Skocz do zawartości

Ursus 2812 1997r ciągłe zapowietrzanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Proszę o niezamykanie tematu. Przekopałem całe forum i nic ciekawego nie znalazłem.

Mamy poważny problem z MF 255. :( Często się zapowietrza. Gdy po ciężkiej robocie zmniejszamy mu obroty gaśnie :unsure: (Co jest tego powodem?). Dymi na biało. Stał dziś odpalony przez dłuższą chwilę na wolnych obrotach i zgasł i... już nie odpalił. Odpowietrzanie nic nie pomaga. Filtr paliwa jest nowiutki, zbiornik paliwa był niedawno czyszczony. Czyżby to pompa? Czy może coś innego. Proszę Was o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak w MF 255,ale w ursusie 3512 przy kraniku jest sitko i może dawno go nie czyściłeś i jest przytkane i ciągnikowi brakuje paliwa .Sprawdź dokładnie cały układ paliwowy .W tym roku w żniwa widziałem ursusa 3512 sąsiada jak dymił na biało,okazało się że w ciągniku pękła rura która łączy filtr powietrza z silnikiem ,facet musiał robić remont góry silnika ,sprawdź w swoim czy ta rura jest szczelna .Najłatwiej t0sprawdzić jak zdejmiesz górną część filtra powietrza (tą nad maską )i na wolnych obrotach silnika zatkaj dłonią dopływ powietrza ,jak silnik zgaśnie to rura jest ok. ,ale jak silnik nie zgaśnie to oznacza że gdzieś jest nie szczelność .

Edytowane przez czacha17
Opublikowano

Ten przewód to pęka na ogół zaraz przy zacisku na kolektorze dolotowym także nawet wizualna kontrola wystarczy, bo kolega wyżej dobrze mówi. Co do sitka, to w MF 255 nie było raczej, przynajmniej u mnie nie ma.

Opublikowano

Witam.

Od kupna mojego 2812 minął juz prawie rok. Jak go kupiłem miał na liczniku 1700mh w orginale. Zrobiłem nim może z  50 mh i pojawia sie ciagle ten sam problem z zapowietrzaniem układu paliwowego. Wyjmowałem i czysciłem mu caly bak separator wody, załozyłem nowy filter paliwa i dalej to samo. Co wyjade w pole to porobie z godzine a on staje. Cały czas paliwo leje z orlenu przez sitko drobne. W kranik wstawiłem kawałek rurki aby nie zasysało paliwa z dna baku. Jest to kawałek miedzianej rurki. Wie ktos jak uporac sie z tym problemem ? Z góry dziekuje za pomoc.

Opublikowano

podprawdzaj wszystkie połączenia w układzie paliwowym, gdzie ewentualnie może zasysać lewe powietrze, gdy to nie pomoże wymień pompkę zasilającą - mogła stracić wydajność i pompie wtryskowej brakuje paliwa po pewnym czasie ciągłej pracy i dlatego się zapowietrza. Ja tak miałem w kombajnie i wymiana pompki pomogła.

Opublikowano

U nas jak się zapowietrzał to syf z baku pociągnał, i kronik blokował, kupiliśmy kronik nowy założyliśmy kawałek przewodu o odpowiedniej grubości wkrecilismy, i chodzi... sprawdź sobie bak.

Opublikowano (edytowane)

Podstawa to po kolei sprawdzić:

1. Bak - ma być czysty, na dnie potrafi odkładać się taka maź z dodatków bio do ON - jeśli czyściłeś bak niedawno to raczej problem gdzie indziej ale możesz sobie go wymontować i wyczyścić pożądnie.

2. Kranik - pierwsze sitko - u Ciebie jest rurka więc odpada

3. Pompka zasilająca - najczęstsza przyczyna zapowietrzania się to zatkane ową mazią sitko pompki - z tych dodatków bio potrafi uformować coś w rodzaju gumy na sitku. Oczywiście jeszcze stan membrany i zaworki w pompce.

4. Przewody i ich zaciski - do sprawdzenia

5. Filtr z odstojnikiem - wkład to wiadome ( podstawa i nie ma co pisać dalej ) ale są jeszcze uszczelki gumowe pod każdym przewodem dochodzącym do filtru i to musisz sobie wymienić ( kupując zwróc uwagę aby były ładnie i równo wykonane bo trafia się straszny szajs).

7. Zasilanie pompy - jest sitko na wejściu do głowicy pompy wtryskowej i jak będziesz to czyścił to wymień od razu podkładki.

8. Smarowanie pompy wtryskowej - przewód z przodu pompy - jest tam taka sama uszczelka gumowa jak w obudowie filtra.

9. Jak powyższe nie pomoże to pozostaje już tylko coś z pompą wtryskową ( musi być jakaś nieszczelność)

Oczywiście aby sprawdzić szczelność układu najlepiej posiadać wakumetr z pompką podciśnieniową. A tak to pozostaje metoda prób i błędów.

Edytowane przez akmaly
  • Like 1
Opublikowano

W szczególności zacznij od wyczyszczenia zbiornika  i filtra na kraniku jak go masz a jak to nie pomoże to trzeba iść dalej czy coś jest nieszczelnego i za ciąga powietrze albo jest coś zabrudzone jeszcze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krzys375
      Witam,
      Ursus 4514 96'
       
      Założyłem naprawione wtryski bo wszystkie lały, nowe paski klinowe SPA1357, nowy alternator.
       
      Po odpalaniu ciągnika coś, gdzieś piszczy.
       
      Pasek bardzo mocno poluzowałem ale ciągle piszczy.
       
      Co może być przyczyną? Pompa wody, sprężarka? Czy pompa wtryskowa jeśli jest zużyta może wydawać taki dźwięk - nie wiem . . . wtryski są zregenerowane a mówił mi Pan od naprawy że jeśli pompa słaba może nie mieć siły podać paliwa.
       
      Proszę o pomoc
    • Przez plati
      Witam
       
      Podrzucić ktoś jakis serwis który zajmuje sie generalna naprawa perkinsa włącznie z osiowaniem wału i obrabianiem bloku pod wymiar?
    • Przez masseyf12
      Witam, jak można wybić,wycisnąć tuleje z silnika perkins a4.236? Pękła mi jedna tuleja i chciałbym ją wyciągnąć bez odkręcania silnika. Czy da się ją jakoś wyciągnąć domowym sposobem, czy coś w tym stylu.( w c-360 nie ma problemu bo tuleje są ''mokre''), A w tym silniku są wciskane w kadłub. Czy ktoś sam wyciskał taką tuleje, jeśli tak to proszę o pomysły i propozycję.
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie . Chcialem zapytac ile wchodzi oleju do przekładni vario Fendt 818 i jak sie wymienia olej i filtry,czy trzeba kalibrowac skrzynie.Jaki olej stosujecie .Pozdrawiam i dziekuje za cenne podpowiedzi i rady.
    • Przez cezar12
      Witam. Mam duży problem z nh Td 80. Historia jego nie znam  bo wziolem go w rozliczeniu. A problem jest taki jak w tytule czyli leci ciurkiem płyn chłodniczy z dołu głowicy od przodu silnika. Leci oczywiści na zewnatrz. Leci ciurkiem. I mam pytanie co to może być? Czy to brok w głowicy puścił czy co może być?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v