Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Jeżeli nie miga bezpośrednio po odpaleniu (czyli ładują się jeszcze akumulatory) i gaśnie po włączeniu prądożernych odbiorników to znaczy że jest dobrze i akumulatory są naładowane. A wpływ ma na to, tak jak napisał @mtracz, regulator napięcia. Ten typ tak widocznie ma.

Opublikowano

Jeśli do tej pory kontrolka nie migała i gasła zaraz po odpaleniu, to świadczy to o jakims problemie z alternatorem:

Zawieszają się szczotki. Uszkodzona któraś dioda od wzbudzenia. Uszkodzony regulator napięcia

 

 

Czasami warto mieć w domu miernik/wskaźnik za 20 zł z marketu, aby wiedzieć orientacyjnie, jakie jest napięcie na alternatorze i akumulatorach. To pomaga postawić diagnozę.

 

Jeśli w alternatorze padła dioda prostownicza, to szybko zajeździsz akumulatory (składowa pradu zmiennego negatywnie odbija się na ich trwałosci)

Jak padł regulator - to j/w, zbyt wysokie lub zbyt niskie napięcie zabija a.

Sprawdzałeś podłączenia między alternatorem i akumulatorami ? Czyściłeś klemy ?

Opublikowano

Jest wszystko w porządku. Kontrolka gaśnie przy wyższych obrotach po wtedy dopiero wzbudza się alternator. Można by dać mniejsze koło pasowe na alternatorze, wtedy ładowałby od niższych obrotów. Kontrolka zapewne mruga kilka-kilkanaście minut po odpaleniu? To oznacza że akumulatory są dobrze naładowane i nie ma włączonych odbiorników, jeżeli włączysz np. światła to kontrolka by nie migały. Jeśli tak jest, to nie ma się czym przejmować. Ewentualnie sztoki mogą mieć już gorszy styk z pierścieniami.

dokładnie tak jest, kontrolka mruga dopiero po kilku minutach po zapaleniu jak włączę światła postojowe to kontrolka nie mruga jak je wyłącze to dopiero zaczyna mrugać za kilkanaście sekund

dziękuje wszystkim za pomoc.

Opublikowano

WItam, pomoże mi ktoś podłączyć alternator do kombajnu fahr M600? Bo teraz mam prądnice ale nie ładuje chyba bo mruga kontrolka od ładowania jak zapalam silnik. Jakie zdjęcia porobić? Zmierze ładowanie jak znajde czas i napisze i jakie zdjęcia zrobić wam?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Żadnych zdjęć nie rób, bo to nie jest temat o kombajnach. Poza tym na forum jest już chyba wszystko o podłączeniu alternatora.

Opublikowano

witam, mam problem z ładowaniem akumulatora w ursusie c-360 3p, a mianowicie podczas pracy silnika cały czas pali się kontrolka ładowania. Alternator na pewno jest dobry bo sprawdzałem go u fachowca, napięcie w instalacji jest takie jakie na akumulatorze przed odpaleniem silnika, instalacja jest nowa. ma ktoś pomysł co to może być?

Opublikowano

Nie chcem zakładać tematu ale problem się tyczy do kontrolki ale od ciśnienia oleju.Od paru dni zaczęło coś mi szwankować tzn jeżeli pierwszy raz odpaliłem ciągnik to kontrolka była normalnie i zaraz zgasła,  jeśli go zgasiłem to się nie pojawiła po kilku sekundach tylko po paru minutach myślałem na początku że gdzieś stacyjka nie łączy ale się świeciła od ładowania,sprawdziłem kable jest w porządku.Moje przypuszczenia że  czujnik do wymiany zaczął wariować tylko mnie to dziwi bo go nie dawno wymieniałem tak na wiosnę i to oryginał CS-1 

Opublikowano

Witam Panów/Panie mam ciekawy problem pisze krótko i na temat po właczeniu swiateł badz nacisniecia stopu zarzy sie kontrolka ładowania, po podłaczeniu przyczepy i nacisniecia stopu zawswieciła sie kontrolka i wypalił sie bezpiecznik kabelki poczyszczone zakonserwowane wazelina techniczna i wgl a i tak sie tak dalej dzieje ( tylko po podłaczeniu przyczepy i tylko po nacisnieciu stopu zaswieca sie kontrolka tak jakby wgl nie było ładowania i pali bezpiecznik) Bardzo bym prosił o pomoc w rozwiązaniu tematu ( Dla moderatora szukałem po forum takiego przypadku nie znalazłem, przepraszam)

Opublikowano (edytowane)

bezpiecznik wywala a światła gasną czy świeca się dalej?

 

bezpiecznik wywala a światła gasną czy świeca się dalej?

Zmierzam do tego że to sa trzy niezależne obwody i musi byc gdzies zwarcie miedzy nimi ,niektóre czujniki światla stop są załączne minusem ,a jak kolego to opisujesz to ewidetne zwarcie ,chyba że swieca nadal zasilane prądem z aku

Elektrotechnik pewnie by bardziej pomógł.

Edytowane przez Tomasz78
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Instalacja zgodna z oryginałem, czy radosna twórczość? Na tym bezpieczniku wisi tylko STOP i sygnał dźwiękowy, w oryginale zasilany jest z 30. Jedynym wspólnym elementem z układem ładowania jest stacyjka. Ale najpierw należy wyeliminować zwarcie w obwodzie STOP.

Opublikowano (edytowane)

Powiem tak na tyle co rozumiem instalacje elektryczne to powinno (ale nie musi być) dobrze bo zwarcia nie ma tylko i wyłącznie jak podpinam przyczepe to tak jakby altek miał za mało mocy zeby to uciagnać. jak nie włcze swiateł (bądź stopu) to kontrolka sie nie swieci tylko i wyłacznie w tedy sie zarzy, gdy właczam swiatła czy tez wciskam stop a jak podpinam dotatkowe obciazenie czyli przyczepe i włacze wszystko na raz czyli swiatła to jest ok a jak docisne hamulec to kontrolka sie zaswieca, alternator jest od poloneza bodajrze nowego typu i na nim do kabla pradowego jest dopiety kondensator moze to on coś jest winien? w czesniej tak sie nie działo.

Sa nowe szczotki i regulator napiecia tylko ze ten regulator napiecia jest do 14v a powinno byc chyba 14.2v niby nie duza róznica ale moze jest. A i dodam ze jak podpinałem woltomierz to na małych obrotach po odpaleniu pomału wzrastało napiecie nie odrazu na 14 tylko takimi małymi kroczkami po + 0.3 od 12v i dobiło podajze do 13.8 i wiecej juz nie było http://sprzedajemy.pl/alternator-polonez-1-6-gli-nr526536 tak on wyglada mniej wiecej  zapomniałęm pod ten bezpiecznik tez jest kontrolka ładowania podpieta 

Edytowane przez kukum
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak jaj myślałem, ktoś tam próbował uskutecznić swoją radosną twórczość stąd takie cuda. Kontrolka ładowania nie ma być podłączone do bezpiecznika tylko do stacyjki. Doprowadź instalację do porządku, a wszystko wróci do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez agi
      Witam
      jak w temacie: 
      co sądzicie o tym zetorku zamiast c 360 do ok 30 ha na ciężkich glinach, chodzi o stosunek masy  ciągnika (mniej niż 3 tony) do udźwigu wiecej niż 1500 kg.. wiadomo
      do tego koszty i komfort żeby się dało wytrzymać,naped 4x4
      https://www.olx.pl/oferta/zetor-4x4-zetor5748-oryginal-CID757-IDyXOkx.html#1eb0c561ee
      zetor 5748
      Alternatywy
      ciągnik fiat jak 666 czy inne podobne parametry jednak droższe części np. sprzęgło wom z 5 tys, a zetor z 2 tys..
      ten zetor https://www.agrospis.pl/ciagniki/zetor-5711/opinie
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/001/7/6/1763-zetor-5711.html
      ps szoda że nie ma  4-ro cylindrowy silnik perkinsa w zetorach https://www.agrofoto.pl/forum/topic/33045-zetor-z-silnikiem-perkinsa/ :-( 
      chyba że zetor 7048A 
      lub ten zetor http://www.tractordata.com/farm-tractors/009/9/2/9928-zetor-major-ht-55.html
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/006/4/8/6480-new-holland-boomer-4055.html
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/7/7/771-massey-ferguson-275.html
       
      koszt 20-30 tys
    • Przez eddi87
      Panowie do 3-4 tys jakiej dwójki obrotowej szukać co by dokupił do niej jeszcze odkladnie, piersi, lemiesze.
    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v