Skocz do zawartości
arekursus

Ursus 2812 1997r ciągłe zapowietrzanie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
arekursus    0

Witam! Proszę o niezamykanie tematu. Przekopałem całe forum i nic ciekawego nie znalazłem.

Mamy poważny problem z MF 255. :( Często się zapowietrza. Gdy po ciężkiej robocie zmniejszamy mu obroty gaśnie :unsure: (Co jest tego powodem?). Dymi na biało. Stał dziś odpalony przez dłuższą chwilę na wolnych obrotach i zgasł i... już nie odpalił. Odpowietrzanie nic nie pomaga. Filtr paliwa jest nowiutki, zbiornik paliwa był niedawno czyszczony. Czyżby to pompa? Czy może coś innego. Proszę Was o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Z tego co mi wiadomo dymienie na biało spowodowane jest dostawaniem się płynu chłodzącego do komory spalania. Ten dym to nic innego jak para wodna. Jak u Ciebie z uszczelką pod głowicą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość czacha17   
Gość czacha17

Nie wiem jak w MF 255,ale w ursusie 3512 przy kraniku jest sitko i może dawno go nie czyściłeś i jest przytkane i ciągnikowi brakuje paliwa .Sprawdź dokładnie cały układ paliwowy .W tym roku w żniwa widziałem ursusa 3512 sąsiada jak dymił na biało,okazało się że w ciągniku pękła rura która łączy filtr powietrza z silnikiem ,facet musiał robić remont góry silnika ,sprawdź w swoim czy ta rura jest szczelna .Najłatwiej t0sprawdzić jak zdejmiesz górną część filtra powietrza (tą nad maską )i na wolnych obrotach silnika zatkaj dłonią dopływ powietrza ,jak silnik zgaśnie to rura jest ok. ,ale jak silnik nie zgaśnie to oznacza że gdzieś jest nie szczelność .

Edytowano przez czacha17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Ten przewód to pęka na ogół zaraz przy zacisku na kolektorze dolotowym także nawet wizualna kontrola wystarczy, bo kolega wyżej dobrze mówi. Co do sitka, to w MF 255 nie było raczej, przynajmniej u mnie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huberto89    34

W to lato sąsiad miał podobny przypadek w c-360 ciągnik dymił na biało a przyczyną była wadliwa uszczelka przy pompie. Może to być wina samej pompy też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tabaluga797    0

Witam.

Od kupna mojego 2812 minął juz prawie rok. Jak go kupiłem miał na liczniku 1700mh w orginale. Zrobiłem nim może z  50 mh i pojawia sie ciagle ten sam problem z zapowietrzaniem układu paliwowego. Wyjmowałem i czysciłem mu caly bak separator wody, załozyłem nowy filter paliwa i dalej to samo. Co wyjade w pole to porobie z godzine a on staje. Cały czas paliwo leje z orlenu przez sitko drobne. W kranik wstawiłem kawałek rurki aby nie zasysało paliwa z dna baku. Jest to kawałek miedzianej rurki. Wie ktos jak uporac sie z tym problemem ? Z góry dziekuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu1271    0

podprawdzaj wszystkie połączenia w układzie paliwowym, gdzie ewentualnie może zasysać lewe powietrze, gdy to nie pomoże wymień pompkę zasilającą - mogła stracić wydajność i pompie wtryskowej brakuje paliwa po pewnym czasie ciągłej pracy i dlatego się zapowietrza. Ja tak miałem w kombajnie i wymiana pompki pomogła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benyk123    19

Wymień filtry,oczyść wszystkie odstojniki, u mojego wuja były zapchane  dlatego się zapowietrzał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

u mnie pompa paliiwa była do wymiany to sie też zapowietrzał jak ostygł to znowu można było robić a na rurkach masz gumki założone ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub2812    9

U nas jak się zapowietrzał to syf z baku pociągnał, i kronik blokował, kupiliśmy kronik nowy założyliśmy kawałek przewodu o odpowiedniej grubości wkrecilismy, i chodzi... sprawdź sobie bak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tabaluga797    0

bak byl czyszczony. filtry wszystkie nowe. pozostaje mi tylko chyba wyjecie znow baku i na nowo wyczyszczenie. korek wlewu ma dziurę odpowietrzająca. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Kolega miał na myśli ten filterek w pompie wtryskowej z tyłu pompy co przewód przychodzi tam jest sitko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

No nie wie o filterku w pompie wtryskowej jak również w pompce zasilającej.... a to właśnie pompka cały syf z baku łapie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Podstawa to po kolei sprawdzić:

1. Bak - ma być czysty, na dnie potrafi odkładać się taka maź z dodatków bio do ON - jeśli czyściłeś bak niedawno to raczej problem gdzie indziej ale możesz sobie go wymontować i wyczyścić pożądnie.

2. Kranik - pierwsze sitko - u Ciebie jest rurka więc odpada

3. Pompka zasilająca - najczęstsza przyczyna zapowietrzania się to zatkane ową mazią sitko pompki - z tych dodatków bio potrafi uformować coś w rodzaju gumy na sitku. Oczywiście jeszcze stan membrany i zaworki w pompce.

4. Przewody i ich zaciski - do sprawdzenia

5. Filtr z odstojnikiem - wkład to wiadome ( podstawa i nie ma co pisać dalej ) ale są jeszcze uszczelki gumowe pod każdym przewodem dochodzącym do filtru i to musisz sobie wymienić ( kupując zwróc uwagę aby były ładnie i równo wykonane bo trafia się straszny szajs).

7. Zasilanie pompy - jest sitko na wejściu do głowicy pompy wtryskowej i jak będziesz to czyścił to wymień od razu podkładki.

8. Smarowanie pompy wtryskowej - przewód z przodu pompy - jest tam taka sama uszczelka gumowa jak w obudowie filtra.

9. Jak powyższe nie pomoże to pozostaje już tylko coś z pompą wtryskową ( musi być jakaś nieszczelność)

Oczywiście aby sprawdzić szczelność układu najlepiej posiadać wakumetr z pompką podciśnieniową. A tak to pozostaje metoda prób i błędów.

Edytowano przez akmaly
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W szczególności zacznij od wyczyszczenia zbiornika  i filtra na kraniku jak go masz a jak to nie pomoże to trzeba iść dalej czy coś jest nieszczelnego i za ciąga powietrze albo jest coś zabrudzone jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ania2701
      Witam, czy ktoś wie jak spuścić wodę w Ursusie 5714 i mógłby dokładnie napisać co i jak a najlepiej poprzeć to zdjęciami co i w którym miejscu odkręcić itd?
    • Przez Dominik_1211
      Tak jak w temacie. Czy  w ursusie 5024 mozna jakos zwiekszyc moc np na pompie paliwa? Z czego np wynika wieksza moc w ursus 6024? Jaki moglby byc ewentualny przyrost mocy?
    • Przez Krzys375
      Witam,
      Ursus 4514 96'
       
      Założyłem naprawione wtryski bo wszystkie lały, nowe paski klinowe SPA1357, nowy alternator.
       
      Po odpalaniu ciągnika coś, gdzieś piszczy.
       
      Pasek bardzo mocno poluzowałem ale ciągle piszczy.
       
      Co może być przyczyną? Pompa wody, sprężarka? Czy pompa wtryskowa jeśli jest zużyta może wydawać taki dźwięk - nie wiem . . . wtryski są zregenerowane a mówił mi Pan od naprawy że jeśli pompa słaba może nie mieć siły podać paliwa.
       
      Proszę o pomoc
    • Przez ursus-5314
      Mam pewien problem z moim Ursusem, a mianowicie podczas ciężkiej pracy na wysokich obrotach wszystko jest w porządku, ale gdy tylko odpuszczę gaz, płyn ucieka nadmiarem z chłodnicy, w ciągu 2 godzin uciekło ok 4l, dodam że w chłodnicy nie widać żadnych bąbelków w płynie, ciągnik normalnie pracuję (więc raczej to nie uszczelka pod głowicę), dolny wąż jest pusty, nie ma w nim płynu. Co to może być???
    • Przez Janesz
            Nagły spadek mocy , chodzi jak by bez 1 cylindra i dziwnie klekocze i słychać to w tłumiku , nie wiem co jest pomóżcie
       
×