Gość

Wygłuszenie kabiny Ursus 3512 Agro

Polecane posty

Gość   
Gość

Witam. Poszukuję informacji czym najlepiej wygłuszyć kabinę w 3512 Agro. Przy pracy na wyższych obrotach po kabinie roznosi się huk, nie ma tragedii, ale mogło by być ciszej. Po przepatrzeniu starych tematów z AF wiem gdzie trzeba wygłuszać, ale nadal nie wiem co jest najbardziej skuteczne. W internecie do wyboru są maty bitumiczne, butylowe, kauczukowe itp, ale opinie na ich temat są różne bo to maty do wyciszania samochodów. Wiem że też wełna szklana pomaga. Na YT znalazłem film gdzie był Ursus 4512 z taką samą kabiną i była dosyć dobrze wyciszona więc napewno da się to zrobić,ale nie wiadomo czym. Odrazu poinformuję że nauszniki nie zdają egzaminu bo noszę okulary i nauszniki strasznie mi je dogniatają do głowy co jest niewygodne już po niedługim czasie.  Potrzebuje informacji co jest najlepszym materiałem do wygłuszania.

Zdj dla uwagi żeby było wiadomo co jaka kabinę  chodzi.

IMG_20200511_082703933_HDR.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BartL    0

generalnie wymieniłeś wszystko czego się używato wyciszania i racja - to raczej maty samochodowe. Butylowe są wysoko oceniane. Mam pytanie - głośno masz bo słyszysz silnik czy raczej kabina "grzechocze"? Chodzi mi np. o słabe uszczelki drzwi, które powodują nmie[rzyjemny hałas. ja miałem okazję przejechać się traktorem, w którym odgłos silnika nie był probleme, a właśnie "dzwoniące" ramy drzwi o ramę kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
12 minut temu, BartL napisał:

generalnie wymieniłeś wszystko czego się używato wyciszania i racja - to raczej maty samochodowe. Butylowe są wysoko oceniane. Mam pytanie - głośno masz bo słyszysz silnik czy raczej kabina "grzechocze"? Chodzi mi np. o słabe uszczelki drzwi, które powodują nmie[rzyjemny hałas. ja miałem okazję przejechać się traktorem, w którym odgłos silnika nie był probleme, a właśnie "dzwoniące" ramy drzwi o ramę kabiny.

No właśnie uszczelki te od drzwi, krawędziowe są w stanie agonalnym i czekają na wymianę, nie ma grzechotania, ale poprostu nie jest szczelnie i są takie odkąd pamiętam i nie mam porównania jak było gdy były dobre. U mnie silnik też nie jest problemem tylko ten huk w kabinie. Napewno muszę zrobić te drzwi, podłogę, skrzynię i ten nie zabudowaną część mostu pod kabiną i ścianę grodziową pomiędzy silnikiem a kabiną. Tylko kurde nie wiem czego użyć żeby był zauważalny efekt. Ten huk to chyba ze skrzyni jest bo bardziej w przedniej części kabiny.

 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość   
Gość
1 minutę temu, traktorserwisolx napisał:

Wpisz w wyszukiwarkę BamberGo Koźmin Wielkopolski tam znajdziesz wygłuszenia do kabin . 📈🌾

Skuteczne są?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    282

Kiedyś widziałem filmik w internecie jak jeden rolnik  z Bałkanów wygłuszył całą kabinę w ciągniku IMT ( licencyjna wersja MF podobnego do 3512).  Wygłuszył podłogę, błotniki a nawet wykonał metalową zabudowę za siedzeniem, którą też pokrył matami. Całość obszył tapicerką. Kabina w pełni zamknięta jest o wiele cichższa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1247

Szału z tym wygłuszeniem nie będzie. Kabina nie ma ściany grodziowej za silnikiem. Skrzynia biegów też w środku. Do tego silnik nie osłonięty maską. Coś tam może minimalnie się poprawi. Ale czy jest sens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 minuty temu, hubertuss napisał:

Szału z tym wygłuszeniem nie będzie. Kabina nie ma ściany grodziowej za silnikiem. Skrzynia biegów też w środku. Do tego silnik nie osłonięty maską. Coś tam może minimalnie się poprawi. Ale czy jest sens.

Ścianę grodziową planuję dorobić bo jest jak. Skrzynie też zabuduję. I tak ciągnik będzie za jakiś czas rozebrany do malowania więc  się można pobawić, tylko dalej nie wiem jakiego materiału użyć do wygłuszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 minuty temu, hubertuss napisał:

Jak zrobisz ścianę jak jest przekładnia kierownicza? 

Ale przekładnia kierownicza w tej kabinie jest osłonięta takimi plastikami i chce je przerobić i uszczelnić , za bakiem są wzmocnienia od kabiny do których można przyczepić ścianę grodziową , deskę rozdzielczą od wewnątrz też można wykleić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1247

Bez sensu ta robota. Sprzedaj go i kup se jakiegoś mf a 350 czy coś w tym stylu. Zobaczysz przepaść bez jakiej kolwiek roboty. Wygłuszenie to nie tylko pozakładanie i ponaklejanie gdzie się da mat i gąbek. To także jak najmniej podzespołów przykręconych na stale do traktora a wnikających do kabiny jak np cała przekładnia z kierownicą. Bo to też przenosi drgania i generuje hałas. Kabina powinna być na poduszkach. Powinna być nad skrzynią biegów a nie wkoło niej. Układ kierowniczy na orbitrolu odizolowany od traktora, Wszelkie dźwignie i wajchy przymocowane do kabiny i połączone z traktorem linkami. Po wygłuszaj co się da matami ale na super efekt nie licz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

Bez sensu ta robota. Sprzedaj go i kup se jakiegoś mf a 350 czy coś w tym stylu. Zobaczysz przepaść bez jakiej kolwiek roboty. Wygłuszenie to nie tylko pozakładanie i ponaklejanie gdzie się da mat i gąbek. To także jak najmniej podzespołów przykręconych na stale do traktora a wnikających do kabiny jak np cała przekładnia z kierownicą. Bo to też przenosi drgania i generuje hałas. Kabina powinna być na poduszkach. Powinna być nad skrzynią biegów a nie wkoło niej. Układ kierowniczy na orbitrolu odizolowany od traktora, Wszelkie dźwignie i wajchy przymocowane do kabiny i połączone z traktorem linkami. Po wygłuszaj co się da matami ale na super efekt nie licz.

Kabina jest na poduszkach, skrzynia jest niemal że cała pod kabiną, nie będę sprzedawał i kupował innego bo ten ciągnik jest na gospodarstwie od 20 lat i wiem na czym stoję a używane to duże ryzyko, co nie oznacza że kiedyś czegoś nie kupię gdy będzie potrzeba. Z resztą w moim ciągniku nie ma tragedii bo do 1600 obr jest ok. Huk zaczyna się przy pracy na 1800- 1900 i to raczej od skrzyni pochodzi nie od silnika. Myślę że jak się obudowuje skrzynie, most, przód i podłogę to będzie git, tylko dalej nie wiem co najlepiej tłumi dźwięki.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
camo    69
2 godziny temu, Agro3512 napisał:

nie będę sprzedawał i kupował innego bo ten ciągnik jest na gospodarstwie od 20 lat

mi też jest mojego strasznie szkoda sprzedać bo się do niego przyzwyczaiłem, polubiłem a mam go dopiero 2-3 lata i jest praktycznie bezawaryjny, ale chcę pług obrotowy kupić i mieć trochę więcej mocy a przedewszystkim 4x4 jak się uda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
22 minuty temu, camo napisał:

mi też jest mojego strasznie szkoda sprzedać bo się do niego przyzwyczaiłem, polubiłem a mam go dopiero 2-3 lata i jest praktycznie bezawaryjny, ale chcę pług obrotowy kupić i mieć trochę więcej mocy a przedewszystkim 4x4 jak się uda.

Więc zapewne zmienisz na wiekszego Agro Bisa typu 4514 lub 5314. Te ciągniki z reguły są dobre tylko że mają biedne wyposażenie :) Ja swojego też polubiłem i wole go usprawnić niż kupować gotowe  bo teraz używki to w większości zrobione pod handel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
camo    69
10 godzin temu, Agro3512 napisał:

Więc zapewne zmienisz na wiekszego Agro Bisa typu 4514 lub 5314. Te ciągniki z reguły są dobre tylko że mają biedne wyposażenie :) Ja swojego też polubiłem i wole go usprawnić niż kupować gotowe  bo teraz używki to w większości zrobione pod handel.

szczerze mówiąc oglądałem się za NH td 5 65 albo za jakimś Case'm ale też Zetora bierzemy pod uwagę, tylko żeby nie był dobity i nie było trzeba dużo naprawiać, ale to zależy ile zapłace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    3260

@camo NH TD to raczej bym odpuścił a brał pod uwagę Case, Zetor ,Deutza .

A jakiej mocy konkretnie ma być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
camo    69
Przed chwilą, PRIMO napisał:

NH TD to raczej bym odpuścił

A powiesz dlaczego byś tego NH odpuścił? kolega ma NH t5 120 i sobie bardzo chwali.

 

1 minutę temu, PRIMO napisał:

brał pod uwagę Case, Zetor ,Deutza

to też są ciekawe propozycje

 

1 minutę temu, PRIMO napisał:

A jakiej mocy konkretnie ma być?

najlepiej 60-65 km bo wiekszy mi nie jest raczej potrzebny chociaż jakby było 70 to wydaje mi się że nie byłoby aż tak dużej różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    3260

@camo NH TD jest dość delikatny a seria T5 to już całkiem inna rasa kunia. 

W tej mocy co szukasz to do wyboru jest tego co nieco. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    3260

@camo tylko że taki Deutz przeżyje tego plastikowego smerfa i dlatego taka różnica w cenie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
camo    69

@PRIMO to to na pewno, chociaż mogli się trochę wysilić robiąc te podróby MF żeby były chociaż lepsze od nich, kabine mogli trochę wygłuszyć.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Michal2404
      Witam. Mam pytanie jakim momentem skręcić górny wałek skrzyni biegów w ursusie 1234? Chodzi mi o wałek od biegów od 1 do 4 nie reduktor. Wie ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj