Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

To musisz szukać na wyczucie. Ogólnie to proste bo przekładnie kątowe sprawdzisz to kilka śrubek.

Zwolnice po kolei kręcisz każdym kołem ale tak by przeciwne się nie kręciło tylko wał. Jeśli łupie tylko na jednym to go masz. Jeśli na obu to albo obie nawalają albo to dyferencjał. Wbijasz bieg i znów kręcisz. jeśli cicho to był to dyfer, jeśli głośno to zwolnice.

Może to być i zębatka i łożysko. dalsza jazda może narobić więcej strat. 

Sprawdź też krzyżaki i luz na flanszach.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Dzięki Seweryn jesteś wielki.


..... ale tylko podczas cofania " tryka"-do przodu zap...dala jak talala. Jak by nie było klucze w dłoń ....

Jak namierzę co "strzelało" to się podzielę znaleziskiem...

Opublikowano

Witam wszystkich

Chciałbym się zapytać czy to prawda że MTZ mają słabe przekaźniki bo gdzieś słyszałem że jest załączany na jakimś pasku i do ciężkich prac sie nie nadaje,a chciałbym go zgrać z wozem paszowym KUHN euromix I przy którym aktualnie chodzi john deere 6620 a jest trochę za duży do niego.A ten MTZ 82    96r.

 

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Opublikowano

No wałek w nich potrafi być upierdliwy a dokładnie mechanizm załączania. 

Są dwa rodzaje na wąską i szeroką taśmę i przynajmniej dwa rodzaje taśm jedne lepsze drugie gorsze. 

Samego mechanizmu trzeba pilnować, regulować i nawet daje rady.

Patrzyłem z ciekawości na zapotrzebowanie na moc tych wozów i w zależności od wielkości jest od 60-125 koni. 

Trudno mi powiedzieć może ktoś to zna z realu, przerabiał u siebie. 

 

Opublikowano

seweryn20

 

A orientujesz się może czy wymiana paska jest trudna czy trzeba dużo grzebać w maszynie.

Mocowo na pewno da rade ale mi chodzi o tą awaryjność tego paska. Jak będzie przeciążony czy tylko pasek pęknie a może coś poważniejszego sie stać?

Jeśli wymiana nie jest skomplikowana to na próbę można zobaczyć.

Opublikowano

Wymiana jest prosta. Spuszcza się olej, pod siłownikiem podnośnika jest dekiel odkręcasz a pod nim dwa długie wkręty regulacyjne które też wykręcasz. 

Odkręcasz śruby z tyłu mostu na około pokrywy wałka wom i wyciągasz cały mechanizm który wygląda tak:

https://www.google.pl/search?espv=2&biw=1680&bih=925&tbm=isch&sa=1&q=mtz++wom&oq=mtz++wom&gs_l=img.3..0i7i30j0i30j0i8i30.9440.9440.0.9602.1.1.0.0.0.0.146.146.0j1.1.0....0...1c.1.64.img..0.1.146.-lqDr63DnxY#imgrc=8qcQmqTty0SMlM%3A

Widać dwie taśmy. Tyle.

 

Opublikowano

Panowie właśnie zdjalem prawy hamulec. Okladzina jest peknieta w jednym miejscu. Wzdłuż tarczy od wewnątrz do zewnątrz z dwóch stron. Czy to może blokować hamulec i trzeba wymienić tarcze? Druga rzecz to rozpierak. Lekko pociagne za tą rączkę co pedal hamulca się do niej przykreca i gołym okiem widać że już się rozchodzi. Wychodzi ze jakbym sprezyne zdjął z pedału hamulca to od razu by koło hamowalo

Opublikowano

Panowie wszystko naprawione. wymieniłem sprężynki i nic nie blokuje :) Na przyszłość: W moim rozpieraku miałem sprężynki z pięciu zwoji. Kupiłem z 3 zwoji i ręcznie rozpieraka się nie ruszy :) trzymają jak wściekłe :) Są trochę krótsze i pewnie przez to nie wiem jeszcze czy na dłuższą mete się sprawdzą :) Dzieki wszystkim za pomoc :)

Opublikowano (edytowane)

witam właśnie złożyłem prawy hamulec z ręcznym nie ma problemu bo nic nie zmieniałem tylko wyczyścilem w noznym wymieniłem tarczę i tu moj problem nie da się wogóle pociągnąć tych widełek co rozszerzaja rozpierak ani nogą się nie nadusi . wsadzalem lapke miedzy śrube i udało mi się ruszyć może z milimetr . tak ma być czy tarczę za grube są bo miały 11.9 mm dodam jeszcze że mam zdjęte koło z piasta i nie mam możliwości spróbować pojeździć

Edytowane przez robi57362
Opublikowano

@Elektrotechnik Zwykłych nawet nie kupuj bo na pewno będzie szmelc tzn. będą blokować szarpać itp. Ja rok temu przerabiałem to w tym moim szmelcu, rozebrałem to, wszystko wyczyściłem, gniazda przeszlifowałem trochę żeby były idealnie gładkie i wiesz ile było - 3 dni. Zmarnowany dzień roboty. Jeśli ma być lepiej to jedynie na tych plecionych, czytałem kilka opinii że problem ustępuje po ich zastosowaniu. Ja pokładam jedyną nadzieję w tych właśnie tarczach, nie długo wezmę to rozbiorę i muszę kupić właśnie te plecione do siebie założyć. Nie wiem co za tępy łeb tak to zrobił przecież to jest tak jak by nie było hamulca bo jak lekko naciśniesz to od razu idzie szybę przednią głową wybić...

Opublikowano

witam właśnie złożyłem prawy hamulec z ręcznym nie ma problemu bo nic nie zmieniałem tylko wyczyścilem w noznym wymieniłem tarczę i tu moj problem nie da się wogóle pociągnąć tych widełek co rozszerzaja rozpierak ani nogą się nie nadusi . wsadzalem lapke miedzy śrube i udało mi się ruszyć może z milimetr . tak ma być czy tarczę za grube są bo miały 11.9 mm dodam jeszcze że mam zdjęte koło z piasta i nie mam możliwości spróbować pojeździć

ponawiam pytanie . ją kupiłem właśnie tą z drugiego linku ma być bardzo dobra jak okaże się inaczej to zamówie tą pleciona z allegro bo chyba w całym lubelskim nie można ich kupić
Opublikowano

Ja mam te z ostatniego linku.. Okładzina jest dosłownie jak na tarczy sprzęgłowej. Założyłem je w dwóch ciągnikach i jak na razie bez problemu. te plecione niby pierwszy i drugi link są trochę dziwne odlane na wtryskarce z tworzywa. Na pewno nie kupujcie tych "różowych" czy jaki tam mają kolor.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czyli generalnie te nitowane są lepsze tak? Jutro jadę do sklepu, zobaczymy co mają. a jak nie kupię to będę  musiał szukać w internecie. A muszę mieć dobre tarcze, bo będę to robił klientowi w 3 MTZ-ach, więc musi to dobrze działać.

Opublikowano

ja czytałem wiele opinii o tych plecionych hi są najlepsze z pierwszego linku chciałem takie kupić w sklepie ale nigdzie ich nie ma a na allegro są i mają 2 lata gwarancji a reszta tylko rok a cena nie jest aż taka powalajaca u mnie najwięcej czasu zajęło czyszczenie z prawej strony cały bęben piachu w ręcznym i z lewej strony błoto olejowe . nie wiem co mam robić bo nie można prawie rozpieraka ruszyć a koło dopiero założe może w sobotę bo dopiero będzie wkład piasty bo stary nie nadaje się do składania

Opublikowano

Seweryn dobrze Ci na nich hamuję, tzn dobra jest skuteczność? Zastanawiam się czy nie oddać gdzieś do nabicia, bo na tych z allegro to albo blokuje, albo nie hamuje. to oberwie na frezie bo nie dospawane.  

Opublikowano

Ja kupiłem te z ostatniego linku. Okładzina przynajmniej podobna do takiej jak na tarczy sprzęgłowej. Nie narzeka bez względu na rozgrzanie nie zmienia się sposób hamowania. Klejone takie jak by z tworzywa po rozgrzaniu na dłuższej górce zaczynały blokować koła jak by miękły pod wpływem temperatury.

Na tych co mam w lecie na prostych drogach nawet nie ma co zapinać hamulców w przyczepie z ładunkiem 4 czy 5 ton .

Opublikowano

uważajcie do jakiego mtz bo u mnie w mtz 82 99 rocznik te tarczę 12 mm są za grube . miały dokładnie 11.9 mm jedną wsadzilem nowa a druga stara dobieralem taka zeby byla akurat w tej odudowie bo nowe wystają ok 1.5 mm

Opublikowano (edytowane)

Połączyłem. Przeczytaj ten temat od początku, a wszystkiego się dowiesz.

 

 

 

Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy idzie wstawić  w mojego belarusa 952.4 inne hamulce tz takie które się nie bd zacinać, bo mam z tym straszny problem choć bym nie wiem co robił (czyścił smarował piłował) to ciagle po jakimś czasie jest ten sam problem blokują sie więc moje pytanie jest takie czy idzie tam wstawić jakieś inne hamulce które by były dobre i nie stwarzały problemów np od innego modelu

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

koego wyżej grycho nie mów że to jego wina bo belarusy , mtzty i pronary tak mają . Wiem bo sam mam pronara 82sa i jest tak że z przyczepą 3t jest ciężko wyhamowac bo jak nie hamują to nie hamują a jak zaskoczy to w momencie się blokują i kicha

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez Zefir
      Witam , otóż jakiś czas temu zakupiłem fendta 311 lsa i zastanawiam się czy nie posiada ona wyjścia na hamulce hydrauliczne przyczepy , gdyż ma  nie parzystą liczbe wyjść   hydraulicznych co w jego wypadku wynosi 3 pary plus ta jedna która jest zamontowana bardziej z boku niż na tym panelu co są umiejscowione tamte  . I nasuwa mi się pytanie czy to nie jest wyjście hamulców hydraulicznych , mógłby ktoś wyjaśnić jak to rozpoznać lub do czego one może służyć ? 
    • Przez MariuszKlim
      Cześć
      Szukam używki: ładowacz TUR do tego ciągnika, ktoś może wie z jakich ciągników pasować będzie taki rozstaw/mocowań tura? małe przeróbki mogą być
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v