ursus1395

Alternator do Ursusa C-330

Polecane posty

DK94    192

Witajcie, piszę temat w imieniu kolegi który ma pytanie gdy zamieni bieguny akumulatorów czy rozrusznik nie zacznie kręcić do tyłu? A bez zamieniania biegunów co trzeba przerobić w alternatorze np. od Poloneza oprócz odwrócenia diod aby ładował na instalacji (-) na rozruszniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stas25    1

można przełożyć bieguny akumlatorów bez żadnego problemu nie bedzie krecił do tyłu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

Ja mam przełożone i jest oki, do alternatora to sie chyba inaczej nie da....


kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Bez żadnych problemów przekładaj minus na masę nic się nie stanie.Rozrusznik normalnie kręci tylko w jedną stronę i nie ma reguły czy dajesz minus czy plus na masę :) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzesiekMJ    0

Witam wszystkich gdyż jestem tu nowy.Chciałbym kupić nowy alternator do C 330, nie chce używanego ze złomu.Interesują mnie tylko te tańsze do 200zł typu Lucas,Jobs Jubana,Agtech Granit,GMP.Który byście mi polecili.Pozdrawiam serdecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Tak jak kolega magnum310 napisał kup tego.Też masz 12 miesięcy gwarancji a coś jak już chodziło to chodzić będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Witam wszystkich gdyż jestem tu nowy.Chciałbym kupić nowy alternator do C 330, nie chce używanego ze złomu.Interesują mnie tylko te tańsze do 200zł typu Lucas,Jobs Jubana,Agtech Granit,GMP.Który byście mi polecili.Pozdrawiam serdecznie.

Żadnego bym nie kupił osobiście, idź na złom i kup jakiś mocny, ja kupiłem od opla omegi 150A za jedyne 50zł i działa jak burza :lol: nie potrzeba wywalać 200zł, więc jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać, przepraszam widać ale na korzyć tego ze złomu.

 

Jest takich tematów sporo, wystarczyło poczytać albo się podpiąć i nie zakładać nowego ;)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Właśnie szukaj na złomie, najlepiej jakieś starej produkcji Elmot bo te nowe to pseudoalternatory...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agostino    0

Witam. Zakupiłem czeski alternator 14 V 50 A (+regulator) i chciałbym go zamienić za prądnice która słabo ładuje. Problem w tym że elektryka to nie moja mocna strona i chce się upewnić jak spiąć przewody. Oto zdjęcie altka 20130504102135.jpg Z góry dziękuje za porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Było o tym milion razy, szukać się nie chce co? Czerwony przewód do akumulatora (śruba na rozruszniku), wolny konektor na szczotkotrzymaczu do kontrolki. I to nie jest żaden czeski alternator, tylko chińska/indyjska podróba A124. Gwarancję powinien wytrzymać. Ile za niego dałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zzk    2

Przy montażu trzeba także zwrócić uwagę czy masa się zgadza. Szukaj jw. w podobnym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agostino    0

Zaznałem się nieco z tematem i coś już wiem więc spytam się inaczej. Teraz kiedy mam prądnice to na masie jest + więc muszę zmienić biegunowość (czyli aku + na - a - na +) ? Z prądnicy na której są 3 kable wykorzystam ten który jest pojedynczy na dole a pozostałe dwa które są na obudowie zaizoluje. No i zostanie jeszcze sprawa regulatora prądnicy z którego trzeba wypiąć kable, tylko nie wiem czy wszystkie. Są skręcone 4 a na jednym styku są podwójne (od kontrolki ? ) Przepraszam za laicyzm ale jak widać te sprawy nie są moją mocną stroną (ale powoli się uczę :) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ok, ucz się, ale nie koniecznie musisz do tego zakładać nowy temat. Wszystko już było. Regulator odłączasz całkowicie, końcówki przewodów izolujesz, a do kontrolki wykorzystujesz ten, który jest połączony w jednej końcówce przy regulatorze. To jest właśnie przewód od kontrolki. Biegunowość zmień tak jak napisałeś, i od razu wymień ten czerwony przewód, który jest przy alternatorze na taki o przekroju min. 6 mm2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agostino    0
Napisano (edytowany)

Po zainstalowaniu alternatora i odwrócenia biegunowości podczas spinania klem przewód masy alternatora na rozrusznik się stopił. Starałem się robić wszystko wedle wskazówek a wygląda na to że zrobiło zwarcie albo przewód jest za cienki bo się przetopił. Kable z regulatora zostały wypięte. Mam kupic kabel 6mm2 czy szukac nowego altka bo juz nic z tego nie wiem.

Edytowano przez Agostino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teraz to już szukaj nowego. Alternator bez wątpienia został podłączony odwrotnie. Dlaczego tak się stało to na odległość Ci nikt nie powie. Tak to jest jak ktoś bierze się za coś czego nie potrafi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zzk    2

No ale jeżeli nie uruchamiał ciągnika to nie wiem jak mogło stopić przewód?

Być może zwarcie wystąpiło np w tym łączu na śrubę, lub wewnątrz i jest to wada fabryczna.

Znajdź kolego lub sobie narysuj schemat takiego podłączenia i porównaj z tym co na-modziłeś -jeżeli wszystko prawidłowo podłączyłeś to pozostaje reklamacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sam nie wie czy miał plus czy minus na masie. W każdym razie podłączył odwrotnie i prostownik odszedł do krainy wiecznych łowów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agostino    0

Panie elektrotechnik dziękuje za słowa otuchy. Co do połączenia to zwarcie zrobiło na srubie od rozrusznika. Było to chwilowe zwarcie kiedy sprawdziłem układ. Teraz zamieniłem kabel na gruby bo na tamtym po prostu osłonka się lekko przytopiła bo był za cienki. Traktor nie był uruchamiany. W tygodniu jeszcze będę próbował. Błąd jaki zrobiłem to nieopatrznie na masę przy rozruszniku co dało krótkie zwarcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale co podłączyłeś na masę przy rozruszniku? Przecież w przewodzie od alternatora nie ma napięcia i nawet jak go podłączysz do masy nic się nie stanie. A skoro podłączyłeś przewód alternatora do akumulatora i po podłączeniu klem zrobiło się zwarcie to musiał być podłączony odwrotnie, bo cudów nie ma. Najlepiej narysuj jak to wszystko podłączyłeś, bo zaraz spalisz sobie ciągnik. Zapoznaj się z tym tematem: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/35183-ogolne-porady-dotyczace-instalacji-elektrycznych/?do=findComment&comment=1079590 W zasadzie powinieneś to zrobić na samym początku. Tam jest wszystko wyjaśnione. Ciebie dotyczy schemat podłączenia alternatora dziewięciodiodowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bellmondo    0

Witam .

 

Mam problem z prawidłowym podłaczeniem alternatora w c-330 . Mam alternator 6 diodowy z osobnym regulatorem napieć , bieguny itp pozamienialem .

 

teraz tak alternator ma trzy wsowki 15 , 67 i ta do kontrolki 15 połaczyłem z bendixem na + , 67 dałem do regulatora napieć ( od poloneza) na regulatorze podłaczyłem 15 z 15 na stacyjce. Do tej pory wszystko ok ale nie moge podłaczyc lampki , dałem przekaznik (carprotec 12vdc 30 A/40A) w ktorym lampke daje na 87a zasilanie ze stacyjki na 30 na 87 kabel z altka na 86 mase i lampka nie gasnie nawet przy 1100 obr/min . W załaczniku dodalem oznaczenia na przekazniku .

post-68337-0-41636600-1370604406_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W ogóle szukałeś potrzebnych informacji? Tutaj masz wszystko: http://www.agrofoto....-elektrycznych/ A tak w ogóle to masz podłączone źle. 30 do rozrusznika, 67 do regulatora, wyprowadzenie środka gwiazdy do przekaźnika. Regulator oczywiście tylko i wyłącznie RNA1. Ale skoro na alternatorze masz zacisk 15 to mam wątpliwości czy faktycznie jest on sześciodiodowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bellmondo    0

Tak szukałem potrrebnych informacji sprawdzalem schematy ale nie moglem tego podłaczyć .Alternator ma 6 duzych diod , co masz na mysli piszac "wyprowadzenie środka gwiazdy do przekaźnika"

 

Edit : Urwał mi sie kabel w alternatorze w 15 gdzie go mam przylutować ?

Edytowano przez bellmondo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Mam następujący problem. Ursus C 330 nie chce odpalać z przełącznika świec. Przekręcając go grzeje sie kabel od stacyjki do rozrusznika i zaczyna sie topic po kilku probach. Alternator sie nie rusza. Ostatnio stopilo przelacznik swiec i kabel od rozrusznika do stacyjki i  od stacyjki do przełącznika świec. Wymienilismy stacyjkę, bendiks z rozrusznika, przelącznik świec i stopione kabel i bez rezulatatu.
      Z góry dzięki!
      Pozdrawiam!
    • Przez ffox
      Witam,
       
      Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?
    • Przez PatrykDawid
      Macie jakoś osłonięte kable pod licznikami w C330? Porozwalane na wierzchu wyglądają trochę nieestetycznie 😅
    • Przez ENDURAK91
      Mam taki problem z radiem FM w ciagniku słabo odbiera, gubi zasięg szumi wymieniłem antene i nadal to samo odwrócę się ciągnikiem i już radio nie odbiera, co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj