Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 

Dnia 6.01.2018 o 14:31, Adi96 napisał:

A propo instalacji w tym roku zamontowałem u siebie nową z Waryńskiego.Fabryczna już była stara nie zawsze łączyła i przewody od świateł przednich na tunelu mi się grzały na tylnych lampach mam fabryczną tylko przód zmieniłem łącznie z rozrusznikiem stacyjka itp.Instalacja może być na te 10 lat może wytrzyma ale oszczędność jak cholera.Na zdjęciu jak widać są kable od lamp  że przewód od prawej i lewej lampy są złączone jako jeden niby nie ma problemu,ale fabrycznie przewód od lewej i prawej lampy były po prostu odzielne.Kable co idą do stacyjki były zakończone podwójnymi wsuwkami teraz są wsuwki pojedyncze.Teraz jak mi przyjdzie zdjąć maskę do malowania czy jakaś awaria nastąpi bo różnie bywa to muszę grzebać w lampach od kostki odłączyć przewody i wysunąć z lampy aż na tunel.Przy fabrycznym rozwiązaniu wystarczyło że z tunelu rozłączę przewody wyciągnę z otworów maski,maska out i bez problemu mogę połączyć na nowo jakby światła były by potrzebne.A wystarczyło dać 3 kobyłki męskie i 3 podwójne wsuwki ehhh będę musiał przerobić.Niby to jest pierdoła ale potrafi wkurzyć.Miałem jeszcze problem bo ogólnie mam prądnice ale przewód od ładowania był 1,5 mm2 nie wiem może na fabryczny regulator taki przewód wystarczał ale ja mam 25 amper no musiałem zmienić na 2,5mm2 bo tamten  się grzał.

Ja zamiast wsuwek do reflektorów przednich tam przy chłodnicy dałem normalną złączkę (kostkę) elektryczną i w przypadku zdejmowania maski czy innych podobnych akcji odkręcam od złączki przewody i tyle z demontażu.A cała modyfikacja z tego powodu gdyż te oryginalne wsuwki się  lekko ponadrywały i nie łączyły zawsze,a teraz wszystko działa jak należy.

 

Edytowane przez jackob1997
Opublikowano
1 godzinę temu, bratrolnika napisał:

przecież przekrój kabla masz podawany w mm2, suwmiarką to możesz sobie zmierzyć jego średnicę, która ma się nijak do przekroju podawanego zawsze w mm2

poza tym nie ma przewodów 2mm2, są znormalizowane przekroje 1,5mm2, kolejny po nim jest 2,5mm2

ja porownywalem przekroje przewodow i kabel el ze sklepu 1.5mm mial ponad 1mm i grube włókna miedzi a te w gotowej nawet nie mialy calego milimetra a włókna ciensze jak wlos ten co robi instalacje to chyba robi na chinskich przewodach lampek choinkowych za 5zl a po 2 napisalem dwójki i czworki to inteligentny sie domysli ze chodzi o 2.5mm

Opublikowano (edytowane)

@PaweMariuszMokrzycki jak jesteś taki inteligentny to pisz jak powinno być, a nie jak ci wygodnie

poza tym jeśli przewód ma żyłę o przekroju 1mm2, czy też 1,5mm2, to tyle ma, nie ma czegoś takiego jak piszesz, że są cieńsze i grubsze, a różnica w grubości izolacji może wynikać z tego że w gotowej instalacji przewody będą schowane dodatkowo w peszlu

@Adi96 kostka iso ma za cienkie przewody, lepiej już oblutować końcówki i złączyć je złączką skręcaną, lub jak ktoś wygodny i leniwy to może dać zapinane kostki wago

Edytowane przez bratrolnika
Opublikowano

zamontowałem kilka gotowych instalacji, najstarsze z nich działają już ok. 3-4lata, bez żadnych poprawek, najczęściej usterki instalacji wynikają z niedbałego montażu, złych połączeń, lub montowania urządzeń ponad normę bez zmiany przekroju przewodu

Opublikowano

Usterki instalacji mogą wynikać poprostu ze słabej jakości jej wykonania,czyli np. za cieńkie przewody lub nieprawidłowo sprasowane konektory albo inne złączki do przewodów jak i również źle zaizolowane złączki ewentualnie wogule nie zaizolowane.

Opublikowano (edytowane)

Ja z grubością przewodów nie przesadzałem i wszystko działa bez problemu.

Podstawa to dobre mocowaniewiązki do nadwozia.Wszystkie przewody z oznaczeniem "S"

instalacja-c-360-800x600_24678_2199_6003

IMG6657JP_qxaxeas.jpg IMG6661JP_qxaxeaa.jpg IMG6662JP_qxaxeaq.jpg IMG6663JP_qxaxeqp.jpg IMG6664JP_qxaxeqh.jpg IMG6665JP_qxaxeqr.jpg

 

 

Edytowane przez asharot
Opublikowano
18 minut temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

ja nie jedna instalacje poprawialem bo niektore łaczenia byly nie zalutowane izolacja sie luszczyla albo poprostu sie topila bo cala noc ciaignik na swiatlach pracowal i nie bylo zadnych dodatkowych odbiornikow

Skoro instalacja się topiła po pracy przez całą noc na światłach to być może ciut za cieńkie przewody lub światła mają za duży pobór mocy  i poszło obciążenie na instalację i się zaczęła topić instalacja.

Opublikowano

Przewody w gotowych instalacjach nie są za cienkie, dziwi mnie że odwalacie taką partaninę łącząc to kostkami skręcanymi albo co lepiej WAGO... Dwa lata i mosiężne konektory kwitną. Są odpowiednie złącza hermetyczne... 

Opublikowano
4 minuty temu, bears napisał:

Przewody w gotowych instalacjach nie są za cienkie, dziwi mnie że odwalacie taką partaninę łącząc to kostkami skręcanymi albo co lepiej WAGO... Dwa lata i mosiężne konektory kwitną. Są odpowiednie złącza hermetyczne... 

jeśli konektory same w sobie są wmiarę możliwości osłonięte od warunków szkodliwych tj warunki atmosferyczne,wilgoć itp. to potrafią długo wytrzymać (pod warunkiem że są dobrze zaciśnięte do przewodu i zaizolowane)

Opublikowano
1 godzinę temu, bears napisał:

Przewody w gotowych instalacjach nie są za cienkie, dziwi mnie że odwalacie taką partaninę łącząc to kostkami skręcanymi albo co lepiej WAGO... Dwa lata i mosiężne konektory kwitną. Są odpowiednie złącza hermetyczne... 

 W kilkunastu c330 czy c360 na przednie lampy dawałem złącze skręcane kostka i działa to po dziś dzień już niektóre ponad 8lat bez problemu. W ciągniku akurat wago nie używałem, ale przy przyczepach zdarzało się łączyć instalacje na tych kostkach i wszytko jest bez problemów, oczywiście kostki w puszce instalacyjnej. 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 6.01.2018 o 17:45, bratrolnika napisał:

 W kilkunastu c330 czy c360 na przednie lampy dawałem złącze skręcane kostka i działa to po dziś dzień już niektóre ponad 8lat bez problemu. W ciągniku akurat wago nie używałem, ale przy przyczepach zdarzało się łączyć instalacje na tych kostkach i wszytko jest bez problemów, oczywiście kostki w puszce instalacyjnej. 

1 zdj złącze przednich lamp,,2 zdj tylne lampy.Do tej pory wszystko działa bez zarzutów .

 

 

Edytowane przez jackob1997
Opublikowano
1 minutę temu, Adi96 napisał:

Ja cie nie rozumiem.Na lampach przednich masz kostkę zwykłą a tu jakieś wymysł gdzie wygląda to na Januszostwo zadbał byś o estetykę

Co masz na myśli pisząc żebym zadbał o estetykę ?

Opublikowano
7 minut temu, jackob1997 napisał:

Już dwa lata jest tak zrobione i działa bez zarzutu

taa na pewno ,noga szybciej to urwałeś wciskając blokadę ,piszesz o warunkach atmosferycznych wilgoci a sztukę januszową pokazujesz na zdjęciach,,izolator glówny przewodu powinien wchodzić do puszki i to szczelnie a u ciebie gołe wiązki latają lużno ,a peszel założony jak by miał ratować całą sytuację  

Opublikowano
2 minuty temu, Tomasz78 napisał:

taa na pewno ,noga szybciej to urwałeś wciskając blokadę ,piszesz o warunkach atmosferycznych wilgoci a sztukę januszową pokazujesz na zdjęciach,,izolator glówny przewodu powinien wchodzić do puszki i to szczelnie a u ciebie gołe wiązki latają lużno ,a peszel założony jak by miał ratować całą sytuację  

To i tak będę poprawiał,wszystko będzie szczelnie  osłonięte peszlem samochodowym

Opublikowano

Chłopak , jak Tobie się nudzi , to może się weź za grabienie podwórka , bo tu to więcej szkody narobiłeś niż pożytku .

Opublikowano

podstawa to dobre zabezpieczenie i przymocowanie przewodów ,a i wsuwki (jak je nazywasz)na przodzie dobrze sobie radzą jeśli sa przymocowane i zabezpieczone koszulkami termo ,

nie rozumiem" będę poprawiać "nie lepiej raz i dobrze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v