Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Spotkałem się kiedyś z podobnym pomysłem. Był zamontowany na ursusie c360. Tłumik był obudowany rurą, ale zasilanie powietrza szło od chłodnicy,( 60 miała oryginalnie wypust na chłodnicy) przed tłumik i do kabiny.

Opublikowano

puszka na tłumniku odbiera najwięcej ciepła bo z całego tłumnika, a z tym zasilaniem od chłodnicy to racja. wówczas powietrze będzie jeszcze bardzej gorące i nie trzeba będzie żadnego wentylatora.

Opublikowano

I będzie dzwonić przy każdym uderzeniu cylindra. Może ogrzewanie z tłumika by wyszło ale trzeba by to dobrze zrobić. Wymiennik ciepła z radiatorami, wymuszony przez nie obieg powietrza czy płynu, odporna na korozje konstrukcja i solidnie zrobione żeby nie zaczadzić się w kabinie. Osobiście bym się nie bawił. Jeżeli już nie ma możliwości tradycyjnie to kombinował bym nad elektrycznym.

Opublikowano (edytowane)

Mój patent jest bardzo dobry, puszka na tłumniku łapie ciepłe powietrze i rura doprowadza go do kabiny. ogrzewanie na wzór kominka z nadmuchem. Natomiast tłumnik w kabinie to nie najlepsze rozwiązanie, po pierwsze zajmuje dużo miejsca ani wsiąść ani wysiąść no i większy chałas. A z tą puszka i delikatną izolacją z folji aluminiowej to nawet ciągnik dużo ciszej chodzi.

 

http://fotozrzut.pl/zdjecia/8138a644b1.jpg

Edytowane przez info533527302
Opublikowano

Ja mam jeszcze jeden pomysł: zabudować kolektor wydechowy. Rozumiem, że trudniej byłoby zamontować tam obudowę, ale wiatrak chłodnicy by tłoczył powietrze wzdłuż kolektora, a przy kolanku wydechu można byłoby zrobić wyjście na kabinę. Ostatecznie można by osłonę przymocować do maski, jak kto woli i potrafi.

Obudowanie kolektora było w Polonezach, tylko nie do ogrzewania wnętrza, lecz powietrza dolotowego.

Mam też pytanie: Czy ta puszka nie przysłania widoku przez przednią szybę?

Opublikowano

A czy nie lepsze i prostsze było by wpięcie w mały obieg nagrzewnicy od jakiegoś samochodu, 2 węże wentylatorek i przynajmniej nie ma strat ciepła. Jedyny problem to zrobienie wyjść na te węże w miejscach żeby woda miała obieg przez nagrzewnicę i nie zaburzała obiegu wokół tulei/cylindrów silnika, reszta to pikuś. Widziałem parę patentów kiedyś w galerii, tylko trzeba poszukać.

Opublikowano

Nagrzewnica nie nagrzeje kabiny ciągnika w 10min po jego odpaleniu. Mając jeszcze uszkodzony termostat to już w ogóle. Biorąc ciepło z wydechu nagrzewanie zaczyna się niemal natychmiast po odpaleniu silnika i dodatkowo wykorzystuje się ciepło, które normalnie się traci.

Opublikowano

Ja mam jeszcze jeden pomysł: zabudować kolektor wydechowy. Rozumiem, że trudniej byłoby zamontować tam obudowę, ale wiatrak chłodnicy by tłoczył powietrze wzdłuż kolektora, a przy kolanku wydechu można byłoby zrobić wyjście na kabinę. Ostatecznie można by osłonę przymocować do maski, jak kto woli i potrafi.

Obudowanie kolektora było w Polonezach, tylko nie do ogrzewania wnętrza, lecz powietrza dolotowego.

Mam też pytanie: Czy ta puszka nie przysłania widoku przez przednią szybę?

 

Puszka nie zmniejsza widoczności z kabiny, dla estetyczniejszego wykonania rura doprowadzająca powietrze do kabiny może biec wewnątrz puszki, od góry w dół gdyż na górze puszki zbiera się najwięcej ciepłego powietrza. Puszkę i pozostała częśc rury doprowadzającej do kabiny można zaizolować np wełną mineralną 1 cm, jak w kokłach C.O. wówczas strata ciepła po drodze będzie mniejsza, no i silnik zdecydowanie staję się cichszy.

Opublikowano

Nagrzewnica nie nagrzeje kabiny ciągnika w 10min po jego odpaleniu. Mając jeszcze uszkodzony termostat to już w ogóle. Biorąc ciepło z wydechu nagrzewanie zaczyna się niemal natychmiast po odpaleniu silnika i dodatkowo wykorzystuje się ciepło, które normalnie się traci.

Nie wolno jeździć z uszkodzonym termostatem.

Co do tej puszki na tłumiku, można zakładać tłumik od c360 jest trochę dłuższy (sam mam taki założony) i trochę cichszy. Tłumik jest dłuższy na zgrubieniu co da większą powierzchnie oddawania ciepła.

Opublikowano (edytowane)

Może połowa w twoich stronach. Bo w naszych mają. Pomijając fakt że jak już go nie ma to albo w starym złomie albo wyrzuciła go osoba bez pojęcia. I nie tyle nie można co nie powinno. Osobiście ogrzewanie z komina gdy jest wodny układ chłodzenia uważam za poroniony pomysł, cofanie się w rozwoju.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Jak miałem 60 dostał obciążenie to spokojnie starczał nawiew z chłodnicy wiadomo kabina nie szczelna ciepło uciekało ale w orce nie zmarzłeś ,znajomy wstawił sobie nagrzewnicę na wodę podłączył węże i ma ciepło bez obciążenia a pomysły z tłumikiem dobre jak ktoś ma smykałkę zrobi fachowo estetycznie to zawsze lepiej jak bez ,idzie kupić na allegro nagrzwnice elektryczne na 12 volt jak masz alternator to prądu starczy i i masz cieplej ale kabina musi być szczelna

Opublikowano

dokladnie jak nie chce sie ktos bawic w nagrzewnice weze itp to kupic elektryczna grzalke i tez bedzie dawala rade i czy silnik bedzie zimny czy rozgrzaany bedzie grzalo.

 

Testował ktoś te grzałki na 12V z allegro? ccena od 30-60zł. Chciałbym taką do busa na pakę. W ciągniku sprawdza mi się to z komina wiec nie będę przeciążał szczególnie zimą baterji .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v