Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam mtz 96 rok robiłem hamulce i wiem co mowie jak nie hamują to olej idzie na tarcze jak hamują i sie blokują to wina kulek na rozpierakach jak sie nie remątuje i nie reguluje hamulców to ich nie bedzie

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Na pewno nie kupujcie tych "różowych" czy jaki tam mają kolor.

Właśnie jednemu klientowi założyłem takie czerwone, klejone. Takie kupił i kazał założyć. Czekam jeszcze za dociskiem od ręcznego. Jak złożę to zobaczymy jak to będzie wszystko działać. Bo w sklepie, w którym kupił tarcze powiedzieli mu, że te są najlepsze.

Opublikowano

Ja miałem różowe nitowane. Klejone miałem gdy ciągnik kupiłem. Przy zjeździe z długiej górki po rozgrzaniu zachowywały się jak by od temperatury zmiękły. Blokowało hamulec tak że nie dało się odhamować ciągnika. Po ostygnięciu wracało do normy. Jaki miały kolor nie mam pojęcia.

Opublikowano

Ja mam te klejone wziąłem bo były najdroższe więc pomyślałem że będą ok a sprzedawca bardzo zachwalał. Na początku za ostro je ustawiłem bo delikatne naciśnięcie pedału powodowało jakby jego samoczynne dociskanie do dołu i cięgnik stawał w miejscu. Ale później delikatnie popuściłem i jest ok. Owszem czasami się jeszcze taka sytuacja zdarza ale bardzo sporadycznie. 

Opublikowano

W moim Pronarze podszlifowałem gniazda od kulek rozpieraka, aby były bardziej podłużne i od czasu do czasu od dołu między tarcze rozpieraka podaję środek WD w spraju. Nie należy zraszać tarczy hamulcowych i wszystko jest ok. , bo ciągłe rozbieranie i wymiany tarcz nie dawały żadnego efektu

Opublikowano

Tak pasują dźwignie, a  ręczny i blokada są na tarcze 180mm, nie zależnie czy  hamulec zasadniczy jest 180mm czy 205mm.  W wersji 3 tarczowej jest tak samo. Na 3 tarcze też idzie przerobić tylko trzeba extra dokupić wałki od blokady i ręcznego.

Opublikowano

Panowie co do blokowania hamulca to sprawy nie rozwiążą takie sprężyny do rozpieraka (http://allegro.pl/agro-mar-sprezyna-hamulca-3-zwoje-mtz-pronar-i5903746424.html) ? U mnie lekkie naciśnięcie pedałów powodowało samoistne wciąganie ich w podłogę. Hamulce rozebrałem, wszystko wyczyściłem, tarcz nie zmieniłem bo jeszcze 11+mm. Jedne są jakieś czerwone drugie szare. Sprężyny założyłem, rozpierak ciężej chodzi, dodam, że gniazda kul są okay. Poskładałem, wyregulowałem i robiłem próby na ziemi oraz lodzie.Hamują taką siłą jaką chce, a nie jak wcześniej czyli lekko przyhamowałem, a one jak złapały to prawie szybę lizałem. Do tego ręczny już nie blokuje po spuszczeniu, a te 5 zwojowe to takie flaki i moim zdaniem dobrze nie odciągają. Faktem jest, że pedał chodzi może i ciężej, ale hamuje się płynniej. Zobaczę jeszcze co to będzie wraz z upływem czasu aczkolwiek uważam, że te sprężyny to dobre rozwiązanie.

Opublikowano

Tego Ci nie powiem. Z tego co wiem nie tylko ja z forum mam takie założone. Zresztą szkoda się w temacie rozwodzić czy i ile wytrzymają. Pewnie będzie zależało od producenta i jakości użytego materiału. Poza tym zainwestowanie około 20zł w sprężyny i trochę roboty to nie jest mega poświęcenia za być może odpowiednie hamulce. Siedząc na forum i myśląc nikt sobie tego nie naprawi. U mnie pomogło, na jak długo to zobaczę, ale jeśli na lodzie miałem możliwość regulowania siły hamowania to nie jest źle. Przy starych sprężynach to pasy w fotelu przydałyby się. Na asfalcie była tragedia, była możliwość nie hamowania albo hamowania na 100%. Tyle ode mnie powodzenia. 

Opublikowano

seweryn20

 

Ten sklep jest odemnie 15 km, wszystkie części kupuje u nich, chłopaki ogarnięte bardzo, warto z nimi pogadać, problem jest tego rodzaju że mam nowe tarcze one są gładkie takie i hamulce idealnie wyregulowane jak jest wilgoć w powietrzu, albo pada dotknę hamulca delikatnie zaraz mi koło zablokuje aż pociągnie pedał jakby sam się podciągał podczas obortu, a jak jest sucho normalnie to hamulce mam słabe weź tu ogarnij, w przypadku ceramicznych tarcz tego nie będzie ? 

 

 

http://allegro.pl/agro-mar-tarcza-hamulcowa-180-klejona-mtz-pronar-i6557158150.html?reco_id=5118115b-9094-11e6-a0a2-56847afe9799&ars_rule_id=201

 

takie mam 

Opublikowano

Ja kupiłem takie czerwone ale nitowane to w ogóle hamulca nie było. Leżą w garażu zawadzają. Zastanawiałem się czy nie podejść do gości co sprzęgłowe okuwają co powiedzą czy mają jakąś nadającą się okładzinę.

Ja mam w swoim zaś szare nitowane o ile dwa może trzy lata był spokój zaczynają słabo hamować. Jedno koło jak jest wilgoć zawsze blokuje przechodzi po przejechaniu 100-200 metrów na hamulcu. Nie wiem co założyć do tego ustrojstwa.

W zimie potrzebuje dobrego hampla bo na podnośniku wożę taki ciężar że o zablokowaniu koła nie ma mowy a do tego hamulce mam coraz słabsze.

Opublikowano

ja też ruskim jeżdżę w sumie tygodniowo 160 km wywar wożę do tuczników to beczka 6 tys go ciśnie to koła nie zablokuje w beczce hamulce brzytwę mam. ale trzeba by się zastanowić co jest przyczyną, tego wydaje się ze materiał na tarczach  stanie się szorstki jak jest wilgoć, i po kilku zahamowaniach hamulce są słabe, znajomy mi mówił że on jak jest wilgoć tak łapie że sam się podciąga pod wpływem obrotu tarczy, najdziwniejsze jest to że ręczny mi dobrze hamuje, ciekawe Pronary jakie mają hamulce, fabrycznie wychodzą  z tak słabym,i hamulcami 


poczytałem trochę o tym, jakie tarcze pomijając te ceramiczne najlepiej się sprawdzają ?

Opublikowano

Ja przerobiłem chyba wszystkie dostępne tarcze i prędzej czy później zaczyna blokować. Właśnie najbardziej jak jest wilgoć. Teraz poległy z KOMFORTu ale  dobrze hamują i długo nie blokowały. W suprach też jest taki patent to i półoś urwie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez Zefir
      Witam , otóż jakiś czas temu zakupiłem fendta 311 lsa i zastanawiam się czy nie posiada ona wyjścia na hamulce hydrauliczne przyczepy , gdyż ma  nie parzystą liczbe wyjść   hydraulicznych co w jego wypadku wynosi 3 pary plus ta jedna która jest zamontowana bardziej z boku niż na tym panelu co są umiejscowione tamte  . I nasuwa mi się pytanie czy to nie jest wyjście hamulców hydraulicznych , mógłby ktoś wyjaśnić jak to rozpoznać lub do czego one może służyć ? 
    • Przez MariuszKlim
      Cześć
      Szukam używki: ładowacz TUR do tego ciągnika, ktoś może wie z jakich ciągników pasować będzie taki rozstaw/mocowań tura? małe przeróbki mogą być
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v