Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Być może układ paliwowy jest zbyt szczelny i tam w odstojniku nie ma powietrza tylko jest próżnia ;) . Sprawdź korek zbiornika paliwa - możliwe że nie puszcza powietrza do zbiornika. Zobacz jak się zachowuje bez korka. Najlepiej zakryj wlew jakąś łatwo przepuszczalną "szmatą" i jedź w pole z jakąś maszyną i zobacz co się dzieje pod obciążeniem - potrzebuje wtedy więcej paliwa niż "gazując" na "luzie".

Opublikowano

Omiń całą instalacje od zbiornika do tego odstojnika . Weź kawałek przewodu i kanisterek z ropą , podłącz bezpośrednio .

Jak pompujesz pompką ręczna to nie robi sie podciśnienie i nie czujesz jak by tłoczek z powrotem zasysało po wyciągnięciu?

Ewidentnie masz problem z paliwem i albo jest gdzieś nieszczelność jak piszą koledzy albo za mały przepływ paliwa czyli gdzieś jest przewód zapchany.

Opublikowano

U nas w zetorze jak był taki problem to okazało się że na zgięciu jak rurka ta zasilająca wchodzi w zbiornik była dziurka jak od igiełki i tam łapał powietrze. Spróbuj krótkim wężykiem podłączonym nie z baku a z bańki z paliwem go odpalić i sprawdź a najpierw dobrze odpowietrz

Opublikowano

Nie robię panowie kapitalik bo narazie nie mam czasu ruszyła akcja buraczana i dlatego a co do pompki paliwa to nie mam tak żeby wciągała ja powrotem wręcz odwrotnie jest ciężko ja wdusić natomiast co do tłumika to miałem identyczny oryginalny ale się przypalił i kupiłem taki sam od zetora i założyłem.sprawdzę z tym korkiem bo jak narazie tylko to zostało bo już wszystko zrobiłem wszystkie przewody sprawdzone opaski filtry nowe uszczelki nowe podkładki nowe

Opublikowano (edytowane)

W zetorze zdarza się że pęknie rurka ciągnąca paliwo w baku, zagięte dno baku zatyka jej wlot, korek wlewu ma mocną sprężynę która otwiera zaworek wpuszczający powietrze w miejsce spalonego paliwa. Jeśli jest gdzieś najmniejsza nieszczelność zasysa wtedy powietrze. 

Najlepiej było by jak ktoś wspomniał zasilić w paliwo z innego zbiorniczka. Siatka w odstojniku jeśli jest czysta nie stawia takiego oporu żeby miało to wpływ na pracę silnika. Nie wspominając o tym że króciec ssący jest w jej środku więc wpływu zasysanie powietrza nie ma.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

A tego nie wiedziałem, że zbiorniki takie liche w zetorach, w motocyklach zwykle prostowałem sprężarką i nic nie pękało. Można jeszcze próbować gaśnicą śniegową ozębić punktowo. Często w wyniku wewntrzych naprężeń blacha powraca do starego kształtu.

Opublikowano

Gniją bo trochę je kiepsko zrobili. Od góry leży na nim wygłuszenie które zazwyczaj jest mokre a w zgrzewie w połowie zbiornika pomiędzy blachami też siedzi wilgoć i swoje robi. Od strony koła jest na korozje narażona cała tylna część. Tam warto zrobić osłonę. Nie sypie ziemi na górę pomiędzy podłogę a zbiornik a tylna część nie jest obdzierana przez błoto z opony.

 

Opublikowano

Tak się tylko zapytam - po co to prostować? Aż tak mocno wciśnięty? Z doświadczenia wiem że starych zbiorników się nie rusza:) Jak jest szczelny to zostaw w spokoju - 5l On mniej nic Ci nie zrobi. Co do kolegi wcześniej od zapowietrzania to nie wyrzucaj żadnych filtrów tylko wymień na nowe:) sprawdź po kolei szczelność ( podkładki aluminiowe lepiej uszczelniają ). Teraz w erze dodatków bio do paliwa ( np zwykły ON ECO z Orlen ) w niskich temperaturach i dłuższym czasie nie używania ciągnika wydziela się jakiś syf ( takie gluty ) i zatyka filtry ( przeważnie sitko w odstojniku ) dlatego sprawdź wszystko po kolei i musi działać:)

Opublikowano (edytowane)

Chodzi dobrze, a że na dwójce nie daje rady...

U mnie była taka historia w 7211 że tłumik był nieco zapchany sadzą i przez to był słaby. Panowie w pomie robili remonty, cudawianki, wymieniali wręcz wszystko w silniku i efektu nie było. Dopiero gdy wymienili tłumik to wróciło wszystko do normy.

To było wynikiem zbyt delikatnej jazdy.

Jak będziesz miał jakiś cięższy sprzęt albo chociaż ten agregat to spróbuj bez tłumika jechać.

 

Co do tego co piszą koledzy, że w paliwie woda, powietrze, zabrudzenia, nieszczelności to też mogą mieć rację ale w takim przypadku nie działo by się tylko przy agregacie, a również przy każdej pracy/jeździe.

Edytowane przez Apista
Opublikowano

Panowie ale on mi się nie zapowietrza bo może stać ruski miesiąc przyjdę pól obrotu i pali z tego jestem właśnie zadowolony ze chociaż dobrze pali. dziś wjezdzam nim do garażu i ostatni raz przeglądam wszystko po kolei i spróbuje w ostateczności z banki.

Opublikowano

Tak się tylko zapytam - po co to prostować? Aż tak mocno wciśnięty? Z doświadczenia wiem że starych zbiorników się nie rusza:) Jak jest szczelny to zostaw w spokoju - 5l On mniej nic Ci nie zrobi. Co do kolegi wcześniej od zapowietrzania to nie wyrzucaj żadnych filtrów tylko wymień na nowe:) sprawdź po kolei szczelność ( podkładki aluminiowe lepiej uszczelniają ). Teraz w erze dodatków bio do paliwa ( np zwykły ON ECO z Orlen ) w niskich temperaturach i dłuższym czasie nie używania ciągnika wydziela się jakiś syf ( takie gluty ) i zatyka filtry ( przeważnie sitko w odstojniku ) dlatego sprawdź wszystko po kolei i musi działać :)

Zagięte dno zbiornika w zetorze zatyka ruskę ssącą paliwo.  Jak dobrze przygnie dno to widać ja odbitą w blasze.

Spróbuj z osobnym zbiornikiem. Może mu brakować paliwa a zapowietrzać się nie mysi. W agregacie brakuje mu mocy bo w tej robocie jej potrzebuje, jest największe zapotrzebowanie na paliwo.

Trzeba szukać droga eliminacji. Nie  ma innej metody.

Opublikowano

Chyba znalazłem już panowie niby paliwo już tak nie ucieka z odstojnika i nie ma bąbelków a okaże się w pracy jak idzie a przyczyna był chyba właśnie ten nie oryginalny korek wlewu paliwa i delikatna rysa pękniecie przy samej szyjce wlewu okaże się na wiosnę jak się będzie sprawował i dzięki wielkie za wytrwałości i pomoc pozdrawiam

 

PS ktoś pytał jak pali w zimne dni i małe mrozy palił bez problemu od jednego obrotu.

Opublikowano (edytowane)

Też miałem taki problem ale to raczej dość szybko można było na to wpaść. Po dłuższej chwili pracy odkręcasz kurek i jeśli słyszysz syczenie, to wlatuje powietrze do zbiornika.

Niestety producenci nowych kurków robili je zbyt szczelne i w zbiorniku tworzy się podciśnienie, przez co nawet dobra pompa miała trudności z pobieraniem paliwa.

 

Układ paliwowy musi być szczelny ale za wyjątkiem baku. Jeśli musisz pompować pompką przed odpaleniem to już coś nie gra.

Niestety przerobiliśmy różne mity, m.in. że paliwo zlatuje do zbiornika siłą grawitacji co by się zgadzało pod warunkiem że mam nieszczelności przy pompie lub wszelkich przewodów paliwowych na silniku albo tworzysz podciśnienie w baku.

Edytowane przez Apista

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JakMag
      czy zrobił kiedyś ktoś taką modyfikacje silnik zetor 10145 do 7245 odrazu mówię tylko sie zastanawiam czy takie cos by dalo radę zrobić 
    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest


    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest

    • Przez grzegorzw1971
      Witam! Chyba jestem zmuszony do zakupu opon do Zetora 7245, oczywiście radialne cena duża, a diagonalne? Ma Ktoś? Są ok? Pracuję trójkami obrotowymi i agregatem uprawowo siewnym,mam tylko 10 h ,diagonalne mogą być ok? Z tyłu mam 16,9/30 radialne i już są boki słabe,pęknięcia i kapcie często,i bieżnika też prawie nie ma,a z przodu diagonalne

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v