Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

moja pompa jeszcze się robi , może w połowie tygodnia będzie i zobaczy się czy pieniądze będą dobrze wydane , obecnie  zimowe serwisy maszyn trwają - mulczer  potem talerzówka ,uszczelnienia rozdzielacza MTZ  itd

Opublikowano

Witam wszystkich, którzy mają problem z nierówną pracą mtz na wolnych obrotach.Walka trwała długo,pompa do regeneracji i nowe wtryski,niestety bez zmian,silnik dalej chodzi jak star 200.W końcu wyciągałem kolejno po jednym wtryskiwaczu i  na rurkę.Okazało się że na jednym wtryskiwaczu na wolnych obrotach zero paliwa,dopiero na wyższych pracował.Pierwsza myśl żle zrobiona pompa,w końcu coś mnie podkusiło aby sprawdzić zaworki które znajdują pod króćcami sekcji pompy.Okazało się że jeden ciężko chodził,przeczyściłem,niestety bez zmian i była to ta sekcja która nie podawała paliwa. Zacząłem zmieniać felerny zaworek miejscami ,tam gdzie go założyłem ta sekcja  nie dawała paliwa na małych obrotach.Dzisiaj kurier przywiózł 4 nowe zaworki i to był strzał w dziesiątkę.Silnik pracuje jak nowy.Poniżej zdjęcie winowajcy.

zawór-pompy-wtryskowej-mtz-.jpg

Opublikowano
Ty go nie naprawiłeś tylko popsułeś. Są silniki gdzie na biegu jałowym część cylindrów jest odłączana żeby zmniejszyc zużycie paliwa i tak było u Ciebie a teraz masz zwykły silnik.
  • Haha 2
Opublikowano

W swoim poście napisałem że posiadam mtz.Nawet nie pomyślałem że w prawie 30-letnim ciągniku może być coś takiego  jak sterowanie  pracą cylindrów ,że wtedy ktoś myślał o oszczędzaniu paliwa i ekologii.bardzo jestem ciekaw gdzie jest komputer co tym steruje,bo przy pompie niema żadnego kabelka.Oczywiście że są take silniki w nowoczesnych pojazdach,z tym to się zgodzę.

Opublikowano (edytowane)

To proszę zapoznać mnie i innych użytkowników z tą ruską technologią,jak to działa bez komputera,co czym steruje i lub proszę o info w której instrukcji lub artykule jest coś wspomniane że starych MTZ jest  na małych obrotach wyłączana część cylindrów.Czekam z niecierpliwością szczegółową odpowiedź.Przepraszam za ironię z poprzedniego posta.

Edytowane przez zdzd71
Opublikowano (edytowane)

Napisałbym coś o Twojej inteligencji i zdolności wychwytywania ironii, jednak się powstrzymam. Na szczęście widać po Twoich postach, że tryby w głowie już nie te

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano (edytowane)

Twoja ruska technologia polega na obrażaniu innych,nie poparta żadną wiedzą,przypomnę że temat jest o pracy silnika MTZ.A wracając do tematu to jednak ruscy w nowych ciągnikach skorzystali z elektryki i elektroniki,która jest tak zła.

Edytowane przez zdzd71
Opublikowano (edytowane)

Regeneracja 400 zł  plus polskie końcówki 60zł szt, robiłem kilka lat temu,ale po tej naprawie nic się nie zmieniło,ufając pompiarzowi myślałem że coś z silnikiem nie tak.Wymiana zaworków 13 zł szt. zrobiła swoje,około 30 min roboty,jak na ruska moim zdaniem całkiem fajnie chodzi.

Edytowane przez zdzd71
Opublikowano

Widać że całkiem inna kultura pracy silnika w drugim filmiku, bardziej miękko silnik pracuje i równo, na pierwszym filmiku bardzo twarda, jakby za wczesny kąt wtrysku ,oraz jakby panewki na wale było słychać, lub tłokami w zawory walił, do tego nierówna praca silnika.

Opublikowano (edytowane)

Te pierwszy film To nie mój oczywiście(nad filmem o tym wspomniałem) ale u mnie było identycznie,jak ktoś ma podobnie myślę że przed regeneracją warto sprawdzić te zaworki, koszt nie jest duży.

Edytowane przez zdzd71
Opublikowano

Ja się zastanawiam nad regeneracją pompy - Szwagier obsługuje serwis ropniaków i powiedzieli, że kompletna regeneracja max 700-800. W sumie nie jest to straszne bo wolę żeby swoje kosztowało i dobrze chodziło niż dać 300 i wkur... się.

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v