Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No ok, jak bym chciał sobie wywalić ten rozdzielacz pod siedzeniem i na blotniku i zastosować sobie coś takiego

https://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/c-330/hydraulika-c-330/zestaw-zewnetrznego-rozdzielacza-c-330-2-weze-elastyczne.html

to jak dla mnie potrzebny był by rozdzielacz dwusekcyjny bez funkcji pływającej tylko że z zatrzaskami na obu sekcjach tak aby podczas opuszczania pługa czy przy hydraulice zewnętrznej podczas opuszczania przyczepy nie trzymać ręki na dzwigni czekając aż opadnie. Bo podczas orki nie używam koła podporowego tylko operuję rozdzielaczem tym pod siedzeniem czyli pług wisi na podnośniku to puszczam głębiej to podrywam pług i czy w takim wypadku funkcja pływająca by się tu nadała? No chyba że że funkcję pływającą z zatrzaskiem zastosować do hydrauliki zewnętrznej do przyczepy czyli siłownika jednostronnego i podczas opuszczania dawać na pływającą i będzie sobie swobodnie opadać. A na podnośnik w plecaku dać bez pływającej tylko też z zatrzaskiem aby pług mógł się swobodnie zagłębić i wtedy do neutralnej i sterować dzwignią wedle potrzeb.

Mylę się czy mam rację?

Opublikowano

Do podnośnika wystarczy zwykła sekcja, do wywrotu przyczepy wolałbym dać pływającą żeby przy opuszczaniu pompa miała lżej. W galerii jest już kilka podobnych przeróbek https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/626703-rozdzielacze-w-ursusie-c-330/

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/704849-przerobiona-hydraulika-w-ursusie-c-330/

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/760487-nowy-rozdzielacz-w-ursusie-c-330/

Opublikowano

Myślę, że powinieneś się dokształcić bardzo w temacie i poczytać wątek od deski do deski

Rozdzielacz do MTZ wymagany jest conajmniej 60l/min a najlepiej 80l/min przepustowość

Sekcja pływająca jest wymagana do pługa, zwłaszcza z kółkiem, jak też do większości innych maszyn. Nie wiem, jak chciałbys siać ze sztywnym podnośnikiem, który się nie podnosi w miarę potrzeb - siewnik połamany po godzinie pracy

Całkowite minimum do mtz to 2 sekcje do hydrauliki zewnętrznej i jedna pływająca do podnośnika

Żeby nie mieć zalanej kabiny i plątaniny kabli pod nogami lub koło siedzenia, warto wywalić rozdzielacz pod kabinę lub z tyłu za kabiną i dorobić sterowanie na linki lub inaczej według własnego pomysłu.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, jahooo napisał:

Całkowite minimum do mtz to 2 sekcje do hydrauliki zewnętrznej i jedna pływająca do podnośnika

Mi do C-330 potrzebny jest dwusekcyjny rozdzielacz, jedna sekcja do podnośnika w plecaku czyli jak dobrze zrozumiałem z sekcją pływającą z zatrzaskiem oczywiście jak dobrze rozumiem do orki bez koła kopiującego nie muszę używać funkcji pływającej chcąc trzymać pług na podnośniku regulacja płyna dzwignią. Inna sprawa właśnie przy agregacie, siewniku tu już będzie na pływającej. Druga sekcja była by do hydrauliki zewnętrznej czyli tak jak było w oryginale w tym rozdzielaczu na błotniku na dwa szybkozłącza i z tego co wychodzi też musi być pływająca bo aby podłączyć siłownik jednostronnego działania od wywrotu przyczepy do szybkozłącza zasilania i aby mógł on potem opadać musi być pływający. Inaczej w rozdzielaczu trzeba by było połączyć powrót z tej sekcji z powrotem oleju do zbiornika stosując trójnik. Tylko znów już nie podłączy się siłownika dwustronnego działania jak by zaistniała taka potrzeba bo nie będzie już wtedy drugiego szybkozłącza. 

Wychodzi na to najlepszym rozwiązaniem będzie rozdzielacz dwusekcyjny z dwiema sekcjami pływającymi

 

Edytowane przez Roki212
Opublikowano (edytowane)

Zgadza się temat o MTZ ale rozdzielacz uniwersalny do każdego ciągnika można dopasować, temu zapytałem tu nie chciało mi się zakładać kolejnego tematu i wałkować to samo 🙂 czyli co to co napisałem wcześniej ma sens że potrzebny jest z dwiema sekcjami pływającymi?

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

Witam! Czym się zasadniczo różnią zawory te pod siedzeniem tzw 3 otworowe i 5 otworowe, może ma ktoś jakieś schematy podłączenia tego 3 otworowego, znajomy podrzucił mi pacjenta, który miał oryginalnie ten 5 otworowy, a jest zamontowany ten 3, na razie działam sprzęgło, ale potem kolej na podnośnik, generalnie wyszabrowana hydraulika, ktoś tam był przede mną, powykręcał pod kierownicą, bajzlu narobił, i teraz nawet nie było jak przetestować co Mu dolega.
co tego 5 otworowego to mam w swoim ogarnięte, jakoś działa, a tam to do odważnych świat należy:)

 

Opublikowano

Różnica między nimi jest taka że 5otworowy pozwala na sterowanie podnośnikiem również przez rozdzielacz pod kierownicą a 3 otworowy już nie. W 3 otworowym podłączasz tylko zasilanie, powrót i rurkę sterowania zaworem przelewowym a w 5 otworowym dodatkowo dwie rurki z jednej sekcji rozdzielacza pod kierownicą.

Opublikowano

Witam nie wiem czy to odpowiedni temat ale mam starego belarusa z lyżką z tyłu i takie pytanie czy jest możliwość wywalić dzwignie przy rozdzielaczu i zamontować linki do joystika? Wiem że w tych nowych rozdzielaczach poprostu wykreca się kapturki i dokłada takie tulejki "kity". Wiem że najprościej było by wywalić stary rozdzielacz i zamontować nowy, ale nieogarniam zbytnio zasady bo obecnie oba rozdzielacze 3 sekcyjne z tyłu są połączone, a w nowym nie wiem czy da się połączyć. Więc wcześniej chciałbym spróbować bez zbytniej kombinacji dołożyć tylko linki. Dzieki za pomoc dokładam zdj rozdzielacza.

Ps jeśli będe wymieniał to jaki rozdzielacz najlepiej się sprawdzi do ramienia łyżki z sekcjami pływającymi? Bez?

20210709_125059.jpg

Opublikowano

Gotowca do tego rozdzielacza nie kupisz jeśli chodzi o sterowanie na linki więc będziesz musiał kombinować. Do tego nie wiem czy te rozdzielacze nie chodzą za ciężko żeby je sterować linkami. Mają zatrzaski czy nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez tomek9514
      Witam ponownie, 
      Jeden problem zniknął pojawił się następny
      Otóż, balot się bardzo szybko zwija, nie pojawia się sygnał że już jest gotowy gdy wskazówka od średnicy balota zejdzie się z drugą wskazówka, gdy się trochę naiwnie więcej to zaczynają stawać pasy. Gdy uda się owinąć go siatka to wychodzi wgl nie zbity. Wskazówka od ciśnienia na zegarze spada na zera a początkowo ma około 12 bar. 
      Natomiast, gdy otwieram klapę, blokuje jej zamknięcie i luznie pasy to na Nanometrze pojawia się ciśnienie około 200 bar, a gdy naciągane je śpowrotem spada na 0.
      Mial ktoś podobny problem? Dla mnie to magia. Może być winny sterownik który znajduje się po prawej stronie prasy pod półka na dodatkową siatkę? 
      Dziękuję z góry za pomoc
    • Przez mati5048
      Witam. Mam problem z ciagnikiem jd 3640 , po podłączeniu owijarki pod cisnienie oraz oryginalny wolny splyw nieotwiera sie silownik od obcinania foli( sipma maja) wyrzucajac dzwignie na neutralny silownik sie otwiera dodam ze ten silownik otwiera sie neutralnie bez cisnienia. Czyli pierwsze co to pomyslalem, że przyczyna jest ze olej niewraca wolno do skrzyni, dorobilem drugi wolny splyw od gory, silownik sie otwiera ale przewod cisnieniowy drga jak szalony. Niewiem czemu tak sie dzieje, dodam ze reszta wszystko ladnie chodzi a pod innym ciagnikiem normalnie sie otwiera
    • Przez MariuszKlim
      Cześć
      Szukam używki: ładowacz TUR do tego ciągnika, ktoś może wie z jakich ciągników pasować będzie taki rozstaw/mocowań tura? małe przeróbki mogą być
       
       
    • Przez MTZ_Belarus
      MTZ BELARUS TRAKTOR Sp. z o.o. przedstawia relację video z wyjazdu do Mińska i odwiedzin u Producenta ciągników Belarus – Mińskiej Fabryki Traktorów. Wyjazd z polskim importerem był nagrodą w konkursie organizowanym w terminie luty-maj 2019 r. 24 września razem ze zwycięzcą ruszyliśmy w drogę, a jak było – sami zobaczcie i oceńcie.
      https://youtu.be/J6OReRwjkiM 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v