Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

może po prostu gdzieś "gubi prąd",jeśli nie to zapal ciągnik włącz wszystkie możliwe światła i wtedy sprawdź ładowanie.Miałem tak kiedyś a aucie że altek ładował ale pod obciążeniem już nie dawał rady,przyczyną był pasek który wydawał się  naciągnięty lecz był za mało,po mocniejszym naciągnięciu paska problem znikł.Kiedyś pewien mechanik powiedział mi"alternator pod obciążeniem potrzebuje mocy 2KM,ty byś nie chciał tego ciągnąć".Mam też jeden 12V i alternator, mogę jeździć cały czas na światłach i niema żadnego problemu.Przecież jeśli silnik pracuje to za dostarczenie prądu odpowiedzialna prądnica/alternator a nie akumulator!

Edytowane przez pawi
Opublikowano (edytowane)

Włożyłem akumulator 55ah z centry plus z samochodu  i chciałem uruchomić silnik po 1 miesięcznej przerwie,  trochę obrócił wałem i się rozładował a był naładowany  ,to był listopad +10stopni na polu.

Więc szkoda wkładać kasę w 55 -64ah do sześćdziesiątek które rzadko są odpalane w roku bo potrzebuje dużo siły i czasu na napełnienie paliwa do wtrysków. Zasiedziany traktor może mieć zawsze problemy ,więc polecają akumulatory minimum 70ah a 120ah to już jest bez problemów.

Edytowane przez lolek2000
Opublikowano

jak podłączyć prostownik w c330 do akumulatorów 2x6v

 

Jeśli masz te akumulatory na ciągniku to łapkę prostownika plusową (najczęściej jest ona czerwona) dajesz na plus na akumulatorze, a łapkę minusową(najczęściej jest ona czarna) dajesz na drugim akumulatorze na minus. :)

Opublikowano

coś mi mówi że przy podłączonych akku tak się tego nie robi, zawsze powinno się podłączać na korpus, ale niech wypowie się ktoś o większej wiedzy

 

co do podłączenie 330 wszystko zależy czy masz + na rozrusznik czy na korpus, w pierwszym przypadku podłączasz normalnie + do akku minus do metalu, w drugim odwrotnie z tego co mi wiadomo

Opublikowano

Koledzy od dwóch lat mam w mojej c360 rozrusznik szybkoobrotowy za 250zł i akumulator 55 Amper (kosztował niecałe 200zł)  niema problemu z odpaleniem nawet w zimę. W c330 mak akumulator 75A i rozrusznik szybkoobrotowy już z 7 lat i pali od strzała.   

Opublikowano

A jeśli upierasz się przy 12V, pożycz od kogoś taki i spróbuj czy ciągnik na nim odpali, nasza 355 po remoncie silnika na 1x12V 125Ah (nowym kupionym do innego ciągnika)  nie był wstanie normalnie zakręcić, a na 2x6V bzykało bez problemu, choć sąsiad przy 3p jeździ na 1x12V i u niego śmiga wiec dużo zależy od twojego ciągnika.

Opublikowano

u nas mamy dwa i jest nawet git przedtem mieliśmy centry ale sie zasiarczyły bo nie był odpalany przez zimę :( były to centry 6V ale na nich już ciężko miał kręcić rozrusznik a wsadzilsmy w tamtym roku na wiosnę nówki jenoxy http://allegro.pl/akumulator-jenox-classic-6v-190-ah-1000a-i6638110760.html i pali elegancko słychać ze rozrusznik chce krecic i ma moc na tych także polecam dwie sztuki próbowaliśmy na jeden ale ciężko miał kręcić ;)

Opublikowano

Tylko broń boże nie jenoxy 3 razy miałem i za każdym razem padały.Jak nie odpalany przez zimie to po co je trzymać w ciągniku? Z własnej głupoty doprowadziłeś do zniszczenia

Opublikowano

no to to wiem ze z własnej głupoty wyciagłem na jesien i  schowałem je do ciepłego pomieszczenia i co tydzień przychodziłem i mierzyłem napięcie i było git na wiosnę w marcu wsadzam do ciągnika było i "ły ły ły " i tak skończyły 10 letnie centry później je ładowałem elektrolit zmieniałem i kiszka trzeba było kupić nowe :(

Opublikowano

Jeżeli wyciągamy akumulatory to trzeba chociaż raz je pod ładować  a ty je mierzyłeś co tydzień nie wiem po co.Wystarczy te kilkanaście stopni  podładowanie raz na sezon i to wszystko można przed uruchomieniem doładować i sprawdzić kilka dni po ostatniej jeździe napięcie.Zmienianie elektrolitu nic nie pomoże

Opublikowano

C360 stała przez 16 miesięcy nieodpalana. Akumulator był wyjęty. Wcześniej paliła od strzała ale akumulator był już słaby - trzeba było go co parę razy ładować (ciągnika używam bardzo sporadycznie i zazwyczaj na chwilkę, więc pewnie nie miał się kiedy naładować porządnie). Teraz nie chce nawet zakręcić - w rozruszniku słychać tylko takie małe pykanie i kontrolki przygasają. (wał się normalnie obraca, sprawdzałem) 

Podejrzewam, że padł akumulator. 

Potrzebuje pomocy w dobraniu jednego taniego akumulatora 12V. Ile powinien mieć Ah i A? (tak, czytałem poprzednie posty i jakoś nie widzę konkretnych podanych wartości, dlatego marudzę i pytam)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v