Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mi kiedyś padł alternator  w  polu to komputery z siewnika zbożowego powyłonczały  z braku prądu,  się a ciągnik dalej jechał, Nie wiem ile miałem prądu jak  skrzynia się wyłączyła, ale naprądę bardzo mało. Kierukowskazy  też nie działały. Na pole przywiozłem aku z kombajna i tak jeździłem z  4 dni jeszcze co dzień ładowałem. 

Opublikowano (edytowane)

Z racji tego że zaciął mi sie zawór od powershift a mam w zapasie kompletny elektrozawór od napędu 4WD to czy mogę go założyć? Według nr z katalogu niby jest to samo ale fizycznie widzę że różni się przelewem od frontu zaworu, na powershift jest dziurka wielkości szpilki a na tym z zapasu jest siatka.

edit: 

Jak zaciął mi sie elektrozawór to miałem problem z włączeniem 2 i 3 biegu, rozumiem że ten górny elektrozawór odpowiada za te dwa półbiegi?

Edytowane przez Ziel
Opublikowano (edytowane)

kurcze to nie fajnie bo jak ciągnik popracuje godzine w polu to jest problem z 2 i 3 półbiegiem tzn niema reakcji na przełączenie z 1 na2 i z 2 na 3 i odwrotnie, działa tylko 1 i  4. Jak ciągnik postoi to te dwa półbiegi wracają. Rozebrałem elektrozawory i jeden zawór był w połowie otwarty i zamknięty więc pomyślałem że to on jest winny. Może być tak że jak sie nagrzeje porządnie olej wraz z zaworem to zaczyna go przycinać?

 

Założę ten zapasowy i sprawdzę ciśnienia.

Edytowane przez Ziel
Opublikowano

Najczęściej w tym ciągniku problem to albo sama cewka, ktora może się nagrzewać i wtedy otwiera się obwód i przestaje działać. A drugim częstym defektem jest sam przełącznik połówek.

Opublikowano (edytowane)

Ok, to też sprawdzę.

Jakby ktos szukał to przekaźniki od powershift są pod prawą konsolą na dole dwie sztuki od prawej strony.

Edytowane przez Ziel
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Rowan napisał:

Z tego co kojarze to normalnie one sie zamieniają, bo jedne wersje byly z siatką, a inne bez. Biegi dzisłają tak:

1- 0,0

2- 0,1

3- 1,0

4- 1,1

Wydaje mi sie ze jest tak: 

1- 0,0

2- 1,0

3- 1,1

4- 0,1

 

 

Edytowane przez Ziel
Opublikowano
9 godzin temu, Ziel napisał:

Tylko ze na zegarach półbiegi przełącza normalnie wiec wyglada na to ze raczka wysyła prawidłowy sygnał.

100 % rączka. U mnie też na wyświetlaczu  cyferki się  zmieniały a biegów nie przełączało. Przełączałem  po 10 razy  i nic, nagle przełączy i za chwile znowu to samo, nawet sam sobie zmieniał biegi.. Bywało ze 3 dni nic a nagle jak odbiło  to śirował  z  10 razy i znowu spokój. 

 Jak kupujesz to niby tylko do 135 są, ale one pasują do wszystkich. Ja mam 150. 

Opublikowano (edytowane)

Najpierw sprawdzę pozostałe opcje a jeśli nic nie pomoże to zmienię rączkę.

Ciśnienia na połbiegach pomierzyłem o jest ok tzn. ok 19bar.

Podałem również napięcie na cewki z zewnątrz i wszystko działa, pozostał mi przekaźnik i rączka.

 

Sprawdziłem przekaźniki i są ok. Dla pewności założyłem nowe (jeden 30zl bosch) 

Pierwszy przekaznik jest od 1 i 4 biegu drugi 2 i 3.

Założyłem nowy elektrozawór z cewką i zobacze czy teraz po nagrzaniu bedzie działać.

Edytowane przez Ziel
Opublikowano (edytowane)

Z instrukcji:

image.png.62e540ed36df922f2d25129a1cc70e01.png

 

Dnia 29.12.2021 o 22:22, szymekb napisał:

Panowie stawiam litr dobrej gorzały dla tego kto powie mi jak przerobić skrzynie  50 na godz. Co prawda mam. Mccornika mtx . Ale to podobno to samo co case mx poza silnikiem, jest na YouTube kilka filmików    gdzie czarny mx pędzi ponad 50 ,w komentarzach piszą że są pozmieniane tryby , tylko  które  ?

Między głównymi biegami a powershiftem masz 2 tryby (6a i 7a), które wymianiając zmieniasz prędkość max. Ciągniki wychodziły z max prędkością 30 i 40km/h i różniły się właśnie tymi trybami.

image.png.2bfca71fa7f8688aad56094f8a5277f2.png

Edytowane przez materrol
Opublikowano

To ja mam teraz pytanie, do czego służy przełącznik w instrukcji opisany jako 'slip control switch'? Znajduje się on jako 4 tam gdzie przełącznik przedniego napędu i blokady tylnego mostu?

image.png.8806b40c2b7cdc7e0aec0717e941e265.png

Opublikowano

Nie, jest radar prędkości za skrzynką akumulatora który mierzy prędkość względem podłoża, drugi czujnik to standardowo w skrzyni jest. Na podstawie tych dwóch wskazań oblicza prędkość faktyczną. Nie kazdy mx był wyposażony w ten radar.

 

Opublikowano

Rozwiązałem problem z zanikiem półbiegu 2 i 3,. Nowa cewka też była uszkodzona i po rozgrzaniu obwód sie otwierał. Kupiłem kolejną cewkę i wszystko działa.

Opublikowano

Uszczelniał ktoś we własnym zakresie siłownik TUZa?  Dwa- trzy lata temu robił mi gościu i jeden znowu cieknie. Nie chcę mi się go ściągać z traktora bo dolna śruba jest zapieczona i trzeba odkręcać razem z flanszą, rozłączać czujnik ehr itd.kupa roboty. i wymyśliłem że sam sobie zrobię. Zrobię?

Opublikowano
9 godzin temu, Taurus83 napisał:

Uszczelniał ktoś we własnym zakresie siłownik TUZa?  Dwa- trzy lata temu robił mi gościu i jeden znowu cieknie. Nie chcę mi się go ściągać z traktora bo dolna śruba jest zapieczona i trzeba odkręcać razem z flanszą, rozłączać czujnik ehr itd.kupa roboty. i wymyśliłem że sam sobie zrobię. Zrobię?

Masz zewnetrzny siłwonik TUZa? Zastanawiam się od czego zależała jego instalacja bo ja w swoim MX135 go nie posiadam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v