Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
marix123

Bizon Z056 - pas na młocarni.

Polecane posty

marix123    1

Witam otóż mam problem, kupiłem Bizona i gdy go tak sprawdzałem na sucho to obroty na młocarni najwieksze jakie uzyskałem to było 700, pas był napięty, szerokość pasa równe 5 cm , był on równo z kołem na odrzutniku słomy naczytałem się że może obroty trzeba wyregulować tą korbą od przodu w kombajnie pod zegarami, no i kuzyn tak kręcił że chyba wykręcił z tego drugiego napinacza bliżej odrzutnika po czym jak odpaliłem kombajn i włączyłem młocarnie to pas wszedł do środka koła odrzutnika a talerz od młócarni wsunął się względem tego drugiego talerza jakiś 1cm może troszkę więcej moje pytanie brzmi jak to naprawić jak się za to zabrać, poniżej umieszczam pare zdjęć przedstawiających jak to teraz wygląda, wiem że mogłem pisać trochę niezrozumiale bo za bardzo się nie znam ale proszę o wyrozumiałość. dzięki z góry za odpowiedzi pozdrawiam.

 

img_20131030_150159cjreq.jpg img_20131030_150218atqwn.jpg img_20131030_150320rfr2n.jpg img_20131030_150351emory.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    58

Prawdopodobnie kręciliscie korbką zwalniając obroty młocarni dlatego pas wszedł w głab odrzutnika, pokręć w drugą stronę to powinien wyjść z powrotem do wierzchu na odrzutniku, zrób to na włączonej młocarni na wolnych obrotach silnika to będziesz miał lżej. Pas powinien wyjść z 1-2 mm powyżej krawędzi koła odrzutnika i młocarnia wtedy powinna mieć ok 950 -1000 obr/min przy 2200 obr/min silnika. Możesz tez mieć rypnięta prądniczkę od obrotów młocarni skoro miałeś tylko 700, mi pas OBTIbelta 52mm wychodzi ze 4mm na wierzch a obrotów 1000 nie mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marix123    1

Problem jest taki że na zgaszonej w ogóle nie da rady kręcić więc chyba na odpalonym będzie to samo wydaje mi się że się wykręcił całkiem ten napinacz od regulacji obrotów, tylko jak go teraz wkręcić jak to wszystko tak ciężko chodzi, ale spróbuję tak jak mówisz na wolnych obrotach może coś się uda, a jak nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nic nie grzeb przy pracującym silniku jak Masz jeszcze ręce całe, zobacz czy jest pręt wykręcony i czy nic nie dotyka do koła pasowego młocarni z wewnętrznej strony? być może wykręciliście zbyt daleko i dotyka wodzik i dlatego przyblokowało, cięgło powinno być tak wyregulowane i zabezpieczone nakrętkami by po najniższym zmniejszeniu obrotów wodzik nie dotykał do koła, bo spalisz kombajn i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marix123    1

Ja nic tam nie grzebie przy odpalonym silniku, mówię o regulacji z podestu tej pod zegarami z przodu ale na zgaszonym jest wkręcony trochę i dalej nie idzie ten pręt ale patrzyłem i gwint jest cały, a na pręcie gdzieś w połowie jest nakrętka także nie da rady maksymalnie zmniejszyć obrotów poprostu nie mogę teraz tego wkręcić i pasy wyglądają jak wyglądają no i młócarnia wg zegara ledwo się kręci teraz:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to mów tak, tak tego nie wkręcisz na zgaszonym silniku, młocarnia musi być w ruchu, ale sprawdź to co pisałem wyżej, bo coś jednak trzyma, a potem odpal silnik i na wolnych obr, zwiększaj obroty młocarni. Nie patrz na zegar za bardzo, bo mógł być zmieniony, a nie dopasowany z nadajnikiem i pokazywał dobrze nie będzie, jeżeli pas był równo z kołem to było jakieś 1050 obr. jeżeli pokazywał 700, to to trzeba przyjąć że jest ponad 1000 obr, i wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marix123    1

Dobra jutro odpale silnik i będe z podestu kręcił tą korbą ale najpierw zobacze czy nic tam nie trzyma za tym kołem ale nic tam takiego nie widziałem co by mogło trzymać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    58

Tam nic nie trzyma, możliwe że gwint lekko jest brudny, u mnie gwint przeczyszczony a i tak żeby to ruszyć to trzeba lekko ręka uderzać albo delikatnie nogą pchaj musi iść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie mówię że trzyma, bo nie widziałem tego, ale może trzymać jak wodzik dojdzie do koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marix123    1

Panowie temat ogarnięty na włączonej młócarni ciężko bo ciężko ale poszło, o koło nic nie dotyka dzięki za pomoc, pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    9

Na przyszlosc, gdyby ktos nie dawal rade wyregulowac obrotow bebna, moga to tez byc zuzyte (ale nie do konca rozwalone) lozyska ze tak to nazwe czolowe, takie plaskie pierscienie z koszyczkiem z kulkami pomiedzy nimi, wystarczy ze ktores z nich stanelo i podtarlo miejsce gdzie sie opieraja, i obrotow za nic nie da sie wtedy wyregulowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    157

Zapewne chodzi Ci kolego o łożyska dociskowe 51117. Obroty ciężko ustawić jak są dojechane łożyska na wale. Te natomiast gdy się zatrą lub rozwalą mogą doprowadzić do spalenia maszyny. Przerabiałem ich awarie w tamty roku. Do wymiany poszła też piasta wtedy i pas bo mi go przytopiło jak zatrzymałem młócarnie. Aha, wszelkie nastawy na przekładniach bezstopniowych prowadzi się na URUCHOMIONYM kombajnie.

Edytowano przez master20002

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez oFsik
      Witam, na ile wyceniacie Bizona 1988r. z nową sieczkarnią(nie używaną, dopiero co założoną :rolleyes:), bez kabiny, pozdro
    • Przez Bartek72511
      Witam. Ceny usług idą w góre i planujemy na nasze 12 ha kupic jakiegos bizonka na przyszły rok. Najche tniej bysmy kupili jakiegos za 20 tysiecy i wsadzic w niego z 10 żeby wiedzieć czym się jeździ. Uważacie że to dobry pomysł? Jakiego Bizona najbardziej polecacie w takiej cenie?
    • Przez MrTomo1919
      Witam wszystkich. Mam problem a raczej zapytanie co do sprzęgła w bizonie. Otóż po właczeniu biegu który też czasem wchodził ze zgrzytem puszczam pedał sprzęgła a kombajn praktycznie stoi w miejscu dopiero gdy ręką uniosłem pedał to powolutku kombajn ruszył. Kombinowałem już poluznic cięgiełko które łączy pedał ze sprzęglem ale wtedy biegi już wogóle nie chciały wejsc. Więc jedyne co mi przyszło na myśl to zjechana tarcza sprzęgłowa ale to też troche mnie dziwiło bo kombajn oryginalnie nie ma nawet 1000mtg wiec już tarcza??? Rozkreciłem sprzegło no i co sie okazało; poprzedni właściciel chyba az za bardzo dbał o ten kombajn smarując go wręcz do bólu bo w obydowie sprzegła było pełno smaru dosłownie wszystko dociski tarcza az sie tam smar nie miescił wyciągłem stamtąd dosłownie pól wiadra smaru . Wszystko dokładnie wyczysciłem szmatami i odtłusciłem rozpuszczalnikem w miare możliwosci a tarcze kupiłem nową poniewaz koszt nie duzy a tamta od tego smaru zrobiła sie czarna. I tu moje pytanie czy po założeniu teraz nowej tarczy reguluje sie jakos łapki czy nie , bo zauważyłem na ich koncach sróbki takie ze jak sie wykręci to zmniejsza sie odległosc miedzy nimi a łożyskiem oporowym, jeżeli tak to jak?? Dodam jeszcze że nowa tarcza jest grubsza od starej o niecały milimetr i że nic wczesniej czyli od nowości nie było robione przy sprzęgle.
    • Przez MichaBonin
      pytanie dotyczy redukcji napięcia z 24v na 12v . Chcę założyć kabinę do mojego z056 i wykonać nową instalację elektryczną. Dokładnie chodzi o dwie instalacje. 24v zasilającą odbiorniki oryginalne poza oświetleniem i wyposazeniem kabiny oraz 12v zasilającą resztę (klimatyzacja, dodatkowe oświetlenie, itp.) Wiem że można podłączyć się do jednego akumulatora i mieć 12v i jednocześnie 24v z dwóch. Tak jest w oryginale w bizonie. Ale czy pobierając stale 12v w dużej ilosci przez kilka godzin dzienne nie uszkodzę jednego z akumulatorów? Czy może lepiej przetwornicę zainstalować? 
    • Przez koras
      Witam zakupiłem Bizonka mam kilka pytań.
      Jaki olej do silnika i ile go wchodzi? Czy turdus się nadaje.
      Jaki olej hydrauliczny i ile go wchodzi. Z góry dziękuję
×