Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pierwszy to olej półsyntetyczny - teoretycznie lepszy ale nie znam pozostałych parametrów tego oleju. Do tego silnika zalecany olej to 15W40. 

Ten drugi czyli Venol 15w40 jest ok ale czy on jest tańszy od Turdus SHDP 15w40?

Opublikowano

Nightmaare-  nie cuduj z olejami, tylko  lej    minerał  15w40,  np: wspominany Turdus. ;)

Jeśli wymiana oleju nie pomoże, to    zwalaj miskę olejową i  dołóż  podkładkę, pod zawór przelewowy pompy olejowej  ^^    Rozwiązanie  doraźne,  ale proste i skuteczne. 

 

Opublikowano

Pierwszy to olej półsyntetyczny - teoretycznie lepszy ale nie znam pozostałych parametrów tego oleju. Do tego silnika zalecany olej to 15W40. 

Ten drugi czyli Venol 15w40 jest ok ale czy on jest tańszy od Turdus SHDP 15w40?

Venol jest po 40zł za 4l a ten lotos po 43 za 4. Ostatecznie jednak kupię Turdusa po 53 za 5l albo 20l za 200zł. Tylko ałaśnie nie wiem ile mi wejdzie.

A jak lepiej zmieniać:

jak ciagnik stał i cały olej jest w misce ale zimny?

czy

Rozgrzać i poczekać jak trochę ścieknie i wtedy?

Opublikowano

Polecam CI przeczytać instrukcję obsługi - najłatwiej poszukaj w sieci do Ursusa 4512. Będziesz wiedział dużo więcej niż teraz ( przynajmniej po Twoich wypowiedziach to za wiele nie wiesz).

Oleju wejdzie ok 7,5 l (MF 690 - silnik Perkins A4.248)

Opublikowano (edytowane)

zrobiłem wymiane oleju w 912 na turdusa, po czym zauwzylem słabsze ciśnienie silnika.  Nie wiem na jakim oleju pracowal wcześniej ciągnik gdyż był kupony, dolewki robilem superolem cc30 ok 3 litry w ciągu roku, co nie miało zadnego wpływu na ciśnienie,  na turdusie wyraźnie jest słabsze, ok pol może jedna atmosferę, zalane na max, weszlo ok 9 litrow, bak wyczyszczony, na sciankach było nalepione dużo takiej jakby smoly.  jaki może być powod słabszego ciśnienia na nowym oleju?

Edytowane przez nightmare
Opublikowano

A może w poprzednim oleju był DOCTOR?

 

ciągnik wystygł odpaliłem, na max obrotach dochodzi do 4 atm,  strata 2 atm w porównaniu z poprzednim, może po prostu zimny superol jest gęściejszy niż zimny turdus? na to by wskzywlo, jeśli nawet dolany był DOCTOR to nic on nie dal, po za wyższym ciśnieniem na zimnym, na gorącym za slabe, turdus może mieć podobnie, okaze się w ciężkiej robocie

 

Opublikowano

dzięki tym co polecali turdusa, efekt taki ze ciśnienie na zimnym i na gorącym o 1 atm nizsze, czyli na gorącym tylko 0.5 na max obrotach, byłem zmuszony spuscic turdusa i zalac spowrotem to co było przedtem w silniku plus dolewka superolu,  ciśnienie trochę wyższe niż na tym zachwalanym turdusie. Po rozgrzniu zadszy niż woda. zeszlo dosłownie przez chwile co do kropli. 

Opublikowano

jeśli silnik byłby ok to nawet na wodzie powinno te 4 bary nabić (oczywiście woda to metafora) na wyeksploatowany wał panewki itd nawet olej za 100zł za litr nie pomoże...

Opublikowano (edytowane)

 

żadna nowina dla mnie ze szykuje się remont. Pytanie jak duże jest rezyko zatarcia czy innej awarii przy pracy na dużych obrotach przy ciśnieniu na 1, ciągnik będzie potrzebny w najbliższych dniach, do pracy na wysokich obrotach.

Edytowane przez nightmare
Opublikowano

Jak mówiłem- zdejmij miskę i podłóż podkładkę pod zawór przelewowy pompy olejowej.  To stare, sprawdzone rozwiązanie, na tymczasową  reanimację trupa.  Raptem niecała godzinka roboty, a przy okazji, sprawdzisz, czy się  porostu zawór   nie zaciął.   ;)

 

 

Opublikowano

Nie zgodzę się że to wina oleju Turdus. Takie jaja z ciśnieniem możesz mieć na superolu CC. Skąd kupiłeś tego Turdusa - beczka czy oryginalne opakowania? Jedynie co można stwierdzić w przypadku oleju Turdus to ma dość dużą liczbę zasadową  - co przekłada się na wypłukiwanie nagarów i osadów w silniku. Oczywiście to duży plus dla oleju ale w sprawnym silniku.

Opublikowano

turdus w 5 l kupiony w dużym sklepie z częściami do ciagnikow w promocji 53 zl za 5 l,   na superolu ma lepsze ciśnienie, minimalnie ale lepsze, nie chce sam sciagac misy bo nie wiem czy uda się ja później zalozyc, pomysle o wizycie u mechanika żeby obejrzał sprawę, szkoda by było zatrzeć bo koszty remontu wzrosną, a praca na max obrotach przy ciśnieniu 1 jest rezykowna.

 

Opublikowano

Nie zgodzę się że to wina oleju Turdus. Takie jaja z ciśnieniem możesz mieć na superolu CC. Skąd kupiłeś tego Turdusa - beczka czy oryginalne opakowania? Jedynie co można stwierdzić w przypadku oleju Turdus to ma dość dużą liczbę zasadową  - co przekłada się na wypłukiwanie nagarów i osadów w silniku. Oczywiście to duży plus dla oleju ale w sprawnym silniku.

Chyba wymieniasz olej na zimnym silniku, daj porządnie po garach i wtedy spuść - ten olej kompletnie nie trzyma parametrów, użyłem go jeden sezon i podziękowałem.... Za tą cenę absolutnie nie warto, przereklamowany najprostszy olej i tyle

Opublikowano

W porównaniu do zwykłego superolu CC na 100% jest lepszy. U mnie po wymianie na turdus ciśnienie podniosło się o około 0,5 bara na gorącym silniku, na zimnym i tak idzie prawie do końca skali. Ale silnik ma po remoncie kapitalnym około 250mth. Przypuszczam, że miałeś w silniku więcej motodoktora niż oleju, skoro po wymianie tak padło ciśnienie. Nie ma innej możliwości. I co byś nie zalał, to efekt będzie taki sam. W wyeksploatowanym silniku żaden olej 15W40 czy 15W45 ciśnienia ci nie utrzyma. Możesz szukać 20W50 czy 30W65 ale po pierwsze cena, po drugie - też cudów nie będzie.

Jesli na ciepłym silniku na wolnych obrotach ciśnienie spada poniżej 1 bara to wyrok jest tylko jeden - natychmiastowy remont, bo inaczej złapie panewki i oby tylko na tym się skończyło. Jeżdżenie na wyrobionych panewkach z tym mazidłem co masz teraz w silniku skończy się na pęknięciu wału i koszty wzrosną.

Opublikowano

rozumiem ze od dolu da rade to zrobić, zalozmy ze zdjalbym mise, to czy później nie ma  dużych problemów żeby wpasować ja ? pewnie dosyć ciezka jest, u c330 we dwóch nie było większego problemu

 

Opublikowano

Przy odrobinie pomyślunku, nie ma żadnego problemu. ;)

 

Miskę olejową to i w 6'tce zakładam sam -  kładę michę  pod silnikiem, na drewnianych klockach, pod michę podstawiam lewarek tzw. "żabę" i jazda do góry   ^^  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v