Skocz do zawartości
H3ni0

912 czy 914

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
H3ni0    24

Witam. Chciałbym zapytać co było by lepsze do tura 914 czy 912, służył by jako ciągnik do tura i pomocniczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

914 - przedni napęd zmniejsza promień skrętu, droższy w naprawie, poprawia jednak przyczepność (jazda po polach z ładunkiem na turze).

912 - lżejszy, lepszy promień skrętu, tani w naprawie, jednak tur tylko na utwardzonych powierzchniach.

 

to tyle wg mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    264

Ciągnik z turem bez napędu to kaleka. Ostatnio miałem porównanie przy równaniu terenu koparka 4X4 70KM objeżdżała jak chciała Ursusa 1222 z turem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    125

Sam mam 1012 z turem, potwierdzam to co mówi @Nikita z jednym wyjątkiem nadaje się prawie wszędzie oprócz jakichś super ekstremalnych warunków, jest jeszcze coś takiego jak przeciwwaga do tura, u mnie blok w kształcie sześcianu i wagi ok. tony, daje taki efekt że bez ciężarka ledwo sobie radzi a z ciężarkiem praktycznie nie do zatrzymania. Najważniejszym plusem braku napędu jest większa zwrotność co przy niezbyt dużym podwórku czy pracy w budynkach ma duże znaczenie. Plusem przeciwwagi jest to że ja przodka od trzech lat nie naprawiałem a sąsiad który ma pronara z napędem i nie używa przeciwwagi naprawia go co roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Jak już wybierać ciągnik takiej klasy do tura to tylko 4x4. Jeśli będzie przewoził coś ciężkiego to również przyda się przeciwwaga. Miałem okazję pracować Zetorem Forrtera 11441 z turem i przedni napęd bardzo się przydawał, czasami nawet zdarzało mi się przez chwilę na 3 kołach jeździć :)

 

@Nikita_Bennet co masz na myśli pisząc, że 912 jest tańszy w naprawie od 914?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    431

@Grabcio

bo opony tansze :D

 

co do tematu to pytanie na poziomie piaskownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
@Nikita_Bennet co masz na myśli pisząc, że 912 jest tańszy w naprawie od 914?

idzie mi o przód, tulejowanie ten sam koszt ale w miękkim tzn bez napędu masz sprężyny i koniec, w 914 jak jakiś debil nałoży smaru z olejem bo cieknie a potem taki kupisz to remont zwolnic trochę wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Najgorsze w przednich napędach to są wycieki bo trzeba całą zwolnice ściągać.Ale wszystko da się zrobić :) No i to włączanie napędu.Ludzie nie wiedzą czy ciągnie czy nie ciągnie.Jest kontrolka oryginalnie,ale w żadnym nie działa no bo po co...a później pretensje i wyzywanie że napęd nie ciągnie....

 

No fakt faktem to serwisowanie takiego napędu to już większe koszty.Jarzmo z satelitami bodajże 900zł kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

ja kontrolki nie miałem bo napęd mam załączany linką, problemu nie mam żadnego z załączaniem i rozłączaniem (tak w 10145 jaki MTZ952).

Zasady są proste, napęd używam na gruncie a nie na utwardzonej powierzchni (asfalt), czasami trzeba ruszyć tył/przód żeby rozłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No to ty może nie.Ale ja znam ludzi co jeździli na włączonym po drogach a bo zapomnieli wyłączyć...I wyskakuj z kasy....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Ja osobiście poleciłbym 914 , 912 tylko wtedy gdy podwórko jest naprawdę małe.

 

To czuć jak się jedzie po twardym czy napęd jest włączony, ale jak ktoś wyznaje zasadę "aby do przodu" to i są wydatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
H3ni0    24

No tak ale 914 też jest droższa w zakupie. A podwórko też nie jest za szerokie, on by służył tylko tur, ewentualnie transport czasem jakiś siewnik może brony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumis07    0

tylko 914 duży ciągnik bez przodu nic nie jest wart , a jeszcze do tura załadujesz ponad tonę i po deszczu nie ruszysz z miejsca a z napędem bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    380

A wogóle jaki jest sens kupować taki duży ciągnik do tura? No i ile on spali przy turze? Jest tyle zgrabnych ciągników 50-70KM z napędem niemal tak zwrotnych jak 912 np MF 3050, no i spali 3-4litry na godzinę , do tego rewers .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
H3ni0    24

Nie chce fergusona serii 3000 jeśli ferguson to odpowiednik 4514 czy cos podobnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayu86    13

Posiadam C-385 z turem bez napędu użytuje go od lat. Teksty typu "Włożysz do tura tone i nie ruszysz z miejsca" mozesz włożyć miedzy bajki. W 90% daje sobie radę, chociaż wiadomo czasem 4x4 bardzo by się przydał,ale mimo to u mnie w gospodarstwie do zwykłych codziennych prac typu załadować obornik, jakąś ziemię, cos podnieść, coś przewieść no i przede wszystkim załadunek i ukladanie beli całkowice mi wystarcza i nie sprawia wiekszego problemu. Tak dla przykładu w tym roku wiosną było u nas bardzo mokro ale ani raz nie zakopałem się ładując bele 150cm. Moim zdaniem jeśli masz luźną kasę kup 4x4, jesli nie to przemyśl co bedziesz nim robić żebys tego napędu przy ładowaczu tak bardzo potrzebował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    177

ktoś tutaj napisał po co taki duży ciągnik do tura... Szczerze?? Zauważyłem pewną rzecz Major waży 3 tony z groszem zaś 8145 jest o ponad tone cięższy i dłuższy przez co jest znacznie stabilniejszy zaś w majorze skasowałem maskę o przyczepę bo podniosło mi tył a starymi ursusami/zetorami z tamtych lat można pracować bez obciążenia i nawet nie poczują ... ale za to spalą ... jak coś to wiem zetora 8145 i C-385 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ja miałem MTZ 82 a teraz mam NH z napędem i jak do tura to tylko 4x4. Teściu ma 385 z turem i zawsze go wychwalał ale jak w tym roku robiliśmy posadzkę pod witą to wyszedł z 385 i powiedział że ten ciągnik to złom. Nie ma roboty bez napędu. Nie raz go do tyłu ciągałem bo nie ruszy, nawet z pustą łyżką , jak żwir wysypał.

Ja kiedyś przywieźli mu nawóz w big-begach w zimie, to z 500 kg miał problem ruszyć i jeździć. Opony ma 520 prawie nowe.

Ogólnie tragedia.

Ktoś kto robi 385 w turze to nie wie co ciągnik z napędem 4x4 potrafi.Jak wielka jest różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ładowarkę jcb 4x4 starszy model (skrętne tylne koła) bez włączonego napędu na tył można spokojnie pracować (najgorzej jest nabrać na łyżkę lub krokodyl) lecz po włączeniu napędu żadnych problemów z trakcją nie ma tylko przy silnych skrętach na nie utwardzonym terenie koła wykazują różnice w prędkości obrotowej względem ziemi i ją spulchniają więc napęd włączam tylko gdy jest niezbędny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
bez włączonego napędu na tył można spokojnie pracować

W ciągniku o którym mowa w temacie tył masz na stałe załączony,

 

Jak autor tematu stwierdzi,że mu się przyda mimo różnicy w cenie i zwrotności, to niech taki bierze. Przecież ani ja ani Wy ostatecznej decyzji o wyborze nie podejmiecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez damianxx54i
      Tak jak w temacie, który ciągnik lepszy, który bardziej polecacie, nie opisujcie mi innych ciągników interesują mnie tylko te dwa Fendt 309CI rok 2007 i Case Jxu 105 rok 2012(nowy).
    • Przez dami99
      Witam planuje zakup ciągnika ,oglądałem ciągnik reanult ergos 95 z automatyczną skrzynią biegów . Czy mógłby ktoś wyrazić opinie na temat tego ciągnika?
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
×