Skocz do zawartości

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam pewny problem bo mi cos swieca płomieniowa nie pobiera paliwa z zbiorniczka....z tego co słyszałem to swieca rozgrzewa sie i potem jest najprawdo podobniej elektro zaworek który puszcza paliwo do niej....ten gruby przewód elektryczny to najprawdopodobniej to jest od spirali która sie nagrzewa a jest jeszcze cieki przewodzik który dochodzi do swiecy...nie wiem czy to czasem nie jest od elektrozaworu który puszcza paliwo....jesli to ten cienki przewodzik jest od elektrozaworu to pod co jest podłaczony ?? pod stacyjke ??....

 

prosze o jak najszybsza pomoc...

 

z góry dzieki

Opublikowano

Podłączony jest pod stacyjkę i napięcie na nim pojawia się w momencie rozruchu. A tak poza tym polecam zainstalować w miejsce fabrycznej świecy, świece od MFa, troche przeróbek ale naprawde super działa i nie trzeba pamiętać o dolewce nafty

Gość Profil usunięty
Opublikowano

a co właściwie sie leje do tego zbiorniczka?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dzieki. Lepiej wiedziec pozno niz wcale...

Opublikowano

hemi mam pytanko...od jakiego modelu MF tą swiece ??...jakie przeróbki trzeba zrobić ??....pasuje ona w kolektor dolotowy bez przeróbek ??....ona ma zaworek od paliwa na termobimetalu ze jak sie nagrzeje to sama sobie poda paliwo ??...praktykowałeś taka przeróbke ??...jaki koszt tej swiecy ??

Opublikowano

Świeca jest od popularnych "Perkinsów" i kosztowała mnie 17zł wraz z oryginalną rurką zasilającą. Aby ją zainstalować w kolektorze niestety trzeba

dorobić kryze, ja ją wykonałem ze starej świecy. Zasilanie w paliwo bierzemy z wyjścia filtra paliwa dokładnego oczyszczania, poprostu przeciąłem

przewód pomiędzy filtrem a pompą i wstawiłem trójnik. Ostatni etap to zasilanie w prąd. W sumie można by ją było podłaczyć bezpośrednio pod

oryginalną instalacje z tą różnica że podłączamy tylko pod ten gruby przewód. Ja to sobie troche bardziej skomplikowałem, ale tak terz będzie działać.

 

ona ma zaworek od paliwa na termobimetalu ze jak sie nagrzeje to sama sobie poda paliwo ?? - dokładnie - trzeba poczekać aż kontrolka się rozrzaży.

U mnie po dwóch zimach sprawuje się ekstra.

Opublikowano

Wymieniałem świecę płomieniową bo w starej żarnik był pęknięty. Teraz grzeje, naftę chyba też podaje

(Napięcie idzie do tego wtryskiwacza w momencie kręcenia rozrusznikiem, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi), ale nie nagrzewa się ten żarnik w kabinie. Sprawdzałem kable wszystko podłączone. No i mam kilka pytań

1 Do żarnika w kabinie dochodzi jak rozumiem + i -?

2 Co to za aluminiowa puszeczka pod blachą ze wskaźnikami 4x 8cm do niej podłączone są grube kable żółty i różowy. Zdaje się że z tej puszki wychodzą kable na żarnik

Opublikowano

Ja również polecam świece od MF bo przy tej oryginalnej od MTZ po pękała mi ta porcelanka i poszła na tłoki :/ myślałem że wał pękł tak zaczęło wali, ale na szczęście to był tylko taki odgłos. Ale głowice tak i tak musiałem zdjąć i wyczyścić te resztki porcelany.

Opublikowano

Wymieniałem świecę płomieniową bo w starej żarnik był pęknięty. Teraz grzeje, naftę chyba też podaje

(Napięcie idzie do tego wtryskiwacza w momencie kręcenia rozrusznikiem, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi), ale nie nagrzewa się ten żarnik w kabinie. Sprawdzałem kable wszystko podłączone. No i mam kilka pytań

1 Do żarnika w kabinie dochodzi jak rozumiem + i -?

2 Co to za aluminiowa puszeczka pod blachą ze wskaźnikami 4x 8cm do niej podłączone są grube kable żółty i różowy. Zdaje się że z tej puszki wychodzą kable na żarnik

 

nikt ci nie odpowiedział więc ja odpowiem, jeśli chodzi o świece żarowe w MTZ to sprawa nie jest zbyt prosta. Pierwsza rzecz jaką trzeba wiedzieć patrząc na schemat to to że masę swieca pobiera bierze z obudowy - wiadomo, dochodzą do niej dwa przewody, cienki do elektrozaworu i grubszy do żarnika. I teraz tak, świeca ma dwa tryby pracy:

 

1. wciskamy przycisk na desce - napięcie do żarnika w świecy płomieniowej płynie przez żarnik w kabinie i ta kostkę 4x8cm - czyli duży opornik. Świeca wtedy tak naprawdę powoli się nagrzewa i ogrzewa kolektor - trzeba przytrzymać przycisk przez jakieś 15 sekund - w zależnosci od temp otoczenia.

2. ogrzaliśmy już kolektor i zaczynamy kręcić rozrucznikiem - w tym momencie żarnik w kabinie gaśnie bo załącza się przekaźnik i podaje pełny prąd na świecę żarową i wtedy też podawany jest prąd na elektrozawór przez który podciśnienie zaciąga naftę. Dodam jeszcze ze trzeba pamiętać o klapce przymykającej kolektor ssący, ale to raczej w większe mrozy.

 

 

Do żarnika nie płynie więc + i - tylko przez żarnik i opornik podawany jest prąd na świecę jak w punkcie 1.

Jeśli uszkodzony będzie opornik lub żarnik w kabinie to pierwszy etap oczywiście nie przyniesie rezultatu.

Opublikowano (edytowane)

drboczek Dzięki za podpowiedź;), będę musiał wykręcić tą świecę płomieniową bo jakieś cuda się dzieją. Włącznik świecy mam w stacyjce i jak trzymam te kilkanaście sekund grzania to: kolektor w okolicy świecy robi się ciepły

żarnik w kabinie nie żarzy się:D

nie mam pewności czy czy wtryskuje naftę na świecę

Mtezecik będzie powoli zapadał w sen zimowy, więc będzie czas na dłubania. Chyba zabiorę się za zakładanie orbitrola, nie pokazuje poziomu paliwa i właśnie to grzanie świecy.

Pozdrawiam

Edytowane przez gelo707
Opublikowano

mi przestała działać ta świeca. Nie wiem co mam robić. w kabinie nie świeci się kontrolka, na kostce nie ma prądu, poradźcie co mam robić??

 

Jeśli bezpieczniki są ok to znaczy, że świeca jest do wymiany - spaliła się i przerwała obwód dlatego nie świeci się kontrolka i nie masz prądu na kostce.

Opublikowano

ZIMA TRZYMA więc i problem z opalaniem się pojawił a polega on na tym ze kontrolka świecy w kabinie zapala się dopiero jak ciągnik odpali i to dopiero jak wejdzie na wyższe obroty....świeca do wymiany czy może jakiś kabelek nie łączy ?

Opublikowano

U mnie było tak że grzała świeca ale żarnik w kabinie nie świecił, okazało się że kabelki przy stacyjce były pozamieniane, ktoś dłubał i źle podłączył bo oba są różowe :rolleyes: Najlepiej to miernik do łapki i trzeba sprawdzać przepływ prądu

Opublikowano

U mnie jest tak że normalnie żarnik się zapala w kabinie ale przy rozruchy chyba nie podaje tej nafty. Miałem już świece płomieniową odłożoną i patrzałem czy się nagrzewa wszystko jest dobrze a nie chce tej naft zaciągać możecie mi powiedzieć co mam zrobić?

Opublikowano

Miernik podłączyć i patrzeć w trakcie rozruchu czy pokazuje napięcie na kablu od wtryskiwacza nafty, u mnie niby coś pokazuje ale chyba nie wtryskuje a nowa świeca. Muszę wymontować i sprawdzić na żywo ;)

Opublikowano

Ja powiem tak, w MTZ'tach te świece płomieniowe to jedna wielka lipa. U nas we Farmerku oryginalna się spaliła więc brat kupił taką samą, długo nie pogrzała jakiś tydzień i znowu coś nie tak. Jak będę zakładał do 60'tki to chyba we Farmerze też założę od MF'a.

Dlatego najlepszym według mnie rozwiązaniem będzie zamontowanie świecy od MF'a jak opisane było wcześniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v