Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

z tym zaworkiem to nie jest tak pojedynczo. Ja tam zawsze radzę odkręcić miskę i obejrzeć pompę. W naszym 914-1014 dopiero gdy robiliśmy kapitalny remont odkryliśmy przyczynę niskiego ciśnienia- luźna rurka zasilająca. I teraz po wymianie panewek, dołożeniu turba, i zostawieniu pompy bez niczego ma 4.5bar na zimnym na 600obr i tak z 1 bar na bardzo mocno rozgrzanym.

Opublikowano

koledzy a powiedzcie co może być przyczyna wżerów na panewkach ciśnienie jak się zapali 4 atmosfery jak troszkę pochodzi to 5 i jak się rozgrzeje 4 czy wysokie czy niskie obroty a po remoncie z 350 mth macie jakieś pomysły na to ??? wał ok wżerów brak

Opublikowano

Koledzy można by powiedzieć ze TEN TYP TAK MA !!!!, i bardzo nie można tu coś poradzić. Silnik i cały ciągnik został opracowany w połowie lat 60-tych wtedy takie ciśnienie oleju w pełni wystarczało, i 0,5 atm.-wolne obroty 3,5 wysokie obr. jest w pełni prawidłowe !!! :rolleyes: .Dość częstym powszechną praktyką przy tym silniku jest ze przy remoncie silnika wału się nie rusza ,dopiero gdy jest zatarty lub ciśnienie mniejsze od podanego szlif jest potrzebny i daje jakiś efekt.

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów:)

Jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość i już przechodzę do rzeczy.

Mianowicie mam problem z ursusem 912. Został kupiony w zeszłym roku, wtedy miał ciśnienie na zimnym chyba nawet ok. 6, po wymianie oleju w czasie pracy ciśnienie zaczęło powoli spadać.

Później na zimnym silniku i niskich obrotach było tylko 2,5 a po rozgrzaniu podczas pracy na wysokich obrotach spadało do niecałe 1, a na niskich obrotach 0 i tak zostało, lipa.

Czy koleś który sprzedawał mógł wlać jakiegoś "polepszacza" do oleju czy coś się mogło spierniczyć??

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A jakie ciśnienie miał zaraz po wymianie oleju? i jaki masz filtr oleju - pp czy odśrodkowy?

Opublikowano (edytowane)

Zaraz po wymianie miał takie jak przed, jak ruszył do pracy do zaczęło powoli spadać

Kurcze nie wiem jaki tam filtr jest, ale chyba odśrodkowy

Edytowane przez small20
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

To nie wymieniałeś czy nie czyściłeś filtra przy wymianie oleju?

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Tak odśrodkowy. Więc pytanie jakie były na nim luzy?

Ale skoro zaraz po wymianie było dobrze to raczej nie on no chyba że źle złożony, rozkręcił się.

Zanim będziemy obstawiać najgorsze przydało by się zajrzeć do zaworu przelewowego na pompie.

Możliwe, że się zaciął w pozycji otwartej i olej zamiast w obieg na silnik leci z powrotnym do miski.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

To jeśli był czyszczony to jest odśrodkowy, a czy na pewno go dobrze złożyłeś? być może tam coś jest nie tak i olej wraca z powrotem do miski.

Kolega @mtracz czyta w moich myślach. :D

Edytowane przez MAT912
Gość Profil usunięty
Opublikowano

A powiedz jeszcze jaki olej wlałeś.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No ja też go leję i jest ok. Rozbierz jeszcze raz ten filtr, tam jest taki duży oring, może on się uszkodził, może się rozkręcił i przy składaniu musisz uważać na znaki, bo w przeciwnym razie nie będzie wyważony. Po rozgrzaniu silnika jak zagasisz, to powinno być go jeszcze słychać jak "brzęczy".

Opublikowano (edytowane)

Ok, dzięki za rady Mat :)

Jak z tym ruszę to będe jeszcze pewnie pytał :)

A wspomnę jeszcze, że miał podobno robiony kapitalny remont w 2009 roku

A czy złe złożenie filtra może mieć aż tak duży wpływ na ciśnienie??

Edytowane przez small20
Gość Profil usunięty
Opublikowano

To raczej jak pierwszy raz rozbierałeś ten filtr, to mogłeś coś nie tak zrobić. :rolleyes: A i żadnego prania młotkiem jak by wirnik nie chciał się rozejść, bo potem będzie klinował na osi. ;)

Opublikowano

Rozkręcony, zbyt duży luz na tulejkach(ale tak szybko by się nie wytarł od wymiany oleju) powoduje że olej zamiast iść w silnik idzie gdzie ma lżej i wraca sobie do miski.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

No jeżeli by się rozkręcił, albo coś z uszczelnieniem, to zbyt dużo oleju może wracać z powrotem do miski.

Przyczyn spadku ciśnienia może być oczywiście więcej, ale od czegoś musimy zacząć, a że to się stało zaraz po wymianie oleju i czyszczeniu filtra dlatego się tego trzymamy - na razie :P trudno mi tak dokładnie określić bo przy tym nie byłem i tych objawów nie widziałem.

 

 

 

 

Kolega @mtracz myśli podobnie, to jest nas dwóch, to coś w tym chyba musi być. :lol:

Edytowane przez MAT912
Gość Profil usunięty
Opublikowano

A jak ten stary olej spuściłeś to jakiś wyjątkowo gęsty nie był?

Opublikowano

Turdus to olej posiadający silne właściwości myjąco-dyspergujące i mógł oczyścić silnik z nagromadzonych osadów czyli go rozszczelnił. O ile remont był 3 lata temu to nie powinno mieć to takich drastycznych skutków ale jak już pare lat ciągnik pracował to inna sprawa. Trzeba uważać zalewając silnik olejem wyższej klasy niż pracował dotychczas.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Tego bym aż tak nie brał pod uwagę,chyba że poprzedni właściciel coś kombinował z olejem.

Edytowane przez MAT912

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v