Skocz do zawartości
pawelk018

Ciśnienie oleju MF 230

Polecane posty


pawelk018    1

Witam,

 

wczoraj sprawdzałem ciśnienie oleju na zimnym silniku i wskazywało około 4 atm, oczywiście wskazówka drgała tak w zakresie 3,5 - 4. Po dodaniu gazu do połowy było 4,5 atm. Nie sprawdzałem jakie było ciśnienie na ciepłym, bo go nie zagrzewałem dobrze.

 

Czy takie ciśnienie jest prawidłowe?? a ktoś może wie jakie powinno być w tym silniku?? 

 

Silnik Perkins AD 3. 152, przebieg 6700 mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


akmaly    185

Silniki Perkinsa mają to do siebie że nawet wymagający remontu głównego silnik będzie trzymał ciśnienie oleju:) Oczywiście nie mówię tu o Polskich podróbkach tylko o oryginalnych Perkinsach. A ciśnienie to super tylko na zimnym nie jest to wynik miarodajny. Rozgrzej i wtedy sprawdź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl






akmaly    185

Aleś mu udzielił rady. Teraz już z całą pewnością będzie wiedział:)

Kolego Pawelk018 - czesz kupić ciągnik i sprawdzasz czy co? Podstawa to pomiar ciśnienia sprężania ( najlepiej próba olejowa ) ale nie wyobrażam sobie aby ktoś ze sprzedających pozwolił Ci na takie coś. Podstawa w Perkinsie to ma nie puszczać kopcia ( jeśli bez turbo ) i zobacz co z odmy leci (jak para lub delikatny dymek to ok ale jak pluje olejem to coś go boli). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotr778    32

No właśnie ciśnienie oleju jest jednym z ważniejszych parametrów stanu silnika (silnik dobrze rozgrzany),bez przyrządów to słuch,wzrok(kolor dymu),odpalanie w niskich temperaturach itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Aleś mu udzielił rady. Teraz już z całą pewnością będzie wiedział :)

Kolego Pawelk018 - czesz kupić ciągnik i sprawdzasz czy co? Podstawa to pomiar ciśnienia sprężania ( najlepiej próba olejowa ) ale nie wyobrażam sobie aby ktoś ze sprzedających pozwolił Ci na takie coś. Podstawa w Perkinsie to ma nie puszczać kopcia ( jeśli bez turbo ) i zobacz co z odmy leci (jak para lub delikatny dymek to ok ale jak pluje olejem to coś go boli). 

 

Robiłem MF który miał 18,16,16atm kompresji, a z odmy (w 100% drożnej) totalnie nic nie puszczał, w sumie to nic i nigdzie nie puszczał. Wyglądał na stan idealny, a tu jednak.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

black_shadow    42

:D aleś mu doradził @akmaly ..

 

 

;) ostatnie pytanie dotyczyło "narzędzi" pomiarowych ...

a sprawdzenie stopnia zużycia silnika bez nich wymaga dużej wprawy i doświadczenia w temacie...a metody o których piszesz bywają często zawodne jak trafnie zauważył kolega @matracz 

Edytowano przez black_shadow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

akmaly    185

Kolego @black_shadow - co nie tak mu napisałem? Standardowo Perkins kończy się od góry. Obniżone ciśnienie sprężania połączone z przedmuchami do odmy to normalna kolej rzeczy dla tego sinika. To że w jednym przypadku nie było nic widać po odmie nie czyni z tego reguły. Przeważnie wał jest w tolerancji a zużyte gładzie lub pierścienie. Ciśnienie oleju to podstawa w starych silnikach Ursusa na bazie zetora:) Oczywiście mniejsza kompresja może być spowodowana kilkoma przyczynami i w przypadku np. uszkodzenia uszczelki do kanału chłodzącego nie będzie śladu na odmie. 

Kolego @mtracz - to nie perpetuum mobile, coś musiało się z nim dziać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×