Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

19d41b05b992b522gen.jpg

 

Szpilki są włożone od środka do piasty dopiero potem nałożony jest bęben i przykręcone koło. Nowe szpiilki ne mają żadnych nakrętek od środka tylko  na sobie w miejscu łączenia z piastą mają frez aby zapobiegać obracaniu się śrub przy dokręcaniu ale jak widać komuś się kręcły to cheftnął je do bębna i nie zejdzie w życiu do puki nie zetniesz śrub równo z bębnem.

Opublikowano

Szpilki są włożone od środka do piasty dopiero potem nałożony jest bęben i przykręcone koło. Nowe szpiilki ne mają żadnych nakrętek od środka tylko  na sobie w miejscu łączenia z piastą mają frez aby zapobiegać obracaniu się śrub przy dokręcaniu ale jak widać komuś się kręcły to cheftnął je do bębna i nie zejdzie w życiu do puki nie zetniesz śrub równo z bębnem.

 

No bez jaj. Są dwa rodzaje szpilek. Te które się wkłada od tyłu i trzymają się na frezie i te które wkłada się od przodu i przykręca z tyłu nakrętką. I ja mam właśnie te drugie, a to że ktoś je dla pewności hefnął to inna sprawa.

No to inaczej. Jak zdjąć piastę z bębnem? Po odkręceniu nakrętki ani drgnie a nie ma w co uderzyć.

post-27381-0-79628300-1468956382.jpg

post-27381-0-83288700-1468956389.jpg

Opublikowano

To wychodzi na to że jak teraz to rozbiorę to w najgorszym wypadku będę musiał jeszcze części szukać.

A czy jak zostawię 4 szpilki to wytrzymają 3,5 tony?

Opublikowano

No właśnie bez jaj!. pierwsza sprawa taka że skąd wiesz że masz nakrętki jak jeszcze bębna nie zdjąłeś? druga to taka że tak czy siak musisz odciąć te spierdolone śruby. Jakiś bezmózgowiec napaprał tam spawu nie mając pojęcia że rozhartował śruby osłabiają je co w efekcie mogło się skończyć urwaniem koła i wypadkiem na drodze. to że się nie skończyło to szczęście ii raczej chyba byś nie chciał aby kiedyś urwało się koło jakiemuś debilowi który spawał szpilki i cię  zabiło lub kogoś bliskiego...4 szpilki no tak jasne wytrzymają z pustą przyczepą a nie przy wjechaniu w dziurę. jak już rozebrałeś to zrób to konkretnie a nie jak papracz. próbuj młotem przez kawałek deski walić w ten bęben musi zejść...

Opublikowano

widać po szpilce że są skręcane  <_<

 

ja nadal obstawiam że bęben trzyma się na czymś od środka, bo jak już pisałem i widać po moich zdjęciach piasta jest duża, a nie jak kolega wyżej zaznaczył

Opublikowano

widać po szpilce że są skręcane  <_<

 

ja nadal obstawiam że bęben trzyma się na czymś od środka, bo jak już pisałem i widać po moich zdjęciach piasta jest duża, a nie jak kolega wyżej zaznaczył

 

 

A czy jest możliwe że nie ma osobnej piasty tylko wszystko jest jednym elementem tak jak na zdjęciu?

Czekam do weekendu, organizuję prowizoryczny ściągacz w postaci kawałka porządnego płaskownika skręcanego dwoma szpilkami do piasty a środkiem opartego o oś + porządny młot i opukiwanie. Może pójdzie. Szpilki na pewno są skręcane bo mają taki kołnierzyk i to właśnie kołnierzykami są pospawane.

post-27381-0-39932200-1469013018.jpg

Opublikowano

Bęben i piasta nie mogą ze sobą łączyć jednego elementu ponieważ bębny się wycierają i co gdy cza wymieniać a piasta dobra? To co powyżej to wszystko elementy łączone śrubowo. piasta musi być połączona z bębnem dość stabilnie inaczej by obcieło śruby przy ostrym hamowaniu. W każdym samochodzie jest piasta na to nachodzi bęben lub tarcza i dopiero koło. Tutaj powyżej może to być też tak zrobione że od środka jest włożona piasta a od zewnątrz pierścień centrujący w którym jest wycięcie pod śruby z rantem i wszystko skręcone razem od środka a bęben trzyma się w środku i tak by pasowało najbardziiej. ale tak czy siak zrób ten ściągacz i 2 obroty i popukać znów 2 obroty i puknąć i musi zejsć a i dzień przed spryskaj konkretnie wd 40 po tym łożysku.

Opublikowano

Bęben i piasta nie mogą ze sobą łączyć jednego elementu ponieważ bębny się wycierają i co gdy cza wymieniać a piasta dobra? To co powyżej to wszystko elementy łączone śrubowo. piasta musi być połączona z bębnem dość stabilnie inaczej by obcieło śruby przy ostrym hamowaniu.

 

No i wychodzi na to że tak właśnie jest. Aby dostać się do środka trzeba zdjąć bęben razem z piastą gdyż są skręcone razem szpilkami.

Nie trzeba było nic obcinać, wystarczył prosty ściągasz i lekko opukiwać. Nie chciało zejść bo zewnętrzne łożysko jest na osi dość mocno pasowane. Bęben zdjęty, szpilki wymienione, można spokojnie żniwować.

Dziękuję bardzo za pomoc wszystkim co mają wiedzę i doświadczenie, i tym co nie mają a się udzielają też.

post-27381-0-61986400-1469388540_thumb.jpg

post-27381-0-27950900-1469388551_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

co na górną ramę d47, wystarczy c120 ?

 

dwa, dla pewności chciałbym widzieć czy szerokość głównej ramy d46 i 47 jest taka sama ?

ewentualnie prośba do posiadaczy d46 i 50 o zmierzenie szerokości ramy

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano (edytowane)

Rama ma prawie taka samą szerokość.Osobiście przerabiałem d46 na wywrotkę.zastosowałem używaną ramę górną od d-47 ,którą wzmocniłem blachą 4mm. Jeżeli zastosujesz jeden siłownik i tak bym proponował ,to minimum ceownik hutniczy 160mm na ramę wzdłużną i dodatkowo sam środek trzeba jeszcze wzmocnić.Jeżeli masz jakieś pytania to pisz.Rezultat przeróbki w mojej galerii.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

a ja mam takie pytanie jakiego balwanka założyć do d 47, bo kupiłem sobie dziś od d 50 no i wchodzą na styk do resora, czy przez taki duży nie będzie za bardzo rama cierpiała? bo resory będą bardziej ograniczone?

 

Polecam:

http://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-maszyn/przyczepa/resor-gumowy-maly-stozkowy.html

 

Są dużo lepsze niż z D50 i łatwiej zamontować przy słabszych resorach.

Opublikowano

Panowie mam zamiar przerobić d47 z kiprem  na jednoosiówkę czyli wywalić obrotnicę z przodu i dospawać dyszel ale przede wszystkim założyć niski balon i wyjąć resory którę tak windują przyczepę w górę. Robił tak ktoś? wiem że obniżyć nie mogę bardzo bo burty przeszkadzają ale muszę bo przyczepa jest za wysoka jak na moje potrzeby. Zastanawiam się co robić czy nie lepiej sprzedać a kupic juz zrobioną jednoosiówkę.

Opublikowano

Jezeli masz papiery ,to będzie to zmiana komnstrukcyjna i zapomnij o przeglądzie..Tak czy inaczej lepiej zamienić np na d732.Obniżenie skrzyni ładunkowej spowoduje,że nie badziesz mógł wywrócić na bok a siłownik będzie bardzo nisko.Czasem mozna znaleźć tanio kpl.wywrot od ciężarówki.

Opublikowano

siłownik by był no gdzieś 20cm nad  ziemią według mnie to sporo bo oś była by na 30 cm. Głównie mi chodzi o dociążenie ciągnika bo nie mogę se na górach dać rady a  jednoosiówka ładnie dociążyłą by tył ciągnika i jechał by bez kopania.Papierów nie mam więc z tym luz burty też nie problem bo dolno otwierane tylko tak myślę czy nie lepiej kupić rame ze stara i na niej osadzić pakę z d47.

Opublikowano

Myślałem swego czasu nad takim starem aby kupiić i tak zrobić ale trafiła się przyczepa dwu osiowa za rozsądną kasę to kupiłem, Taka paka ze stara pewnie sobie też waży a ja ma góry co jeden nieostrożny skręt kierownicy i leże 50 m dalej w przepaści.

Opublikowano

Jak poradzić sobie z wybiciem zapieczonych sworzni resora? Dwa udało się wybić i wymienić, a kolejne dwa ani drgną zapieczone są w tulejkach i obracają się w otworach ramy, poprzedni właściciel za dużo smarował najwyraźniej  :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v