Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Cześć,

Słuchajcie, czy jest ktoś z mazowieckiego kto ma zamontowany dokładnie ten zestaw: https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Wspomaganie-kierownicy-C-360-3P-orbitrol-DANFOSS%2C-silownik-montowany-do-osi-plaskiej%2C-naped-z-rozrzadu/25977 i do kogo mógłbym podjechać zobaczyć jak to jest złożone? Nie mam żadnej instrukcji bo nic nie dali. Jak zadzwoniłem to mi wskazali warsztat który może mi to zamontować. Koszt prawie tyle co wspomaganie - 1500zl. Robię wszystko na czuja. Nie wiem, nic mi nie pasuje. Kolumnę i orbitrol złożyłem. Teraz nie mogę dojść za chiny ludowe z pompą. Pompę mam firmy hydrolider. Według jakiegoś opsu który udało mi się znaleźć, zasilanie jest na dole. Jak patrzę na filmy na YT, zasilanie idzie od góry. Z kolei u mnie od góry za nic w świecie nie wcisnę tego krućca. Musiał bym robił dziurę w bloku silnika i to taką konkretną. W zestawie jest też jakiś przewód 45 stopni, też nie mam pojęcia gdzie on idzie. Mówię, walczę od 6h z pompą i nie mogę jej w żaden sposób dopasować jak te przewody puścić i jak to powinno iść. Bardzo proszę o pomoc. 

Opublikowano

Zgodnie z opisem węży jaki dostałem mailowo od producenta, do pompy powinien iść ten z wygięciem 45 stopni. I to by się nawet słuchajcie zgadzało bo długością pasuje idealnie. Tylko za chiny nie mogę go dopasować. Jakkolwiek bym nie próbował, nie wchodzi. Już nawet obciąłem kawałem podstawy sprężarki. Żeby tan wąż wszedł, musiał bym zupełnie tą podstawą ściąć tylko wtedy tracę ostatnią dziurę jaka mi została aby ją przykręcić i d*pa. A przecież ona musi być dokręcona do silnika. Proszę, pomóżcie coś bo za moment oszaleje. Ciągnik potrzebny do opryskiwacza a tu d*pa. Nie ma czym robić. Załączam 2 zdjęcia. 

 

IMG_2864.jpg

IMG_2863.jpg

Opublikowano

widać nawet producent czy też pakowacz nie wie jak to montować, skoro nie nie ma żadnej instrukcji
popatrz na film Agrobis, tam wyraźnie widać jak i jaki idzie wąż zasilający, pozostaje Ci dokupienie kolanka i odwrócenia całego przyłącza w stronę silnika

Opublikowano (edytowane)

Dobra, z tym już sobie poradziłem. Uciąłem dalej podstawę sprężarki i do tego mocowanie co ją spina z silnikiem, dospawałem doczołowo kawałem płaskownika takiej samej grubości i szerokości i nawiercę otwór dalej. Na jednym powinno się trzymać, wydaje mi się że nie potrzebne są konieczne aż 2 bo to przecież tylko zabezpiecza żeby sprężarka nie opadła. 

Natomiast dalej nie wiem jak z tą pompą. Potrafisz może podpowiedzieć czy faktycznie zasilenie powinno być na dole a nie na górze? Film widziałem wielokrotnie i tam faktycznie zasilenie ze zbiornika jest na górze a w opisie od producenta, widać że jest na dole. Przesłali mi kilka screenów. Załączam jeden z nich. Wyraźnie widać że zasilenie jest z dołu. 

Zrzut ekranu 2021-06-26 o 20.08.52.png

Edytowane przez włodek
Opublikowano

Natomiast nie wiem jak powinno iść to zasilanie od góry (bo jednak wszystko wskazuje na to że właśnie górą powinno ono iść). Zobaczcie, nie pasuje kompletnie w żaden sposób. Jakkolwiek bym nie robił. Musiał bym już kompletnie ściąć cały bok podstawy sprężarki i wtedy nie wiem do czego ją podczepię bo już nie będzie gdzie przykręcić tej łapy. 

 

IMG_2867.jpg

IMG_2866.jpg

Opublikowano

Niestety nie. Trzeba dalej ściąć podstawę sprężarki. Nie wiem, czy mi dali części nie z tego zestawu? Na stronie napisali że zestaw w 100% komplety i pasuje bez absolutnie jakichkolwiek przeróbek. Ciekawe do czego im pasuje ... 

Opublikowano

Ze zdjęć ciężko mi coś wywnioskować, zwłaszcza że 3p nie mam i nie miałem, a perspektywa oszukuję. Zostaje czekać na osoby które taki montaż mają za sobą.

Opublikowano

A jest w ogóle ktoś na forum kto montował właśnie ten zestaw? bo może ja dostałem jakieś złe elementy, w sensie ktoś kto to pakował dał nie te części co trzeba bo nic innego mi do głowy nie przychodzi. 

Opublikowano

Słuchajcie, myślicie że na podstawę sprężarki działają duże siły? Chodzi mi o to ucho co ją mocuje do silnika. Przez to że musiałem ciąć podstawę, ucho też musiałem przerabiać. Teraz śruba jest dalej i zamiast dwóch, jest jedna. Boję się czy to utrzyma. Tak to wygląda:

 

IMG_2872.jpg

IMG_2871.jpg

IMG_2870.jpg

Opublikowano

Słuchajcie, udało się wczoraj wszystko poskładać. Wspomaganie działa poprawnie. Kręci się fajnie. Tylko martwi mnie jedna rzecz. Syczenie z orbitrola przy skręcaniu. To że przy skrajnym położeniu syczy to wiadomo, norma bo otwiera się zawór bezpieczeństwa. Ale u mnie syczy też czasem przy skrętach. Najczęściej podczas rozpoczynania skrętu, gdy kierownica jest sobie w pozycji X, rozpoczynam skręt i słychać syknięcie. Jak już kręce to jest ok. To samo przy zmianie kierunku. Skręcam w lewo, nagle zaczynam kręcić w prawo i podczas zmiany kierunku znowu syknięcie. To tak powinno być czy się ułoży? Miałem do czynienia już nie raz z układami na orbitrolu ale tam nic nie syczało aczkolwiek mogło być też tak że orbitrol był w takim miejscu że tego po prostu nie słyszałem. 

Opublikowano

może jeszcze się odpowietrza a zwróć uwagę czy nie masz momentów z lekkim oporem, ja tak miałem i orbitrol poszedł na wymianę może Twój też jest wadliwy jeśli ci to przeszkadza reklamuj to

Opublikowano

Właśnie nie, nie mam. Czy kręcę wolno, czy szybko, nic nie blokuje. Kręci się tak samo leciutko. Fakty że tych skrętów zrobiłem dopiero kilkanaście w każdą stronę od montażu więc tyle co i nic. Tylko tyle żeby odpowietrzyć i przejechałem się kawałem po placu żeby zobaczyć jak działa i to była cała jazda. 

Opublikowano

Przymierzam się do kupna i założenia wspomagania do mojej 360-ki, ale nie ukrywam, że jak czytam o tych problemach, jakie mogą się pojawić przy montażu, to zniechęca mnie to mocno; do tego jeszcze permanentny brak czasu... Może jest na tym forum ktoś z woj. śląskiego (Będzin, Siewierz, Tarnowskie Góry, Bytom, Piekary Śląskie), kto zna i mógłby polecić jakiegoś fachowca, który zajmuje się montażem takich patentów ?

Opublikowano (edytowane)

Ten którego mi polecili krzyknął za montaż 1500zł więc ta takie pieniądze wolałem poświęcić weekend i zrobić to sam. A co do mojego wspomagania, słuchajcie, zobaczcie proszę moje nagranie. Ten orbitrol słychać cały czas. W tym tygodniu porobiłem parę godzin. Jest bajka. Ale ten dźwięk czasem do szału doprowadza. Nie wiem czy to normalne czy nie. Nie mam kompletnie nikogo aby porównać. Podpowie ktoś czy to jest w porządku czy reklamować orbitrol? 

W dodatku słuchajcie, nie wiem czy tak powinno być ale orbitrol strasznie się grzeje. Do orbitrola, węży przy nim i jego podstawy, nie da się dotknąć. Aż parzy. Na pewno to nie od skrzyni bo skrzynia jest chłodna. Olej w zbiorniczku również się nie gotuje. Owszem, jest ciepły, nawet bardzo ale spokojnie jestem w stanie tam wsadzić palec i się nie poparzę. Natomiast jak dotykam do orbitrola i węży przy nich to parzą. 

Nowe nagranie 10 (online-audio-converter.com).mp3

Edytowane przez włodek
Opublikowano

Dziś się ze mną kontaktowali z działu reklamacji. Mam odesłać orbitrol ale też i pompę bo to właśnie na nią stawiają. Podobno na orbitrole danfosa nie ma praktycznie w ogóle reklamacji. A to co się dzieje może być skutkiem tego że pompa daje za duże ciśnienie i idzie przelewem w orbitrolu. Nie wiem czy słuszna teoria bo nie znam się na hydraulice siłowej.

Opublikowano

Nie wiem już nie mam pomysłu. A jest możliwe że w 3p były różne koła rozrządu z różną ilością zębów i mam jakieś inne koło co skutkuje większymi obrotami pompy przez co ta daje za duże ciśnienie czy mało prawdopodobne? 

Opublikowano

Mało prawdopodobne z tymi kołami rozrządu.

Ja mam założone (dopiero co) w ursusie 3512 - też silnik perkins 3.

Również niepokoi mnie temperatura pompy hydraulicznej.

Wydaje mi się za gorąca.

Jutro może uda się pokosić trochę łąk to napiszę jak to wygląda.

Jeden orbitol już zmieniłem. Prawdopodobnie był ustawiony na 160 bar i pompa się męczyła.

Teraz podobnież mam ustawiony na 100bar. Będzie chwila to włącze w układ manometr i spr ciśnienie.

To, że orbitrol syczy to normalne i bardzo dobrze bo działają w nim zawory i są ustawione na ciśnienia niższe niż pompa. Nie wiem jak to słychać na żywo ale coś tam syczeć musi. Mój ostatnio odesłany nie syczał tylko buczał.

Napisz czy problem temperatury i nadmiernego syczenia został rozwiązany.

 

 

Opublikowano

Ojj niee, z tym że orbitrol musi być słychać to się nie zgodzę. Miałem do czynienia już z tego typu wspomaganiami w C330, w C360 2 razy i ostatnio jedna osoba dała mi namiary na gościa w mojej okolicy który w 3p ma już kilka lat wspomaganie na orbitrolu, pojechałem do niego i wszędzie była cisza. Słychać było go tylko w skrajnych położeniach a normalnie jak sobie kręciłeś kierownicą to odbywało się to bezszelestnie. 

W tym tygodniu będę jechał na sprawdzenie orbitrola. To mi zrobią od ręki. Jak będzie ok to sprawdzenie pompy ale to już czas oczekiwania ok 2 tygodni bo do czech wysyłają. Jak wszystko będzie ok to jeszcze spróbuję zalać go innym olejem bo ktoś mi tu podpowiedział że Boxol jest do układów ciężkiej hydrauliki gdzie są olbrzymie ciśnienia. A do takiego wspomagania stosuje się raczej oleje typu Dexron II. Także to też sprawdzę, wymienię i zobaczymy czy coś to dało ale to dopiero jak sprawdzą mi orbitrol i pompę. 

Z tym ciśnieniem to też nie do końca się zgadza :). Nie wiem jaki masz orbitrol ale u mnie, nominalne ciśnienie na pompie to 120bar. Maksymalne ciśnienie to 160bar a orbitrol ustawiony ma zawór przelewowy na 160bar a szokowy na 240bar. Jeżeli będzie ustawione mniej to przelewowy może otwierać się cały czas więc to nie jest dobre. 

Jak będę po testach orbitrola to dam znać. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Adi118
      Mam problem ze wspomaganiem w moim Aresie 556rz, przy skręcaniu na wolnych obrotach ciężko chodzi kierownica, zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i ciągnik staje. Problem się nasila kiedy olej jest rozgrzany i czasem nie pomaga nawet trzymanie wysokich obrotów. Sprawdzałem ciśnienie na pompie hydraulicznej i jest ok. Czy przyczyną moich problemów może być orbitrol? Czy w tym modelu jest dodatkowa pompa od wspomagania? Może ktoś ma inne pomysły co może być nie tak?
    • Przez Grzebcio
      Witam,

      niedawno nabyłem tegorocznego deutza keyline f70 i po paru naprawach, nie wiem czy mam zgłaszać kolejne czy zaufać wkurwionemu już serwisantowi. Pytania kieruję do użytkowników agroluxów oraz agroplusów gdyz skrzynia 15x15 (rewers mechaniczny) chyba się nie zmieniła. Także:
      -czy tylny most/skrzynia/rewers (nie wiem, które dokładnie) powyżej 15~20 na pusto powinien wydawać dźwięki jakby na trybach były luzy (wręcz trzaski/stuki)
      -oraz czy po nagrzaniu się ciągnika wspomaganie kierownicy bez przekroczenia 1300 obrotów powinno działaś ze znacznym oporem wręcz uniemożliwiając oporem kręcenie na postoju, podczas jazdy już spoko ale przy gwałtownych skrętach nie wyrabia na wolnych obrotach.
    • Przez Axd529
      Silnik po kapitalnym remoncie Po dodaniu gazu na 20tys obrotów ciśnienie oleju na zimnym jest 6 atm a na gorącym 4 czy to nie za dużo?
    • Przez kacperok200
      Witam posiadam ciągnik landini 6560
      Mam takie pytanie czy podczas kręcenia kierownicą przy zgaszonym silniku (ciągnik z wspomaganiem) kierownica powinna chodzić lekko czy ciężko. A jeżeli chodzi lekko lub ciężko  to jaki może być problem.
      Licze na pomoc.
    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v