Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

  • Root Admin
Opublikowano

strasznie droga ta farba - ponad 40zł za litr, popatrz na olx można kupić fajne farby za kilkanaście zł za litr, max 20 to już z utwardzaczem i rozcieńczalnikiem.

Kolor też dobierzesz - RAL dla Pronarki to 6010.

Ja rok temu kupowałem banki 20l po 400zł w cenie utwardzacz i rozcieńczalnik

przyczepka wyszła tak

[galleryimg=651029]

[galleryimg=651031]

[galleryimg=651643]

[galleryimg=653357]

[galleryimg=656397]

Opublikowano

Panowie wie ktoś może gdzie w kujawsko-pomorskim dostanę blachę na spód przyczepy D47, ale gdzie mi dotną na wymiary jakie chce? U mnie w okolicy już wszystko zjeżdżone. Może być też gdzieś w internetowym sklepie byleby przesyłka nie przewyższała kosztów samej blachy.

Opublikowano

Farbę do malowania burt nowych ktoś poleci, chodzi o podkład oraz zielony kolor. Ktoś wie jakie oznaczenie ma kolor zielony w przyczepie metal tech? Yacenty podeślij link aukcji podobnej do której Ty kupowałeś farbę.

Opublikowano (edytowane)

Witajcie. Jako że udało mi się zakupić od sąsiada za Bóg zapłać przyczepę która jest do remontu , mam do Was kilka pytań. Przyczepa to tzw Piławka i przejdzie kapitalny remont. Chciałbym zapytać czy jeśli resory wyglądają zdrowo to czy wystarczy jeśli je rozbiore wyczyszcze przesmaruje i złożę, czy lepiej oddać je do regeneracji? Jedyne czego im brakuje to tych bolcow przy obejmach. No i jeden resor ma 7 piór a reszta po 12 to tego oddam żeby dołożyli 5 dolnych piór.Ile może kosztować dołożenie tych piór i ile ewentualna regeneracja?

Edytowane przez panRys87
Opublikowano

ja również mam pytanie odnośnie resorów. Mam 6tonową d55 ale resory są strasznie słabe na pusto praktycznie siada na gumach i z ładunkiem przyciera oponę o ramę (guma 1100). Jest opcja żeby je oddać do regeneracji czy trzeba kupić nowe (prawie 400 zł szt ;/)?  Ile taka regeneracja ewentualnie kosztuje? Nigdy nie miałem z tym do czynienia.

 

Opublikowano

Jeżeli jest lekko podgięta to zmienił się kąt pochylenia kół , więc przyczepa będzie bardziej stabilna na zakrętach. :P

Tak na serio , musisz szukać drugiej osi , bo za jakiś czas dołożysz na opony , a jaka to przyczepa.

Opublikowano

jednoosiowka do przewozu balotow ugielo sie podczas wozenia sianokiszonki os prawdopodobnie od stara


na bliźniaczych kolach z czego z jednej strony wewnętrzne kolo zlapalo kapcia i  z tej wlasnie strony się ugiela os, a nie na srodku z drugiej strony kola sa w pionie

Opublikowano

Jeżeli oś jest od stara i na bliźniaku to znaczy że to jest dyfer (most napędowy) a wówczas przyczyną może być uszkodzone łożysko półosi. 

No chyba że koło " fajta" to zgięta jest półoś napędowa ale żeby takową zgiąć to musiał byś zdrowo ponad 12 ton naładować.

Ja na dyfrze od Fiata 125p woziłem po 3 tony wtedy dopiero ugiął się i po obróceniu o 180 stopni nadal wozi tylko odrobinę mniej  :D

Opublikowano

Jezeli jest to oś ,to prawdopodobnie od przyczepy D-83 , również w D 50 była taka sama. Most Stara ma półoś odciążoną więc nie ma możliwości na skrzywienie korpusu mostu.Pozostaje jeszcze ewentualność uszkodzenia łożysk.

Opublikowano

Panowie mam pytanie odnośnie malowania. Z racji ze jest zima i dużo czasu to wziąłem i wyczyscilem stara przyczepe i pasuje ją pomalować. Warunki jakie mam to garaż troche jak wiata ale nie wieje. I moje pytanie czy farba będzie schła przy obecnej temp na dworze czyli około 5 stopni? No w środku może stopień wiecej czy dwa.  Wiecej utwardzacza dac? Czy lepiej poczekac do wiosny aż temperatura sie podniesie?

Opublikowano

Moim zdaniem każda farba schnie na powietrzu byle temperatura była dodatnia, a długość wysychania zależy od temperatury otoczenia. Ważna jest wilgotność powietrza bo wówczas farba może się przebarwiać (matowienie, zmiana odcieni). Przy obecnej temperaturze  i wilgotności powietrza na stali powstaje mikro wilgoć i farba różnie może reagować i przylegać co wiąże się z późniejszymi niedoskonałościami. Wybór należy do Ciebie, przecież to tylko przyczepa B|.

  • Thanks 1
Opublikowano

Właśnie remontuję taką przyczepę , gdzie na rdzę i dziury  ktoś naspawał blachę, ogólnie porażka; odciąć wszystko to problem jak cholera, a jak pięknie gnije miedzy blachami w.g. mnie należy się tego bać.

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v