Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Te opony są tylko szersze. Średnica zewnętrzna jak i wewnętrzna jest taka sama.

Średnica obręczy 28", czyli średnica wewnętrzna opony.

 

Chodziło mi o powyższą wypowiedź ;)

Opublikowano

mam radialki w swoim no i muszę przyznać że opony są zaje... mam je drugi sezon i nawet bardzo się nie zdarły obrabiam 10h i władek to mój główny ciągnik (mam 2 władki). a jak już mowa o oponach to jakie lepsze na przód? jodła czy zwykły bierznik? podobno na jodle lepiej pracuje się w miękim gruncie(tzn nawraca) prawda to? czy może ktoś z was ma takie?

 

ja mam jodełki na przodzie 6,50-16 stomilowskie, założone od kosa jak oryginalne popękały. po polu lepiej się kręci, zarówno z turem ale jak pisał kolega @volvo szybko się drą na asfalcie. założyłem z tego względu że miałem takowe w garażu i nie chciałem kasy wydawać na nowe. za jakieś 3-4 sezony pewnie się zedrą doszczętnie bo dużo po asfaltach jeżdże

Opublikowano

Chodzi właśnie o opony. Zimą sytuacja się zmienia z korzyścią dla opon wąskich o większych jednostkowych naciskach. Latem na gruncie Władek nie miałby żadnych szans ;). Mam znajomego który założył do jumza dużo szersze niż fabryczne opony. Mówił, że zimą właściwie nie da się jeździć. Traktorem zarzuca na każdym nawet niezbyt głębokim śniegu.

I z tego samego powodu na zimę zaleca się stosowanie węższych opon niż letnie do samochodów osobowych.

Opublikowano (edytowane)

Różnica faktycznie polega też na wysokości mocowania linki. Faktycznie we Władku linka jest nieco bliżej środka ciężkości władka, a w MTZcie znacznie niżej środka ciężkości co w efekcie daje dociążenie T-25 i odciążenie MTZ-a. Ale wg mnie najważniejsze są tu jednak opony ;). A traktory nie przeciągają się na lodzie tylko na ubitym śniegu, a to duża różnica.

Władek pewnie ma opony z kolcami ;)

Po drugie właśnie z powodu różnej wysokości środka ciężkości takie testy nie wiele wnoszą do tego, który traktor jest lepszy tzn ma większy uciąg. Dopiero w polu się to okazuje.

Edytowane przez Geo
Opublikowano

Słabo jest widać ale sądzę że linka idzie przez belkę i w taki sposób jest dociążony,zwłaszcza że ma niezły balast z przodu.

Niemożliwe by w inny sposób uciągnął MTZ,chyba że ma opony zimówki.Mam T25 z nowymi oponami i wiem że mój nie dałby rady

uciągnąć bez dociążenia belką 3500 kg,czy ile to tam waży w takich warunkach.

Opublikowano

Mam pytanie. Jeśli wałek wom ma luz chodzi przód tył to z tyłu po ściągnięciu tej obudowy wałka wymienia się te łożyska i simeringi ? Nie robiłem tego jeszcze ale coś mi się przypomina, że w taki sposób chyba się to robi. Wyjdzie mi końcówka wałka wom a potem na tym będą łożyska nabite?

Opublikowano

Tak po odkręceniu tego tylnego dekla wyjdzie wałek, wymienisz łożysko i simeringi. Postaw ciągnik wyżej tyłem, a niżej przodem to nie będziesz musiał spuszczać oleju ze skrzyni

Wałek WOM jest osadzony na jednym dużym łożysku. Koniec w skrzyni kręci się na tulei, która pozostaje w środku.

Jeśli masz luz wzdłużny to prawdopodobnie pierścień zewnętrzny łożyska ma luz względem obudowy i suwa się w niej , bo jest tam kilka milimetrów przestrzeni, łożysko nie jest dociskane deklem. Łożysko nie musi być złe zwłaszcza że jest ono dość duże więc sporo wytrzyma, tylko możesz mieć teraz słabe pasowanie łożyska do obudowy, założenie nowego nie pomoże. Trzeb je wkleić lub zaklepać-zapunktować obudowę.

Jeśli jest spory luz poprzeczny to nie koniecznie jest winne łożysko, a tulejka w której osadzony jest drugi koniec wałka. Łożysko jest kulkowe jednorzędowe więc zawsze wyczujemy na nim luz zwłaszcza jak tulejka jest dość wytarta.

Opublikowano

No to bardzo możliwe jest, że to na tej tulejce chodzi a nie na łożysku bo od nowości skrzynia nie robiona a od początku chodzi z rotacyjną :( Właśnie olej muszę zmienić i tak przy okazji chciałem zobaczyć co tam się porobiło.

Opublikowano

Do wymiany samego simeringa nie trzeba wyjmować wałka. Wystarczy odkręcić ten dekiel. Ale wymiana go jeśli mamy luz na wałku na długo nie pomoże, ale zawsze coś.

Opublikowano

Co do przeciągania C-330 i T-25. Wg mnie takie porównania nie mają wiele sensu. Po pierwsze oba traktory mają różne masy, zwłaszcza bez kabiny różnica powinna być duża ze wskazaniem na C-330. Po drugie inna wysokość środka ciężkości, a łańcuchy zamocowane do traktorów są poziome. Po trzecie różne opony - władymirce zwykle są na oryginalnych ruskich oponach czyli wąskich w porównaniu z C-330 i na asfalcie niestety to nie jest zaleta. Więc wiele czynników które jednak przemawiają za tym, że C-330 powinna mieć większy uciąg, zwłaszcza masa własna ciągnika. Poza tym na drugim filmiku widać, że największą rolę grają opony.

Opublikowano

Ale opony w C-330 prawie nowe, a we władku prawie łyse :). Na asfalcie lepiej się kleją nowsze, bo guma jeszcze nie stwardniała, a poza tym jakby trochę powietrza spuścił we władku to dałby radę ;). No i technika - rusek już był ciągnięty do tyłu jak puścił sprzęgło - siła bezwładności robi swoje. No i najważniejsze - zwróćcie uwagę na dociążenie obu traktorów traktorzystami :). Ten w C-330 jest dwa razy cięższy od młodego w T-25.

A na koniec trochę BHP. Łańcuch jest dobry do ciągnięcia czegokolwiek, ale uważajmy na najsłabsze ogniwo. Taki łańcuch może zabić, jak ładnie pęknie i się zawinie w powietrzu w kierunku głowy traktorzysty.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v