Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akumulator z przodu był już montowany fabrycznie w nowszych 60-tkach.

Opublikowano
49 minut temu, TheMariko12 napisał:

Nie mam pojęcia, może jakiś autopart czy coś takiego, wujek mechanik to ma Mi załatwić i przerobić instalację pod 12V i tak zastanawiam się czy nie przenieść akumulator pod filtr powietrza.

Na zimę w razie potrzeby zakładam szybkoobrotowy i po problemie, a i tak zimą w mrozy to praktycznie nie używam ciągnika.

Po co przerabiać instalację pod 12v jak jest i tak na 12v. Ja nie polecam szybkoobrotowego przynajmniej tego za 300 zł, jeśli już to ten za ponad 1200 zł, bo te za 300 niby kręcą,  ale nie kręcą. Ja bym Ci polecał założyć płomieniówkę i oryginalny rozrusznik założyć. Sam mam szybko obrotowy i już bym takiego nie kupił. 

Opublikowano
2 minuty temu, Adi96 napisał:

Żadna nowość,tylko jak był akumulator z przodu to szły inne obciążniki

Pokaż mi jakie to były, bo jakoś  innych fabrycznie nie widziałem.

Opublikowano (edytowane)

Ja mam org aku z przodu i jakoś nie widzę ujemnych skutków wstrząsów.

Są z tego tylko same zalety aku jest na wierzchu i zajmuje mało miejsca.

pod podłogą mam pusto a w miejscu gdzie inne 60 mają skrzynkę mam wsadzoną butlę od powietrza. wpasowała się idealnie nie zajmuje miejca i nie obniża prześwitu (ciągnik z ładowaczem)

Sean mało widziałeś zobacz w mojej galerii na 3p. org aku z przodu pod filtrem. skrzynek na aku nigdy nie miał.

Edytowane przez czesio200
Opublikowano
1 minutę temu, czesio200 napisał:

Ja mam org aku z przodu i jakoś nie widzę ujemnych skutków wstrząsów.

Są z tego tylko same zalety aku jest na wierzchu i zajmuje mało miejsca.

pod podłogą mam pusto a w miejscu gdzie inne 60 mają skrzynkę mam wsadzoną butlę od powietrza. wpasowała się idealnie nie zajmuje miejca i nie obniża prześwitu (ciągnik z ładowaczem)

To jest do czasu, albo masz mocno wstrząso odporny akumulator. U mnie jest kółko rolnicze i robią tam usługi i też montowali w 2 60-siątkach akumulator z przodu to w obu urwała im się cele, podobnie jak u sąsiada, teraz zrobili sobie ramkę obok rozrusznika na aku i tam go teraz mają :)

Opublikowano

wiem jakie mam... własnie takie niższe.

nic nie jest do czasu ciągnik ma 28 lat i od zawsze miał aku na przodzie,

montowanie aku przy rozruszniku to partactwo i oszpecanie ciągnika.

w org skrzynkę też można bez problemu wsadzić aku 12 nie potrzeba nic przerabiać

Opublikowano

A co ma piernik do wiatraka, tylko tylko tyle że ma wycięcie, nie mające wpływu na montaż aku.

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, czesio200 napisał:

wiem jakie mam... własnie takie niższe.

nic nie jest do czasu ciągnik ma 28 lat i od zawsze miał aku na przodzie,

montowanie aku przy rozruszniku to partactwo i oszpecanie ciągnika.

w org skrzynkę też można bez problemu wsadzić aku 12 nie potrzeba nic przerabiać

można wsadzić ale tylko do bodajże 125 amperogodzin bo te o większej pojemności są sa duże gabarytowo i nie wejdą  do skrzynki,Jeśli się przy czymś pomyliłem to poprawiać śmiało :) 

Edytowane przez jackob1997
Opublikowano

Wujek ma zrobioną C-360 na jeden akumulator 12V i już tak pracuje z 10 lat i nie było problemów, a akumulator pod filtrem to dużo lepsze wygoda, pod warunkiem, że jest dobrze zabezpieczony przed wstrząsami itp ...

Opublikowano

a co za problem  w oryginalnej skrzynce  obłożyć aku  styropianem  tak żeby nie latał     ja tak u siebie  zrobiłem   styropian bodajże 2cm grubości  na dno skrzynki na boki  tak  samo z każdej  strony   tak aby tylko aku wszedł i od góry też  dałem styropian i teoretycznie  aku  stoi sztywno  i jest  docieplony na zimę    ja mam dwie 6v  firmy eurostart  i 10 lat kręcą bez zarzutu     dwa razy do roku  kontrola elektrolitu (poziom i gęstość)  założony alternator Elmot 55A 

aku przy zakupie  miało raptem 2 tygodnie  patrząc na datę formowania wybitą na  akumulatorach 

wiele osób które kupuje ,,nowe akumulatory.. i nie zwraca uwagi na datę formowania     a  akumulatory sprzedawane  w hurtowniach czy sklepach   do 5 lat od daty formowania  są traktowane jako nowe    (tak samo jest z oponami)

Opublikowano
2 minuty temu, TheMariko12 napisał:

Wujek ma zrobioną C-360 na jeden akumulator 12V i już tak pracuje z 10 lat i nie było problemów, a akumulator pod filtrem to dużo lepsze wygoda, pod warunkiem, że jest dobrze zabezpieczony przed wstrząsami itp ...

a co w przypadku jeśli chcesz wymienić olej w misce oleju w filtrze powietrza ,trzeba aku wyciągać,chyba że jest taki zapas że wyjmiesz miskę i włożysz normalnie 

Opublikowano
2 minuty temu, jackob1997 napisał:

a co w przypadku jeśli chcesz wymienić olej w misce oleju w filtrze powietrza ,trzeba aku wyciągać,chyba że jest taki zapas że wyjmiesz miskę i włożysz normalnie 

Olej w misce pod filtrem wymieni się raz chyba na 1000MTH, chyba że się mylę, więc w moim przypadku raz na mniej więcej 5 lat, wyjąć akumulator to 10-15 min roboty, więc chyba to nie tak dużo, ale jeszcze raz powtarzam  jak się nie uda to pójdą do skrzynki ;-)

Opublikowano
36 minut temu, Adi96 napisał:

Opony pół biedy aby przechowywane były od słońca i deszczu  ale akumulator to inna sprawa chociaż aby nie był zalany elektrolitem 

pomijając temat aku ,opona też po 5latach nawet dobrze przechowywana traci wlasciwości ,guma twardnieje i kup taką zimówkę ,to sie przekonasz jaka różnica ;)

Andrzej no co Ty ,jest ale w formie stałej :P

Opublikowano
38 minut temu, TheMariko12 napisał:

Olej w misce pod filtrem wymieni się raz chyba na 1000MTH, chyba że się mylę, więc w moim przypadku raz na mniej więcej 5 lat, wyjąć akumulator to 10-15 min roboty, więc chyba to nie tak dużo, ale jeszcze raz powtarzam  jak się nie uda to pójdą do skrzynki ;-)

Nie pomyliło Ci się i nie napisałes o jedno 0 za dużo hehe 1000 mth B|

Opublikowano

Wszystko zależy w jakim zapyleniu ciągnik pracuje i jak często jest czyszczony filtr wstępny {zbiornik pyłu} jak nie ma zbiornika pyłu, to olej niestety ale często  do wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v