Skocz do zawartości
info533527302

ogrzewanie kabin w starych ciągnikach

Polecane posty

michal1993    350

Pomysł jak każdy inny. Technicznie ciężej ale lepiej by było jakby ta puszka była na kolanie przed tłumikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janek147    2

Spotkałem się kiedyś z podobnym pomysłem. Był zamontowany na ursusie c360. Tłumik był obudowany rurą, ale zasilanie powietrza szło od chłodnicy,( 60 miała oryginalnie wypust na chłodnicy) przed tłumik i do kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

puszka na tłumniku odbiera najwięcej ciepła bo z całego tłumnika, a z tym zasilaniem od chłodnicy to racja. wówczas powietrze będzie jeszcze bardzej gorące i nie trzeba będzie żadnego wentylatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1362

ja gdzies kiedys widzialem ze ktos tlumik przez kabine bezposrednio przeciagnol i wylot byl z tylu spalin. fajny patent tylko trzeba uwazac zeby sie nie poparzyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1362

za duzo miejsca nie zabieralo ale zbyt estetycznie to nie wygladalo tyle ze skuteczne bylo bynajmniej tak sadzil uzytkownik :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

I będzie dzwonić przy każdym uderzeniu cylindra. Może ogrzewanie z tłumika by wyszło ale trzeba by to dobrze zrobić. Wymiennik ciepła z radiatorami, wymuszony przez nie obieg powietrza czy płynu, odporna na korozje konstrukcja i solidnie zrobione żeby nie zaczadzić się w kabinie. Osobiście bym się nie bawił. Jeżeli już nie ma możliwości tradycyjnie to kombinował bym nad elektrycznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój patent jest bardzo dobry, puszka na tłumniku łapie ciepłe powietrze i rura doprowadza go do kabiny. ogrzewanie na wzór kominka z nadmuchem. Natomiast tłumnik w kabinie to nie najlepsze rozwiązanie, po pierwsze zajmuje dużo miejsca ani wsiąść ani wysiąść no i większy chałas. A z tą puszka i delikatną izolacją z folji aluminiowej to nawet ciągnik dużo ciszej chodzi.

 

http://fotozrzut.pl/zdjecia/8138a644b1.jpg

Edytowano przez info533527302

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Ja mam jeszcze jeden pomysł: zabudować kolektor wydechowy. Rozumiem, że trudniej byłoby zamontować tam obudowę, ale wiatrak chłodnicy by tłoczył powietrze wzdłuż kolektora, a przy kolanku wydechu można byłoby zrobić wyjście na kabinę. Ostatecznie można by osłonę przymocować do maski, jak kto woli i potrafi.

Obudowanie kolektora było w Polonezach, tylko nie do ogrzewania wnętrza, lecz powietrza dolotowego.

Mam też pytanie: Czy ta puszka nie przysłania widoku przez przednią szybę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

A czy nie lepsze i prostsze było by wpięcie w mały obieg nagrzewnicy od jakiegoś samochodu, 2 węże wentylatorek i przynajmniej nie ma strat ciepła. Jedyny problem to zrobienie wyjść na te węże w miejscach żeby woda miała obieg przez nagrzewnicę i nie zaburzała obiegu wokół tulei/cylindrów silnika, reszta to pikuś. Widziałem parę patentów kiedyś w galerii, tylko trzeba poszukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Nagrzewnica nie nagrzeje kabiny ciągnika w 10min po jego odpaleniu. Mając jeszcze uszkodzony termostat to już w ogóle. Biorąc ciepło z wydechu nagrzewanie zaczyna się niemal natychmiast po odpaleniu silnika i dodatkowo wykorzystuje się ciepło, które normalnie się traci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze jeden pomysł: zabudować kolektor wydechowy. Rozumiem, że trudniej byłoby zamontować tam obudowę, ale wiatrak chłodnicy by tłoczył powietrze wzdłuż kolektora, a przy kolanku wydechu można byłoby zrobić wyjście na kabinę. Ostatecznie można by osłonę przymocować do maski, jak kto woli i potrafi.

Obudowanie kolektora było w Polonezach, tylko nie do ogrzewania wnętrza, lecz powietrza dolotowego.

Mam też pytanie: Czy ta puszka nie przysłania widoku przez przednią szybę?

 

Puszka nie zmniejsza widoczności z kabiny, dla estetyczniejszego wykonania rura doprowadzająca powietrze do kabiny może biec wewnątrz puszki, od góry w dół gdyż na górze puszki zbiera się najwięcej ciepłego powietrza. Puszkę i pozostała częśc rury doprowadzającej do kabiny można zaizolować np wełną mineralną 1 cm, jak w kokłach C.O. wówczas strata ciepła po drodze będzie mniejsza, no i silnik zdecydowanie staję się cichszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Nagrzewnica nie nagrzeje kabiny ciągnika w 10min po jego odpaleniu. Mając jeszcze uszkodzony termostat to już w ogóle. Biorąc ciepło z wydechu nagrzewanie zaczyna się niemal natychmiast po odpaleniu silnika i dodatkowo wykorzystuje się ciepło, które normalnie się traci.

Nie wolno jeździć z uszkodzonym termostatem.

Co do tej puszki na tłumiku, można zakładać tłumik od c360 jest trochę dłuższy (sam mam taki założony) i trochę cichszy. Tłumik jest dłuższy na zgrubieniu co da większą powierzchnie oddawania ciepła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Może połowa w twoich stronach. Bo w naszych mają. Pomijając fakt że jak już go nie ma to albo w starym złomie albo wyrzuciła go osoba bez pojęcia. I nie tyle nie można co nie powinno. Osobiście ogrzewanie z komina gdy jest wodny układ chłodzenia uważam za poroniony pomysł, cofanie się w rozwoju.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    111

Jak miałem 60 dostał obciążenie to spokojnie starczał nawiew z chłodnicy wiadomo kabina nie szczelna ciepło uciekało ale w orce nie zmarzłeś ,znajomy wstawił sobie nagrzewnicę na wodę podłączył węże i ma ciepło bez obciążenia a pomysły z tłumikiem dobre jak ktoś ma smykałkę zrobi fachowo estetycznie to zawsze lepiej jak bez ,idzie kupić na allegro nagrzwnice elektryczne na 12 volt jak masz alternator to prądu starczy i i masz cieplej ale kabina musi być szczelna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1362

dokladnie jak nie chce sie ktos bawic w nagrzewnice weze itp to kupic elektryczna grzalke i tez bedzie dawala rade i czy silnik bedzie zimny czy rozgrzaany bedzie grzalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokladnie jak nie chce sie ktos bawic w nagrzewnice weze itp to kupic elektryczna grzalke i tez bedzie dawala rade i czy silnik bedzie zimny czy rozgrzaany bedzie grzalo.

 

Testował ktoś te grzałki na 12V z allegro? ccena od 30-60zł. Chciałbym taką do busa na pakę. W ciągniku sprawdza mi się to z komina wiec nie będę przeciążał szczególnie zimą baterji .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×