Skocz do zawartości
News
tedek2

Renault 90 34 problem z układem kierowniczym

Polecane posty

tedek2    26

Witam.

Podczas jazdy ciągnik samoczynnie skręca w prawo. Nie tak mocno ale jest to uciążliwe. Wymieniłem orbitrol na nowy zamiennik i wszystko grało dopóki po założeniu tura, zmianie oleju w skrzyni i przejechaniu 7 km problem znow sie pojawił. Myślicie że to znów orbitrol?


Dodam, że trzymam kierownice sztywno na wprost to koła skręcają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tedek2    26

To moze byc wina i orbitola jak i uszczelnien na siłowniku od wspomagania

Tylko jesli to wina siłownika,to dlaczego po wymianie orbitrola przez pewien czas bylo git?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Co można napisać nie zaglądając do ciągnika a nawet nie widząc go. Napisał wyraźnie co może być przyczyną.

Nikt z nas nie wie co tak naprawdę dzieje się z tym ciągnikiem tylko Ty sam. Jaka jest jego historia, jaki ma przebieg, jaki olej był stosowany (czy olej, czy produkt olejopodobny), co z filtrami, czy kiedykolwiek były wymieniane.

 

Zarówno pompa, jak i orbitrol eksploatowany i serwisowany w odpowiedni sposób nie zużywa się w przeciagu 20-30 lat, trzeba tylko wymieniać filtry i zalewać odpowiednim olejem. Piszę to z własnego doświadczenia a nie to co słyszałem, albo co mi się wydaje lub co "tatuś powiedział...". Moje pierwsze Renault 921.4S z 1983 roku ma oryginalną pompę hydrauliczną i orbitrol. Pompa była badana na stanowisku pomiarowym 9 sierpnia 2016 roku i okazuje się, że nie odbiega parametrami od nowej a ma tylko 33 lata.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedek2    26

Odkąd ja go mam wszystko wymieniane i olej fuscha. Nie możliwe jest żebym wiedział co było z nim wcześniej, skoro to ciągnik od handlarza a on go kupił we Francji. A jest jakiś sposób żeby sprawdzić który to siłownik może przeciekać czy trzeba rozebrać?

Edytowano przez tedek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Dlatego zagranicznych maszyn nie kupuję ani od handlarza, ani od Polaka, bo to strzał we własne kolano.

 

Odpowiadając na pytanie. Te modele posiadają dwa siłowniki a badanie szczelności siłownika przebiega w następujący sposób:

Skręcasz kołami (w Twoim przypadku) maksymalnie w lewo. Następnie odkręcasz jeden przewód hydrauliczny w prawym siłowniku (ten bliżej koła), zaś odpięty przewód szczelnie zaślepiasz odpowiednim nyplem. Kręcisz kierownicą w lewo - jeśli wydobywa się olej z otworu po odpiętym przewodzie to uszczelniacz na tym siłowniku jest do wymiany, jeśli nie zakładasz odkręcony przewód i sprawdzasz drugi uszczelniacz skręcając kołami maksymalnie w prawo. Następnie odkręcasz drugi przewód hydrauliczny w tym siłowniku (ten bliżej osi), zaś odpięty przewód szczelnie zaślepiasz nyplem. Kręcisz kierownicą w prawo - jeśli wydobywa się olej z otworu to uszczelniacz na tym siłowniku jest do wymiany, jeśli nie zakładasz odkręcony przewód i sprawdzasz drugi siłownik w analogiczny sposób. Jeśli załapałeś to będziesz wiedział jak, jeśli nie to napiszę.

 

To badanie polega na ujawnieniu przecieku wewnątrz siłownika, które nie daje objawów na zewnątrz, gdyż olej przepływający przez nieszczelny tłok nie wycieka na zewnątrz (gołym okiem nie widać wycieków na zewnątrz bez odpięcia przewodów).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez byczek1999
      Witam 
      Kupiłem ostatnio ciagnik renault ceres 85 i po podczepieniu pluga okazalo sie ze podnosnik podnosi a nie opuszcza znaczy opuszcza ale do polowy i sie zatrzymuje a gdy ciagnik sie zgasi to postoi pare minut i opada 
      Co moze byc przyczyną? 
    • Przez Patryk212
      Witam poszukuje ładowacza czołowego do renault 110.54 wraz z adaptacja do 10tys.
    • Przez Lucek7878
      Cześć, nie działa mi w Renault Ares 620 nawiew z prawej strony kabiny. Gdzie szukać przyczyny ? Gdzie znajduje się wentylator ?
    • Przez Matik7171x
      Witam, mam problem z Areską, a mianowicie gdy się rozgrzeje silnik to mam problem z przerzuceniem biegów zolw/zając. Czego to może być wina ?
    • Przez Krzysztoflewandowski36
      witam mam pytanie do uzytkownikow ciagnika renault 133.14 jaki powinien byc oryginalny rozmiar opon tyl i przod czy mozna zalozyc opony tyl byly 520 70 38 a teraz 520 85 38.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.