Skocz do zawartości
tedek2

Renault 90 34 problem z układem kierowniczym

Polecane posty

tedek2    22

Witam.

Podczas jazdy ciągnik samoczynnie skręca w prawo. Nie tak mocno ale jest to uciążliwe. Wymieniłem orbitrol na nowy zamiennik i wszystko grało dopóki po założeniu tura, zmianie oleju w skrzyni i przejechaniu 7 km problem znow sie pojawił. Myślicie że to znów orbitrol?


Dodam, że trzymam kierownice sztywno na wprost to koła skręcają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tedek2    22

To moze byc wina i orbitola jak i uszczelnien na siłowniku od wspomagania

Tylko jesli to wina siłownika,to dlaczego po wymianie orbitrola przez pewien czas bylo git?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4091

Co można napisać nie zaglądając do ciągnika a nawet nie widząc go. Napisał wyraźnie co może być przyczyną.

Nikt z nas nie wie co tak naprawdę dzieje się z tym ciągnikiem tylko Ty sam. Jaka jest jego historia, jaki ma przebieg, jaki olej był stosowany (czy olej, czy produkt olejopodobny), co z filtrami, czy kiedykolwiek były wymieniane.

 

Zarówno pompa, jak i orbitrol eksploatowany i serwisowany w odpowiedni sposób nie zużywa się w przeciagu 20-30 lat, trzeba tylko wymieniać filtry i zalewać odpowiednim olejem. Piszę to z własnego doświadczenia a nie to co słyszałem, albo co mi się wydaje lub co "tatuś powiedział...". Moje pierwsze Renault 921.4S z 1983 roku ma oryginalną pompę hydrauliczną i orbitrol. Pompa była badana na stanowisku pomiarowym 9 sierpnia 2016 roku i okazuje się, że nie odbiega parametrami od nowej a ma tylko 33 lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedek2    22

Odkąd ja go mam wszystko wymieniane i olej fuscha. Nie możliwe jest żebym wiedział co było z nim wcześniej, skoro to ciągnik od handlarza a on go kupił we Francji. A jest jakiś sposób żeby sprawdzić który to siłownik może przeciekać czy trzeba rozebrać?

Edytowano przez tedek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4091

Dlatego zagranicznych maszyn nie kupuję ani od handlarza, ani od Polaka, bo to strzał we własne kolano.

 

Odpowiadając na pytanie. Te modele posiadają dwa siłowniki a badanie szczelności siłownika przebiega w następujący sposób:

Skręcasz kołami (w Twoim przypadku) maksymalnie w lewo. Następnie odkręcasz jeden przewód hydrauliczny w prawym siłowniku (ten bliżej koła), zaś odpięty przewód szczelnie zaślepiasz odpowiednim nyplem. Kręcisz kierownicą w lewo - jeśli wydobywa się olej z otworu po odpiętym przewodzie to uszczelniacz na tym siłowniku jest do wymiany, jeśli nie zakładasz odkręcony przewód i sprawdzasz drugi uszczelniacz skręcając kołami maksymalnie w prawo. Następnie odkręcasz drugi przewód hydrauliczny w tym siłowniku (ten bliżej osi), zaś odpięty przewód szczelnie zaślepiasz nyplem. Kręcisz kierownicą w prawo - jeśli wydobywa się olej z otworu to uszczelniacz na tym siłowniku jest do wymiany, jeśli nie zakładasz odkręcony przewód i sprawdzasz drugi siłownik w analogiczny sposób. Jeśli załapałeś to będziesz wiedział jak, jeśli nie to napiszę.

 

To badanie polega na ujawnieniu przecieku wewnątrz siłownika, które nie daje objawów na zewnątrz, gdyż olej przepływający przez nieszczelny tłok nie wycieka na zewnątrz (gołym okiem nie widać wycieków na zewnątrz bez odpięcia przewodów).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ares1x
      Witam, mam Kilka pytań do użytkowników ciągników Renault Ares. 
      1. Jak jest z awaryjnością tych ciągników? Głównie chodzi mi tu o skrzynie biegów, ponieważ cena jej naprawy jest dość wysoka.
      2. Jak użytkownicy oceniają komfort pracy w tych ciągnikach? 
      3. Na co trzeba uważać podczas zakupu tych maszyn?
      4. Czy polecają te ciągniki? 
    • Przez marioc14
      Witam
      Jestem zainteresowany zakupem ciągnika renault nectra
       https://www.otomoto.pl/oferta/renault-155-54-nectra-ID6zaIWR.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8
      Prosze o opinie użytkowników
      Pozdrawiam
    • Przez klocek1231
      Witam, to mój pierwszy post.
      Chciałbym się doradzcic szczególnie osób które miały do czynienia z ciągnikami w temacie. Otóż Posiadam gospodarstwo 20ha i szukam jakiegos używanego ciągnika. Oglądałem ostatnio Renault Aresa 556RX z 2003r. oraz MC Cormick MC115. Obydwa ciągniki są 4-cylindrowe i zwrotne, czegoś takiego szukam. Nie interesuje mnie praca przy turze. Tylko orka, uprawa i siewy. CIągnik ma pracować przy pługu AGROMASZ PO4 na zabezp. kołkowym o szerokości orki od:35 do 50cm na korpus. Posiadam głównie glebę 4 klasy, w tym 3ha III klasy. DO tej pory wszystko obrabiałem ciągnikiem URSUS 3512 + pług 3 skibowy BOMET. Na tym kawałku trzeciej klasy musiałem czasem orać na 2 skiby (zalezy jakie warunki).
      Który ciągnik byście polecili, biorąc pod uwagę pracę przy tym pługu, spalanie, żywotnosć podzespołów, oraz koszty utrzymania i serwisowania?
      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez WiktorGorzaa
      #Renault 110.54 1998r tx
      Ciągnik ma kilka wad co może być przyczyną? 
      -zmiana z 2-1 pólbieg jest płynne ale słychać lekkie pukniecie 
      -biegi wchodzą ciężko 
      -rewers elektro hydrauliczny na zimnym przy zmianie kierunku jazdy słychać lekki trzask pukanie, czasem na ciepłym też się zdarza ale rzadko 
      PROSZĘ O POMOC POZDRAWIAM 
    • Przez kingkenny131092
      Witam, zakupiłem własnie ciągnik Renault Ares 825 z 2000r , i chciałbym prosić bardziej obeznanych uzytkowników ciągników Renault o pomoc w nauce obsługi tego ciągnika. Może jesteście w stanie dac mi jakies wskazówki co do użytkowania , eksploatacji czy serwisowania tego ciągnika?
×