Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chłopacy mam problem, mój rozdzielacz 3 sekcyjny w mtz to bajka nie cieknie pięknie chodzi, ale regulator pod siedzieniem to złom, chcę wywalić go i założyć jednosekcyjny koło siedzenia do sterowania tylko siłownikiem od podnośnika, nie chcę na tym orginalnym rozdzielaczu wpinać siłownik podnośnika, bo mam zajęte na wyjścia hydraulczne do zestawu, więc jak podłączyć dodatkowy rozdzielacz? Domyślam się tak jak tura się montuje na mtz to również montuje się jakoś dodatkowy rozdzielacz ;) 


własnie co z tym przelewem, bo olej biegnie przez regulator, zamykając go zaczyna działać wywrot więc jak wepne w miejsce regulatora rozdzielacz jednosekyyjny to przy wywrocie będę musiał go blokować przepływ żeby działało

Opublikowano

Trzeba podłączyć olej prosto z pompy do tego jednosekcyjnego rozdzielacza który musi mieć kontynuację ciśnienia i z niego podłączysz rozdzielacz pod kierownicą a z tej cienkiej rurki co leci do regulatora trzeba zrobić przelew do zbiornika.

Opublikowano

dziś byłem w Agromie, to mi powiedział że ten rozdzielacz co mam 3 sekcyjny, to on musi mieć przelew, bo orginalnie przelew jest przez regulator, regulator drogi jak cholera a działać to pewnie nie będzie, znów będę wajchował przy kierownicy,

 

Ja zaobserwowałem że te wyjścia z lewej strony koło drzwi ( wyjścia koło drzwi) to są pozakładane trójniki i idą do regulatora, to w nie mógłbym wpiąć rozdzielacz? Robił ktoś już coś takiego? wyślijcie mi jakieś zdj, bo jak założę kabinę, to za wesoło tam nie będzie z dojściem   -_-  

Opublikowano

Od tych trójników przy drzwiach to rurki idą do tylnych wyjść hydraulicznych a nie do regulatora. Możesz tam podpiąć rozdzielacz zewnętrzny ale w ten sposób zajmiesz jedną sekcję w rozdzielaczu pod kierownicą a piszesz że są Ci potrzebne do czegoś. Jak chcesz mieć zrobione tak jak trzeba to zrób jak Ci napisałem wyżej i nie próbuj odkrywać ameryki na nowo bo nic lepszego nie wymyślisz tym bardziej, że widzę, że masz raczej mgliste pojęcie o hydraulice w MTZ.

Opublikowano (edytowane)

Seweryn, nie wkurzaj, tylko zrób porządny fotoporadnik, co i jak.  Jaki rozdzielacz  - firma, model ? Jak poprowadziłeś dźwignie? Jak to wygląda w kabinie ? Widzę tu jakieś dławiki ?? No i też ważne - jaki koszt ?

Sam pomysł mi się podoba, tylko u mnie z tyłu nie wypali - zbiornik przeszkadza.

Edytowane przez jahooo
Opublikowano (edytowane)

Zdjęcia wstawię trochę później muszę na chwilkę wyskoczyć. 

Pokrótce rozdzielacz trzysekcyjny chyba bółgar z trzema sekcjami pływającymi 80 litrów, dotoczone szpilki, widełki ze starych rozpieraków hamulców z ruskiego, cięgna z pręta fi12 mm (chyba) zrobiony cały trzymak dźwigni które przez dziurę w podłodze są połączone z rozdzielacza idąc zaraz nad bakiem z paliwem.

Wywalony regulator, odłączony całkowicie ruski rozdzielacz, wszystko połączone wężami w sumie 8 sztuk. 2 podnośnik, 2 przedni siłownik do pługa, 2 wyjścia na tył, 2 pompa z powrotem. Założony dławik regulowany do opuszczania tylnego tuza. Pług runął na ziemię jak kamień. Musi być.

Wszystko kosztowało mnie 1100 zeta rozdzielacz, cztery 1/2-20x1,5 nyple i węże chyba z 15 metrów. Policzę jak wrócę.. Reszta zdobyczna.

 

http://zapodaj.net/def4efa3f7bc7.jpg.html

http://zapodaj.net/42962b42198e3.jpg.html

http://zapodaj.net/8df38587a4d21.jpg.html

http://zapodaj.net/593e48495ae03.jpg.html

 

Muszę jeszcze kupić uchwyty na przewody i je ułożyć i zrobić blachę koło dźwigni.

kiepski bo ciemno już było.

 

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Głębosz ?? U mnie w cieniu 36 stopni. Też siedzę w garażu - dziś odpaliłem pneumatykę w ciągniku, bo od zakupu jej jeszcze nie zrobiłem. No i założyłem wentylator w kabinie, bo nie idzie w niej wysiedzieć.

 

U mnie zmiana hydrauliki chyba poczeka, aż rozdzielacz zacznie przeciekać.

Ja na łapę głębosza mam materiał z 2 sztuk podkosi do konnej kosiarki, chyba da radę

Edytowane przez jahooo
Opublikowano (edytowane)

Na głębosz to nie te wymiary płaskownika. Nowe ramiona podnośnika z głupoty zrobione. Stare były już nieźle rozklekotane. 

http://zapodaj.net/cbe8a9c554bda.jpg.html

Głębosz mi chodzi po głowie ale chyba poczeka do wiosny. Inna robota na razie. Gdzieś muszę dorwać rozmiar łapy i coś pokombinować.

Mi rozdzielacz nie ciekł (jeszcze, może czasem kropla spadła) ale szału dostawałem z tym patentem. W zimie naciągać się trzeba do przodu i wieczna szarpanina,

w lecie z racji że sam w domu jestem brakowało sterowania z tyłu ciągnika a i sam rozdzielacz z regulatorem już jakieś przecieki miał.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Mój sąsiad pospawał te dwie części razem, żeby tak nie latało. U mnie w garażu leżą haki CBM do wspawania, ale na razie brak weny . No i brakuje mi sterowania z zewnątrz do podczepiania maszyn, ale jak założę haki, to nie będzie to aż taki problem.

Opublikowano

Między P a R to jest tylko taka różnica że w ruskim alfabecie R pisze się jak P. Ważniejsza jest dalsza część oznaczenia i szczerze to pierwszy raz się spotkałem z takim oznaczeniem jak Ty masz a było to gdzieś na forum rozszyfrowane która cyfra co oznacza. Np liczba 222 oznacza, że wszystkie trzy sekcje mają pozycję pływającą.

 

Błąd oznaczenia podałeś  , rozdzielacz 3/1 222G ( z dławikami bez pozycji pływającej)

                                                             3/4 222G (z dławikami i z pozycjami pływającymi)) Fachowcy ode mnie ze składnicy nie potrafili mi wyjaśnić co oznaczają te oznaczenia, bo nie są mechanikami :D 

Opublikowano

Po 11-tu godzinach podorywek (z małymi przerwami) podnośnik na nowym rozdzielaczu i okrągłej pompie podnosi z taką samą prędkością bez względu na temp. oleju. Jak na razie całkowite zadowolenia.

Opublikowano

U nas wcale nie lepiej. Sąsiad po trzech hektarach zdarł w podorywkowym lemiesze a u mnie dobrze że w ruskim podnośnik działa siłowo w obie strony. Cały czas trzeba pługa pilnować i wciskać go w ziemię.

Opublikowano

Mam rozdzielacz oryginalny z dzwigniami z prawej strony kierownicy. W ubiegłym roku założyłem tura i okazuje się,że rozdzielacz nie działa, jak należy. Wyjścia boczne były jeszcze oryginalne i nie wydaje się, żeby przede mną były używane, mimo to sterowanie tymi sekcjami to koszmar.
Lekko podnoszę dźwignię - tur opada, mocniej - idzie w górę, jeszcze mocniej - znowu opada. To samo z drugą sekcją.
Mój mechanik twierdzi, że trzeba nowy rozdzielacz, nie da się starego jakoś wyregulować?
Nie chciałbym przerabiać systemu, czy oryginalne rozdzielacae w ogóle dobrze działają?

Opublikowano

Masz podłączony na odwrót. Do siebie podnosisz, do przodu lekko opada siłowo, do przodu mocno opada pod własnym ciężarem. Jeśli opada za szybko załóż zawory dławiące jednostronnego działania.

Opublikowano

Niezaleznie, jak podepnę jest cyrk. Chodzi o to, że pruszam dźwignią w jednym kierunku a tu raz podnosi, raz opada, w zależności od położenia, tak, jak opisałem to w poprzednim poście.

Opublikowano

seweryn20 spadłeś mi chyba  z  nieba, wczoraj jechałem mtz przez wieś i momentalnie agregat mi jebno*ł na asfalt jasny gwint, a nie miałem zabezpieczone, hydraulika mi nic nie działa, jak pociągne dźwignie od hydrauliki zewnętrznej to olej pompuje ale bez ciśnienia, czyli wydaje mi się że regulator nie zamyka obiegu bo tak zawsze było że hydraulika zewnętrzna działała wtedy jak dźwignia była pchnięta max do tyłu, ta przy siedzeniu,

 

regulator kosztuje 600 zł, całe życie wajchowałęm przy kierownicy, także już mam dosyć tego, chciałem obejść regulator, ale wtedy nie będzie miał ten 3 sekcyjny rozdzielacz obiegu, chcę to wszystko wywalić i też własnie 3 sekcyjny rozdzielacz założyć, tylko myślałem nad takim, jedna sekcja pływajaca, 2 zwykłe, tylko znowu te węże gdzie to w tej kabinie pomieszczę, i myślę zrobić tak że na linki, jak tury mają, tylko nie mam z tym styczności, i jak to będzie chodzić na joystiku, lub dźwigni od biegów od cinqecento lub sejkola,

 

dobrze że udało mi się rzepak zasiać, teraz tydz czasu żeby ruskiego ogarnąć, wszystko wyremontowane tylko hydraulika została, a pompę mam nsz 40

 

jak możesz pokaż zdj jak to mniej więcej wyjscie z pompy zrobiłeś i powrót do zbiornika, aż boję się to wszystko wywalić, ale jak widzę jak mi chodzi tur w c330 na rozdzielaczu 2 sekcyjnym, gdzie miligrama oleju nie przepuści to jest baja i przecież też by tak można sobie ładnie sterować jedną dźwignią ten siłownik od podnoszenia 

 

pozdrawiam   :ph34r:  i z góry dzięki za pomoc 

Opublikowano

Jutro zrobię ci foty. Sprawdź czy tłoka w siłowniku nie urwało. Zdarza się.

Ogólnie z przeróbka nie ma strachu żadnego. Jak masz robotę to kup choć by jednosekcyjny z pływającą żeby podnośnik mieć. W przyszłości można je łączyć. 

Możesz też przykręcić w miejsce starego pod deską i połączyć jak było w oryginale. Najtaniej.

Opublikowano

a jak tłok mogło wyrwać, w sumie on też cieknie pewnie wymienię go na ten większy, a szło by podłączyć jedno sekcyjny zamiast regulatora? Bo ten stary 3 sekcyjny odziwo jest w stanie rewelacyjnym zero przecieków,  a tak bym sobie w miejsce tej dźwigni koło siedzenia założył rozdzielacz i bajo, tylko on by musiał chyba działać tak że dźwignia koło kierownicy 3 od kierownicy) być załączona, tylko czy bedzie mi działać hydraulika zewnętrzna czy olej będzie cały czas krążył bez obiegu 


A jak seweryn założyłeś ten rozdzielacz to zapewne docisk działa ci jak rewelacyjnie pewnie tył podniesiesz :D , a to pokrętło to masz dławik na opuszczanie czy jak? ja myslałem założyć zwykły jak w bizonie na opuszczaniu 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez tomek9514
      Witam ponownie, 
      Jeden problem zniknął pojawił się następny
      Otóż, balot się bardzo szybko zwija, nie pojawia się sygnał że już jest gotowy gdy wskazówka od średnicy balota zejdzie się z drugą wskazówka, gdy się trochę naiwnie więcej to zaczynają stawać pasy. Gdy uda się owinąć go siatka to wychodzi wgl nie zbity. Wskazówka od ciśnienia na zegarze spada na zera a początkowo ma około 12 bar. 
      Natomiast, gdy otwieram klapę, blokuje jej zamknięcie i luznie pasy to na Nanometrze pojawia się ciśnienie około 200 bar, a gdy naciągane je śpowrotem spada na 0.
      Mial ktoś podobny problem? Dla mnie to magia. Może być winny sterownik który znajduje się po prawej stronie prasy pod półka na dodatkową siatkę? 
      Dziękuję z góry za pomoc
    • Przez mati5048
      Witam. Mam problem z ciagnikiem jd 3640 , po podłączeniu owijarki pod cisnienie oraz oryginalny wolny splyw nieotwiera sie silownik od obcinania foli( sipma maja) wyrzucajac dzwignie na neutralny silownik sie otwiera dodam ze ten silownik otwiera sie neutralnie bez cisnienia. Czyli pierwsze co to pomyslalem, że przyczyna jest ze olej niewraca wolno do skrzyni, dorobilem drugi wolny splyw od gory, silownik sie otwiera ale przewod cisnieniowy drga jak szalony. Niewiem czemu tak sie dzieje, dodam ze reszta wszystko ladnie chodzi a pod innym ciagnikiem normalnie sie otwiera
    • Przez MariuszKlim
      Cześć
      Szukam używki: ładowacz TUR do tego ciągnika, ktoś może wie z jakich ciągników pasować będzie taki rozstaw/mocowań tura? małe przeróbki mogą być
       
       
    • Przez MTZ_Belarus
      MTZ BELARUS TRAKTOR Sp. z o.o. przedstawia relację video z wyjazdu do Mińska i odwiedzin u Producenta ciągników Belarus – Mińskiej Fabryki Traktorów. Wyjazd z polskim importerem był nagrodą w konkursie organizowanym w terminie luty-maj 2019 r. 24 września razem ze zwycięzcą ruszyliśmy w drogę, a jak było – sami zobaczcie i oceńcie.
      https://youtu.be/J6OReRwjkiM 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v