Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

mnie to nie interesuje jakie są w okolicy ,odnoszę sie do Twojego ,to że masz cheć przy nim działać to dobrze ,ale trzeba wyznaczyć sobie priorytety i zacząć od najważniejszych ,jesli fundusze na to pozwalają , 

Opublikowano
2 minuty temu, Tomasz78 napisał:

mnie to nie interesuje jakie są w okolicy ,odnoszę sie do Twojego ,to że masz cheć przy nim działać to dobrze ,ale trzeba wyznaczyć sobie priorytety i zacząć od najważniejszych ,jesli fundusze na to pozwalają , 

Co masz na myśli pisząc ''zacząć od najważniejszych'' skoro sprawy mechaniczne ogarniam na bieżąco. 

Opublikowano

Na sprawność techniczną niema co narzekać,na oświetlenie również,gdyż naprawiałem światła z tyłu i z przodu,tylko lewy tylny kierunek nie działa bo kabel urwany w jednym miejscu ale zato się w najbliższym czasie zabiorę,komfort spoko bo wygodne siedzenie jest a teraz bajery,bezpieczeństwo również jest zachowane 

Opublikowano (edytowane)

Wskaźnik temp. od C-385 jest większy i nie mieści się w ten oryginalny otwór to samo z czujnikiem inny gwint.Jak chcesz jeździć z przyczepą jak nie masz wskaźnika ciśnienia powietrza ? Tutaj masz wzorową deskę med_deska-tablica-rozdzielcza-c-360-800x

Edytowane przez asharot
Opublikowano
7 godzin temu, asharot napisał:

Wskaźnik temp. od C-385 jest większy i nie mieści się w ten oryginalny otwór to samo z czujnikiem inny gwint.Jak chcesz jeździć z przyczepą jak nie masz wskaźnika ciśnienia powietrza ? 

Tyle że wskaźnik od c385 nie pasuje to wiem gdyż ma on średnicę 60mm a otwór ma 52mm,dlatego poszerzę otwór do tej średnicy aby zegar wszedł a odnośnie czujnika to z tego co się orientowałem to pasuje gwint idealnie.

Opublikowano

co to za problem poswiecic 2dychy w budowlanym kupic arkusz czy dwa papieru sciernego czy szczotke druciana puszke sprayu skoro miales sciagniete isc do garazu czy w ciepym domu ja takie pierdoły zima rozkladam płachte na podłoge i maluje pale piecyk gazowy czy farelke na drugi dzien siedzi na swoim miejscu gotowe a po 2 3p ma wskaznik pneumatyki wystarczy wpiac wezyk chociaz wolałbym załozyc wielowskaznik od 330eda619d14c708b77748931f3f98b.jpg.5bfd0d18720d39ea9dedd9491a4e9cbf.jpg

do tego zegar od ciezkich250_14239171654ba7303c055b1.JPG.f77468899f38ff120c5ee8f03f56eef2.JPG

podłaczasz kontrolki i masz wszystko na oku

a jak masz czujnik paliwa to wrzuca sie z bizona lub zetora448460081_1_644x461_zegar-wskaznik-bizon-kwidzyn.jpg.031230e909d97000a46873853fd30b19.jpg463405677_1_644x461_wskaznik-zespolony-bizon-z-056-z-058-nowy-oryginalny-busko-zdroj.jpg.78902d92277bd03f6d6ecc4a287b5d66.jpg6932484800_1406411998.jpg.d8c2a61bc96e5d5509c79141156c9f39.jpgimages.jpg.8f07ded847cb3c007be763d4843816ce.jpg

chyba ze chcesz kopiowac kolege bialego deska-w-c-360_74486_347_669733.thumb.jpg.9e30b7f73c34261edec396f26fcca2b4.jpg

 

8718474400_1309359054.jpg

Opublikowano
21 minut temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

co to za problem poswiecic 2dychy w budowlanym kupic arkusz czy dwa papieru sciernego czy szczotke druciana puszke sprayu skoro miales sciagniete isc do garazu czy w ciepym domu ja takie pierdoły zima rozkladam płachte na podłoge i maluje pale piecyk gazowy czy farelke na drugi dzien siedzi na swoim miejscu gotowe a po 2 3p ma wskaznik pneumatyki wystarczy wpiac wezyk chociaz wolałbym załozyc wielowskaznik od 330imageproxy.php?img=&key=2e0fe1b1adf61807

Z tym wielowskaźnikiem od c330 (nawet znajomy posiada taki w swoim c360) to nie głupi pomysł też ale mi bardziej pasuje ta deska od 3p,a pomalować ją mogę w każdej chwili,wystarczy że będę miał kupioną farbę a tak pozatym do wiosny i uruchomienia ciągnika jeszcze daleka droga bo 2 miesiące więc na pomalowanie deski mam jeszcze duuuużo czasu.Papieru ściernego posiadam kilka arkuszy jak i również szczotkę drucianą.

Opublikowano

tylko po co na wiosne znowu rozbierac wszystko czyscic i malowac i od nowa rzezbić ja wole raz dobrze i konkretnie a nie paprac sie 2 miechy z kosmetyka tyle nawet nie zajmuje złozenie od podstaw calego ciagnika kapitalka silnika skrzyni elektryka i kazdej czesci polerka a zarazem malowania całosci

Opublikowano
Przed chwilą, PaweMariuszMokrzycki napisał:

tylko po co na wiosne znowu rozbierac wszystko czyscic i malowac i od nowa rzezbić ja wole raz dobrze i konkretnie a nie paprac sie 2 miechy z kosmetyka tyle nawet nie zajmuje złozenie od podstaw calego ciagnika kapitalka silnika skrzyni elektryka i kazdej czesci polerka a zarazem malowania całosci

Ja to w jeden dzień bym ogarnoł spokojnie,nie mam nawet zamiaru się paprać ze sprawami wizualnymi bo wg ważniejsze jest przygotowanie mechaniczne bo wygląd nie jest najgorszy.

Opublikowano
44 minuty temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

no nie jest najwazniejszy ale milo sie pracuje zadbanym sprzetem zastanawia mnie jak mozna zdewastowac tak sprzet ja kazdy remont robie raz a porzadnie, estetycznie i praktycznie wszystko ma byc na gotowo a nie moze kiedys sie poprawi tak jak ty to robisz

Ja na bieżąco naprawiam to co się psuje i  wymieniam i  wykonuję tzw czynności eksploatacyjne (wymiany oleju w filtrze powietrza,w silniku,czyszczę filtr powietrza,wymieniam wkłady filtrów paliwa,czyszczę odstojnik paliwa  oraz wymieniam filtr oleju) a malować blach póki co niema wg mnie sensu gdyż w niedalekim czasie będzie robiona kapitalka ciągnika i wtedy będą nowe blachy,kabina i remont silnika,gdyż zaczął się pocić na łączeniu skrzyni z silnikiem.W obecnej chwili zajmuje się sprawami związanymi z elektryką.

Chcesz to wyślę ci zdjęcia ciągnika i ocenisz jak wygląda wg ciebie.

Opublikowano (edytowane)

Wg mnie najlepiej instalację wykonać samemu od podstaw jeśli się umie to zrobić z grubszych przewodów czyli np 1.5mm2  (ja zrobiłbym  bez problemu ) bo moim zdaniem wszystkie te nowe instalacje za wyjątkiem tych od lsn lublin są kiepskiej jakości.

Edytowane przez jackob1997
Opublikowano

ja robiłem z 2jki a niektóre z 4ki tylko odcinki z klemami sa 16stki i u mnie ida dlugje odcinki a nie jak LSNu scinki i na prostym odcunku milion lączen a po wyprowadzeniu wiazki nowe kontrolki MFa https://www.olx.pl/oferta/lampka-kontrolka-ursus-mf-255-i-inne-prl-prl-prl-CID757-ID9sRsz.html#3168cea198

mocowania zarówek samochodowych H4 i kostki do nich ale nigdy bym nie zalozyl kupki rdzy jak ta twoja decha

Opublikowano

Nie za grube te przewody ? Do stacyjki wystarczy 4mm, jedynie do przednich lamp 1,5mm reszta 1mm.Wyłącznik prądu odradzam, chyba że masz rozrusznik przekładniowy. Oryginalny rozrusznik ma za dużą moc a za małe napięcie występują duże spadki napięcia na wyłączniku.W mroźne dni nawet solidny wyłącznik potrafi się stopić przy tym ciągniku.

  • Like 1
Opublikowano

U mnie instalacja jest z przewodów 1mm2,,1.5mm2,,aku 50mm2,połączenie rozrusznika z altkiem 2mm2 i na obecną chwilę działa tylko zmienię przewód od kontrolki ładowania do altka bo ten co teraz jest to złożony jest z przedodu 1mm oraz 1.5mm i połączenie ich zakończyło swój żywot,kupię przewód LgY 1.5mm2 i podłączę na nowo.

Opublikowano

ja robilem wg schematu i specyfikacji zetora i tam sa przewody o tych wymiarach a hebel dobrej jakosci to nie ma znacznych spadkow chyba ze montujesz jakies badziewie za 10zl a po 2 seria ciezka czy ciezarowki maja normalny rozrusznik tam sa heble od nowosci i nic sie nie topi ja wole zaplacic pare zl wiecej i miec konkretnie zrobione chociaz i tak mi wyszlo taniej jak gotowa wiazka

Opublikowano

 

14 minut temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

ja robilem wg schematu i specyfikacji zetora i tam sa przewody o tych wymiarach a hebel dobrej jakosci to nie ma znacznych spadkow chyba ze montujesz jakies badziewie za 10zl a po 2 seria ciezka czy ciezarowki maja normalny rozrusznik tam sa heble od nowosci i nic sie nie topi ja wole zaplacic pare zl wiecej i miec konkretnie zrobione chociaz i tak mi wyszlo taniej jak gotowa wiazka

Wyszło taniej i pewnie lepiej bo te nowe wiązki to se można wiadomo gdzie wsadzić...

Opublikowano
Bezpiecznik 80A ktoś wstawił przy klemie? Drugi na ładowanie? Kiedyś nie robili ale w końcu to modernizacja... Jakieś przekaźniki do tych nowych lamp? Poco obciążać stacyjkę.. Przerywacz z fergusona przerobić i dać ledy z tyłu.
Opublikowano

przecież przekrój kabla masz podawany w mm2, suwmiarką to możesz sobie zmierzyć jego średnicę, która ma się nijak do przekroju podawanego zawsze w mm2

poza tym nie ma przewodów 2mm2, są znormalizowane przekroje 1,5mm2, kolejny po nim jest 2,5mm2

Opublikowano
12 minut temu, bratrolnika napisał:

przecież przekrój kabla masz podawany w mm2, suwmiarką to możesz sobie zmierzyć jego średnicę, która ma się nijak do przekroju podawanego zawsze w mm2

poza tym nie ma przewodów 2mm2, są znormalizowane przekroje 1,5mm2, kolejny po nim jest 2,5mm2

Tu się z tobą zgodzę,ale nie zmienia to faktu że te nowe instalacje tj badziew i nic więcej,za cieńkie przewody i tyle w temacie.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

2107035

A propo instalacji w tym roku zamontowałem u siebie nową z Waryńskiego.Fabryczna już była stara nie zawsze łączyła i przewody od świateł przednich na tunelu mi się grzały na tylnych lampach mam fabryczną tylko przód zmieniłem łącznie z rozrusznikiem stacyjka itp.Instalacja może być na te 10 lat może wytrzyma ale oszczędność jak cholera.Na zdjęciu jak widać są kable od lamp  że przewód od prawej i lewej lampy są złączone jako jeden niby nie ma problemu,ale fabrycznie przewód od lewej i prawej lampy były po prostu odzielne.Kable co idą do stacyjki były zakończone podwójnymi wsuwkami teraz są wsuwki pojedyncze.Teraz jak mi przyjdzie zdjąć maskę do malowania czy jakaś awaria nastąpi bo różnie bywa to muszę grzebać w lampach od kostki odłączyć przewody i wysunąć z lampy aż na tunel.Przy fabrycznym rozwiązaniu wystarczyło że z tunelu rozłączę przewody wyciągnę z otworów maski,maska out i bez problemu mogę połączyć na nowo jakby światła były by potrzebne.A wystarczyło dać 3 kobyłki męskie i 3 podwójne wsuwki ehhh będę musiał przerobić.Niby to jest pierdoła ale potrafi wkurzyć.Miałem jeszcze problem bo ogólnie mam prądnice ale przewód od ładowania był 1,5 mm2 nie wiem może na fabryczny regulator taki przewód wystarczał ale ja mam 25 amper no musiałem zmienić na 2,5mm2 bo tamten  się grzał.

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

wykonywałem i montowałem już różne instalacje w ciągnikach, te polskie z Lublina są ok, wytrzymują bez problemu, jedynie trzeba je odpowiednio zamontować

@jackob1997 wyżej pisał że ma między alternatorem a rozrusznikiem dany kabel 2mm2 (raz że nie ma takiego przekroju), to jest o wiele za mało, osobiście stosuję 16mm2, a jeśli ktoś ma swoje kable to nic poniżej 6mm2 nie montuję

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v