Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Co do częsci to tak samo mamy z samochodami - możemy jechac kupić nowe do serwisu, sklepu podrówbki albo oryginalne używki. Sam jeszcze troche sprzedaję użwywane częsci do Opla i wiem że lepiej zamontować często uzywkę z małego przebiegu niż jakąś nową ze sklepu część. To samo z ciągnikami - jest pełno firm co rozbiera różne klamoty  na części głównie jakieś powypadkowe, a co do napraw nie musi byc serwis. W ciagnikach z lat 90 tych a czasem i trochę młodszych gdzie faktycznie nie są aż tak mocno zaawansowane wystarczy kumaty elektryk samochodowy z miernikiem.

Co do napraw wszelakiej maści ursusów, znajomi mechanicy mi mówili że wolą teraz kupować uzywki z allegro ze starych deluxów  z zachodu niż nowe niby nasze oryginalne.

Opublikowano

odnośnie używek zachodnich... no co racja to racja , że komfort lepszy... ale tak jak koledzy zaznaczyli.... naprawy... tu jest cały pies pogrzebany... ;)  dla tego wybieram ursusa, bo wiem , że go naprawię taniej, a właśnie chodzi mi o koszty eksploatacji ,a nie zakupu... i tak jak koledzy pisza , używane części są  dobre do ursusów/zetorów.

Jesli maiłabym kupować zachodni to tylko nowy i po 10 latach sprzedać, zanim to się zacznie sypać... i to wiedząc , dla tego nie ryzykuje z uzywkami... :)

Opublikowano

http://olx.pl/oferta/plug-do-oborywania-jednoskibowy-nowy-1-skibowy-CID757-ID7ve1t.html#5237f16ef2

 

Co sądzicie o ty oborywaczu  ???  warto go zakupić czy lepiej zrobić samemu ? koszt zakupu samego pługa to koszt 400zł a gdzie reszta metalu?

Ja bym kolego na Twoim miejscu poszukał używanego pługa i sam wyspawał ramę do niego. Często ktoś sprzedaje ostatnią skibę z polskiego pługa i można kupić ją za małe pieniądze do tego trochę metalu i koszt będzie o połowę mniejszy.

Opublikowano

Ale jak znajdziesz dobry ciągnik zachodni to uwierz mi że sporo na tym zyskasz paliwa, nerwów i zdrowia, sam kupiłem 30-letni zachodni ciągnik podobnej mocy do 914, w prasie latam dużo szybciej i spale minimum 15 litrów dziennie mniej paliwa- sprawdzane, jedynie w pługu mam trochę większy uślizg bo jest lżejszy, ale to tylko na cięższych ziemiach jest odczówalne. Zrobiłem nim prawie 2 tys mth i tylko duperele typu stacyjka czy pompka zasilająca siadły. Sam masz porównanie jak Ursus musiał się starać żeby Duńczyk czy Szwed kupił ursusa - części prima sort szły, dziś te nowe nawet w 1/10 im nie dorównują, a ja spokojnie kupuję do swojego końcówki wtryskiwaczy lucasa, uszczelki erlinga, markowe filtry itp, kosztują 5x tyle co do ursusa ale mam spokój na lata i tylko o paliwo się martwię w sezonie

Opublikowano

odnośnie używek zachodnich... no co racja to racja , że komfort lepszy... ale tak jak koledzy zaznaczyli.... naprawy... tu jest cały pies pogrzebany... ;)  dla tego wybieram ursusa, bo wiem , że go naprawię taniej, a właśnie chodzi mi o koszty eksploatacji ,a nie zakupu... i tak jak koledzy pisza , używane części są  dobre do ursusów/zetorów.

Jesli maiłabym kupować zachodni to tylko nowy i po 10 latach sprzedać, zanim to się zacznie sypać... i to wiedząc , dla tego nie ryzykuje z uzywkami... :)

co  do napraw  ,  koszt  większy  ale  częstotliwość  mniejsza  ,  więc  drożej  nie  wychodzi  raczej  ,  chyba  że  sie  naprawde  źle  trafi.... 

Opublikowano (edytowane)

odnośnie używek zachodnich... no co racja to racja , że komfort lepszy... ale tak jak koledzy zaznaczyli.... naprawy... tu jest cały pies pogrzebany... ;)  dla tego wybieram ursusa, bo wiem , że go naprawię taniej, a właśnie chodzi mi o koszty eksploatacji ,a nie zakupu... i tak jak koledzy pisza , używane części są  dobre do ursusów/zetorów.

Jesli maiłabym kupować zachodni to tylko nowy i po 10 latach sprzedać, zanim to się zacznie sypać... i to wiedząc , dla tego nie ryzykuje z uzywkami... :)

tak strasznie dużo tymi swymi ursusami i zetorami mth rocznie nie robisz , używka z zachodu to i owszem kot w worku ale czy od rolnika w kraju nie idzie znaleźć i kupić zachodniego ciągnika o przyzwoitych porównywalnych do twych ursusów parametrach który chodził u niego od nowości? większa pewność i historia przebieg ale i niestety cena też

Edytowane przez konteno
Opublikowano

tak strasznie dużo tymi swymi ursusami i zetorami mth rocznie nie robisz , używka z zachodu to i owszem kot w worku ale czy od rolnika w kraju nie idzie znaleźć i kupić zachodniego ciągnika o przyzwoitych porównywalnych do twych ursusów parametrach który chodził u niego od nowości? większa pewność i historia przebieg ale i niestety cena też

 

Jest właśnie dokładnie odwrotnie, to ciągnik z zachodu jest pewniejszy niż od polskiego rolnika, bo np. w Niemczech jak coś nawali to oni wzywają serwis i kupują oryginalne części, a w Polsce niestety każdy chcę zremontować jak najtańszym kosztem i dlatego wstawia różne zamienniki. Co do przebiegu to też na zachodzie serwisują ciągniki i przebieg można łatwo sprawdzić. I jeszcze jedno, w ursusie skrzynie będziesz robił 5 razy a w zachodnim tylko 1 raz, więc czy ursus wyjdzie taniej???

Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcą, Ja w ciągniku z niemiec miałem 4 prawie nowe goodyeary radialne za jakieś 12 tys zł a za ciągnik dałem 25tys+ transport, ważny tuv - wszystko jak w zegarku, nie zobaczysz drucika czy opaski zaciskowej, a sprzęt 30 letni.... No i dobre oleje i płyn chłodniczy od nowości a nie woda i superol, na każdej części eksploatacyjnej typu filtr czy przewód chłodnicy logo marki a nie made in china 

Opublikowano (edytowane)

Jest właśnie dokładnie odwrotnie, to ciągnik z zachodu jest pewniejszy niż od polskiego rolnika, bo np. w Niemczech jak coś nawali to oni wzywają serwis i kupują oryginalne części, a w Polsce niestety każdy chcę zremontować jak najtańszym kosztem i dlatego wstawia różne zamienniki. Co do przebiegu to też na zachodzie serwisują ciągniki i przebieg można łatwo sprawdzić. I jeszcze jedno, w ursusie skrzynie będziesz robił 5 razy a w zachodnim tylko 1 raz, więc czy ursus wyjdzie taniej???

To tylko w teorii tak wygląda, w praktyce jest zupełnie inaczej jeśli padnie kupic jakieś małe koło zębate do skrzyni za 600zł ...a później się okaże że za remont skrzyni w zachodnim wyjdzie tyle że można by se było kupic drugi ciągnik .... A z drugiej strony to nie jest powiedziane że te ursusy się aż tak sypią .... z tego co widze to kolega dba o ciągniki, to i kolejny ursus mu posłuży ....

Edytowane przez tomekzet
Opublikowano

Tylko, że skrzynia w zachodnim ciągniku wytrzyma co najmniej 10 000 mth oczywiście jak się dba o olej i filtry i się jej prawidłowo używa, a w ursusie jak wytrzyma 2 000 mth to jest dobrze. Wiadomo remont zachodniego ciągnika jest kosztowny, ale też on wytrzyma dużo więcej niż ursus, no i komfortu to nawet nie ma co porównywać, a jak się pracuje takim ciągnikiem dużo to ma to duże znaczenie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v