Skocz do zawartości
ziutek92

Zetor 7745 Turbo rozkladam rece pomocy!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
ziutek92    3

Witam mam problem mianowicie z zetorem 7745 turbo słabnie przy agregacie 2,6m drugim biegiem ledwo idzie i to trzeba się rozpędzić  rozkładam ręce przed nim. Turbina zrobiona pompa i wtryski sprawdzone filtry wymienione i dalej nic porostu zauważyłem ze gdybym przypiął go do drzewa to on nie zacznie grzebać 4 kolami tylko słychać buuuu i się zadusi. dodam ze jakieś 4 lata temu ojcu wydmuchało uszczelkę pod głowica i pamiętam wtedy wymieniliśmy 4 zestawy tuleja tłok i pierścienie także motor jest sprawny i od tamtej pory jak zostało nim zrobione z 500mth to góra ponieważ 4 lata mamy już john deera i zetor służy tylko do tura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

zapomniałem dodać ze tarcza nowa z amortyzatorem i zestaw naprawczy tłok pierścienie tuleja to były kupowane oryginalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    582

Sprawdzać od podstaw układ dolotu powietrza, czystość i drożność układu paliwowego, kąt wtrysku paliwa, jeśli masz możliwość ciśnienie doładowania turbiny. Sprawdź też działanie korektora ciśnieniowego jeśli jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

układ paliwowy czysty zbiornik wyczyszczony filtry wymienione i wtedy wyciągnięta pompa i wtryski dana do zrobienia została tylko przeczyszczona pompa a wtryski były ok filtry powietrza nowe turbina na dniach odebrana od regeneracji to raczej nie będę sprawdzał ciśnienia. przed chwila sprawdziłem ze na zimnym silniku tuż po zapaleniu i dodawaniu gazu przydymia na tak biały z niebieski nie wiem jak wychodzi w pracy rozgrzany.dodam ze wtryski i pompę wyciągał zakład który regeneruje pompy i oni zakładali i pytałem czy dobrze pompa ustawiona bo wiem ze popuszcza się 3 śruby i obraca pompa w gore lub dół to powiedzieli mi ze wszystko jest ustawione tak jak ma być książkowo nawet. silnik moim zdaniem jest ok pali od strzała oleju nie zauważyłem ubytku tylko ze się dusi :( już myślałem ze może docisk wytarty czy coś ale przy agregacie nie czułem jakby paliła się tarcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Przestań wymyślać. Szukać i szukać. Na moje oko winna będzie albo turbina albo układ zasilania paliwem. To że jest po regeneracji to raczej jej nie wyklucza a wręcz przeciwnie. Powinieneś sprawdzić poprawność jej działania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    262

Jeśli ciągnik nie dymi, a brak mu mocy, to wskazuje to na układ zasilania paliwem. Przedmuchać cały układ zasilania sprężarką, rozebrać, sprawdzić filterki na śrubach, czy nie ma syfu. Jeśli ciągnik na 2 biegu robi "buuu" to znaczy, że brak mu paliwa, inaczej by kopcił.  Pompka paliwowa zasilająca się nie zawiesza? W odstojniku nie pokazują się bąbelki powietrza ?

Sprawdź zawory, czy mają właścwy luz, biały dymek to brak kompresji.

Gdyby leżała turbina, to brałby olej i kopcił na czarno (brak doładowania).

Jak możesz, zrób filmiz z pracy silnika i wrzuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    992

skoro stawiacie na układ zasilania... to sprawdź czy paliwo idzie pełnym wężykiem do pompy... może byc coś w przewodzie co spowalnia przepływ paliwa ale go nie zapowietrza... miałem podobnie w 7211. zdjąć przewód co idzie ze zbiornika i dmuchnij w niego, jeśli lekko powietrze bedzie przechodzić do zbiornika to znaczy zę jest ok, ale sprawdz na początek pierwszą śrubę w układzie co idzie ze zbiornika, tam lubi się zatykać... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Jak jest ustawiona zbyt mała dawka paliwa to też silnik bedzie się dusił. Jak pod obciążeniem dymi na czarno to dawka jest dobra. Jak nie to raczej  zbyt mała i zamiast regulator dodać względem obciążenia to odejmuje i zadusza.

W tych 77 turbo o ile wiem nie ma korektora ciśnienia turbiny.

Najważniejsza sprawa czy początek tłoczenia paliwa był sprawdzany po założeniu pompy? I na ile stopni jest ustawiony ?

Posprawdzaj drożność przewodów  jak koledzy wyżej napisali ,może dostaje za mało paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

Drożność przewodów sprawdzona wszystko jest ok jak pisałem wcześniej chyba się nie obejdzie bez ściągnięcia glowicy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    992

nic nie kombinuj z remontami, bo ewidentnie widać w odstojniku , ,że ciągnie powietrze i w życiu nie będzie chodził  tak jak trzeba, a pompa jest dobra,bo gdyby była słaba to od razu by się zapowietrzał... , dokładnie wszystko po uszczelniaj bo na bank jest gdzieś nie szczelność... a zetor pod tym względem jest delikatny..  wiem , bo sam w swoim 7211 przerabiałem nie jedne scenariusze...  nieszczelnosc jest gdzieś na przewodzie od zbiornika do odstojnika... a może odstojnik masz źle dokręcony. posprawdzaj wszystko z lekarską dokładnoscia... tylko postaw ciagnik w suchym... a nie cały w wodzie to wżyciu nie znajdziesz nieszczelności... ;)

Edytowano przez FINN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Popieram kolegę powyżej w szklance widać powietrze tam nie ma paliwa jak dodajesz gazu to go ubywa, tam ciągle powinien być stan. Nie ma mowy aby silnik pracował prawidłowo jak tak się dzieje. Jest gdzieś nieszczelność albo coś jest zapchane i paliwo nie ma swobodnego przepływu. Sprawdź układ dopływu paliwa krok po kroku począwszy od zbiornika, kranika przy nim przewodów, przelotek i filtrów raz jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

przejrzałem wszystko od a do z i dalej to paliwo ubywa z odstojnika :( przewody już nawet nowe kupiłem od zbiornika aż po nadmiarowe i nic i dałem sobie spokój na dziś bo miałem inne prace i właśnie jak robiłem dach przy garażu i podnosiłem nim turem to zauważyłem ze na wolnych obrotach tak przydymia na niebiesko biało albo zwidy mam :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    11

przewody mają mieć taką średnice jaka była wcześniej, nic nie kombinuj. nawet głupia uszczelka od odstojnika może być do wyrzucenia, u nas dopiero trzecia sztuka trzymała tak jak należy.

spróbuj jeszcze pompką ręczną pompować - powinieneś słyszeć syczenie gdzieś przy pompie ( u nas tak było), albo taki dźwięk jak paliwo wraca powrotem do zbiornika, taki charakterystyczny dźwięk.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel100474    3

spróbuj przed pompkom ręczna zamotować zaworek zwrotny na wężyku zasilającym z baku  bo może być wina pompki u mnie tak było jak zamontowałem zaworek wszystko się poprawiło i pracuje jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

panowie nie wiem czy tu wina tkwi po stronie paliwa może faktycznie za mało paliwa dostaje może jakiś slaby filtr paliwa kupie jeszcze jakiś inny filtr powietrze nigdzie sie nie dostaje przewody takie jak  były takiej samej średnicy a jakby mu paliwo spadało to ciężko by palił a on pali jak zegarek od pol obrotu czy ciepły czy zimny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    992

nie kobinuj tylko szukaj nieszczelności... podokręcaj dobrze śruby , i posprawdzaj podkładki miedziane... w zetorach tak jest, że to bedzie mikroskopijna nieszczelnosc a bedzie ciągnąć powietrze...  ana filmie widać, że bombelki wpadają od zbiornika... sprawdz śrubę co idzie przewd os zbiornika, zobacz stan podkładki i opaski na przewodzie... tam musi być wszystko na tip top... to nie ursus, że bedzie się paliwo lało a on bedzie dalej jechał...  u ciebie po prostu wciąga lewe powietrze do układu... to jest cała przyczyna... a odnosnie filtrów to najlepiej je wyjmij  i posprawdzaj uszczelki na kielichach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez samsung335
      Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?
    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
×