteś i nie raz to pokazałeś. Który dziad trans płaci 8 tys? W ogóle co to znaczy mieć 24 tys. i nie pracować? Weź zacznij piać jakoś bardziej zrozumiale. Bo nie wiem jak mam się odnieść. jaki silnik z zerową emisją spalin? Silnik mazdy emituje spaliny jak każdy inny silnik spalinowy. Roman wzywasz innych od głupich a takich bzdur jak ty nikt tutaj nie wypisuje. Nie które zdania to nawet ciężko zrozumieć o co chodzi. O jakie silniki unia przegrała wojnę?

2 godziny temu, Roman176 napisał:

skąd wiesz ??

w rodzinie był pewny komunista wiza wi ty !!! i te same rzeczy

ulmanku  wolisz tanio i najgorszymi drogami eu jeździć ?? 

Pytasz go skąd wie, że nie studiowałeś? Przecież to widać. Podstawówka to maks. co udało ci się przeskoczyć z takim polskim. No może jeszcze gimnazjum.

Opublikowano
2 minuty temu, hubertuss napisał:

Roman głupi to sam jesteś i nie raz to pokazałeś. Który dziad trans płaci 8 tys? W ogóle co to znaczy mieć 24 tys. i nie pracować? Weź zacznij piać jakoś bardziej zrozumiale. Bo nie wiem jak mam się odnieść. jaki silnik z zerową emisją spalin? Silnik mazdy emituje spaliny jak każdy inny silnik spalinowy. Roman wzywasz innych od głupich a takich bzdur jak ty nikt tutaj nie wypisuje. Nie które zdania to nawet ciężko zrozumieć o co chodzi. O jakie silniki unia przegrała wojnę?

jak byś był mądry to byś zrozumiał 

3 minuty temu, hubertuss napisał:

Pytasz go skąd wie, że nie studiowałeś? Przecież to widać. Podstawówka to maks. co udało ci się przeskoczyć z takim polskim. No może jeszcze gimnazjum.

widzisz koleją głupotę szczeniłeś poczytaj jakie są wymagania min do górnictwa  

Opublikowano
3 godziny temu, Roman176 napisał:

 

ja proponuje ci sprawdzić co mazda wymyśliła za silnik zerową emisją spalin i bez rożnych pdf i innych badziewie  sprawdź silnik SKYACTIV-X   mazdy 

A to co on emituje? Tlen, wodór, wodę czy zapach cytrynowy?:D Szczególnie że władowano tam zawór EGR . Nie ma to jak reklama.
O zgrozo, fragmentarycznie Mazda wykorzystała coś co wcześniej zaistniało jako zapalnik w bombach paliwowo-powietrznych.
 

Opublikowano

@mirro Zaraz ci napisze, ze jak byś był mądry to byś zrozumiał. Roman miesza wszystko ze sobą coś tam pozmyśla bo coś gdzieś usłyszał. I powstają takie ciekawostki jak silniki spalinowe nie emitujące spalin. czy przegrana unii w wojnie o silniki. Ciekawe z kim była ta wojna?

Opublikowano

dokładnie i mieli wybór normy albo żywotność  wybrali normy i ślinik koczy żywotność 200tyś 

Powodem do obniżania stopnia sprężania są normy emisji spalin. Mniejsze ciśnienia i temperatury w komorze spalania oznaczają przede wszystkim mniejszą emisję tlenków azotu. Nie trzeba więc stosować kosztownych rozwiązań do oczyszczania spalin z NOx. Dzięki temu silnik ten spełniał już w momencie swojego debiutu (2013 r.) europejskie normy emisji spalin Euro 6, a także surowe normy amerykańskie oraz japońskie.

Nowy silnik Mazdy, który ma się pojawić w ofercie w 2019 r

Efektem jest większa moc i maksymalny (od 10 do 30 proc.) przy obniżonym spalaniu (o ok. 20-30 proc.). 

http://www.motospace.pl/prezentacje/mazda-skyactivd-czysty-diesel-z-przyszloscia/

Opublikowano

Roman a teraz weź przeczytaj swoje bzdury z powyższych postów i zobacz co tam na wypisywałeś. O ile zdołasz zrozumieć. Skąd ja mam wiedzieć o co ci chodzi. Najpierw piszesz, że unia i Niemcy przegrały wojnę o silniki. A potem piszesz, że chodziło o aferę spalinową. nazywasz kogoś głupim a sam nawet nie umiesz napisać to co myślisz. Nie chcę się nad tobą pastwić. Bo to nie ma sensu. każdy widzi jak jest. A silnik mazdy nawet najnowszy będzie emitował spaliny. Tylko z mniejszą zawartością szkodliwych substancji tak smao jak vw będzie dalej produkował silniki benzynowe i diesla..

Opublikowano

Roman - spełniał ale nie nadawał się do użytku. Chciano zbudować samoczynnego benzyniaka, podnoszono stopień sprężania ale okazało się że mieszanka ulega samozapłonowi nie w całym zakresie obrotów. Trzeba było dodatkowo jednak zostawić iskrę jako zapłonnik. Znowu wykręcono moc momentem obrotowym. 
Jeżeli jest tak dobrze to po jakie licho zawór EGR?

Opublikowano (edytowane)

Silnik mazdy to żaden cud. Zobaczcie sobie nowy silnik infiniti o zmiennym stopniu sprężania.  Ale i on jest przerostem formy nad treścią. Większość marek decyduje się na regulację stopnia sprężania zmiennymi fazami rozrządu i zmiennym wzniosem krzywek. Na ten czas to w zupełności wystarcza. Zresztą to nie temat o silnikach.

EGR jest potrzebny bo gdy chcemy więcej mocy niestety stopień sprężania musimy podnieść. na niskim stopniu sprężania nie da się osiągnąć mocy. Dlatego jest egr. Jak pisałem silnik mazdy to żadne cudo. Ale jak ktoś się ne zna to może uwierzy. Oczywiście w tym nowym dieslu oprócz egr jest i dpf. czyli nic nowego.

Śmiem twierdzić, że mazda nigdy nie umiała robić dobrych diesli i ten silnik to potwierdza. 2.2 litra i 150 albo 175 KM.  I to przy dość wysokich obrotach.  Do tego duże spalanie.

https://autokult.pl/1134,mazda-6-skyactiv-d-test,all

Pierwszy lepszy test i spalanie 5 l na 100 km przy 80 km/h. Więc Roman daj se spokój to nie na twoją głowę nie czytaj tych bzdur o jakichś mazdach. Oni nic nowego nie wymyślili. Jest dpf jest egr. Do tego przeciętna moc przy dość wysokich obrotach .

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano
31 minut temu, mirro napisał:

Jeżeli jest tak dobrze to po jakie licho zawór EGR?

a co ci przeszkadza egr 1,9 tdi i było nie śmiertelne   do każdego diesla eur 6  zeby spełniał jest pdf i ad blue   a tu katalizator  i egr 6b eur

33 minuty temu, hubertuss napisał:

https://autokult.pl/1134,mazda-6-skyactiv-d-test,all

Pierwszy lepszy test i spalanie 5 l na 100 km przy 80 km/h. Więc Roman daj se spokój to nie na twoją głowę nie czytaj tych bzdur o jakichś mazdach. Oni nic nowego nie wymyślili. Jest dpf jest egr. Do tego przeciętna moc przy dość wysokich obrotach .

przecież ten test to j**ana niemiecka propaganda 

Nie dało się tego zrobić z 2,0?

Delikatnym rozczarowaniem może być jednostka napędowa. 175 KM oraz 420 Nm momentu obrotowego to wystarczająca moc w takim aucie, jednak biorąc pod uwagę większą akcyzę, silnik o pojemności 2,2 l nie ma żadnego sensu. Volkswagen wyciska tyle samo z dwulitrowego czterocylindrowca i podobnie powinna zrobić Mazda.

 

xDxDxD

tylko vw 120tyś turbina sprzęgło i żywotność silnika 200tyś 

Opublikowano (edytowane)

Silnik mazdy ma dpf i napisane jest to w artykule do którego link sam wkleiłeś. Ma też egr. Do euro 6 nie każdy diesel musi mieć ad blue tylko te bardziej wysilone. jako, że silnik mazdy jak na swoja pojemność nie jest wysilony to nie potrzebuje ad blue. Jeśli ktoś się zna na silnikach na prawdę nie widzi tam nic szczególnego.

Pojemność 2,2 to duży problem na polskim rynku bo chodzi o akcyzę i co za tym idzie cenę samochodu. I o to chodziło autorowi. Że silnik powinien mieć 2 litry bo z takich pojemności inni i to nie tylko Niemcy osiągają podobne moce.

2.0 tdi w crafterach wytrzymują po 600 - 800 tys km. Więc te swoje bajki komu innemu wciskaj.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Były i chyba są bo nasza Żandarmeria Wojskowa zażyczyła sobie w przetargu busy z silnikiem dopuszczającym możliwość jazdy na paliwie lotniczym i VW takie im zaproponował.

Opublikowano

2,5 były do 2011 roku. Po lifcie w 2012 wprowadzili craftera 2,0 tdi. Z tym paliwem lotniczym to muszą coś dodawać dla smarowania układu paliwowego. Może vw zrobił jakiś dozownik oleju, czy doda do zaleceń eksploatacyjnych nakaz dolewania oleju ala mixol gdy zatankują go paliwem lotniczym.

Opublikowano

Ja mówię o Jet A do silników turbinowych, nie o nafcie. Z resztą paliwo to spełnia STANA-gowką normę, czyli US Army. Do Jelczy też mają montować Cuminsa z deklarowaną możliwością użycia tego paliwa. Inna sprawa że nie podjąłbym się wydać polecenia zalania VW tym paliwem.:D

Opublikowano
5 godzin temu, Roman176 napisał:

skąd wiesz ??

w rodzinie był pewny komunista wiza wi ty !!! i te same rzeczy

ulmanku  wolisz tanio i najgorszymi drogami eu jeździć ?? 

 

Z takim wąskim myśleniem byś po 1 semestrze wyleciał Jak skonczyłeś studia i za 3600 robisz to jesteś nienormalny.

Komunista dostał wizę??? dokąd?O.o

A kto ci powiedział ze na drogi? Sam wydumałeś?

3 godziny temu, daron64 napisał:


A co do podatku, to zeby on w calosci szedl na te drogi, to kazdy by przyklasnal. Ale paliwo jest dla rzadzacych(wszystkich) sposobem na latanie budzetu. 

Tylko skoro jest tak dobrze, wstali z kolan, sciagaja vat, jest generalnie za***iscie z nasza gospodarka, to po co kolejna danina?

Tyle od nas wyciągają ze powinno się nie dawać ani grosza więcej. Może zrobić podatek dobrowolny - ciekawe kto by to zapłacił?

Romek uznaje za skandaliczne podniesienie vat o 1% a podtki PSowskie sa dla jego dobra. Jak jeździ 100 000 rocznie to pewnie spali 7000 l paliwa + ze 3000 w gospodarstwie to bedzie płacił 1000pln rocznie więcej. Zarabiając ok 45 tys rocznie + z gospodarstwa z 80 tys zakłądając że wszystko wydaje to wzrost Vat o 1 % wygenerował wieksze wydatki o 1250 Pln. 1250 rocznie więcej przez podniesienie vatu to skandal a 1000 pln z paliwowego to dobrodziejstwo. Schiza jakich mało

6 godzin temu, Roman176 napisał:

1.unia czyli Niemcy przegrały wojnę o silniki i teraz mieszają z Dieslem 

2.ja proponuje ci sprawdzić co mazda wymyśliła za silnik zerową emisją spalin i bez rożnych pdf i innych badziewie  sprawdź silnik SKYACTIV-X   mazdy 

3. tylko głupi hubertus nie widzi żadnej złej sytuacji  jak mamy największą flotę to czym to grozi   jak masz mieć 8 tyś i pracować a 24tyś i nie-pracować sam sobie wybierz 

1. Z kim przegrali jak nadal najwiecej silników produkują

2. Nienormalny jestes? Może jeszcze spaliny wciąga i na paliwo przerabia. Jakbyś to na studiach powiedział to wezwali by  panów z kaftanem.

3. 24 tys i nie pracować to rewelacja. Na zachodzie tak jest? Ja też tak chcę:D Kiedyś to liczyłem ale o ile pamiętam to kierowca może dziennie pracować 13 godzin. Pracując 25 dni na miesiąc daje to 325 godzin / miesiąc co pomnożone przez 8,5 Eur daje 2760 Euro co przy kursie 4,3 Pln/Eur daje niecałe 11900 Pln/ miesiąc. Nawet pomimo tych skandalicznych regulacji byliby o połowę tańsi jak zagraniczni kierowcy więc żadna flota by nie upadła

 

Opublikowano
Samoczynny benzyniak - nic nowego. Odkąd istnieje obieg diesla przetestowano wszystkie możliwe do tego paliwa. Nie mniej jednak mazda (to to samo co infiniti) robi lepszy projekt: silnik wankla jako range extender dla elektryków. Ustalone warunki pracy w napędzie prądnic powodują, że tę konstrukcję można ekologicznie opanować. Jet A nie jest badany pod względem HFRR bo to do innych silników ale biorąc pod uwagę taki silnik turbowałowy to jest tam pompa mechaniczna i wymaga się do rozpylenia sporego ciśnienia bowiem wspomaganie zapłonu jest tylko na początku. Moim zdaniem Mirro trzeba popróbować mieszanki z on na poziomie 20% i zmniejszać. Jet A zapala się 30 stopni niżej niż ON i tu może być kłopot ale jak mówił kumpel Jet A to taki Diesel do helikopterów. Napewno dwusuwy na tym hasają.
Ach - ropę Roman też mamy ruską. Były projekty ogniw paliwowych. Dobre bo bez spalania, super bo samochód w domu mógłby cng lub wodór przetwarzać na energię dla domostwa (60kW to nawet kilka domostw) ale jakoś z tego odeszli. Dlaczego?
Opublikowano

na pare dni was zostawic a wy o jakis silnikach elektrycznych marzycie ,zamiast zajac sie powazna polityka :P, wyobrazcie sobie ze pol wsi po fajrancie zaczyna ladowas swoje samochody- ciekawe po ilu mikrosekundach transformator by sie wylaczyl:D.

prezesa w koncu wypuscili ze szpitala- jeszcze tylko 6 tyg rehabilitacji i sie znowu zacznie -prawie wakacje sejmowe sie zaczna ,  juz  widac walke o spadek po napoleonie z zoliboza- prawie 40 dni leczenia stawu kolanowego -nie mi takie bajki.........

jak wam sie podoba nowa ambasador usa w polsce-ciekawe sie zapowiada, slawa ustawy jakiego nawet do nowojorskich elit siegla-"czeba" podziekowac patryczkowi....

Opublikowano
1 godzinę temu, DTaras napisał:

 Były projekty ogniw paliwowych. Dobre bo bez spalania, super bo samochód w domu mógłby cng lub wodór przetwarzać na energię dla domostwa (60kW to nawet kilka domostw) ale jakoś z tego odeszli. Dlaczego?

Te ogniwa pracują. Takie ogniwa gdzie wykorzystuje się rozpad oleju napędowego pracują na francuskich okrętach podwodnych Scorpene.  Na takich jakie mieliśmy ochotę kupić. Ale chyba nie kupimy.

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Ulman napisał:

Z kim przegrali jak nadal najwiecej silników produkują

gdyby nie skody i seaty to by nie produkowali 

  1. Toyota Yaris - 869 egz.
  2. Skoda Fabia - 672 egz.
  3. Toyota Aygo - 453 egz.
  4. Skoda Octavia - 406 egz.
  5. Opel Astra - 403 egz.
  6. Toyota Auris - 381
  7. Toyota Corolla - 341 egz.
  8. Skoda Rapid - 308 egz.
  9. Toyota C-HR - 304 egz.
  10. Opel Corsa - 301 egz.
5 godzin temu, Ulman napisał:

Z takim wąskim myśleniem byś po 1 semestrze wyleciał Jak skonczyłeś studia i za 3600 robisz to jesteś nienormalny.

Komunista dostał wizę??? dokąd?O.o

A kto ci powiedział ze na drogi? Sam wydumałeś?

3600 nagrody + premie  jestem nienormalny bo mam wszystkie szkoły pod górnictwo ??

po całej eu podróżowali na koszt pastwa tylko oni mieli paszporty ....

3 nie 40mld zostanie przelanych na drogi lokalne nie czytałeś ?? 

9 godzin temu, daron64 napisał:

Ze co? vis-a-vis?

kopia ciebie znaczy po śląsku 

5 godzin temu, Ulman napisał:

3. 24 tys i nie pracować to rewelacja. Na zachodzie tak jest? Ja też tak chcę:D Kiedyś to liczyłem ale o ile pamiętam to kierowca może dziennie pracować 13 godzin. Pracując 25 dni na miesiąc daje to 325 godzin / miesiąc co pomnożone przez 8,5 Eur daje 2760 Euro co przy kursie 4,3 Pln/Eur daje niecałe 11900 Pln/ miesiąc. Nawet pomimo tych skandalicznych regulacji byliby o połowę tańsi jak zagraniczni kierowcy więc żadna flota by nie upadła

czemu ty porównujesz minimalne wynagrodzenie niemieckie ??  mam rozumieć ze w niemczech jeżdżą  miedzy narodową  za najniższą krajową ??  

Zgodnie z powyższym płaca minimalna w Niemczech czyli Mindestlohn również w tym roku będzie wynosić 8,84 euro brutto.

ulman obudź się 

6 godzin temu, hubertuss napisał:

2,5 były do 2011 roku. Po lifcie w 2012 wprowadzili craftera 2,0 tdi.

przecież ten ma najgorszą opinie bardzo awaryjny silnik  według aut centrum  żywotne to te starsze bez kwesti 

Edytowane przez Roman176
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez jahooo
      Kontynuacja tematu z 2023 roku
       
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v