Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@bratrolnika koszt uszczelniacz do skrzyni Vario ML to ok 8-10 tyś w zależności od modelu. Drugie tyle albo i troszkę więcej kosztuje robocizna - zdjęcie kabiny, wyciągnięcie skrzyni, wymiana uszczelniaczy, montaż skrzyni i kabiny. :)

30 tyś to można wsadzić, jeżeli jakiś mistrz musi całą skrzynię wymienić. Na pewno remont silnika nie będzie droższy niz 5-6 tyś. Poza tym remont silnika jeżeli nie ma żadnych przygód to ja myślę, że 10-15 tyś godzin pociągnie a w tym czasie zrobi 1000x więcej niż te nasze śmieszne 60tki. Co innego osprzęt silnika. Jedna sprężarka o zmiennej geometrii kosztu je ok 5 tyś netto natomiast klasyczna turbosprężarka ok 3 tyś. Remont pompy paliwa to ok 8 tyś zł.

Najważniejsze: 

Takie grube remonty w zachodnich to się robi co 10 lat a nie jak w naszych co roku no góra dwa lata. Nikt tutaj mi nie wmówi, że Ursus jest w stanie zrobić więcej roboty niż John Deere :)

 

FB_IMG_1545925209014.jpg

Edytowane przez sumek666
Literówka
  • Like 1
Opublikowano

ech, chyba w okolicy dobrego mechanika nie masz, nasza 330m remont miała w 2007, do 2011 jako jedyny ciągnik na 13ha (krowy i warzywa), i gdyby w zeszłym roku pierścionek nie pękł to by dalej chodziła (aktualnie 200mtg rocznie)

a co do kosztów naprawy-pisząc poprzedniego posta widziałem że ktoś zaraz wyciągnie na wierzch Fendta i jego skrzynię Vario....

poda ktoś link jak wygląda ten uszczelniacz za 8-10tys. euro do Fendta????

 

Opublikowano

Euro? Złotych nowych polski. Niedaleko mnie jest zakład,który tym się zajmuje. Podobno ludzie z zagranicy przyjeżdżają naprawiać u nich. Skrzynia Vario jest wielkości transportowki dla kota :P

to jest kilka czy kilkanaście uszczelniaczy. 

Vario "słynie z kosztownej naprawy" ale tak na prawdę jak w jakiejś skrzyni dojdzie do wymiany kół zębatych to są ceny :)

Opublikowano

Sumek,ty nie przesadzaj ,ze 30 czy 60 trzeba co rok naprawiać,bo jak ktoś grzebie w niej non stop a składa elementy w piaskownicy to potem tak jest,ja mam swoją M-ke 87, 10 lat była jedynym ciągnikiem,teraz chodzi w turze,opryskiwaczu itd i jak do tej pory oleju nie bierze,silnik nie tykany,skrzynia nie tykana.Racja że te stare zachodnie były jak stare mercedesy,ale to się już skończyło.Kazdy ciągnik troche jeszcze pojeżdzi jak nie jest rozwalony bo ile większość z nas robi MTG rocznie?

Z tego co tu koledzy piszą to 200-400 to maks na jeden traktor

Opublikowano

wy mówicie zachodnie drogie w remontach, 5 lat temu sąsiad remontował fendt farmer 102 s silnik +sprzęgło+ hydraulika 10k zł w silniku wszystko wymienione lub zregenerowane na nominał, a przed remontebsię sąsiedzi ściągali fendt + 2 skibowy obrotowy rabewerk vs 3p z 3 skobowym polskim, fendtem nie dość żebszybciej zaorał to jeszcze mniej spalił i to z grojami i obornikiem a z 3p męczył się 1 godzine dłużej, na 2ha przyległych kawałkach

Opublikowano

Tak samo głupi tekst te stare to będą jeździły a te John Deere w krzakach stały. Tylko policzmy ile hektarów kto obrabia. Argument, że 10 lat bez remontu to żaden argument. ;) trzeba liczyć godziny i ilość zrobionych hektarów 

  • Like 2
Opublikowano
2 godziny temu, bratrolnika napisał:

@galan99 nie to że bardzo się na zachodnich znam, ale jaka naprawa zachodniego ciągnika wyniesie 30tys.zł???? jak ktoś dba, i stara się utrzymać w sprawności ciągnik to raczej nie możliwe włożyć w ciągnik na raz 30tys.zł. chyba że piszesz o fakcie że ktoś kupił ciągnik w 2007r, i od tego czasu nawet grosza w niego nie wsadził, to wtedy może i tak, ale przy takim użytkowaniu to nawet  na naprawę generalną c-360 może braknąć 20tys.zł

Urok posiadania zachodniego Versus  Polskiego. O zachodniego będę dbał uważać by nie "nadwyrężać" maszyny, bo drogi w zakupie i utrzymaniu a z polskiego 110% możliwości ... 

  • Like 2
Opublikowano
1 godzinę temu, igor10246 napisał:

wy mówicie zachodnie drogie w remontach, 5 lat temu sąsiad remontował fendt farmer 102 s silnik +sprzęgło+ hydraulika 10k zł w silniku wszystko wymienione lub zregenerowane na nominał, a przed remontebsię sąsiedzi ściągali fendt + 2 skibowy obrotowy rabewerk vs 3p z 3 skobowym polskim, fendtem nie dość żebszybciej zaorał to jeszcze mniej spalił i to z grojami i obornikiem a z 3p męczył się 1 godzine dłużej, na 2ha przyległych kawałkach

Tak gadasz jak jak kolega co w mf 3000 z lat 90 robił kapitalkę skrzyni. Tylko 8tyś części. :)
Używane z zachodu wuj mu ściągał bo nowe 50 tyś. :D

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v