arekursus

Ursus 2812 1997r ciągłe zapowietrzanie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
arekursus    0

Witam! Proszę o niezamykanie tematu. Przekopałem całe forum i nic ciekawego nie znalazłem.

Mamy poważny problem z MF 255. :( Często się zapowietrza. Gdy po ciężkiej robocie zmniejszamy mu obroty gaśnie :unsure: (Co jest tego powodem?). Dymi na biało. Stał dziś odpalony przez dłuższą chwilę na wolnych obrotach i zgasł i... już nie odpalił. Odpowietrzanie nic nie pomaga. Filtr paliwa jest nowiutki, zbiornik paliwa był niedawno czyszczony. Czyżby to pompa? Czy może coś innego. Proszę Was o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość czacha17   
Gość czacha17

Nie wiem jak w MF 255,ale w ursusie 3512 przy kraniku jest sitko i może dawno go nie czyściłeś i jest przytkane i ciągnikowi brakuje paliwa .Sprawdź dokładnie cały układ paliwowy .W tym roku w żniwa widziałem ursusa 3512 sąsiada jak dymił na biało,okazało się że w ciągniku pękła rura która łączy filtr powietrza z silnikiem ,facet musiał robić remont góry silnika ,sprawdź w swoim czy ta rura jest szczelna .Najłatwiej t0sprawdzić jak zdejmiesz górną część filtra powietrza (tą nad maską )i na wolnych obrotach silnika zatkaj dłonią dopływ powietrza ,jak silnik zgaśnie to rura jest ok. ,ale jak silnik nie zgaśnie to oznacza że gdzieś jest nie szczelność .

Edytowano przez czacha17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    2

Ten przewód to pęka na ogół zaraz przy zacisku na kolektorze dolotowym także nawet wizualna kontrola wystarczy, bo kolega wyżej dobrze mówi. Co do sitka, to w MF 255 nie było raczej, przynajmniej u mnie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huberto89    44

W to lato sąsiad miał podobny przypadek w c-360 ciągnik dymił na biało a przyczyną była wadliwa uszczelka przy pompie. Może to być wina samej pompy też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tabaluga797    1

Witam.

Od kupna mojego 2812 minął juz prawie rok. Jak go kupiłem miał na liczniku 1700mh w orginale. Zrobiłem nim może z  50 mh i pojawia sie ciagle ten sam problem z zapowietrzaniem układu paliwowego. Wyjmowałem i czysciłem mu caly bak separator wody, załozyłem nowy filter paliwa i dalej to samo. Co wyjade w pole to porobie z godzine a on staje. Cały czas paliwo leje z orlenu przez sitko drobne. W kranik wstawiłem kawałek rurki aby nie zasysało paliwa z dna baku. Jest to kawałek miedzianej rurki. Wie ktos jak uporac sie z tym problemem ? Z góry dziekuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu1271    0

podprawdzaj wszystkie połączenia w układzie paliwowym, gdzie ewentualnie może zasysać lewe powietrze, gdy to nie pomoże wymień pompkę zasilającą - mogła stracić wydajność i pompie wtryskowej brakuje paliwa po pewnym czasie ciągłej pracy i dlatego się zapowietrza. Ja tak miałem w kombajnie i wymiana pompki pomogła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

u mnie pompa paliiwa była do wymiany to sie też zapowietrzał jak ostygł to znowu można było robić a na rurkach masz gumki założone ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub2812    12

U nas jak się zapowietrzał to syf z baku pociągnał, i kronik blokował, kupiliśmy kronik nowy założyliśmy kawałek przewodu o odpowiedniej grubości wkrecilismy, i chodzi... sprawdź sobie bak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tabaluga797    1

bak byl czyszczony. filtry wszystkie nowe. pozostaje mi tylko chyba wyjecie znow baku i na nowo wyczyszczenie. korek wlewu ma dziurę odpowietrzająca. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    716

No nie wie o filterku w pompie wtryskowej jak również w pompce zasilającej.... a to właśnie pompka cały syf z baku łapie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    268

Podstawa to po kolei sprawdzić:

1. Bak - ma być czysty, na dnie potrafi odkładać się taka maź z dodatków bio do ON - jeśli czyściłeś bak niedawno to raczej problem gdzie indziej ale możesz sobie go wymontować i wyczyścić pożądnie.

2. Kranik - pierwsze sitko - u Ciebie jest rurka więc odpada

3. Pompka zasilająca - najczęstsza przyczyna zapowietrzania się to zatkane ową mazią sitko pompki - z tych dodatków bio potrafi uformować coś w rodzaju gumy na sitku. Oczywiście jeszcze stan membrany i zaworki w pompce.

4. Przewody i ich zaciski - do sprawdzenia

5. Filtr z odstojnikiem - wkład to wiadome ( podstawa i nie ma co pisać dalej ) ale są jeszcze uszczelki gumowe pod każdym przewodem dochodzącym do filtru i to musisz sobie wymienić ( kupując zwróc uwagę aby były ładnie i równo wykonane bo trafia się straszny szajs).

7. Zasilanie pompy - jest sitko na wejściu do głowicy pompy wtryskowej i jak będziesz to czyścił to wymień od razu podkładki.

8. Smarowanie pompy wtryskowej - przewód z przodu pompy - jest tam taka sama uszczelka gumowa jak w obudowie filtra.

9. Jak powyższe nie pomoże to pozostaje już tylko coś z pompą wtryskową ( musi być jakaś nieszczelność)

Oczywiście aby sprawdzić szczelność układu najlepiej posiadać wakumetr z pompką podciśnieniową. A tak to pozostaje metoda prób i błędów.

Edytowano przez akmaly
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W szczególności zacznij od wyczyszczenia zbiornika  i filtra na kraniku jak go masz a jak to nie pomoże to trzeba iść dalej czy coś jest nieszczelnego i za ciąga powietrze albo jest coś zabrudzone jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez adrian123292
      Witam. Mam problemz ursusem 5714. Otóż wyje mi straszne skrzynia lub coś w moście po włączeniu przedniego napedu. Dodatkowo ciągnik tak jak by trochę hamował i buksują lekko tylne koła co widac na utwardzonej drodze. Bez napędu tych objawów nie ma. Ciagnik był już rozbierany i wymieniałem koło pośrednie przystawki napędu ponieważ były rozwalone łożyska na nim i zostało uszczerbione. Myślałem że owe wycie było przez tą usterkę i niestety okazało się, że to nie tego wina i nadal jest to samo. Rozebralem też przedni most w nadzieji że cos tam znajde niestety wszystko jest tam dobrze.. Pomóżcie bo już rozkładamy ręce z tym traktorem..
    • Przez Kris946
      jaka może być usterka hydrauliki że podnośnik ramion albo je podniesie na maxa albo opuści na sam dol? nie mogę nim regulować swobodnie wysokości
    • Przez werben43
      witam. Jak się dobrać do termostatu? czy trzeba odkrecać bak?
    • Przez Bartek3512
      Witam. Mam Ursusa 3512, kilka lat temu strzelił blok w miejscu mocowania wspornik osi przedniej. Został on pospawany ale teraz zauważyłem że zaczyna się pocic w tym miejscu. Chciałbym wymienić blok i przeprowadzić generalke silnika. Problem jest taki że nie mam dobrego mechanika. Możecie doradzić kto lub jaka firma w Małopolsce remontuje dobrze perkinsy. Żeby to było zrobione profesjonalnie a nie jak na handel Pozdrawiam
    • Przez Borekk17
      Panowie ma ktoś może  schemat jak ustawić rozrząd w silniku Perkins d2500 w wózku widłowym  balcancar  
       
      Bo muszę poskładać  ten wózek po jednym Januszu  który wyjął  pompę wtryskową do regeneracji  i  już tego nie poskładał a zębatka  napędzająca pompę  spadła w dół i prawdopodobnie przestawiła się  pompa jest mocowana na klin i stożek 
       
      A jak to w widlaku  żeby zdjąć pokrywę rozrządu  jest dużo zabawy  
       
      Może ma ktoś  schemat  albo wie z własnego doświadczenia  w jakiej pozycji ma być ustawiony wałek Pompy  (w którym miejscu ma być klin)  dla gmp pierwszego cylindra 
      Wtedy byłbym w stanie ustawić to bez rozbierania  przedniego dekla  
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.