Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy kłaniają się podstawowe wiadomości z budowy instalacji hydraulicznych.

  • Najważniejszym elementem w układzie jest pompa, która ma dwa podstawowe parametry maksymalne ciśnienie Pmax i maksymalny wygenerowany strumień cieczy Qmax.
  • Maksymalne ciśnienie, jakie panuje w układzie określa nam zawór bezpieczeństwa. Jego nastawa nie może być większa od katalogowej wytrzymałości pompy Pmax. Inaczej ulegnie ona zniszczeniu lub po prostu bardzo szybkiemu zużyciu.
  • Pmax określna nam także, jaką maksymalną siłę wygenerują nam siłowniki. Oczywiście ich katalogowa wytrzymałość także musi być większa od Pmax. Qmax natomiast określa nam, jak szybko te siłowniki będą napełniane, inaczej mówiąc jak szybko się będą wysuwać i wsuwać (jeśli są dwustronnego działania).
  • Pozostałe elementy takie jak węże, złączki, rozdzielacze, filtry, regulatory, akumulatory dobiera się zawsze na podstawie Pmax i Qmax. Zasada jest taka, aby ciśnienie, pod jakim mogą pracować i maksymalny przepływ oleju, jaki może przez nie popłynąć zawsze były przynajmniej minimalnie większe od tych generowanych przez pompę.

Natomiast większość problemów z instalacjami ludziom bierze się z tego, że zamiast zrobić coś jak trzeba, to kombinują na oko a potem albo coś się zużywa, albo strzela, a to olej brudny, a to grzebie się w zaworze bezpieczeństwa bez manometru. Fachowych informacji w intrenecie nie brakuje, nie trzeba się sugerować forumowymi mitami. Analogicznie ma się sprawa odnośnie tematu turbosprężarek. Jakie tam czasem głupoty ludzie wypisują a nie mają podstawowej wiedzy, która jest powszechnie dostępna.

 

Pozdrawiam ;)

Opublikowano (edytowane)

robik557 nie napisałeś niczego czego bym nie wiedzial chodzi mi o to czy rozerwie mi ten rozdzielacz jak pod jego powrót podłączę zasilanie do drugiego. Wtedy jak bym pracowal na drugim rozdzielaczu to ten pierwszy miałby ciśnienie na powrocie takie jak jest ustawione w drugim rozdzielaczu zaworem czyli w przypadku c330 powiedzmy w moim przypadku 180bar a w specyfikacjach podobno mają dopuszczalne tylko 25bar w troche drozszych 100bar ale wierzyc mi sie nie chce ze przy takim ciśnieniu rozerwie dość masywny korpus rozdzielacza

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano (edytowane)

@DEMONxXx

 

Z tego co napisałeś rozumiem że chcesz zrobić tak jak na moim arcydziele :lol: poniżej??

Jeśli tak to możesz zakładać śmiało, kiedyś dla testów tak miałem podłączone i było dobrze.

A dlaczego nie podłączysz tak jak oryginalnie był podłączany rozdzielacz na błotniku??

 

Edit:

nie wiem co się dzieje ale próbuje dodać zdjęcie jpg. 22KB w załączniku a na forum po wciśnięciu "wyślij zmod. post" już go nie pokazuje, jak ktoś wie to niech napisze co zrobić bo chciałem pomóc koledze.

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

Przez oryginalny rozdzielacz wydaje mi sie ze mam mniejszy przeplyw poza tym zawór w oryginalnym rozdzielaczu ciezko sie reguluje i sprezyna jest malo elastyczna. Moze on nie wytrzymac duzego cisnienia a tak bezposrednio z pompy do dodatkowego rozdzielacza bede mial pelna wydajnosc pompy i latwą regulację cisnienia a mysle ustawic tak 160-180 bar bo max pompy to 200bar

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam. Mam Ursusa c 335M i zakupiłem do niego tura 2 sekcyjnego. Zacząłem robić remont podnośnika, wymieniłem rozdzielacz bo stary już wadził i tłok w cylindrze. Po złożeniu podnośnika podczepiłem tura i wszystko jest poprzestawiane wajchy nie tak jak trzeba chodzą, podnośnik mam na rozdzielaczu od tura a czasem na tym od podnośnika, podnośnik ma słabo moc ale szybko opada jak się go opuści. Mam pytanie czy to jest coś przestawione i jak to wygląda praca z turem z takim podnośnikiem w tych 335 ? Trzeba bawić się tymi wajchami jak coś trzeba robić ?

Opublikowano

Podłączyłem tak jak było wcześniej. Kiedyś używałem wajchy od podnośnika (numer 1) i normalnie działała reszty nie używałem. Teraz pierwsza wajcha kiedy podniosę to jak stałem na podnośniku nie chciała podnosić na pusto podnosi przy dużych obrotach, tur działa do dołu jak wajcha numer 3 jest w gorze, a do góry i do dołu jak wajcha prawie na dole(numer 3) a gdy wajcha numer 3 jest w połowie to na rozdzielaczu od tura (numer 4) podnośnik działa szybko i podnosi jak jest wajcha numer 1 w gorze a opuszczać muszę wajcha od podnośnika w dół lecz wtedy tur nie działa, a gdy wezmę wajcha numer 3 na sam dół zblokuje wszystkie wajchy i trzeba rozkręcać. Troche to skomplikowane ale nie wiem jak to powinno działać w 35 ..post-116051-0-11204600-1391631638_thumb.jpgpost-116051-0-00415000-1391631644.jpg

Opublikowano (edytowane)

Miałem ostatnio 35 na warsztacie, więc mogę napisać z pamięci jak tam był podłączony ładowacz czołowy. Tam gdzie zaznaczyłem strzałkami, to w tym miejscu był wpięty rozdzielacz (zasilanie i powrót). Tylko to był rozdzielacz starego typu montowany fabrycznie do ładowacza. Na oryginalnym rozdzielaczu pierwszą wajchą od błotnika(bo są chyba 3?) dawało się w dół i działał ładowacz. Jak się dawało do góry to działał podnośnik. Tyle z pamięci, jeśli źle piszę to niech mnie bardziej uczeni w temacie hydrauliki poprawią. :D

Edit: na poprzednim zdjęciu źle zaznaczyłem :D

post-30529-0-37080200-1391635524_thumb.jpg

Edytowane przez wladyslaw1
Opublikowano

No tak mam przewody w zaznaczonych miejscach ale jest chaos i nie wiem skąd on się wziął ze jak na rozdzielaczu od tura podnośnikiem steruje co by mogło być nie tak?

Opublikowano

Z pompą raczej nic nie zrobisz bo tuleiki wewnątrz są już wyrobione i ciśnienie wypycha Ci uszczelniacz.Co do rozdzielacza to musisz go wymontować .Jak zdjołeś tą prowadnicę to swożeń powinien się wysunąć.Nie obawiaj się o nic bo nic tam nie ma aby ci się mogło wysypać.

Opublikowano

Witam i mam prośbę o jaki zawór na rozdzielaczu chodzi z tą kulką i sprężynka ,bo nie mogę zajarzyć rzuć no jaki rysunek i zaznacz oczywiście jak byś mógł inzynierobserwator.

Opublikowano

Zdjąłem pokrywę z pompą wymieniłem oringi na dekielku,a także pierścienie na siłowniku nic nie pomogło.Dołożyłem podkładkę pod sprężynę w zaworze bezpieczeństwa i nic nie pomogło.Czy rozdzielacz walnięty? Pompka przy obracaniu ręką było słychać.Może podpowiecie co można zrobić z tym ,co wymienić.

Opublikowano

Witam mam pytanko pożyczam od kolegi C-330 jak remontuje swojego iwana Chodzi mi ,że pompa podnosi jak się włączy na luz i przygazówka.Może poszły oringi w pompie?

Jeśli podnosi tylko na luzie to źle wyregulowane sprzęgło . WAŁEK działa normalnie? Może 2 stopień sprzęgła nie ciągnie i dlatego pompa mało wydajna

Skoro wymieniłeś oringi , pierścienie i podłożyłeś pod zawór coś tam i nie ma żadnej poprawy to dość dziwne , pompa stawia opór przy obracaniu?

Można prowizorycznie sprawdzić pompę: załóż na króciec ssący wąż , zanurz go w oleju i kręć pompą w odpowiednią stroną , jak się pokarze olej w króćcu wylotowym - spróbuj go zatkać palcem , jak nie odpycha palca to kiepska pompa ,

Opublikowano

I przyczyną takiego podnoszenia był rozdzielacz.A założyłem używany.który miała osoba na zbyciu w sąsiedniej wiosce najpierw zrobiłem sprawdzian i kultywator z wałkiem i dociążenie 1 osobą. Na wolniutkich obrotach dygał jak pan bóg przykazał.A pompkę po wymianie uszczelniaczy po włączeniu słychać, aż się przestraszyłem czy nie za głośno chodzi.ale czytałem gdzieś na poscie że to normalne.Tak mam problem z głowy.

Opublikowano

czesc panowie, mam jedno proste pytanie, wiec nie chce zakładac kolejnego tematu, pewnie tu mi odpowiecie.

 

zakładajac, ze patrzę na pompe od przodu, tak jak na rysunku

 

post-63423-0-32125200-1393093280_thumb.jpg

 

to trzeba ją napędzać odwrotnie do wskazówek zegara i z prawej ma zasilanie a z lewej tłoczy?

 

mam rację czy sie myle?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez asharot
      Jaką polecacie gałkę na kierownicę ze wspomaganiem co by się po tygodniu nie rozleciała. Mam taką na oku https://sprzedajemy.pl/galka-kierownicy-mocowanie-na-ramie-oryginal-ursus-turobin-2-e30984-nr55136949
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v