Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dnia 6.06.2018 o 22:47, Tomi1605 napisał:

Kolego u mnie w Case1490 jak raz nacisnę to mam na pedale hamulca uczucie ABS tak jak w samochodzie i od razu hamuje,a mam hydrauliczno pneumatyczne siłowniki w przyczepie sam je zakładałem 3 lata temu i nie ma problemu na przeglądzie.

Możesz wysłać jakieś fotki siłowników i co zastosowałeś oprócz przewodów?

Opublikowano

Witam Panowie kupiłem ciągnik z instalacją hydrauliczna na hamulce,która bedzie współpracowac z przyczepą tandem 14 ton.W porzyczepie mam instalacje na hamulce pneumatyczne i musze to przerobic na hydrauliczne.Wczesniej musze tą przyczepe zarejestrowac i zrobic przegląd,czy mozliwe jest kupic jakies siłowniki hydrauliczno-pneumatyczne zeby to działało jak nalezy i przede wszystkim było bezpieczne? Wiem ze polskie prawo tego zabrania chyba ale jestem zmuszony taką czynnosc wykonac bo to zestaw swiezo po odnowieniu. 

Opublikowano

Jest to jak najbardziej możliwe i stosunkowo proste. Trzeba właśnie kupić odpowiednie siłowniki pneumatyczno-hydrauliczne, chodzi o rozmiar/średnicę. Trzeba kupić o takiej średnicy jakie są obecnie, potem dorobić wąż hydrauliczny. Pneumatyka będzie działać jak dawniej (przegląd) a dodatkowo będą hamulce hydrauliczne. Mam tak przerobione dwie przyczepy i hamulce dobrze działają w obu opcjach.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

A czy po takim zabiegu bedą hamulce dziełac prawidłowo? nie z opoznieniem? wazne jest to dla mnie bo bede duzo jezdził po drogach publicznych.

Traktor sie trafił w rozsądnych pieniądzach dlatego jest tylko hydrauliczne hamowanie przyczep,ale juz wtedy byłem swiadomy tego w trakcie zakupu,ze bedzie wszystko nie do konca legalne.

 

 

Edytowane przez gtv8
Opublikowano

Witam własnie jestem po zabiegu zmiany hamulców na hydrauliczne,przegląd diagnosta zrobił bez problemu była to pierwsza rejestracja w kraju tej przyczepy,powiedział ze ma byc układ sprawny i działacy,a czy to jest hydrauliczna czy pneumatyczna instalacja nie ma znaczenia.Pisze dla ludzi aby rozwiac wątpliwości czy przeglad przyczepa przejdzie czy tez nie.Przy tym nie był to zaden swoj diagnosta,a obcy dla mnie człowiek.Pozdrawiam

  • Like 1
Opublikowano

Nie do końca piszesz prawdę. Układ ma być sprawny, to ok, ale ma w przypadku zerwania złącza ma sam hamować, co w przypadku hydrauliki wymaga dodatkowych zaworów z akumulatorem. W twoim przypadku diagnosta nie widział żadnych problemów ponieważ masz jeszcze układ pneumatyczny który działa tak jak nakazuje prawo. Tu jedynie mógłby być problem w razie wypadku po wypięciu przyczepy. 

Opublikowano
Dnia 15.09.2019 o 09:31, gtv8 napisał:

Witam Panowie kupiłem ciągnik z instalacją hydrauliczna na hamulce,która bedzie współpracowac z przyczepą tandem 14 ton.

Czy ta przyczepa posiada hamulec postojowy w postaci dźwigni z zapadką? W pewnego rodzaju rozwiązaniach właśnie w tandemach występuje układ hamowania awaryjnego wykorzystujący dźwignię hamulca " ręcznego". Dźwignia ta zamontowana jest poziomo ,a do jej końca umocowana jest stalowa linka , przeprowadzona przez otwór w przedniej ramie i połączona z ciągnikiem . W przypadku wypięcia przyczepy , zaciąga się hamulec ( hamowana jest jedna oś ) i następuje zerwanie inki. Rozwiązanie takie zapewnia spełnienie wymogu samoczynnego  hamowania , jednak tylko dla własnego spokoju , bo nie  sądzę aby można było podbić przegląd tylko na hamulcach hydraulicznych.

Opublikowano (edytowane)

nie powiem mam układ pneumatyczno hydrauliczny,ale diagnosta jasno powiedział ma to działac w 100% albo jedno albo drugie i działa. A czy tak miedzy nami pneumatyka działa w zimie na 100%, mojemu ojcu zawsze zawór zamarzał i hamulców nie było.Nie  wiem dlaczego nie robił nikt problemów, wiem jak jest z tym w Pl ale pisze co było u mnie nic więcej. A z tymi wypięciami przyczep to zaniedbanie po stronie operatora koniec kropka. to jest przyczepa rolnicza i jezdzi sie 30 km/h a nie tir 80km/h. Troche zdrowego rozsądku i jezdzi sie bezpiecznie. Fakt jest taki ze w Polsce nie wolno jezdzic tylko z hydrauliczną instalacją to wiem.  Ajezeli  chodzi o moj ciągnik to na postoju jezeli zaciągnę reczny i specjalny przycisk od hamulca to zalącza on hamulce hydrauliczne na ciągniku i  na przyczepie. Tak mi mowili o tym systemie. 

 

Edytowane przez gtv8
Opublikowano

A widział ktoś przyczepę z hamulcami hydraulicznymi co by były ujęte w homologacji. Naście lat temu Pronar oferował takie do sprzedaży  , przy okazji sprzedaży na rynek angielski, a w kraju niestety była niezgodność z przepisami - brak możliwości samoczynnego zahamowania przyczepy po jej odłączeniu.Obecnie nikt legalnie nie montuje takich układów.

3 godziny temu, gtv8 napisał:

 to jest przyczepa rolnicza i jezdzi sie 30 km/h a nie tir 80km/h. Troche zdrowego rozsądku i jezdzi sie bezpiecznie. 

3 godziny temu, gtv8 napisał:

nie powiem mam układ pneumatyczno hydrauliczny,ale diagnosta jasno powiedział ma to działac w 100% albo jedno albo drugie i działa

 

Przeciwnie , do hamowania wystarczy 25% , a rozsądek na 100% czasem też nie pomaga . Widziałem urwane ucho w zaczepie tandemu, całe szczęście pustej, widziałem przyczepę ,która wypięła się  mimo zapadki sworznia i uderzyła w ciężarówkę, itp

Opublikowano

Jest to jak najbardziej legalne - zapoznaj się z przepisami homologacyjnymi. . Układ może być wyposażony w układ z akumulatorem hydraulicznym lub siłowniki hamulcowe w których za hamowanie odpowiada sprężyna w silowniku, a podajac do układu ciśnienie oleju układ się odhamowuje. 

Opublikowano

Właśnie , przepisy homologacyjne to jedno , a rzeczywistość to drugie, to są wytyczne dla producentów pojazdów .. Jaki producent przyczep ma w ofercie hamulce hydrauliczne ? Badania homologacyjne w tym kierunku są nieopłacalne a sam układ jest drogi, więc nikt tego nie montuje.Co najwyżej każą na własną rękę sobie montować.Zaczęto zwracać uwagę na transport rolniczy , bo prędkość , bo masy, dlatego zaczęto doposażać przyczepy w elementy poprawiające bezpieczeństwo , a powstało ich wiele z "gołymi "siłownikami.. Zastosowanie  drugiego obwodu hamowania awaryjnego z  akumulatorem hydraulicznym lub sprężyną , a sterowanym rozdzielaczem hamowania awaryjnego na pewno dostosowuje przyczepę do wymogów naszego prawa , ale czy tak do końca? 

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, paktofonikas1987 napisał:

Jest to jak najbardziej legalne - zapoznaj się z przepisami homologacyjnymi. . Układ może być wyposażony w układ z akumulatorem hydraulicznym lub siłowniki hamulcowe w których za hamowanie odpowiada sprężyna w silowniku, a podajac do układu ciśnienie oleju układ się odhamowuje. 

Wskaż choć jeden ciągnik an rynku z tak działającym hydraulicznym układem hamulcowym?

 

Lepiej mieć podłączone nielegalne hamulce hydrauliczne niż w pełni legalne nie podłączone pneumatyczne. Prawo niestety jest innego zdania i w razie wypadku mogą być problemy. 

Aby przyczepa samoczynnie zahamowała po awaryjnym wypięciu sworznia nie potrzeba wielkich konstrukcji, wystarczy kawałek linki z zapadką po problemie, ale producenci przyczep nic nie kombinują bo prawo jest prawem, montują pneuamtyczno-hydrauliczny i mają spokój.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Hamulce hydrauliczne przyczepy w ciągniku działają odwrotnie do tego co napisałeś. Jest to bardzo prosty układ który działa tak samo jak hamulce hydrauliczne w każdym pojeździe, zawór otwiera się i olej jest podawany w momencie naciśnięcia pedału i mocniej naciskasz z tym większym ciśnieniem jest podawany olej.

Opublikowano
Dnia 24.09.2019 o 17:03, akmaly napisał:

Wskaż choć jeden ciągnik an rynku z tak działającym hydrauliczny

Aby przyczepa samoczynnie zahamowała po awaryjnym wypięciu sworznia nie potrzeba wielkich konstrukcji, wystarczy kawałek linki z zapadką po problemie, ale producenci przyczep nic nie kombinują bo prawo jest prawem, montują pneuamtyczno-hydrauliczny i mają spokój.

Tak to możesz zrobić u siebie w przyczepie typu "sam".To co piszesz to oddzielny układ hamulcowy w przyczepie do awaryjnego hamowania. Żaden urząd nie wyda hologacji na takie rozwiązanie.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 24.09.2019 o 17:03, akmaly napisał:

Aby przyczepa samoczynnie zahamowała po awaryjnym wypięciu sworznia nie potrzeba wielkich konstrukcji, wystarczy kawałek linki z zapadką po problemie,

 

8 godzin temu, asharot napisał:

Tak to możesz zrobić u siebie w przyczepie typu "sam".To co piszesz to oddzielny układ hamulcowy w przyczepie do awaryjnego hamowania. Żaden urząd nie wyda hologacji na takie rozwiązanie.

Obecnie tak , bo wymogi bezpieczeństwa zostały zaostrzone. Kilkadziesiąt lat temu tego typu rozwiązania z powodzeniem były stosowane w przyczepach typu tandem produkowanych we Francji .

legr.jpg

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano
Dnia 27.10.2015 o 21:44, wolfik napisał:

Witam, właśnie przeczytałem cały temat i dziwię się komuś, kto uparcie twierdzi, że hamulce pneumatyczne mają zawsze przewagę nad olejowymi. Mam MF 3060 z oryginalnym wyjściem na hamulce, w żniwa przerobiłem swoją D47 na olej, efekt przerósł oczekiwania, w ubiegłym tygodniu kupiłem kolejną D47 i natychmiast zastąpiłem starą instalacje na identyczną olejową. Diagnosta na przeglądzie zapytał się tylko, kto to montował. Nie było problemów z rejestracją, w dowodzie też nie trzeba wpisywać adnotacji. Jedyny mankament, to taki że przyczepa nie wyhamuje po rozłączeniu z ciągnikiem, ale to już efekt skrajnego niedbalstwa przy spinaniu albo wyjątkowego pecha an drodze. Koszt na jedną przyczepę ok 750 zł z nowych części. 2 siłowniki po 210 zł, odcinki przewodu z okuciami 18 mm o dł. 3,5; 3,0; 3 razy 1,0; 2 trójniki, para złączy, bo taka sama końcówka jak ma ciągnik jest też z tyłu przyczepy. Czas wykonania:2,5 godziny wraz z demontażem pneumatyki. Zalety: pewne hamowanie z siłą zależna od nacisku na pedał, nie trzeba pompować powietrza, gdy wystąpi nieszczelność to od razu widać olej, nie ma obaw że zamarznie woda w zaworze i skończą się hamulce no i niski koszt. Do czasu odpowietrzenia siłowniczków, wszystko działa z opóźnieniem, ale to  mija po kilku próbach. Wszystko kupiłem w jednym sklepie z częściami do maszyn w Kaliszu. 

Jakiej srednicy te silowniki hydrauliczne bo niewiem jakie mają być właśnie do d47 żeby pod maks obciążeniem fajnie hamowała. Z przodu 30 z tuly 25 ?  

Opublikowano (edytowane)

@Matnik w sklepie mizzar znajdziesz wszystko co Ci potrzeba, wejdz na ich stronę i po chwili wyskoczy komunikat wpisz numer i konsultant oddzwoni i doradzi Ci jaki silownik gdzie itp.

Ja w pronarze mam takie z przodu 20 tył 16 dzialają fajnie.

Sprawdz sobie jeszcze srednice gniazda przy traktorze  bo są rożne u mnie akurat było 30mm, do tego przed zakupem dobierz końcówki przewodow tak aby gwinty pasowały do wyjść w silownikach, ja zapomniałem i redukcję musiałem dodać. 

20200716_100522.jpg

20200716_100540.jpg

Edytowane przez GRZES1545
Litera

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v