Skocz do zawartości
Adik_ziel

Opony

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Adik_ziel    3

Króre są lepsze waszym zdaniem jakie macie jak zdają egzamin

 

My mamy Diagonalne ale mamy zamiar kupić radialne chodz troche droższe ale wolniej sie ścierają niewielke ugniatanie na glebę i chyba lepiej sie prowadzi ciągnik  ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KAROL0905    1

diagonalna jest sztywna i twarda nie ma przyczepności itp po prostu jest licha na pole

 

a radialna nie ubija ziemi bo guma pracuje o wiele lepsza przyczepność droższa ale warto kupić a ze ścieraniem to tylko tyle że radiol ściera się równomiernie a diagonalna w środku

 

 

Pozdro............. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

katator    115

opona radialna zapewnia większy uciąg, lepszy komfort jazdy po utwardzonych nawieszchniach, miejsze ugniatanie gleby w stosunku do opon diagonalnych. jeśli zależy ci na jeszcze większym uciągu i jeszcze miejszym ugniataniu gleby warto zainwestować w oponę radialną niskoprofilową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Ferdek07    62
Króre są lepsze waszym zdaniem jakie macie jak zdają egzamin

 

My mamy Diagonalne ale mamy zamiar kupić radialne chodz troche droższe ale wolniej sie ścierają niewielke ugniatanie na glebę i chyba lepiej sie prowadzi ciągnik  ;]

wszystko to prawda ale czy napewno wolniej się ściera w końcu to miększa mieszanka gumowa!

 

Znajomy w 1014 ma radialki i odradza że kapcia łapie bardzo czesto nie wiem ile w tym prawdy ale na podwórku ma niezły syf,

 

Czy taka radialna niskoprofilówka wytrzyma dużo dłuższe przebiegi niż np 16,9 też radialna, tzn czy taka 480/70 dużo dłużej pochodzi? bo przecież nie powinna sie ślizgać więc i ścierać i czy na takiej 480 poprawi się znacząco komfort jazdy niż na radialnej16,9 (420/85), czy te niskoprofilówki radialne bardzo szerokie nie potrzebują żeby dociążyć obciążnikami bo nacisk jest mały wiec czy tos ię nie ślizga?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50
Króre są lepsze waszym zdaniem jakie macie jak zdają egzamin

 

My mamy Diagonalne ale mamy zamiar kupić radialne chodz troche droższe ale wolniej sie ścierają niewielke ugniatanie na glebę i chyba lepiej sie prowadzi ciągnik ;]

Jeśli będziesz jeździł do lasu, w jakichś "kamieniołomach" to załóż diagonalne, są dużo odporniejsze na przebicia. Na pole zafunduj radialki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do prac polowych tylko radialki..!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz15    2

Adzik_ziel kup radialik tyle co ty jeżdzisz do lasu to jest nic a tak to bedziesz miał dłużej bo sie wolniej ścierają i nie ubijają gleby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

do tura to jakie lepsze - jak najszersze niskoprofilówki, czy radialne czy diagonalne? (na przód) bo ciśnienie musi być duże więc co lepiej? podobno jak najszersze bo nie lgną ale obciąza to chyba ukłądkierownbiczy! czy na dużym ciśnieniu radialki dobrze się sprawują?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrzej2110    529

ja w ciapku mam standardowe opony i z przodu mam po 4,5 atmosfery i przy pełnym obciążeniu na turze (mam podkręconego :rolleyes: ) kieruje jedno ręką <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

a po polnych drogach 6tki nie wkładasz bo byś z kabiny wyleciał :rolleyes:

trzeba wypośrodkować żeby lekko się kreciło i nie trzęsło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin974    25

Koledzy jak ja przeczytałem artykuł w ostatnim tygodniku rolniczym to zmieniłem zdanie co do diagonalnych <_<

sam nawet nie wiedziałem ze radialka ma tyle zalet :rolleyes:

Tylko cena...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

quercus    6
ja w ciapku mam standardowe opony i z przodu mam po 4,5 atmosfery i przy pełnym obciążeniu na turze (mam podkręconego :) ) kieruje jedno ręką :rolleyes:

 

A jakiej masz marki oponki?? Nie "rozchodzą" ci się ??

 

Koledzy jak ja przeczytałem artykuł w ostatnim tygodniku rolniczym to zmieniłem zdanie co do diagonalnych <_<

sam nawet nie wiedziałem ze radialka ma tyle zalet :)

Tylko cena...

 

Cena = jakość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elo ja w urusie c- 4011 posiadam opony diagonalne ale nie miale wyboru bo musialek kupic druga tako sama bo jedna mialem wczesniej zalozona a byla do diagnalna a nie moglem kupic radialnej bo by byl ciagnik przechylony ale gosci zachwalal radialna ale niewiem ile w tym prawdy pozdro zwykla diagonalna kosztowala jak sie nie myle 700 - czy 900 zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy taka radialna niskoprofilówka wytrzyma dużo dłuższe przebiegi niż np 16,9 też radialna, tzn czy taka 480/70 dużo dłużej pochodzi? bo przecież nie powinna sie ślizgać więc i ścierać i czy na takiej 480 poprawi się znacząco komfort jazdy niż na radialnej16,9 (420/85), czy te niskoprofilówki radialne bardzo szerokie nie potrzebują żeby dociążyć obciążnikami bo nacisk jest mały wiec czy tos ię nie ślizga?

 

Coś mi się wydaje że do niskoprofilowych to chyba wypada mieć jakieś obciążniki. Jeśli się mylę to poprawcie :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krolikNH    56
Króre są lepsze waszym zdaniem jakie macie jak zdają egzamin

 

My mamy Diagonalne ale mamy zamiar kupić radialne chodz troche droższe ale wolniej sie ścierają niewielke ugniatanie na glebę i chyba lepiej sie prowadzi ciągnik  ;]

 

Troche retoryczne pytanie, ale jak już zadałeś, to - TYLKO RADIALKI

- lepszy uciąg

- wolniejsze ździeranie protektora

- bardziej równomierne ździeranie protektora :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja sądzę, że radialki wogóle się nie nadają do ciągników które mają stare felgi, np. Ursusy. My mamy już 10 lat radialne w C-360, gdyby nie stare felgi to by się nadawały, ale opona szczypie dętkę i jest ciągle kapeć. A tak wogóle to są oczywiście że lepsze radialne....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113

A co ma felga do szczypania dętki przez opone?

 

Dla mnie wybór jest prosty... Radialki i najlepiej szerokie niskoprofilowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kamieniak89    27

Ja bym brał radialne bo mają szereg w/w zalet, są to opony typowo uprawowe, a i przy zmniejszeniu ciśnienia fajnie się jeździ :rolleyes: , Diagonalne biją radialne przy pracach w redlinach, rządkach itp z powodu mniejszej powierzchni która się styka z glebą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

katator    115
Ja sądzę, że radialki wogóle się nie nadają do ciągników które mają stare felgi, np. Ursusy. My mamy już 10 lat radialne w C-360, gdyby nie stare felgi to by się nadawały, ale opona szczypie dętkę i jest ciągle kapeć. A tak wogóle to są oczywiście że lepsze radialne....

może kolego na te dętki założyłeś bezdękowe opony i dlatego ci szczypie?? u mnie w mf z tyłu są radialne dętkowe a z przodu mam założone bezdtkowe tyle że felgi musiałem uszczelniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szczewko    31

W swoim JD z przodu miałem 13.6 ale szczypały mi detki to załozyłem nowe 380/70/28 i problem sie skonczył.Teraz planuje wymienic tylne 18.4 na 520/70 bo zaczynaja szczypac chodz bieznika jeszcze 40% ale opona peka ze starosci.po wymianie przednich roznica jest znaczna.zwiekszył sie uciag przedniego napedu i podczas jazdy nie trzesie jak na tych starych.Ja uwazam ze radialki niskoprofilowe to najlepsze opony...tylko ta cena powala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Polecam radialne.ale dagonalne nie sa zle, juz tyle lat mam diagonalne w ursusie 1014 i nie starly sie mocno, jedyna wada to ze pękaja, ale uciąg ma dobry:d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wojna456
      Witam serdecznie ostatnio zakupiłem ursusa c-355 po wykonaniu kilku prac polowych oberwało mi wentyl w prawym tylnym kole. Kupiłem nową dętke i podczas orki zimowej sytuacja znowu się powtórzyła i  nie wiem co może być przyczyną.
    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Arek
      Mam zamiar założyć koła bliźniacze do ciągnika 100km.
      Gdzie lepiej zamontować klamry sprzęgów, na otworach w środku tarczy czy lepiej na śrubach łączących tarcze z obręczą?

    • Przez pawlus224
      Opony w 330 zaczynają pękać chce je wymienic i nie wiem jakie najlepiej zastosować ,w cienkie paski,grube,od żuka czy w jodełkę? przy których ciagnik lepiej się prowadzi ? Dodam że ciapek malo jeżdzi po szosie . Mam nadzieje ,że ten temat pomoże także innym przy wyborze zakupu nowych opon.
    • Przez witek
      witam mam takie pytanko musze wymjenic opony w MTZ jakie polecacie....jaka firam?? ja mysle o polskich z DĘBIC a wy co polecicie ??
×