Grzes1986

Uszczelnienie pompy hydraulicznej

Polecane posty

Grzes1986    0

Jakiś rok temu z pompy hydraulicznej wywaliłem ten zawór do ogrzewania i zainstalowałem taki oto króciec: http://sklep.agrogama.eu/t-25-/579-krociec-pompy-hydraulicznej-t25-wladimirec.html No i wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że dziś drugi raz w ciągu tego roku wywaliło mi oring pod tym króćcem, przez co wyciekł cały olej z hydrauliki. 

No i zwracam się do Szanownych Kolegów z pytaniem, czy tam powinien być jakiś specjalny oring, czy inna uszczelka? Bo przyznam, że poprzednie dwa oringi kupiłem w sklepie z częściami do ciągników i były to raczej zwykłe oringi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Tam jest zwykły oring tylko masz coś z tym króćcem ze nie dociska do pompy dobrze tego oringa albo nie dokręcasz dobrze tego króćca śrubami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yaro1976    13

Wywal rurkę łączącą pompę z rozdzielaczem i załóż przewód będziesz miał spokój. Pompa znajduje się przy korpusie natomiast rozdzielacz zamontowany jest na pomoście, który z kolei "pracuje" względem korpusu na poduszkach co może powodować nawet pękanie korpusu pompy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzes1986    0

Dzięki Koledzy. Właśnie Władek zakończył dzisiaj sezon opryskami rzepaku, więc będę miał czas wypróbować Wasze rady. Wsadzę ten grubszy oring i zobaczę co będzie. No i muszę zgłębić temat, gdzie by mi zakuli taki wąż zamiast tej rurki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

Wywal rurkę łączącą pompę z rozdzielaczem i załóż przewód będziesz miał spokój. Pompa znajduje się przy korpusie natomiast rozdzielacz zamontowany jest na pomoście, który z kolei "pracuje" względem korpusu na poduszkach co może powodować nawet pękanie korpusu pompy. 

 

Yaro1976 co ty jarasz bo głupoty wypisujesz i wprowadzasz ludzi w błąd. Pompa faktycznie jest przytwierdzona do korpusu / leja/ natomiast rozdzielacz przytwierdzony jest do uchwytu, który na sztywno zamocowany jest do tego właśnie korpusu. Nie ma nic wspólnego z pomostem. O jakich poduszkach ty piszesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Tak było w starym typie a w nowym typie rozdzielacz jest przytwierdzony do pomostu który jest na poduszkach i tak jak kolega pisze zamiana rurki na waż rozwiązuje problem.Też miałem takie jaja i rurka pękała i po wymianie na wąż elastyczny problem rozwiązał ze dwadzieścia lat temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzes1986    0

Może coś w tym być bo mój Władzio jest wersją t25A3  :D

A korzystając z okazji, mam takie pytanie. Swego czasu pękł mi przewód hydrauliczny idący z rozdzielacza do nagrzewnicy w kabinie. No i nie chciało mi się rozbierać wnętrza, więc odłączyłem obieg oleju do nagrzewnicy. Czy może tak zostać, czy ta nagrzewnica pełni jakąś ważną funkcję oprócz nieudolnego grzania, np chłodnicy oleju hydraulicznego  :unsure:  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Może tak zostać bo przecież nie każdy władek miał ogrzewanie olejowe. 

Poza tym jest to bardzo wydajne ogrzewanie tylko trzeba odpowiednio ustawić zawór dławiący.

 

Co do węża od pompy do rozdzielacza to u nas w sklepach mają już takie gotowe zakute, też u siebie wymieniłem razem z króćcem przy pompie i kilka lat mam spokój bo też mi wywalało oring co chwilę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yaro1976    13

Tak było w starym typie a w nowym typie rozdzielacz jest przytwierdzony do pomostu który jest na poduszkach i tak jak kolega pisze zamiana rurki na waż rozwiązuje problem.Też miałem takie jaja i rurka pękała i po wymianie na wąż elastyczny problem rozwiązał ze dwadzieścia lat temu.

Ale ten na górze (sławek99) tego nie rozumie co to pomost a co to korpus. Może zrozumie za jakieś 20 lat. Pozdrawiam.

Edytowano przez Yaro1976

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Może ktoś wrzucić zdjęcie potwierdzające że ruscy zamocowali rozdzielacz do pomostu? Jakoś nie mogę uwierzyć że zrobili by taką zmianę bo niby po co? Po pierwsze pracowała by rurka zasilająca, ale również wszystkie inne rurki bo przecież są mocowane do korpusu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Rozdzielacz jest przymocowany pod pomostem do obudowy sprzęgła. Jest więc na sztywno. Wystarczy się schylić i dobrze popatrzeć.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

No właśnie to jest tak zrobione, że może się tylko komuś wydawać, że rozdzielacz jest przymocowany do pomostu, ale tak nie jest i wątpię żeby wprowadzili taką zmianę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    186

A co to ten pomost jest? U mnie rozdzielacz jest przykręcony do obudowy akumulatora a ta jest na sztywno przykręcona do korpusu - obudowy sprzęgła - 1975r. Jak nie było kabiny było OK. Jakieś trzydzieści lat temu dostał kabinę, która w przedniej części opierała się na obudowie akumulatora a w tylniej na błotnikach. Obudowa akumulatora zaczęła "pracować" i rurka łącząca pompę z rozdzielaczem pękała...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Pomost to jest cała podłoga z błotnikami i skrzynką na akumulatory.

U mnie tak jest zamocowany rozdzielacz

 

post-34912-0-40152100-1446240556_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

Ale ten na górze (sławek99) tego nie rozumie co to pomost a co to korpus. Może zrozumie za jakieś 20 lat. Pozdrawiam.

Chłopie, może ty masz taki dwudziestoletni zaskok / takie opóźnienie w rozumowaniu/ Jak rozbierzesz i złożysz z 20 ciągników T25 to zobaczysz jak jest mocowany  rozdzielacz w stosunku do mocowania pompy i stwierdzisz, że się myliłeś.

Chyba, że w twoim błędnym rozumowaniu poduszkami nazywasz gumowe podkładki /T30.47.431, T30.47.432/ pomiędzy korpusem (lejem) A25.21.101-B łączącym silnik ze skrzynią biegów a PODSTAWĄ POMOSTU /  T30.47.007/. Jednak jak sprawdzisz w tabeli momentów dokręcenia śrub to stwierdzisz, że podstawa ma być dokręcona na sztywno z korpusem. 

Tak dla pogłębienia Twojej płytkiej wiedzy, pomostem kompletnym z pokryciem jest część o numerze katalogowym T30.47.003, która to z podstawą łączona jest za pomocą amortyzatorów /poduszek/ 4 kabiny przednich T.30.47.093, T30.47.09. i tutaj faktycznie pracuje to elastycznie, ale w żaden sposób nie ma to się do rurki łączącej pompę i rozdzielacz. 

 

Oczywiście podzielam opinię Mani51. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

YARO1976

 

I takich ludzi cenię, którzy potrafią przyznać się do popełnionego błędu. Szacun

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

No sorki faktycznie nie jest do pomostu ale i nie do obudowy sprzęgła tylko do wspornika poduszek od pomostu i po wymianie na wąż zamiast rurki używając rozdzielacza czyli dźwigni można stwierdzić jak rozdzielacz rusza się na tym wsporniku i miałem przypadek że gościowi wytrzymał króciec a rozerwało 2 pompy przy drganiach i po założeniu przewodu elastycznego zamiast rurki chodzi pompa z 15 lat 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj