Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja mam MF 6170 z instalacją do hydraulicznych hamulców i zamierzam przerobić tylko że jest jedno pytanie. Jeśli przyczepa ma pneumatyczne i jest zarejestrowana to jeśli założę hydrauliczne to przejdzie przegląd??? Czy musi przejść jakieś badanie?

Opublikowano (edytowane)

Witam. Co do przejścia przeglądu miał bym wątpliwości zależy od diagnosty jak da się dogadać to powinno przejść. Znalazłem notkę na ten temat http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/printview.php?t=6080&start=0&sid=0d9aa959edf696bfb0fdd28cdc3b5148 A tutaj podaje adres do schematu układów pneumatycznych i hydraulicznych http://www.oblibene.com/userdata/shopimg/polagro/file/T663%20T663_1.pdf Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest pneumatyka jeżeli nie masz zamontowanej w ciągniku oryginalnej to możesz sam pokombinować Przykładowo sprężarkę z ursusa 3P w nich jest silnik perkinsa z oddzielną sprężarką wystarczy dorobić uchwyt i sprężarkę już mamy A jaki zawór?? Wystarczy z MF 255 w nim są zawory na pedałach w naszym cięgniku odcinamy nakładki i montujemy zawory z MF idą dwa na jeden pedał zawór hamowania a na drugi wyrównawczy z resztą już jest pikuś wystarczy tylko trochę chęci A koszt nowego wyjdzie około 1400zł chyba że znajdziecie używane części to wtedy można się zamknąć w 600zł Moim zdaniem założenie pneumatyki to jest tańszy koszt bo możesz wtedy podpiąć każdą przyczepę i nie dokładasz a w przypadku hydrauliki jeden siłownik kosztuje około 320zł plus węże no i do tego zależy ile masz przyczep jeżeli 3 albo 4 to policz sobie ile to w sumie wyjdzie. Dla chcącego nic trudnego Pozdrawiam :)

Edytowane przez Bieszczadek
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Policz sobie ile kosztuje nowa sprężarka+ zawory+ pedały+ butla+ robocizna(a rzeźby będzie przy tym na 2 tygodnie).

Mi wyszło jakieś 2500-3000 zł.

 

Powiesz, ze można używane części wstawić. Znajdź gdzieś sprawne używane zawory czy pedały z MF 255, powodzenia.

 

Przeróbka na hydraulikę jest prostsza, tańsza i pewniejsza, ale co kto lubi. Hydraulika pozwala też sterować siłą hamowania, pneumatyka działa 0-1.

Opublikowano

Przeróbka na hydraulikę jest prostsza, tańsza i pewniejsza, ale co kto lubi. Hydraulika pozwala też sterować siłą hamowania, pneumatyka działa 0-1.

 

Skąd ta wiedza :D W ciężarówkach jeżdżących po całym świecie kierowca miałby do wyboru palące się opony lub hamowanie nogą :lol:

Opublikowano

Mariusz x

Jeżeli masz dwie lewe ręce to zajmie Tobie to 2 tygodnie. Ja podzwoniłem po hurtowniach i odwiedziłem się ile co kosztuje. Wiec nie wciskaj mi tutaj kitu.

W sprawie zawór jest z pedałem możesz kupić działający używany wystarczy poszukać na allegro części z rozbieranych ciągników. Zawór zabezpieczający z zwykłego ursusa podejdzie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Skąd ta wiedza :D W ciężarówkach jeżdżących po całym świecie kierowca miałby do wyboru palące się opony lub hamowanie nogą :lol:

Pokaż mi instalację jednoobwodową przyczepy, w której możesz PŁYNNIE za pomocą nacisku na pedał sterować siłą hamowania. Nie chodzi mi o sterowanie 3 stanowe jak w Autosanach itp, ale PŁYNNE. Hydrauliczne hamulce to potrafią, pneumatyczne już nie. W samochodach to inna historia, ale sterowanie przyczepą też jest 0-1.

 

 

Mariusz x Jeżeli masz dwie lewe ręce to zajmie Tobie to 2 tygodnie. Ja podzwoniłem po hurtowniach i odwiedziłem się ile co kosztuje. Wiec nie wciskaj mi tutaj kitu. W sprawie zawór jest z pedałem możesz kupić działający używany wystarczy poszukać na allegro części z rozbieranych ciągników. Zawór zabezpieczający z zwykłego ursusa podejdzie.

 

No te lecimy wg cennika grene, bazując na MF 255 tak jak opisywałeś:

-sprężarka + koło pasowe 1370 zł

-zawór zwrotny 30 zł

-zawór odpowietrzający 100zł

-pedał hamulcowy lewy 450zł

-reg. ciśnienia 400zł

-zawór hamulca ręcznego 290zł

- pedał hamulcowy prawy 170zł

-butla, rurki, uszczelki, zegar ~200zł

-robocizna własna 0 zł

Wychodzi ok 3000 zł za instalację która ma ręce i nogi. Chyba, że kupisz części za pól ceny, albo myślisz, ze połowa z tych części jest niepotrzebna. Cały układ podłączysz pewnie w niedziele po obiedzie, max w 2 godziny.

Aha, napęd sprężarki też trzeba dorobić: dodatkowe koło pasowe, pasek, napinacz.

 

Jeśli jesteś w stanie to zrobić za 1400 zł, to powinieneś być już bardzo bogaty, ja na Twoim miejscu usługowo zakładałbym takie instalacje w ciągnikach za np. 2500 zł. 1000 zł zysku, a zajęłoby Ci to pewnie jakieś 2 dni. Konkurencja krzyczy za coś takiego 5 tyś, czyli można powiedzieć, że nie ma konkurencji.

Opublikowano (edytowane)

Jedyna różnica w sterowaniu miedzy jednym i drugim układem polega na sygnale sterującym. W dwuobwodowym układzie sterowanie odbywa się poprzez wzrost ciśnienia, a w jednoobwodowym steruje się spadkiem. W obu przypadkach sterowanie jest proporcjonalne i w dwuobwodowym wzrost ciśnienia sygnału powoduje wzrost ciśnienia w siłowniku, a drugim wariancie spadek ciśnienia sygnału powoduje wzrost ciśnienia na siłowniku. Dobry układ hamulcowy przyczepy posiada zawory uzależniający siłę hamowania w zależności od obciążenia osi.

Nie trzeba zmieniać pedałów, a zastosować to rozwiązanie, a widać je tej fotce - wyrównywacz i zawór hamulcowy .

http://otomoto.pl/zetor-7245-instalacja-pneumatyczna-A1712.html

Edytowane przez zorzyk2
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Sprytnie ominąłeś pytanie. W instalacji jednoobwodowej spuszczasz ciśnienie w przewodzie i mamy pełne hamowanie. Nie ma stanu pośredniego. W hamulcach hydraulicznych ciśnienie jest proporcjonalne do siły przyłożonej do pedału.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeszcze inaczej. Mowa była o instalacji na bazie MF 255. Podepnijmy do niego autosana albo HL. Jest tam stan pośredni?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Widzę twardy opór. Napisałem, że instalacja zbudowana na bazie MF 255 nie daje możliwości płynnego sterowania siłą hamowania. Ty stwierdziłeś, że się mylę. Tak więc dalej twierdzisz, że taką instalacją można płynnie sterować?

Opublikowano (edytowane)

 Z tego co czytam temat zaczął  się od ciągnika wyposarzonego w totalnie prostą instalacje pneumatyczną bez możliwości dawkowania siły hamowania przyczepy. Można ją jedynie przyśpieszyć lub zwolnić ale i tak dojdzie do siły ustawionej na zaworze przyczepy. Więc skąd się wziął dwuobwodowy system czy autosan? Fajny temat myślałem że coś się dowiem ale na razie nic konkretnego. Głupia przepychanka. 

 

Mariusz x pomyśl nad jednym. ... niektórzy mają problem utrzymać w należytym stanie prostą inst. pneu. przyczepy. Zgrębiałe węże, niesprawne zawory czy nieszczelne, to samo z siłownikami. Dla niektórych dziadków jest to za skomplikowane żeby się tym zająć. Puki siłownik wychodzi jest ok. Raz, dwa razy złapie potem już brak luftu. Ale zawsze coś chyci. U nas w górzystym terenie zapomnij. Równoznaczne z kraksą. Jak by u nich wygladała w przyczepie hydraulika? W ogóle bu jej nie było tak jak hamulców. Ja osobiście wolał bym hydraulike. Większa precyzja i szybkość reakcji. W górach to sie liczy jak diabli. A cena mało ważna. Raz na ileś tam lat 500 w tą czy tamtą. Detal.

 

 

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano

W temacie wszystko jest już powiedziane, czego jeszcze chcesz się dowiedzieć?

Opublikowano

Widzę twardy opór. Napisałem, że instalacja zbudowana na bazie MF 255 nie daje możliwości płynnego sterowania siłą hamowania. Ty stwierdziłeś, że się mylę. Tak więc dalej twierdzisz, że taką instalacją można płynnie sterować?

A pytał właściciel MF6170 i nie koniecznie dawcą musi być 255 :rolleyes:

Opublikowano

bo chyba nie trzeba dźwigni do hydraulik naciskac co? ;D

mylisz chamulce z chydraulika zewnetrzna. na nic nie musisz czekac wciskasz zlacze i dziala, a w powietrznych trzeba bic powietrze a i tak nie dlugo ucieknie i wkolo to samo.

 

Pompa jest częścią przyczepy ,znajduje się na końcu węża, gdy zapniemy przyczepę to te pompę mocujemy w specjalnym gnieździe na ciągniku,a nacisk na nią jest przez popychacz od dźwigni hamulca.

nie nie nie nie ma zadnej pompy jest przewod który wklada sie w specjalne złacze do ciagnika. a pompa jest tylko ze w ciagniku gdzies zamontowana.

Opublikowano

Wymaganie jakim powinny odpowiadać hamulce ciągnika i przyczepy rolniczej zawaete sa w Dz. U. 32 z 2003r, poz 262 z poźn. zm.

Dla wyjaśnienia § 44 dotyczy ciągnika rolniczego i przyczepy rolniczej.

§ 48. 1. Pojazd silnikowy, o którym mowa w § 44, wyposaŜa się w następujące rodzaje hamulców:

1) hamulec roboczy działający na koła co najmniej jednej osi - przeznaczony do zmniejszania prędkości

pojazdu, zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezaleŜnie od jego prędkości,

obciąŜenia oraz kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z moŜliwością:

a) regulowania intensywności hamowania,

B) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy, z moŜliwością trzymania urządzenia kierowniczego

przynajmniej jedną ręką; jeŜeli hamulec roboczy składa się z lewego i prawego hamulca, powinien być tak

urządzony, aby mógł być uruchamiany jednym ruchem; lewy i prawy hamulec powinien mieć samoczynny

system regulacji, przy zachowaniu moŜliwości swobodnej regulacji równomierności działania;

2) hamulec postojowy, o którym mowa w § 14 ust. 1 pkt 3.

2. Przyczepa, o której mowa w § 44, powinna być wyposaŜona w następujące rodzaje hamulców:

1) hamulec roboczy spełniający wymagania określone w ust.1 pkt 1 lit. a, a ponadto:

a) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z

zastrzeŜeniem ust. 3,

B) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z

pojazdem ciągnącym;

2) hamulec postojowy:

a) działający równieŜ, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego,

B) uruchamiany z zewnątrz przez osoby znajdujące się na drodze; przez uruchamianie rozumie się

równieŜ zwalnianie hamulca.

3. W przyczepie, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 5 t, dopuszcza się hamulec roboczy:

1) niezaleŜny od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem Ŝe urządzenie sterowania hamulcem

przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z

miejsca kierowcy, albo

2) typu bezwładnościowego (najazdowy).

4. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przyczepy będącej środkiem transportu, której dopuszczalna masa

całkowita nie przekracza 1,5 t, oraz przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze,

której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t, pod warunkiem Ŝe przyczepa ta ma dodatkowe

połączenie (łańcuch, lina), które w razie zerwania urządzenia lączącegozapobiega dotykaniu jedzdni przez dyszel i zapewnia niezbędna kierowalność przyczepy.

 

Z powyższych zapisów jednoznacznie wynika, że w przypadku odczepienia sie przyczepy powinno dojśc do jej zahamowania a tego warunku nie spełniaja przyczepy wyposazone w hydrauliczny układ hamulcowy!

Opublikowano

mogles tak napisac odrazu a nie tu jakies paragrafy i ustawy wklejac chyba kazdy wie ze jak sie jedzie w trase to trzeba tak robic zeby sie nie odpieła np przyczepa. w nowych ciagnikach sa tak zaczepy zaprojektowane ze zabezpieczenia sa automatyczne. a czy spotkal sie ktos z tym ze przyczepa ma chamulce powietrzne i hydrauliczne i czy to mozliwe jest zeby tak było tak 2 w jednym mozna powiedziec.

Opublikowano (edytowane)

witam

mam przyczepe typu sam na osi od naczepy tira do której założe bliżniacze koła z tylenj osi ciągnika siodłowego.

na przyczepę można włożyc około 14t,

rozsądek podpowiada że to troche duzo:)

w MF 3065 mam wyjście na hamulce hydrauliczne i teraz pytanie:

w mojej osi są zamontowane dwa siłowniki pneumatyczne (po każdym na bęben koła)

chciałbym zastąpić te siłowniki pneumatyczne i wstwić tu dwa siłowniki hydrauliczne...

mógłby ktoś podpowiedzieć jakie siłowniki zastosować?

tak żeby było dobrze i żeby wszystko sprawnie hamowało..

bo jeszcze d47 chce przerobić...

pozdrawiam

Edytowane przez lewy400

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v