Skocz do zawartości

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie właśnie popękał zbiorniczek i świeca sie spaliła więc postanowiłem skorzystać z tego patentu. Całość kosztowała mniej niż świeca do belarusa a nie trzeba zalewać już nafty do zbiorniczka i dobrze grzeje :) ja nie jeżdżę do momentu az paliwo się skończy a gdyby nawet to się stało wystarczy poluzować przewód przy świecy i pompką ręczną przepompować paliwo :)

Opublikowano (edytowane)

Wiem, że to działa, ale w lepszych modelach MF i w Johnie tym co jeżdżę jest układ bezciśnieniowy ze zbiorniczkiem na przelewie, tylko, że MTZ nie ma przelewu pompy puszczonego do baku...

wpx_7cdd064dcfda61b40c8bb8a902e144d4.jpg

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Z tego co wiem MF też ma z układu paliwowego więc ciśnienie jest. 

W ruskim zbiorniczek jest nad świecą więc działać musi. W JD jeśli jest na powrocie to albo zbiornik jest wyżej niż świeca albo jest utrzymywane ciśnienie. 

Opublikowano (edytowane)

Nie zdziwię się bo wiem jak jest układ zbudowany. Podczas pracy pompki ciśnienie lekko wzrośnie ponieważ występuje zjawisko bezwładności , ale świeca działa bez pompowania na samym zasilaniu grawitacyjnym z tego małego zbiorniczka.I jako tako nie ma tam zaworu utrzymującego jakiekolwiek ciśnienie.

Edytowane przez slawek80
Opublikowano

Ciekawe jak wytłumaczysz mi zasilanie grawitacyjne w MF-ach gdzie zbiornik jest poniżej silnika, bo nie wszystkie MF-y mają go nad silnikiem a jednak przy żadnym nie zauważyłem jakiegoś zbiorniczka przy świecy.

Opublikowano

Nie zdziwię się bo wiem jak jest układ zbudowany. Podczas pracy pompki ciśnienie lekko wzrośnie ponieważ występuje zjawisko bezwładności , ale świeca działa bez pompowania na samym zasilaniu grawitacyjnym z tego małego zbiorniczka.I jako tako nie ma tam zaworu utrzymującego jakiekolwiek ciśnienie.

To jak w końcu z układu paliwowego czy osobnego zbiorniczka?

Napisałem ci poza tym że świecę zasila układ paliwowy w którym jest ciśnienie, może to być powrót pod warunkiem że jest wyżej niż sama świeca lub osobny zbiornik który też jest wyżej. 

Nie będę wspominał o tym że w świecy zasilanej z osobnego zbiornika też jest jakieś ciśnienie jakie wytworzy ciężar paliwa znajdującego się nad nią.

Opublikowano (edytowane)



Jedne świece płomieniowe zasilane są paliwem które jest wyżej od świecy i paliwo swoją bezwładnością spływa do świecy zasilając ją w ten sposób.Dodatkowo w mtz świeca ma zaworek elektromagnetyczny który otwiera się w chwili podania na niego zasilania. Ale są też świece które mają zaworek na bimetal który otwiera się sam w chwili gdy świeca uzyska odpowiednią temperaturę tylko takich w mtz nie ma.  Gdybyśmy wytworzyli dla niej ciśnienie to paliwo nie zdążyło by się całe zapalić , widać to na filmiku ze świecą od mtz . Kilka kropel a i tak się wszystko nie zapaliło jak byśmy jej zapodali pod małym ciśnieniem to by się tam  lało zalewając tłoki.  Na drugim filmiku widać że świeca rozgrzewa się ale paliwo podawane jest pod małym ciśnieniem tylko w chwili próby uruchomienia , możliwe że zasilane jest z powrotu lub innego miejsca. 

Edytowane przez hurlimannD70
Opublikowano

Macie kilka postów wyżej wklejony układ świecy płomieniowej z mf-a !!!!

Tak i ta świeca ma bimetal w środku , rozgrzewa się do czerwoności i dopiero otwiera zawór  a ruch silnika powoduje zasilenie paliwem i zapalenie się świecy. 

 

Opublikowano

Świeca zapala się bez ruchu silnika , a ruch pompki uzupełnia tylko paliwo w tym zbiorniczku(podczas ruchu pompki delikatnie tylko wrasta ciśnienie, o tyle żeby paliwo z tego zbiorniczka dało rade przepchnąć do rurki idącej do baku). Przynajmniej u mnie tak jest.

Opublikowano

w mf swieca jest zasilana z filtra paliwa bynajmniej u mnie w chwili gdy odpala sie silnik i ten porusza pompke ktora nabija cisnienie, ewentualnie jak pompuje sie pompka recznie, ale cisnienie byc musi bo i zbiornik i filtry sa nizej niz swieca, w mtz jest wlasnie inna swieca i tam jest grawitacyjnie ze zbiorniczka jak na filmikach, tam cisenia nie trzeba.

Opublikowano

Wiem, że to działa, ale w lepszych modelach MF i w Johnie tym co jeżdżę jest układ bezciśnieniowy ze zbiorniczkiem na przelewie, tylko, że MTZ nie ma przelewu pompy puszczonego do baku...

wpx_7cdd064dcfda61b40c8bb8a902e144d4.jpg

A ja mam taki układ

Opublikowano

W kolektorze panuje jakieś podciśnienie i to może wystarczyć żeby zassać paliwo przez świecę ze zbiorniczka a na pewno coś tam zawsze wspomaga przy zasilaniu grawitacyjnym.

Opublikowano

Ja mam prosto ze stacyjki. Przekaźnik pewnie nie zaszkodzi bo jak masz już starą stacyjkę to może "gubić" tam trochę prądu. Zmierz napięcie przy samej świecy podłączonej przez stacyjkę a później podłącz na krótko z pominięciem stacyjki i zobaczysz czy jest wyższe. Jak będzie duża różnica to można wpiąć przekaźnik.

Opublikowano

Cześć wam wszystkim jestem nowy na forum!Jestem na etapie montażu świecy płomieniowej właśnie do mtz 82. Moje podłączenie będzie wyglądać następująco (ze starego nic nie zostanie-zepsuta stacyjka (bardzo ciężko przekręcić kluczyk, może się złamać), świeca oryginalna niesprawna, strasznie zabrudzony zbiorniczek). Świeca od mf, zbiorniczek płynu hamulcowego od c 360, przekaźnik wyciągnięty ze starego samochodu na szrocie 30A, przycisk zapłonu (rozruchu) od c360 oraz przycisk klaksonu (czerwony grzybek) do załączania przekaźnika świecy. Świeca wkręcona w dorobioną kryze, do niej podłączony zbiorniczek za pomocą wężyka przezroczystego żeby było widać naftę. Teraz elektryka: ze stacyjki biorę +12V najbliżej i gruby kabel, prowadzę do przycisku sterowania świecy oraz do przycisku zapłonu-rozruchu (przekrój 1,5 mm2). Wyjście z przycisku ster prowadzę do przekaźnika zacisk 85, wyjście z przycisku rozruchu prowadzę również do przekaźnika zacisk 85 oraz na elektromagnes rozrusznika. Następnie +12V przewodem 2,5 lub 4mm2 z bezpiecznikiem 15A prowadzę do przekaźnika zacisk 30 i takim samym z zacisku 87 do świecy. Jeszcze masa do zacisku 86. Myślę że to jest dobrze jeżeli nie to proszę o poprawki. Obsługujący musi wiedzieć żeby dlugo nie grzać świecy bo nie ma żadnych zabezpieczeń czasowych. Dwa przyciski z podłączoną świeca żeby nie trzymać dwóch naraz przy odpalaniu. Latem można od razu zapalać ciągnik, a zimą 5-10 sekund grzanie świecy następnie rozruch podczas którego również jest załączona świeca(obsługa jedną ręką). I jak się na to zapatrujecie, dobrze czy zagmatfane?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v