Skocz do zawartości

Polecane posty

knoro93    165

Nowościa nie jest że żyto nie jest dobrym przedplonem wiec o co pytasz? Wiadmo ze nasilenie chorób bedzie wieksze a niżeli po rzepaku tak samo plon bedzie niższy a niżeli po roślinach nie zbożowych chyba tyle w temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco25    262

owies bardzo dobry przedplon po pszenicę tak samo jak rzepak owies spełnia wymagania fitosanitarne, jeśli chodzi o plon żadnej znaczącej różnicy w porównaniu ze stanowiskiem po rzepaku, tylko gorzej uprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

KrzysiekFM    8

Siałeś już czy zamierzasz?

Jak się bardzo upierasz.

Jak masz jeszcze ściernisko to daj 1-2 litry rundupu i czekaj za 2 tygodnie zaorz i w grudniu siej ale jakąś przewódkę nie ozimą.

Powiem tak ja sieję poplony tj gorczycę. Po kombajnie idzie talerzówka  potem brona 1-2 razy wszystko rozwleczone w czasie koło 15 września orka głęboka i siew  gorczycy. i powiem ci że żyto wyłazi. Rośnie do wiosny. Wiosna idzie agregat uprawowo siewny i siew owsa i dalej zyto rośnie.

A co cię zmusza do siewu ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Kup na allegro trutkę i pochodź po polu. Ja kupiłem 10 kg i zacząłem od rzepaku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siałeś już czy zamierzasz?

Jak się bardzo upierasz.

Jak masz jeszcze ściernisko to daj 1-2 litry rundupu i czekaj za 2 tygodnie zaorz i w grudniu siej ale jakąś przewódkę nie ozimą.

Powiem tak ja sieję poplony tj gorczycę. Po kombajnie idzie talerzówka  potem brona 1-2 razy wszystko rozwleczone w czasie koło 15 września orka głęboka i siew  gorczycy. i powiem ci że żyto wyłazi. Rośnie do wiosny. Wiosna idzie agregat uprawowo siewny i siew owsa i dalej zyto rośnie.

A co cię zmusza do siewu ??

 

Robiłem po żniwach podorywke agregatem i tak 2 miesiace prawie leżało to raczej powschodziło wszystko... jakis tydzien temu zaorane i mam zamiar siać własnie przewódkę Monsun

mysle ze zyta byc nie powinno, a jestem "zwuszony" ponieważ roslina następcza ma byc ziemniak na nie ma tu najlepszego PH bo to nowe pole po ugorze, wogole to miałem siac groch ale jest bardziej wymagajacy jak jeczmien jesli chodzi o ph a po łubinie nie bardzo ziemniaki mozna... dlatego za bardzo nie mam w czym wybierc... do tego warunki ekonomiczne bo zostało mi jeszcze sporo pszenicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    352

Na 100% będziesz miał jeszcze wschody żyta. Jak słabe ph i opóźniony siew to po co ładować się w pszenicę? Wolałbym powtórnie posiać żyto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    167

Na żyto już jest za późno żeby siać, pszenica na pewno też będzie z żytem bo będą wschody żyta jedynie zostaje zasiać Ci coś na wiosnę. Ja siałem raz tak po życie jęczmień jary i wtedy już nie było żyta w zbożu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20CBR12    48

u mnie  w  tym  roku  pszenica  jara była  po  życie pole  nie  pamiętam ile  razy  po żniwach  i jesienią talerzowane (chyba 3x) plus orka i wiosną jeszcze  trafiały się  samosiewy w pszenicy- choć pamiętam  że  na 10ha zajęło  mi  ze 6 godzin wyrwanie  całego dziadostwa- czyli aż tak  wiele  tego nie  było.. :D

Edytowano przez 20CBR12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    352

Na żyto Bojko nie jest za późno. Siew od października do kwietnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekFM    8

Monsun da mu 7t a bojko 4t. Piszesz  że na przewódkę jest teraz termin. Przewódkę możesz zasiać w grudniu i ten termin bym ci proponował wstrzymuj jak długo się da bo żyto moze wyleźć i wyjdzie. Teraz niech to żytko sobie odrasta bo na pewno wylezie. siew je troche poprzetrąca. A gdyby wylazło dużo to 1 litr rundapu nawet 0,8l i 150l wody 7 dni przed siewem.

A jesli nawet. Ja siałem materiał w którym mniej więcej było 1,5 ziarna żyta na 1tys. Czyli około jedna roslina na 2m2. Brzydko wyglądało. Sprzedałem ją jako eliterną miała wszystkie parametry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mathewc385    8

Pare lat temu sielismy zyto 10 listopada i w zniwa nie roznilo sie od innych tylko musielismy kosic z tydzien pozniej bo sloma nie chciala sie łamac i zabijalo młocarnie w Bioznie. Wedlug mnie jezeli listopad bedzie jako tako cieply i zyto zdarzy wyjsc z ziemi to smialo mozna siac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz1q    24

Czytales o czym tu sie pisze ? zyto Bojko to przewodka, pszenica Monsun również. Kolega zastanawia sie co posiac, poniwaz obawia sie oto, ze moze mu wyjsc zyto w pszenicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    352

Monsun da mu 7t a bojko 4t.

 

Ja do kalkulacji staram się podchodzić ze znacznie większym pesymizmem. Nie wiem o jaką klasę ziemi chodzi, ale wiemy że pH jest niskie (choć po wieloletnim ugorze na np. ziemiach bielicowych może ono być b. niskie) Za pewne są też braki w P,K i Mg. Nawet przy obfitym nawożeniu wiele z tych składników w niskim pH nie zostanie pobrane. Ja byłbym skłonny założyć ewentualne plony odpowiednio Monsun 4t, Bojko 3t. Zyto jest na pewno bardzo dobrym przedplonem, zostawi więcej resztek pożniwnych na polu przy mniejszym nawożeniu i ochronie. Ma właściwości allelopatyczne i na pewno zostawi czyściejsze pole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz1q    24

Tez bylbym bardziej sklonny na to żyto. Sialem Monsuna po kukurydzy na ziarno. 4 lata temu, cala zimowa mi wymarzla to chociaz mialem tą przewodke :P Siana jakos w listopadzie dala 5, moze 5,5 tony prz, 300 kg saletry na wiosne, bez ochrony grzybowej bo nie wydawala mi sie koniecznoscia( a moze to byl maly blad)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekFM    8

Ugór może być kwaśny albo i nie. Masze nawozy zakwaszają ziemię (nie wszystkie) Miałem okazję rok temu kasować ugór ( 15 lat) wiosną. Poszedł owies dał jakieś 4 t co uznałem na dobry plon normalnie sypie mi w granicach 6. Nawozenie normalne 300 poli6 + 70 kg czystego azotu.

Jesienia poszła pszenica 180kg N 500kg 200kg grande4 i  5-16-18 plon 7,5-8t Ale to tylko chwalenie się ..........

Zmierzam do tego ze robiłem analizę gleby po zbiorach owsa no i szczzeka mi opadła ph 6-7 PK  wysokie!

Pszenica w drugim roku po ugorze piekna sprawa.

Żyto.... hmm jak już to zasiałbym tam owies i się nie pierd... z żytem .

Ale wybór zależy od kolegi ja nie namawiam  niech robi jak chce byle dobrze.... 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

coś w tym jest, tam gdzie w ostatnich latach zaorałem łąki to zboża i rzepak są lepsze niż na polach uprawianych od dawna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maskin    7

jak chcesz mieć poprawki na polu to możesz jechać  experta w zaniżonej dawce  do legato  wg mnie tylko pełna dawka experta

co do chabra granstar ok ale teraz bardziej skupiłbym sie na chlorotoluronie 

 

0,23 expert + legato 0,15

 Suma: 70 zł i żadnych poprawek od kilku lat.

Ktoś ma jeszcze jakieś pytania?

 

Miałem na jednym polu porównanie z kompletem 0,5 l i żadnej róznicy, a jak ktoś lubi przepłacać to proszę bardzo. :)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

saletrosan na 2 dawke N w dawce 150 do 200kg/ha bedzie miało lepszy wpływ na parametry ziarna niz zwykła saletra ??  nie chdzi mi tu o zawartosc N tylko o tą siarke

 

 

 

 

 

Edytowano przez PROXIMAMICHAL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

zalezy od wielu innych rzeczy np. pogoda. Na zakwaszenie gleby wplyw bedzie mialo na pewno :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O aktualnej sytuacji rolnictwa oraz mozliowściach wsparcia  rozwoju gospodarstwa piszę na swoim blogu www.agrogeek.pl . Ostatni wpis odnosi sie do niedawno opublikowanego projektu ustawy dotyczącej dopłat bezpośrednich od 2015 roku. Zapraszam na strone www.agrogeek.pl 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×