Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy pozwólcie że dołączę do tematu kupiłem w tym sezonie bizona przy pierwszym koszeniu w upale zagotowała się woda okazało się że zakręcony był zawór puszczający olej na chłodnice gdy go odkręciłem na rozgrzanym silniku ciśnienie oleju z 4 spadło do 2. I tu moje pytanie czy przepuszczenie oleju przez chłodnice powinno obniżać ciśnienie, czy jest to może wina chłodnicy czy dół silnika jest po prostu do roboty. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.

Opublikowano (edytowane)

ja opisze jak u nas walczyliśmy z temperaturą :)

pierwszy etap to rozdzielenie chłodniczek olejowych i na jakiś czas pomagało ale nadal syf na siatce = temperatura oleju..2 etap to wstawienie 2 x wentylator z poloneza na chłodnice olejowe i to pomagało zbić temp oleju lecz gdy siatka się zalepiła był nadal problem z wodą bo nie było cyrkulacji powietrza...ten sposób odradzam ponieważ zatkanie siatki było widać po temp. oleju a wtedy olej był poniżej 100 a woda w bardzo szybkim momencie wskoczyła pow. 100 i jeszcze burdelu narobiło...na samym koncu założyłem osłony boczne i to był wydatek w 150 % wydany najlepiej..dzień czasu jezdziłem na zbiorniku i lukałem co chwile w jakim stanie jest siatka....calutki dzień jest czyściutka 100 % powietrza jest przeciągana przez chłodnice...

podczas 5 letnich obserwacji i walk z temp oleju stwierdzam

pierwsza rzecz to montaż osłon...nawet dla osób co twierdzą ze co godzinna z miotełka i jest ok....dla własnej wygody żeby nie latać tylko mieć cały dzień w d..ie i cieszyć się jazdą :)
po II to uszczelnić komorę gdzie sa chłodnice (małe dziurki otwór na węże jest za duży itp.) silikon, spawarka i tym podobne rzeczy..
po III to można rozdzielić chłodnice olejowe i 1 wstawić przed wode...około 5 stopni można zbić..jak komuś się uda to nawet obie można wstawić ...

ja zalewam superol CB50 i nie narzekam na ten olej....po około 10 latach wypre mit o sadzach w silniku...robiłem remont motora i odziwo...czyściutko z powodu trzymania wysokiej temp...blok jak nówka, czyściutki ....nie moge tego powiedzieć jak zalana jest "60" to cała czarna w środku.....jedna z wad to po przekroczeniu 100 (z powodu braku osłon) było widać że traci właściwości ponieważ na drugi dzień o wiele szybciej łapał temp....nie ma się co oszukiwać niska cena = niska jakość

stan silnika to wiadomo róznie bywa lecz ciśnienie co najmniej na 3-4 atm, posprawdzane aby nie lał wtryskiwacz ponieważ znacznie podnosi temp na tłoku. oraz ostatnia rzecz o której mało osób wie....początek tłoczenia paliwa....ja ustawiałem na oko ale ustawienie dla autobusu i kombajnu nie bez przyczyny jest róznica 2 stopni....jak jest -24 (dla kombajnu) temperatura tak mocno nie skacze lecz jak ustawimy -26 a nawet deczko jeszcze do tyłu motorek lepiej się wkręca lepszy dzwięk i mniej kopci ale wyższa temperatura olej....

podsumowanie mego bełkotu według mojego zdania ;

1.-montaż osłon    

2.-rozdzielić chłodnice i dbać o codzienne czyszczenie chłodnic

3.-sprawdzić wtryski i ustawienie zapłonu (kontrolnie)
4.-montaż lodówki na zimny browar by móc cieszyć się z jazdy :)

jako jedyny na wiosce mam zapłon na około -26 (twarda praca) jezdze na CB 50 (tańszych juz nie ma oleji :) ) kręcony do 2800 obr czasami nawet deczko wyżej) i w upały z osłonami woda ma około 75-80  a olej 90 max 95....jedynie nie ma ścinacza ale okaże się w tym roku ale zawsze mogę opóznić deczko zapłon....

mam nadzieje zę przyda się dla pozostałych i pomogę...pozdro i udanych modów 


 

Edytowane przez bbolas
  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

Powiem tak wszystko zalezy od tego jaki jest łan zboza jak np pszenżyto daje 3t z ha to kombajn odpoczwa jak w tym roku kosiłem u siebie pszenzyto i dawało mi 8t z ha + do tego rebak było dosc niskie ale słomy i tak było mega duzo + do tego 40 stopni albo i wiecej bo ciagle na słoncu to co bys nie robił nie utrzymasz oleju na 90-95 ze stowy u mnie prawie nie schodzi gdy wysybuje zbiornik to chwilke ostudzi ale przy maksymalnym obciażeniu zaraz nabija olej do 100 a wode 90-95....

Opublikowano

w tamtym roku zakładałem trzecią chłodniczkę olejową , zamontowałem ją przed chłodnicą od wody poziomo od góry. efekt taki że nie ma już problemu z temp oleju i wody. dodam że temp oleju sięgała nawet poza zielone pole na zegarze

. teraz temp jest na początku zielonego pola. trzecia chłodniczka jest oryginalna. miałem już zamontowaną chłodniczkę od fortschritta ale miała za małą średnicę przelotową na króćcach i ciśnienie oleju silnika spadło na zegarze.

Jest kłopot z dopasowaniem średnicy węża ale udało mi się kupić gotową chłodniczkę wraz z wężem o prawidłowej średnicy przelotowej. posiadam także osłony na siatce chłodnicy, cały dzień spokój z czyszczeniem zapchanej siatki

Opublikowano

dzis gar z nieba 35stopni, 10h młócki w tęgim jęczmieniu  ok7 ton/ha - olej80 a woda 65 nie wiem czy ze wskaźnikami cos nie tak czy po kapitalce silnika przestał się grzać.

Do czyszczenia chodnicy mam od kilku lat zmontowany pasek na oscie napędzanej od którejs oski ze cały czas czysta.

Opublikowano

co wy pitolicie zielony zakres bezpieczny konczy się na 80 stopniach a wy pracujecie na 90 i wyżej - sami dobijacie silniki. dla przykładu jak się czujecie z goraczką 38 stopni jest ok?

Opublikowano

"morderstwo'...hmmmm...lepiej było założyć posta przy jakiej temp. oleju i podstawa na jakim oleju komu obruciła się panewa....

superol cb50 raz podgrzany do 100 powoduje na drugi dzień szybsze złapanie temp. oleju....silnik przed remontem potrafił złapać na tym samym oleju(klasy) 110-115 i żył dalej...znajomy ma sprężarke spalinowa na deutz-ie i tam do 110 prawie norma powyzej 120 wyłancza automat kopresor...dtr lublina III pisze że max temp. oleju to 130 ...a nawet chwilowe 150 az nie wierze.....olej i w jakiej kondycji sam silnik...im lepsza kondycja tym powinna być nisza temp oleju ...ja pilniuje 100 i wole nie praktykować..

Opublikowano

Panowie wymieniam olej w bizonie , wyleciało tylko 8 litrów , na bagnecie był olej powyżej dolnej kreski , co mogło się stać że nie zlatuje więcej ? przecież w nim jest 16 litrów

Opublikowano

Przelałem go jeszcze raz olejem tym co spuściłem wcześniej do czystej bańki ,nalałem tak tylko żeby bagnet tykał powierzchni i odpaliłem na 5 minut na wolnych obrotach , odkręciłem spust i to samo max 7 litrów zleciało z niego  . Ile mieści się oleju w przedziale od końcówki bagnetu do górnego stanu ?????

Opublikowano

Może masz dużo syfu w misce albo bagnet kombinowany, wsadź druta w otwór bagnetu i pogrzeb w misce na drucie będzie widać czy jest syf.

Opublikowano
3 godziny temu, Davidastra napisał:

Przelałem go jeszcze raz olejem tym co spuściłem wcześniej do czystej bańki ,nalałem tak tylko żeby bagnet tykał powierzchni i odpaliłem na 5 minut na wolnych obrotach , odkręciłem spust i to samo max 7 litrów zleciało z niego  . Ile mieści się oleju w przedziale od końcówki bagnetu do górnego stanu ?????

W Bizonie sporo, wszystko jest ok. od dolnego stanu więcej nie zleci, reszta jest w wężach, w chłodnicach oleju i we filtrze.

Opublikowano
U mnie też tak było. Niby napisane jest że wchodzi 16 litrów, a mi od maximum na miarce spływało chyba 10. Ten typ tak ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?
    • Przez warchest
      witam pękł mi blok w bizon rekord i mam takie pytanie gdzie regenerują silniki i jak to cenowo wyglada , a gdzie mozna kupic sam blok ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v