Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. 

Muszę wymienić Zawór sterujący w przyczepie D-30, hamowana tylko przednia oś. Obecnie mam Zawór sterujący HZS-2. 

Jest on znacznie droższy niż Zawór sterujący HZS-4. Czym one się różnią? Przyczepa jeździ z C-330M i C-360 3p. 

Opublikowano

Jeśli ucieka przez odwadniacz zbiornika to wymiana bardzo prosta jest, odkręcasz, kupujesz drugi( kilka zł) i wkręcasz. Jeśli nie wiesz jak ucieka to najlepiej woda z płynem do mycia naczyń i po wszystkich złączkach spryskać.

Opublikowano

mam mały problem z czerwonym zaworem od powietrza. pod odpieciu przewodu od przyczepy całe powietrze (małym ciśnieniem) ucieka z układu. i słychać szum wokół tego "grzybka" co odblokowuje sie hamulce od przyczepy. taki mały czarny plastik co zwisa :) może wiecie co jest nie tak ?

Opublikowano

Rozumiem że chodzi o złączkę ciągnika? Ten mały czarny plastik to zaworek i jak się nie ułoży dobrze to przecieka powietrze. Kilka razy go wciśnij i jak się ułoży to w pożądku, jak nie to rozłóż go i przeczyść.

Opublikowano
Dnia 23.07.2017 o 10:09, Sunf napisał:

przyczepa na zaworze ustawiona na pusto pol lub cało po nacisnieciu pedalu noznego hamuje, ale juz nie powroci tylko trzyma silowniki, a po puszczenie pedalu noznego slychac uchodzenie z zaworu przyczepy powietrze.

Podobny problem w przyczepie PRONAR. Siłowniki lekko wracją, ale nie na tyle żeby puściły hamulce. Wyciągnięcie luzownika daje taki sam efekt.Po puszczeniu hamulca słychać psyknięcie, ale jakby za mało powietrza zeszło z siłowników.

Opublikowano

Potrzebuję namiary na jakieś godne polecenia kompletne twarde i miękkie złącze pneumatyczne bo u mnie w okolicy to szkoda gadać.

Robiłem pneumatykę w ciągniku i hamulce w przyczepie i kupiłem ten badziew bo były potrzebne na już do naprawy. Teraz jak już wszystko sprawne to chcę dać lepsze 

Opublikowano

Co może być przyczyną że kompresor dobija ciśnienie do butli dobrze, ale jak wciskam hamulec to coś tylko psyknie przy pedale hamulca a na złączu na wyjściu nie podaje powietrza jak trzymam wciśnięty ten zaworek ?

Opublikowano

Bo tak powinno być że jak wciśniesz pedał hamulca to psyknie i odcina dopływ powietrza na złącze. Wtedy następuje hamowanie podpiętej przyczepy powietrzem ze zbiornika przyczepy. Puścisz pedał powietrze znów popłynie i dobije zbiornik w przyczepie.

Nawet jak podpinasz przyczepę przy nabitej instalacji w ciągniku robisz to na wciśniętym hamulcu, aby w złączu nie było powietrza

Opublikowano

to jak w takim razie sprawdzić czy układ w ciągniku jest sprawny? bo miałem pożyczonego leciwego d47 i nie hamował ale nie wykluczone że w nim układ był padnięty 

Opublikowano

Napisałeś że butlę nabija czyli sprężarka ok, co z regulatorem ciśnienia? dobrze ustawiony załóżmy na 5 bar wtedy powinien puszczać zaworem na zewnątrz jak spadnie ciśnienie w układzie znów butlę dobijać. Działanie zaworu hamulca już znasz jak hamujesz odcina powietrza jak puścisz hamulec powietrze płynie do gniazda i tyle.

U siebie kilka dni temu reanimowałem instalację w C-330 była kompletna tylko nie pamiętam kiedy używana... no sporadycznie do pompownia kół.  A zrobiłem to właśnie temu że wiosną kupiłem przyczepę i podczas drobnego jej remontu zrobiłem hamulce itp lekkie naprawy i skoro hamulce sprawne to wypadało by ich używać podczas transportu. 

W instalacji ciągnika musiałem wszystko rozebrać na części pierwsze czyli regulator przeczyścić i przesmarować wazeliną techniczną o dziwo wszystkie elementy wewnątrz sprawne tylko pozapiekane. Tak samo z zaworem hamulca pozapiekało się wewnątrz i na cięgnach. Wszystkie elementy zostały wyczyszczone, przesmarowane i złożone jak było wcześniej. Czyli obeszło się bez większych kosztów no oczywiście nie liczę drobnostek jak uszczelki. Ciśnienie ustawiłem na 5,5 bara wtedy zawór się wyzwala. Po podpięciu przyczepy hamulce ok trzeba było tylko je wyregulować bo nie równo brały i tyle. Teraz podczas hamowania 4 koła suną ;)

Opublikowano

Witam mam problem kupiłem przyczepe Brandys od tatry z hamulcami dwu obwodowymi i będe ją zaczepiał do 1634 ale musze zrobić hamulce w niej jednoobwodowe.Czytałem że musze zaślepić zółty przewód ale pytanie czy jak podepne czerwony to jeśli nadepne pedał przyczepa zahamuje? Jak wiemy gdy nadepne pedał to powietrze nie leci i wydaje mi się że musze coś przerabiać...Proszę o pomoc u mnie na wiosce nikt się nie zna:/

Opublikowano

Zależy jaki masz zawór w przyczepie ale powinno zadziałać, ewentualnie może nie działać liniowo tylko 0-1.

Dołożyć do ciągnika drugi obwód to nie jest duży koszt. Zawór hamulcowy od przyczepy, złączki, trochę przewodów i trochę własnej pracy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v