pawelk018

Ciśnienie oleju MF 230

Polecane posty

pawelk018    1

Witam,

 

wczoraj sprawdzałem ciśnienie oleju na zimnym silniku i wskazywało około 4 atm, oczywiście wskazówka drgała tak w zakresie 3,5 - 4. Po dodaniu gazu do połowy było 4,5 atm. Nie sprawdzałem jakie było ciśnienie na ciepłym, bo go nie zagrzewałem dobrze.

 

Czy takie ciśnienie jest prawidłowe?? a ktoś może wie jakie powinno być w tym silniku?? 

 

Silnik Perkins AD 3. 152, przebieg 6700 mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Silniki Perkinsa mają to do siebie że nawet wymagający remontu głównego silnik będzie trzymał ciśnienie oleju:) Oczywiście nie mówię tu o Polskich podróbkach tylko o oryginalnych Perkinsach. A ciśnienie to super tylko na zimnym nie jest to wynik miarodajny. Rozgrzej i wtedy sprawdź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Aleś mu udzielił rady. Teraz już z całą pewnością będzie wiedział:)

Kolego Pawelk018 - czesz kupić ciągnik i sprawdzasz czy co? Podstawa to pomiar ciśnienia sprężania ( najlepiej próba olejowa ) ale nie wyobrażam sobie aby ktoś ze sprzedających pozwolił Ci na takie coś. Podstawa w Perkinsie to ma nie puszczać kopcia ( jeśli bez turbo ) i zobacz co z odmy leci (jak para lub delikatny dymek to ok ale jak pluje olejem to coś go boli). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

No właśnie ciśnienie oleju jest jednym z ważniejszych parametrów stanu silnika (silnik dobrze rozgrzany),bez przyrządów to słuch,wzrok(kolor dymu),odpalanie w niskich temperaturach itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Aleś mu udzielił rady. Teraz już z całą pewnością będzie wiedział :)

Kolego Pawelk018 - czesz kupić ciągnik i sprawdzasz czy co? Podstawa to pomiar ciśnienia sprężania ( najlepiej próba olejowa ) ale nie wyobrażam sobie aby ktoś ze sprzedających pozwolił Ci na takie coś. Podstawa w Perkinsie to ma nie puszczać kopcia ( jeśli bez turbo ) i zobacz co z odmy leci (jak para lub delikatny dymek to ok ale jak pluje olejem to coś go boli). 

 

Robiłem MF który miał 18,16,16atm kompresji, a z odmy (w 100% drożnej) totalnie nic nie puszczał, w sumie to nic i nigdzie nie puszczał. Wyglądał na stan idealny, a tu jednak.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black_shadow    51

:D aleś mu doradził @akmaly ..

 

 

;) ostatnie pytanie dotyczyło "narzędzi" pomiarowych ...

a sprawdzenie stopnia zużycia silnika bez nich wymaga dużej wprawy i doświadczenia w temacie...a metody o których piszesz bywają często zawodne jak trafnie zauważył kolega @matracz 

Edytowano przez black_shadow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Kolego @black_shadow - co nie tak mu napisałem? Standardowo Perkins kończy się od góry. Obniżone ciśnienie sprężania połączone z przedmuchami do odmy to normalna kolej rzeczy dla tego sinika. To że w jednym przypadku nie było nic widać po odmie nie czyni z tego reguły. Przeważnie wał jest w tolerancji a zużyte gładzie lub pierścienie. Ciśnienie oleju to podstawa w starych silnikach Ursusa na bazie zetora:) Oczywiście mniejsza kompresja może być spowodowana kilkoma przyczynami i w przypadku np. uszkodzenia uszczelki do kanału chłodzącego nie będzie śladu na odmie. 

Kolego @mtracz - to nie perpetuum mobile, coś musiało się z nim dziać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj