Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może mieć po prostu żarówka kontrolki zwarcie albo coś tam pomieszane. Z tego co pamietam to zacisk alternatora na żarówkę kontrolki, a jej drugi biegun do plusa po stacyjce. 

Opublikowano

A czemu uważasz że to błąd? Nie mierzyłem nigdy, ale wydaje mi się że na zacisku D+ powinien być biegun ujemny. Wtedy po puszczeniu przez kontrolkę do plusa zamyka się obwód i kontrolka świeci. W trakcie pracy regulator odcina zacisk i kontrolka gaśnie 

Opublikowano (edytowane)

Niech autor tematu właśnie go podłączy i sprawdzi w czasie pracy bo gdy alternator nie pracuje na zacisku od kontrolki właśnie jest biegun ujemny a od stacyjki przez kontrolkę biegnie dodatni dla tego właśnie kontrolka się świeci po wciśnięciu kluczyka.  Jeśli po odpaleniu jest ładowanie prawidłowe wszystko ok, a jak nie to skoro nowy zwracasz i tyle bez kombinowania

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

D+ to zasilanie regulatora. Jeżeli regulator puści prąd na szczotke to zmierzysz oporność uzwojenia wzbudzenia którego opór wynosi poniżej 5 Omów. Więc niekoniecznie masz tam zwarcie. Napisz jak to mierzysz i jakie masz wartości. A najlepiej to podłącz i sprawdź czy ładuje. Wzbudzenie masz przez żarówkę więc nic złego się nie stanie.

Opublikowano (edytowane)

A jakie masz oznaczenia na tych zaciskach? Jeżeli masz na jednym D+ a drugie DF to na dobrą sprawę gdzie nie podłączysz kontrolkę to zadziała. Z tymże kontrolka pod DF może trochę świrować.

Edytowane przez Elektryk
Opublikowano

Witam podłączyłem alternator tak że czerwony przewód (B+) do rozrusznika a przewód D+ czyli od kontrolki podłączyłem do pina widocznego na zdjęciu ( tylko od był wolny) i problem polega na tym że na tym wyjściu nie ma w ogóle napięcia, na alternatorze nie ma żadnych oznaczeń ale wydaje mi się że ten pin to jest D+.Co jest nie tak, alternator uszkodzony?

IMG_20180912_174112.jpg

IMG_20180912_174207.jpg

Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, robert1226 napisał:

No i kuźwa z tego powodu robisz bałagan i zakładasz nowy  temat. 

A jak naprawdę będziesz potrzebował pomocy to co nowego fejs-dragona wymyślimy. 

Bo łatwiej się zakłada nowy temat niż używa mózgu :) 

Edytowane przez bears
Opublikowano
Panowie jak zawsze zrównają z ziemią i wymieszają z gnojem. A sam po sobie wiem że czasem najprostsze rozwiązania przychodzą do głowy na sam koniec i często już po fakcie. Temat dobrze opisany ze zdjęciami więc nie wiem o co dupe spinać? Po to jest chyba forum prawda? Dziękuję dobranoc...
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy:

1) Zmieniłem prądnicę na alternator i mam problemy odnośnie podłączenia go. Usunąłem regulator (stary) i przez przypadek przewody które nie usunąłem - styknęły się i zrobiły zwarcie. Nie mogę założyć klemy bo ciągle iskrzy, a gdy jakimś cudem uda się to zrobić to nie mam prądu w stacyjce. Co mam robić? Dodam tylko, że altek nowy i pod c 330.

2) Wymieniłem rozrusznik na ten szybkoobrotowy bo stary nie chciał kręcić. A teraz gdy za długo trzymam przełącznik świec to rozrusznik tak jakby przeskakuje - zakręci wałem, ale jak za długo trzymam to słychać taki zgrzyt koła o koło. Jak mam go wyregulować by tego nie bylo? Widziałem, że tam w mocowaniu są śruby z jakąś regulacją. 

3) Kontrolka oleju. Gdy odpalę ciągnik na niskich obrotach kontrolka ta mruga lub świeci, przy dodaniu gazu gaśnie. Czy to wina słabego ciśnienia czy czujnika? Nie mam manometru by to sprawdzić.

Bardzo proszę o pomoc i o rady.

Edytowane przez lukasz13111
Opublikowano

Tak. Został akumulator 12V obrócony a klemy zmienione.

Alternator zaczął ładować, kontrolka oleju przestała mrugać i świecić. Rozrusznik nadal trze koło o koło. A kontrolka ładowania nie chce świecić. Świeci jak wyciągam klucz ze stacyjki a jak go włoże przestaje. W załączniku daje foto tej kontrolki. Jak to połączyć i gdzie? I prosiłbym o objaśnienie co to za przewody?

przewod.jpg

Opublikowano

Witam. Założyłem ostatnio alternator Jubana 45A do ladowania jednej 12 120Ah 950 A. Ladowanie jest na poziomie 14.6V z tym ze kontrolka od ładowania miga. Podłączyłem na krótko do samego alternatora i jest tak samo. Macie jakieś pomysły o co chodzi? A i alternator sprzedawca w sklepie podmienil mi na nowy i na nim też jest to samo co na poprzednim. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v