Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

podnośnik mi opada ale to pewnie wina cylindra, podłączyłem też na wyjście hydrauliczne też słabo podnosi i też opada

ja zrobiłem generalny remont podnośnika ( nowy rozdzielacz, cylinder, tłok, pierścienie, wszystkie origni ) i nadal mi opada

Opublikowano

Pompa nie ma nic do opadania, jak już to do podnoszenia. Za opadanie odpowiada nieszczelny rozdzielacz lub nieszczelności na cylindrze.

Maniek opada bo jest nieszczelność między tłokiem a cylindrem znam ten ból, sprawdzałem u siebie na kilku cylindrach, tłokach i pierścieniach. Dobierałem taki tłok i cylinder że sam tłok ciasno wchodzi bez pierścieni i to opadało nie wiem co teraz jest z tymi częściami nie tak, ale na każdym zestawie było identycznie. Do tego otworu zasilającego w tulei dmuchałem powietrze i właśnie widać jak pojawiają się pęcherzyki między tłokiem a cylindrem, a niby wszystko nowe. Sprawdzałem tak na wszystkich cylindrach jakie miałem i jest tak samo. Rozdzielacz jest sprawny bo na przyczepie nie opada. W okolicy bardzo dużo ludzi ma ten sam problem że po remoncie podnośnika opada...

Opublikowano

No to wystarczy założyć uszczelniacz tłoczyskowy jak ktoś tu wcześniej napisał, wystarczy przetoczyć jeden rowek pod wymiar uszczelniacza a drugi niech będzie oryginalnie z tymi pierścieniami silnikowymi, albo założyć drugi uszczelniacz, metal do metalu nie da 100%owej szczelności a guma lepiej się dopasuje do tulei. U mnie brony opadną po godzinie czasu i jakoś nie narzekam, najważniejsze jest to że dobrze podnosi na wolnych obrotach. Ja będę zdejmował dekiel to na pewno będę zakładał te uszczelniacze na tłok, mam nawet kupione kilka sztuk.

Opublikowano

ja u siebie założyłem też uszczelniacz ( rowek dodatkowy więc pierścienie są wszystkie) Jednak niestety opada jak wcześniej mimo iż tłok i cylinder były w fatalnym stanie. Winny może być tylko rozdzielacz mimo iż ma dopiero 2 czy 3 lata ( z tucholi) najpewniej załatwił bo brak filtra ( 328)

Opublikowano

Do opadania podnośnika jeśli wszystko zostało wymienione to problem stoi po stronie zaworu który ma się otwierać po opuszczeniu podnośnika. Masz go za pewne go wyrobionego który nie wytrzymuje tyle atmosfer.

Opublikowano

U mnie strasznie puszczał tylny podnośnik nawet z lekkimi narzędziami. Rozkręciłem rozdzielacz w drobny mak, przemyłem ropą pod ciśnieniem, przedmuchałem powietrzem i założyłem nową kulkę w zaworze. Teraz trzyma jak trzeba. Z moich doświadczeń wynika że duża część problemów z rozdzielaczami wynika z zabrudzenia go np opiłkami itp, ciągnik ma układ otwarty i masa brudu idzie też przez szybkozłącza

Opublikowano

Witam, mam pytanie, po wymianie oleju na agrol-u podnośnik podnosi dopiero na dużych obrotach i szybko opada nawet bez obciążenia, wiec mam zamiar wymienić pierścienie na tłoku i przy okazji rozebrać cały rozdzielacz, czy mógłby mi ktoś powiedzieć co mógłbym jeszcze powymieniać w aby go trochę usprawnić, narazie myślałem jeszcze o wymianie sprężyny zaworu bezpieczeństwa ponieważ moja jest już trochę ściśnięta i wymianie kulki na jej końcu. Co jeszcze mógłbym wymienić, a konkretnie chodzi co trzeba powymieniać przy okazji takiej rozbiórki? mam na myśli wszystkie uszczelki itp.

Opublikowano

O - ringi na pompie, tylko kup te grubsze i wzmacniane albo jakieś silikonowe, bo cienkie-originalne zaraz wypychają i zdrap tą podkładkę pod deklem, niepotrzebnie dystansuje, wypchane o-ringi to najczęstsza przyczyna niedomagania hydrauliki w ciapkach. Na tłoku wytocz rowek pod uszczelniacz. O-ringi inne też wymień a jakie to poszukaj w katalogu, wszystko jest podane.

Opublikowano

Nie będzie, tam mają trzymać oringi całe ciśnienie, chodzi mi o tą podkładkę pod dekielkiem pompy hydraulicznej, znajomy tak zrobił żeby bardziej docisnąć oringi(kupił te grubsze) i jeździ już tak 2 lata np. w opryskiwaczu 400l, kosiarka rotacyjna itp i podnosi na wolnych obrotach.

Opublikowano

Witam

Mam mały problem z podnośnikiem w 328 ledwo co dźwiga. Kilka lat temu poszedł oring na siłowniku i objawy były takie same. Żeby dźwignąć pług trzeba nieźle gazować a o siewniku 3m to już nawet nie myślę. Znika również olej ze zbiornika. Może ktoś z was przerabiał już takie coś w swoim bolidzie:)

Bardzo proszę o wskazówki co mogło się stać albo jak to fajnie przerobić

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego przyczyn morze być wiele. Najlepiej zacznij od sprawdzenia drobnych rzeczy np; sprawdz filtr oleju czy nie jest zapchany . U mnie w c330 jak sie zanieczyści filtr to talerzówkę muszę podnosić na duzych obrotach a jak przeczyszczę filtr to na wolnych obrotach talerzówka w momęcie w górze. Trzeba odczasu do czasu przeczyszczać filtr. Ja w ciągu roku filtr przeczyszczam 2 razy. A jeśli ci ubywa olej to poprostu jest go zamało i nie uniesie nawet pługa. Morze też być pompa ściachana lub roździelacz.

Opublikowano (edytowane)

Kolego przyczyn morze być wiele. Najlepiej zacznij od sprawdzenia drobnych rzeczy np; sprawdz filtr oleju czy nie jest zapchany . U mnie w c330 jak sie zanieczyści filtr to talerzówkę muszę podnosić na duzych obrotach a jak przeczyszczę filtr to na wolnych obrotach talerzówka w momęcie w górze. Trzeba odczasu do czasu przeczyszczać filtr. Ja w ciągu roku filtr przeczyszczam 2 razy. A jeśli ci ubywa olej to poprostu jest go zamało i nie uniesie nawet pługa. Morze też być pompa ściachana lub roździelacz.

Jak to możliwe że czyścisz 2 razy na rok i tak ci się zapycha, ja tam zaglądam raz na rok i praktycznie nie muszę wcale, bo raczej nie ma z czego czyścić, jedynie kilka opiłków.

Teraz gdy robię remont podnośnika to miałem pękniętą pompę po prawie całej długości, pompa była aluminiowa ale na 4 śruby, już aluminiowej nigdy nie kupię, chyba że tą wzmacnianą czyli z większym przepływem.

 

Chętnie zamienił bym się z kimś na dekiel od c328 a dał bym od c330 po wymianie wałka i tulejek brązowych na nowe i po dopasowaniu całości.

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

Witam

Mam mały problem z podnośnikiem w 328 ledwo co dźwiga. Kilka lat temu poszedł oring na siłowniku i objawy były takie same. Żeby dźwignąć pług trzeba nieźle gazować a o siewniku 3m to już nawet nie myślę. Znika również olej ze zbiornika. Może ktoś z was przerabiał już takie coś w swoim bolidzie:)

Bardzo proszę o wskazówki co mogło się stać albo jak to fajnie przerobić

Pozdrawiam

Jeśli znika olej to znaczy że przelewa się do skrzyni biegów (sprawdź stan w skrzyni).

Możliwości są dwie.

1

Uszczelniacz pompy olejowej.Wymiana uszczelniacza pomoże na krótko, bo pompa jest do wymiany.

2

Uszczelnienie tłoka lub porysowanie cylindra,tylko wtedy będzie szybko opadał podnośnik.

Tak że możesz śmiało zdejmowac podnośnik i naprawiac, bo samo nie minie!

Opublikowano (edytowane)

Nie ma co się pakować w koszty, no chyba że wg. własnego widzi mi się, albo nadmiaru gotówki.

Jeśli poszły o-ringi na pompie pod deklem to wymienić na te grubsze 25x3 bodajże i maszyny na TUZie znowu będą fruwać, sąsiad tak zrobił i jeździ już prawie rok czasu i wszystko gra, na wolnych obrotach opryskiwacz 400l 15m pnie się w górę aż miło.

Co do opadania wymienić pierścienie i założyć na nim uszczelniacz tłoczyskowy.

Jeśli to nie pomoże dopiero myśleć co dalej, przecież to jest niedużo roboty, nawet ręce się dobrze nie ubrudzą ;)

Edytowane przez Junkers
Opublikowano (edytowane)

Witam

mam taki problem dziś zauważyłem ze pod bolcem od womu jest plama oleju i skraplone troche pod dolnym zaczepem c330m jaka moze byc przyczyna

 

PS prawdopodnie jest to olej ze skrzyni ale zkad on tam

Edytowane przez Hiddenly
Opublikowano

Nie to nie kapie z końcówki womu tylko sie skrapla zkaś pod zaczepem dolnym jestem na 99% pewien ze to olej ze skrzyni ale zkad on tam

PS wczoraj patrzyłem poziom oleju w skrzyni to moze bylo z pól cm czy to mozliwe co moze sie stac jak w skrzyni oleju nie bd podnosnik nie pd działal?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez asharot
      Jaką polecacie gałkę na kierownicę ze wspomaganiem co by się po tygodniu nie rozleciała. Mam taką na oku https://sprzedajemy.pl/galka-kierownicy-mocowanie-na-ramie-oryginal-ursus-turobin-2-e30984-nr55136949
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v