arek1996072705

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość   
Gość

Co do 80-tki w polu to nie wiem bo nie widziałem jej w polu, także możesz mieć rację. Co do Kioti i Kuboty, to Kioti jak na dość mało znaną markę cenią się dużo za wysoko, ale nie widziałem go na żywo więc nie wiem czy jest wart, ale ja bym nie ryzykował z takimi markami. Natomiast Kubota... Opisywałem już w innym temacie więc nie chce mi się tego powtarzać ale słaba jakość materiałów a w kabinie wręcz tragiczna. Jak kubota  jest nowa to piękna, błyszcząca ale po 3000-4000 mth w kabinie połowa rzeczy odpada, wydechy sie przepalają itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Case znów nie ma pneumatyki. A to koszt nawet 6 tyś. zł. King ma WOM i przedni napęd włączany elektro-hydraulicznie. Do tego okno dachowe, kamera cofania, LED-y i większy komfort od podstawowej wersji Ft. Ursus C-380 też ma lepszy komfort od zwykłego Ft, ale King jest lepiej wyposażony. Ursus C-382 jest trochę lepszy od C-380, bo ma sterowanie zewnętrzne podnośnikiem i większy udźwig oraz moc.

MTZ jest dobry na konia pociągowego do ciężkiej roboty, ale na pomocnika do TUR-a to on się nie nadaje. Oczywiście porównując go do innych ciągników tu wymienionych.

Szkoda, że Case Farmall 75A nie ma hydraulicznego rewersu, bo to dobra rzecz do TUR-a. Taki rewers jest od modelu 85A. Gdyby 75 go miał, to bym polecał ten model, ale nie ma.

Zalecam dobrze przemyśleć co jest potrzebne, a czego nie potrzeba i przejechać się do dealerów z zapytaniem o ceny.

Chciałbym zauważyć, że włączanie WOM w zwykłym Ft i Ursusie jest dość nieciekawe przy częstym użytkowaniu. Żeby włączyć WOM należy zaciągnąć dźwignię WOM, dźwignią wyboru zależny/niezależny wrzucić niezależny i potem sterować tą pierwszą dźwignią. Do tego jest to dźwignia rozłączająca sprzęgło, jak pedał sprzęgła, więc nie zalecają pracować z zaciągniętą tą dźwignią dłużej niż 5 min. Oczywiście przy rozrzutniku czy siewce to nie taki problem, gorzej z beczką asenizacyjną.

Jeśli chodzi o szczegóły Ursusów, Ft czy Case, to nie ma szału. Plastiki nie powalają w każdym.

Spojrzałem na broszury Case Farmall A i ta seria zaczyna się od 85 KM, więc nie wiem, czy model 75 jest obecnie w produkcji?

Ft pewnie ma już silnik Stage IIIb (silnik taki jak w Case), a Ursus możliwe, że jeszcze sprzedaje modele z silnikiem 1104D Stage IIIA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bajek    20

Mi kiedyś Deutz-Fahr 5080 D wycenili na 132 tys, jako pomocnik i do tura dobry ciągniczek, ale do cięższych prac w polu się nie nadaje.No i również 3 cylindry, 5090.4 D ma dopiero 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ursusa dostał byś jeszcze ze starym silnikiem czyli bez głupich filtrów itp i z większą pojemnością , co powinno wpłynąć na wytrzymałość. No i Ma 4 cylindry a nie 3 jak nie które konkurencyjne model.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas435    1

 A może weź pod uwagę nh t4.74 Power Star to prawie to samo co case a trochę tańszy przynajmniej w mojej okolicy około 10 tys.

JA za nh jak wyżej z następującym wyposażeniem: klimatyzacja, fotel pasażera z pasami, homologacja na 2 osoby, 4 wyjścia hydrauliki, radio, lampa błyskowa, kpl. obciążników przednich (270 kg), rewers, haki cbm, skrzynaia 12/12 wytargowałem 99 netto plus pierwszy przegląd serwisowy z wymainą oleju i filtrów gratis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rk1    5

Jeśli chodzi o farmtraca to trochę jeździłem poprzednikiem 675dt to znaczy 80 4wd ( to to samo tylko zmienili nazwę), rok 2006 przebieg 3000mth od nowości nic poważnego się nie działo, jakieś małe awarie ( pompka elektryczna do paliwa 400zł, problem ze wspomaganiem, cieknące wyjście hydrauliki i to chyba na tyle). Ciągnik dość zwrotny, dobrze współpracujący z turem, dobra widoczność, spalanie normalne, prosty w obsłudze tanie przeglądy ok 1200zł, a z tego co widzę to ta wersja king dość dobrze doposażona jak dołożą ci klime i cenę do 115000-120000 brutto to bym się nie zastanawiał tylko brał farmtraca. Co do case to nie wiem co mogę ci poradzić chociaż kiedyś miałem case 1056xl ale to inne czasy produkcji i inny ciągnik. Jeśli ten case będzie w podobnym wyposażeniu i w podobnej cenie to masz spory dylemat, ale jeśli będzie droższy o 20tysi to chyba nie przepłacałbym i wziął farmtraca jak będziesz dbał, pilnował przeglądów to czy to case czy farmtrac powinien posłużyć ci kilkanaście lat bez większych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968
Napisano (edytowany)

Widzę, że pojawiło się bardzo wiele podobnych tematów odnośnie ciągnika pomocniczego 70-80 km.
Patrząc po statystykach sprzedaży z ostatnich lat i miesięcy większość wybierze i tak pomiędzy New Hollandem, a Zetorem.
Czytam z ciekawością co piszecie, bo sam mam ochotę zamienić C-360 3P na coś wygodniejszego, bo już i tak nikt nim nie chce jeździć.
Posiadam Farmtraca 80 4 WD z ładowaczem i taki poziom ciągnika pomocniczego mi wystarcza, dlatego biorę pod uwagę tańsze ciągniki.
Poza tym Farmtrac sprawuje się bardzo dobrze, zrobione 2500 mth i tylko kilka drobnych problemów usuniętych we własnym zakresie. Najdroższa naprawa to wymiana rozrusznika spalonego przez stacyjkę która nie odbiła przy odpalaniu.
Chciałbym jednak żeby kolejny ciągnik miał skrzynię 40 km/h (ponieważ mam daleko na pola), wałek 540 Eco (będzie pracował głównie w opryskiwaczu, rozsiewaczu, kosiarce, przetrząsarce, zgrabiarce, prasie - czyli wszystko poprzez napęd WOM) oraz klimatyzację.
Trochę przeglądam obecny rynek tańczych modeli i napiszę swoje spostrzeżenia:

1. Kioti RX 7320
Plusy:

- Cena 99 tyś netto, ładowacz czołowy firmy pronar gratis - uważam że dla osób szukających ciągnika do okazjonalnych prac z ładowaczem jest to bardzo dobra oferta,
- Kabina Kioti jest najlepiej wykonana ze wszystkich ciągników z mojego porównania, nawet droższe ciągniki mają często gorszą kabinę. Wszystko spasowane jak należy, estetyczne, solidne i pod ręką, bardzo wygodnie siedzenie. Ode mnie bardzo duży plus za kabinę.
- Ciągniki Kioti mają opinie niezawodnych i są sprzedawane z powodzeniem praktycznie na każdym kontynencie. Można mieć tylko obawy do instalacji pneumatycznej montowanej przez Pronara.
- Klimatyzacja w standardzie.
- Skrzynia 38 km/h , 24x24 przełożenia z biegami pełzającymi i rewersem przy kierownicy
- Wałek 540 ECO
- Fabrycznie montowany rozdzielacz i joystick do ładowacza.
- Podnośnik na 2 zewnętrznych cylindrach co znacznie ułatwi późniejsze naprawy
- Chyba najmniejszy promień zawracania ze wszystkich porównywanych modeli
- Bogate wyposażenie (część w opcji): Automatyczny WOM (automatyczne wyłączenie przy podniesieniu ramion podnośnika), Asystent kontroli skrętu (zmniejsza obroty silnika przy nagłym skręceniu kół), elektrohydraulicznie włączany WOM, obroty wałka zmieniane w kabinie, przedni napęd włączany elektrohydraulicznie.
Minusy:
- za 99 tys. netto nie kupimy tego ciągnika, ponieważ żeby dało się go używać trzeba go jeszcze wyposażyć chociażby w (ceny netto):
- pneumatyka 2+1 4800 zł
- korpus zaczepów 2340 zł
- zaczep 620 zł
- lampy robocze przód 160 zł
- lampy robocze tył 160 zł
- druga para szybkozłączy 1360 zł
- wycieraczka tylna 380 zł
- gniazdo 3 pinowe 90 zł
Co daje w sumie cenę 108 530 zł netto.
Można jeszcze dobrać:
- obciążniki przednie 2900 zł
- przedni tuz 8500 zł
- trzecia para szybkozłączy 1360 zł
- lampa błyskowa 250 zł
- radio 680 zł
- korek ON na kluczyk 100 zł
- asystent kontroli skrętu 160 zł
- koła do międzyrzędzi 5000 zł
Oczywiście część tego wyposażenie można pewnie wytargować w cenie, albo ktoś może czegoś nie potrzebować
- silnik Euro IIIB, z filtrem cząstek stałych, common rail i bardzo małą pojemnością 2435 cm3
Dla mnie silnik Euro IIIB jest to pewna niedogodność, jak zacznie wypalać filtr to ciągnika nie zgasisz, tylko czekaj aż skończy, common rail podniesie w przyszłości koszty ewentualnych napraw. Mała pojemność powoduje, że pewnie łatwo go zdusić pod obciążeniem.
Ponadto pronar w instrukcji obsługi zapisał wymagany czas rozgrzewania silnika przy niskich temperaturach i tak:
0 C lub powyżej – 5-10 minut
0 C do -10 C – 10-20 minut
-10 C do -20 C – 20-30 minut
- 20 C lub poniżej – 30 minut lub dłużej

- okresy między przeglądami: co 200 mth wymienić olej w silniku i filtr oleju przekładniowego, co 400 mth olej w przekładni i przedniej osi.
Bagatela w przekładni jest 60 l oleju, a w przedniej osi 8,5l . W silniku schodzi 8,3 l.
Zakładając cenę 20 zł/l x 70 l= 1400 zł co roku na wymianę oleju w przekładniach plus 2 razy w silniku. Wiem, że po gwarancji nikt nie będzie wymieniał tak często, ale patrząc na wymagania producenta (albo Pronara) to jest coś nie tak. Raczej producenci wydłużają okresy między kolejnymi przeglądami nawet do 600 mth, a nie co 400 mth olej w przekładni.
Nie dziwi mnie teraz dlaczego niektórzy dealerzy Kioti oferują gratis gwarancję 5 letnią na ciągniki.
- dźwignia zmiany biegów po lewej stronie może być dla niektórych wadą, ale przy pracy z ładowaczem jest to nawet całkiem wygodne rozwiązanie.
- wylot tłumika pod ciągnikiem może mieć negatywny wpływ na rośliny podczas oprysków czy siania nawozów.

Podsumowanie:
Kioti RX7320 przy pierwszym spotkaniu robi bardzo dobre wrażenie. Jakość wykonania, komfort prowadzenia i cena stanowią niewątpliwie plusy ciągnika. Niestety po głębszym poznaniu ciągnik stracił w moich oczach, głównie ze względu na okresy między przeglądami i silnik Euro IIIB. Warto by jednak sprawdzić, czy te wymagania odnośnie przeglądów są wymysłem Pronara czy Kioti.

2. Farmtrac 675 DTN King

Plusy:

-Cena 100 000 netto wg cennika, na Farmtraca można uzyskać spory upust u dealerów.

W 2010 roku 80 4WD kosztował 100 tys ale brutto
- Pierwszy przegląd w cenie zakupu. Materiały eksploatacyjne kupiłem sam.
- Silnik jeszcze Euro IIIA Perkins 1104D-44T bez filtra cząstek stałych z pompą rotacyjną pojemność 4400 cm3, wymiana oleju co 300 mth,
- Skrzynia Carraro 12 x 12 z rewersem przy kierownicy, uważam że bardzo udana konstrukcja.
- za ceną 5000 zł netto dostajemy w stosunku do modelu 675 DTN lepszą kabinę, fotel pneumatyczny, końcówki CBM, oświetlenie robocze LED, nową maskę, elektrohydrauliczne włączanie WOM i przedniego napędu. Dlatego według mnie lepiej dopłacić te 5000 zł i wziąć Kinga.
- mam model 80 4WD, mechanicznie różni się tylko silnikiem, bo u mnie jest wolnossący Euro II, ale według mnie ciągnik bardzo mało awaryjny. Sprzęgło suche, zrobione 2500 mth w ładowaczu i nie widać zużycia.
- cena części. Potencjalne awarie dotyczą głównie wyposażenia ciągników które jest polskiej produkcji, więc ceny części zamiennych nie są wygórowane. Do Perkinsa i Carraro też nie powinno być tragedii. Najdroższa w naprawie może być pompa rotacyjna, a serwis Perkinsa raczej nie naprawia tego na gwaracji, bo zawsze jest wina użytkownika. Ja miałem na gwarancji wymienianą uszczelką pod chłodnicą oleju przez Perkinsa i nie było żadnych problemów.
- cena oryginalnych filtrów niewygórowana w stosunku do marek zachodnich
- siedzenia pasażera (plastikowe ale jest)
- instalacja pneumatyczna w cenie
Minusy:
- skrzynia 30 km/h (80 4WD osiąga 30 km/h przy maksymalnych obrotach silnika) co dla mnie go dyskwalifikuje, ale jak ktoś ma blisko pola to ok
- wałek 540/1000 - brak wałka 540 Eco co dla mnie również go dyskwalifikuje
- klimatyzacja za dopłatą, ale podobno i tak działa słabo (w swoim nie posiadam)
- kabina pomimo modernizacji to jeszcze nie poziom Kioti
Podsumowanie:
Farmtrac 675 DTN King z uwagi na sprawdzony silnik Perkinsa Euro IIIA oraz konstrukcję która jest już produkowana ponad 10 lat nie będzie sparzał problemów w użytkowaniu. Zmodernizowana kabina poprawi trochę komfort. Dla mnie brak skrzyni 40 km/h oraz wałka 540 Eco go dyskwalifikuje.

3. Farmtrac 685 DT
Plusy:

- skrzynia Carraro 24x24 40 km/h
- wałek 540 Eco
- wersja limitowana cool z klimatyzacją gratis chyba w cenie zwykłej 685
- sprawdzona konstrukcja, ciągnik masywniejszy od 675 DT.
- 1 przegląd gratis, cena polskich części, cena filtrów
- elektrohydrauliczne włączanie wałka WOM i przedniego napędu
- instalacja pneumatyczna w cenie

Minusy:
- Silnik perkins Euro IIIB 85 km z common rail, filtrem cząstek stałych, pojemność 3387 cm3m, elektronicznie sterowany
- Cena katalogowo 120 netto, to już dużo więcej od 675. Dodam, że cena Farmtraców poleciała i tak ostro w dół z uwagi na spadek sprzedaży. W ubiegłym roku powiedzieli mi za model 685 DT 134 netto według cennika.
- Kabina gorsza niż w Kingu, taka jak w zwykłej 675 DTN.

Podsumowanie:
Farmtrac 685 DT spełnia wszystkie moje wymagania, ale cena w stosunku do 675 DT jest już dużo wyższa. Poza tym oferowany jest już silnik Euro IIIB co dla mnie też jest wadą.

4. Ursus C-382/ C-380M
Plusy:

- Cena ok 110 netto (106 netto C-380M)
- Wałek 540 Eco
- Silnik jeszcze Euro IIIA Perkins 1104D-44T bez filtra cząstek stałych z pompą rotacyjną pojemność 4400 cm3
- skrzynia Carraro 40 km/h
- kabina 4 słupkowa
- przywiązanie do rodzimej marki, w zasadzie teraz to tylko znaczek
- cena filtrów do Perkinsa
- instalacja pneumatyczna w cenie
Minusy:
- krótko na rynku, brak opinii o jakości złożenia tego wszystkiego.
- skrzynia 12 x12 przy 40 km/h obawiam się czy da się dobrać odpowiednie przełożenia do wszystkich prac. Farmtrac ma 12x12 przy 30 km/h, a 24x24 przy 40 km/h.
- kabina pomimo, że z zewnątrz wygląda ładnie i jest 4 słupkowa to w środku jest bardzo słabo zrobiona z tego co sam oglądałem i porównywałem nawet do mojego 80 4 WD.
- klimatyzacja za dopłatą i podobno z jakością chłodzenia też nie jest najlepiej.
- wysokość 275 cm
Podsumowanie:
Ursus C-382/C-380m jest w zasadzie najtańszą ofertą spełniającą moje wymagania skrzyni 40 km/h i wałka 540 Eco. Brak silnika Euro IIIB stanowi również plus tego ciągnika. Moje obawy budzi tylko jakość montażu przez Ursusa i czy skrzynia 12x12 pozwoli na dobranie odpowiednich przełożeń do pracy.


Ursusa C-380 i zetora majora nie biorę pod uwagę ponieważ nie mają wałka 540 Eco i skrzyni 40 km/h. Już wolałbym Kinga zamiast tych dwóch.

Nie znam za bardzo wyposażenia i cen zachodnich ciągników. Ale z tego co czytam na forum to sprawiają więcej problemów niż mój Farmtrac, chociażby można poczytać opinie posiadaczy nowych Farmalli. Cena części i przeglądów na pewno będzie wyższa niż Farmtraca, czy Ursusa.

Jeśli znacie dobrze jakieś modele tanich ciągników pomocniczych to dopiszcie do tego zastawienia. Może zmieni to trochę mój punkt widzenia. W tym momencie wybierałbym pomiędzy C-382, a Farmtrac 685 DT.



 

Edytowano przez tompil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoza    10

bież ursusa 82 masz sprezarkę odłączaną wielki plus w case nh jest za dopłatą i co najgorsze sie nie rozłącza raz wroku uzyjesz a cały rok chodzi to jest bez sensu case i nh mają 3 celindry do 75 km 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj