Skocz do zawartości
mateunia19

Olej silnikowy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
mistqo    0

Olej idzie jak do przekładni automatycznych. Znajomy stosuje : ELF AUTOMATIc - do automatycznych skrzyni biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelJD    13

Jeśli masz serwo i ci cieknie olej to polecam Lux 10, jeśli nie masz ubytków to BOXOL będzie odpowiedni. Do orbitrolu też idealny BOXOL kupisz go na cpn-nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

kiedyś czytałem tu na forum że olej lux lepiej kręci na mniejszych obrotach???

Standardowo polecają boxol ale on potrzebuje większych troszkę obrotów żeby kręcić na małych obrotach. Kiedyś przed boxolem kupiłem olej do wspomagania na stacji benzynowej i on kręcił bardzo dobrze na małych obrotach.

Czy może wiecie jaki to olej był a kupowałem go na stacji paliwa pks????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laki    0

Również jestem za Boxolem


Moje koniki to:
Zetor Proxima Plus 10541

Zetor 7211

Ursus c-330 !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    598

ja leje taki czerwony kosztuje cos ok. 12 zl za litr nie pamietam nazwy i na wolniutkich obrotach moge krecic a na luxie to nie moglem ukrecic. ale serwo to nie to samo co orbitrol i tak az lekko sie nie kreci.


"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

A masz też serwo???

i gdzie go kupowałeś??? w motoryzacyjnym???

 

A do wspomagania jest lepiej gdy olej jest rzadszy czy gęstszy??

 

//Kolego nie cytujemy poprzedniego postu. Zapoznaj sie z regulaminem!!!! obowiązującym na forum

Edytowano przez Balzak
Cytowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    598

a wiec tak. ja mam we wszystkich moich ciagnikach serwo i do wszystkich wlewam ten czerwony olej(troche drogo wychodzi ale za wygode trzeba zaplacic) bo przedtem jak lalem lux to sie ciezko krecilo a nawet jak hydrauliczny lalem to tez ale juz byla mala roznica. kupuje go w sklepie z czesciami w mojej miejscowosci lub na stacji benzynowej. i zauwazylem ze im rzadszy tym lepszy. ten czerwony jest prawie tak rzadki jak woda(no moze przesadzilem ale ja bardzo rzadki kisiel) i musisz miec bardzo szczelne serwo bo on raz dwa wylatuje przez takie szparki gdzie lux nie mial szans.


"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten czerwony olej to HIPOL ATF IID ew. dextron , ja też w orbitrolu mam atf bo na hydrauliku przy niskich temp. były problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

serwo mam szczelne tylko mi którędyś wylatuje olej ale to raczej pompą bo jak zatrzymam ciągnik to zawsze mi nakapie olej tą dziurą ze skrzyni pośredniej. Ale to nawet jak miałem starą pompę teraz mam drugi rok inną i nią wylatuje. Na początku to nie sądziłem ze to ona mi leje olej ale gdy wymieniłem pompę podnośnika a pewnego dnia straciłem wspomaganie na polu to już wiedziałem to ona... a nigdzie indziej mi olej nie leci... chyba że może on wyparować może???

Ja chyba kupie boxol i do niego w sklepie motoryzacyjnym olej uniwersalny na dolewkę i razem go zmieszam i zobaczę może będzie lepiej heh....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    598

o wlasnie Hipol ATF. ja polecam bardzo ten olej. normalnie tak leciutko sie kreci ze chyba kupie sobie galki na kierownice. a mieszac to raczej nie bardzo bo nie wiadomo czy wyjdzie gesty czy rzadki. a ten olej co ci wylatuje to moze przez uszczelniacz w skrzyni posredniej. tez mialem taki przypadek, wymienilem i juz nie cieknie.


"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

uszczelniacze to ja miałem wymieniane z dwa lata temu i po wymianie także leci.

spróbuje z tym hipolem ATF. Jeszcze moze mi tylko olej lecieć z pompy podnośnikowej ale ona też była wymieniana i po jej wymianietakże kapało ze skrzyni pośredniej. Ja raczej obstawiam pompę od wspomagania bo tylko z tego mi oleju ubywa.

dzięki za rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

ja też używam BOXOL dobrze się sprawdza i ma dobre parametry.


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

właśnie odpaliłem ciągnik po remoncie silnika i postanowiłem wypróbować Hipol ATF i pięknie kręci nie ważna czy niskie czy wysokie obroty. Żałuje tylko że wcześniej nie wiedziałem o tym Hipolu ATF. Jeśli ma się sprawne serwo bez wycieków to gorąco polecam ten olej. Dzięki za rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

zgodzę się. Też kiedyś miałem hydrol wlany ale to jak miałem stare serwo i mi ubywał olej potem wymieniłem serwo i mi w sklepie powiedzieli że boxol się wlewa i tak wlałem, ALe teraz na tym HIpolu wydaje mi się że lepiej kręci bo małe obroty a ja sobie jednym palcem ze tak powiem bez problemu kręcę kierownicą, więc nic więcej mi do szczęścia w wspomaganiu nie trzeba.

a CO do przecieków jeśli są to trzeba wyjąć serwo poluzować tą wielką śrubę z wierzchu żeby to ramie się w dół kilka cm wyciągnąć i wymienić po prostu uszczelniacze i skręcić i załatwi sprawę. JA wymieniłem na nowe serwo ponieważ miało także luzy i nie jechał prosto było trzeba cały czas uważać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

Mam taki malutki problem ze wspomaganiem w 385. Otóż jak spuszczę olej z wspomagania i wleję go od nowa to zauważyłem że wspomagania działa super nie ważne czy się rozgrzeje działa bardzo fajnie. Ale wystarczy że postoi z dzień olej w zbiorniku to wspomaganie też jest ale gorsze tzn ciężej chodzi... Olej jest prawie nowy, stan także....

co to może być???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi    7

własnie sprubuj zostawić go na jedną noc z otwartym zbiornikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

a to on to na pewno nie jest sprawny.... w wolnej chwili sprawdzę i napiszę czy jest lepiej.... dzięki pozdrawiam....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez mateunia19
      mam takie pytanie odnośnie ciśnienia oleju. Gdy ciągnik jest zimny i tuż po zapaleniu ma 3-4 na niskich obrotach a jak się przegazuje to 5-6. Gdy ciągnik popracuje i olej się już rozgrzeje porządnie to na małych obrotach ma 1 atak w pracy przy np pługu przy 18-20 tyś obrotów to ma w granicy 2-4. Takie ciśnienie jest wystarczające? pytam w kwestii ciekawości tak na przyszłość. dzięki za odpowiedzi.
×