Skocz do zawartości

Polecane posty

PP61    3

Witam.

 

Czy warto jest robić nadstawki do przyczepy?

 

Chodzi mi o następującą sytuację: Mam przyczepę bodajże Autosan D-47 z pojedynczymi burtami i zastanawiam się nad kupnem nowych burt tyle że podwójnych po 50 cm. Normalnie na przyczepę wejdzie ok.4 t zboża a wówczas na przyczepę mogłoby wejść ok. 8 ton zboża. I teraz mam pytanie odnośnie tego czy przy przyczepie D-47 z podwójnymi nadstawkami nie będzie problemu z resorami, oponami itp.

 

Jeśli tak to jakie burty według was są najlepsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

z resorem i oponami, o ile to 20, nie bedzie problemu

problem bedziesz mial z pekajaca rama, te przyczepy przy 4t potrafia soe lamac, szczegolnie przy wywrocie do tylu

jesli nie masz zamiaru wzamcniac ramy, a nie chcesz jej uszkodzic, to tylko ok.15cm w gore

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

mojemu sąsiadowi pękło ramo i musiał wzmacniać ładował tak po 8 ton , teraz ma podobnież spokój z pękającym ramą ale na jak długo sam nie wie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Starzyno    1

Mam również taką przyczepę i mam zrobione w niej jeszcze raz takie nadstawki, spokojnie ładuje w nią około 8 ton, ale jak chce kiprować ją ze zbożem - sypiąc do dmuchawy to muszę wziąć drugi ciągnik i skrzynię lekko trzymać bo mi na prawą stronę lekko ucieka. No a z takim ładunkiem to nie trudno o wywrotkę na bok. :D Jeśli chcesz to jutro zrobię zdj i mogę Tobie podesłać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Do takiej przyczepy idealne będą nadstawki po 25cm w górę,zboża wejdzie około 6T i to wystarczy.

Burty najlepiej zrobić samemu z profilu bez atestu po 1,9zł/kg wtedy wychodzą połowę taniej.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

My mamy wysokość burt 83 cm.I to jest wystarczające.I tak jest strach jechać bo nie daj bóg gdzieś się rozleci na środku drogi i płacz nie płacz, nic nie zrobisz..Ja się dziwie że te zamki burt wytrzymują 6 ton.Niby pręt 10 ale nacisk jest :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam również taką przyczepę i mam zrobione w niej jeszcze raz takie nadstawki, spokojnie ładuje w nią około 8 ton, ale jak chce kiprować ją ze zbożem - sypiąc do dmuchawy to muszę wziąć drugi ciągnik i skrzynię lekko trzymać bo mi na prawą stronę lekko ucieka. No a z takim ładunkiem to nie trudno o wywrotkę na bok. :D Jeśli chcesz to jutro zrobię zdj i mogę Tobie podesłać.

kolego mieszkam nie daleko cb i masz chyba przyczepe jak my d-47 i mam podwójne burty i i jak kipruje z np.zbozem na tył to stoi sztywno ponieważ rama i kiper jest wzmocniony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
Do takiej przyczepy idealne będą nadstawki po 25cm w górę,zboża wejdzie około 6T i to wystarczy. Burty najlepiej zrobić samemu z profilu bez atestu po 1,9zł/kg wtedy wychodzą połowę taniej.
święte słowa.

U nas w tych przyczepach mieli pozakładane 20-25 z drewna i po 20 lat jeździli i ramy wytrzymywały.

Wchodzi wtedy 6,1-6,3tony pszenicy. Jak przekroczysz 6,5tony to ta przyczepa zaczyna ciężko iść (dobrze to widać jak ciągnie się ją np ciapkiem).

Mówię o wersjach z kołami 825-20.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Dokładnie. D-47 to są jedne z najsłabszych przyczep i zakładanie podwójnych burt wiąże się z złamaniem ramy. Bo to jest 4 tonowa a nie 8. Ja mam 30 cm nakładki, może wejść 7 ton, i jak kipruję do tyłu to na przód przyczepy nie sypię. A rama i tak powyginana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ochen    28

Do d47 nadstawki max 30cm. Warto tez zamknąć dolną rame wtedy jest pewniej. Koła 8.25-20 spokojnie wytrzymaja resory tez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    20

a ja zapyta o inna przyczepę bo D-44b z wywrotem na boki z 2 siłownikami 3,5t na kołach R20 i zamierzam zrobić nadstawki 30 cm z profila 30X50 i na to blacha 1mm czy wytrzymają opony i resory i czy z wywrotem nie będzie problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Opony musisz mieć lepsze, to znaczy zdrowe, 20" to jedne z lepszych opon, bardzo wytrzymałe. Na resory radzę dać poduszki, bycze jaja, z przyczepy D50. Jak tak będziesz miał to niczym nie powinienieś się już przejmować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    20

a opony o jakich wymiarach bo w tej chwili są 650 R20 lecz nie są już najlepsze i będę musiał się rozejrzeć za nowymi a resory wytrzymają, teraz żyta wchodzi 3,5t a z nadstawkami obstawiam 5,25t a z wywrotem nie powinno być problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

8,25 opony będą super, lepsze radial.ale i diagonalne wytrzymują, ja mam diagonalne w D47 i po 7 ton nie raz na niej było, i dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

chcesz kupic nowe opony, to lepiej pomysl o calych kolach 17.5 lub 19.5, mysle ze wyjdzie nawet taniej niz nowa opona 8.25

pod resor dasz wieksze balwanki, jak pisal kolega

osobiscie dalbym wieksze nadstawki, jesli rama zdrowa, ale na kolach jw.

wywrot na dwie strony, mysle ze nie bedzie problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

W D-47 i podobnych polecam 9.00.Może dlatego że nie spotkałem dobrych 8.25.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    20

nie miałem na myśli opon R20 nowych lecz używane w dobrym stanie i chyba jednak zostanę przy kołach 20'' bo w mojej przyczepie są te duże bębny ten starszy typ i nie wiem czy by mniejsze koła by weszły i zastanawiam się jak zrobić zawiasy do bocznych nadstawek tak aby były uchylne podczas wywrotu, czy dokupić oryginalne zawiasy czy samemu coś ,,wymodelować'' chyba, że wy macie jakieś ciekawe pomysły ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Najlepiej używane 20", po 50-150 zł kupi się. ale już jest z nimi problem, bo mało Starów zostało, a 9,00 to tylko na tył, ja w D 47 mam 1,000 , bo na przód to pod ramę mogą wchodzić, jak jest naładowana, i będzie blokować przy skręcie, nie skręci się.

Zawiasy tak trza zrobić żeby nic nie wystawały ponad nakładki, bo plandeki mogą rozrywać. Na śruby 16mm ja mam porobione.

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/331764-przyczepa-9-ton/ tu trochę widać jak zrobiłem. Do nakładki tej długeij w środku jest przyspawany płaskownik 60x10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Po 9.00 to najlepiej do PKSu jechać oni tam z autosanów mają pełno.Ja muszę podjechać w któryś dzień po nowym roku i zapytać się czy mają.Kiedyś tak przywieźliśmy parę opon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    190

jednak zostanę przy kołach 20'' bo w mojej przyczepie są te duże bębny ten starszy typ i nie wiem czy by mniejsze koła by weszły

Jeśli myślisz o tej D-35 http://www.agrofoto....age__st__10��to nie podejdą Ci balonówki bo to nawet nie ten rozstaw szpilek, jak i ina średnica trzpienia centrującego. Do niej spokojnie możesz 9.00 stosować na przód bo ma rozwiązaną obrotnicę tak, ze ma duży prześwit po skręcie koła.

 

To jest D35, D44 ma inaczej rozwiązane mocowanie ramy z obrotnicą, poza tym ma inną obrotnicę no i twoja wersja D35 jest pierwszą z produkowanych D35 bo posiada nowy typ osi czyli okrągłe ale stary typ bębnów.

Edytowano przez DK94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    20

dzięki DK94 rozwiałeś wszystkie moje wątpliwości jaka to przyczepa, planuję zrobić do tej co wyżej w linku nadstawki 30cm, założyć opony 9.00 i założyć siłowniki do wywrotu i nową instalację

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel2012    31

Chłopy powiedzcie mi czy bycze jaja od 6t przyczepy podejdą do d-732, jeśli nie to jakiej przeróbki dokonać:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez endriu13
      Witam
       
      Rocznie będę robił 250/300 szt. belotów  z siana słomy i sianokiszonki. Ciągnik jaki posiadam to C-360-3p.Zastanawiam się nad wyborem JD 540, 545 lub 550.Proszę o podpowiedź na co zwrócić uwagę przy zakupie kazde uwagi będą dla mnie cenne bo jestem laikiem gdyż zamierzam przesiąść z kostki na zwijkę. Z góry WIELKIE DZIĘKI :mellow:
    • Przez Ursus912i360
      Witam. Jestem przed zakupem nowego ciągnika. Będzie on pracował na areale ok 25ha (teren górzysty). I teraz pytanie do użytkowników takowych ciągników. Jak jest z awaryjnością, serwisem, mocą, uciągiem itp. oba te ciągniki są w podobnej cenie. 
    • Przez Ares1x
      Witam jak użytkownicy Ursusa 1634 go oceniają? Jak z awaryjnością? 
×