Skocz do zawartości
bednar512

zablokował się układ kierowniczy nie mogę skręcić kierownicą w zetorze 7245 6245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bednar512    0

witam jest dość duży problem mianowicie wyjechałem w pole wszystko ładnie chodziło aż skręciłem kierownicą na maxa w prawą stronę i coś się zablokowało za nic nie mogę ruszyć kierownicą w lewo. podniosłem się na turze do góry koła nie dotykają ziemi i nadal nie mogę skręcić w lewo, spuściłem olej od wspomagania i odkręciłem siłownik od wspomagania teraz mogę obracać kierownicą ale koła nadal stoją tak jak stały w miejscu skręcone w prawo, doradźcie w czym może być problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    9

coś przymarzło

mam to samo z łączenie napędu w zetorze 16145 ale nie zaglądam do tego bo to nie ma sensu miałem to samo tamtej zimy pocieplało i wszystko wróciło do normy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam

 

Zakładam ,że masz układ kierowniczy na przekładni ślimakowej z wspomaganiem serwomechanizmem.

Więc na początek sprawdź czy jak kręcisz kierownicą kręci się wałek wchodzący do kolumny (lubią się wyrobić frezy na tych skęcanych sprzęgiełkach), i czy wąs wychodzący się obraca czy nie. Jak górny wałek się obraca a wychodzący nie to przekładnia ślimakowa do naprawy,bo pewnie się zablokowała ,kulki wyleciały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    154

Widzisz nie wziąłem tego pod uwagę. Dobrze ,że znalazłeś przyczynę. Pewnie zamiast oleju była w nim woda lub było byle co wlane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Arek128
      Witam!!!
       
      Mam pytanie dotyczące układu kierowniczego we władzimircu. mam luzy na 3/4 obrotu kierownicy :huh:. Jak sie jedzie po szosie to mozna sie poprostu zabic. W zaden sposób nie mozna nad nim zapanowac. Planuje przepobic układ kierowniczy tylko nie wiem dokładnie jak. Myslałem zeby wsadzic kolumnę od "szescdziesiątki". teraz moje pytania:
       
      1. czy ktoś taką kolumne ma??
      2. jakie trzeba przeróbki zrobic??
      3. czy ta kierownica od 360 jest bilzej kierowcy??
      4, czy są odczuwalne różnice po założeniu takiej kolumny??
       
      Prosze o odpowiedz
      Mile widziany kontakt z osobą która posiada taką kolumne w swoim władku
       
      PS. Przepraszam za to ze napisałem tak byle jak ale sie spiesze
       
      Pozdrawiam
    • Przez banan575
      Podczas jazdy po drodze asfaltowej na 5tce ile fabryka da po jakims czasie zaczynaja chodzic jak zosemkowane i zaczyna telepac calym ciagnikiem. Jak sie skreci w lewo albo w prawo to przestaje ale jak sie jedzie znow po prostej to znow sie tak dzieje. os byla robiona koncowki drazka tez. Co to moze byc??
    • Przez piratadam21ch
      Witam! jest to mój pierwszy temat na AF.
       
      Mam problem z ZETOREM 5245, a mianowicie z przednim zawieszeniem. Luzów raczej nie ma, może tylko trochę delikatnie ciężej się skręca w lewo... ale nie tu problem. Jak ciągnik jedzie na pusto jest wszystko ok. Jak zaczepię pługi, lub kosiarke dociążając tył i jadąc trafię na nierówność, i jak gibnie maszyna zaczepioną z tylu to przednie kola gotowe są rozbiec się na wszystkie kierunki świata, dopiero jak przyhamuje, wszystko się uspokaja, aż do kolejnego dołka na jezdni....
    • Przez tedek2
      Witam.
      Podczas jazdy ciągnik samoczynnie skręca w prawo. Nie tak mocno ale jest to uciążliwe. Wymieniłem orbitrol na nowy zamiennik i wszystko grało dopóki po założeniu tura, zmianie oleju w skrzyni i przejechaniu 7 km problem znow sie pojawił. Myślicie że to znów orbitrol?

      Dodam, że trzymam kierownice sztywno na wprost to koła skręcają
    • Przez Vincero
      Witam
      Nie wiem czy w dobrym miejscu dodaje temat ale mam problem z wspomaganiem w moim Zetorze 7211
      Otóż od pewnego czasu zapalam ciągnik a koła samoczynnie same się zakręcają w lewo .. po chwili działa wspomaganie odkręcę i działa wszystko lecz za jakiś czas znowu nie mogę w prawo ciężko idzie kierownica ..
      z tym problemem zajrzałem do filtra ewidentnie do wymiany olej brudny i lekkie drobinki metali widzę pływają , dodam jeszcze że było go stanowczo za mało ... mam zamiar wlać nowy olej dokładnie Boxol 26 czytałem że może być lecz nie wiem jak z całego układu pozbyć się starego oleju ... ?
      Jak ktoś miał podobne problemy i wie jak szybko i skutecznie naprawić ten problem proszę o pomoc .
      A może jakiś inny wlać ? jaki używacie ?
×