Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, rafals2 napisał:

Hala ma słuzyc jako magazyn na zboże i garaż dla maszyn. Czyli wszystkie papiery muszę załatwić wcześniej? 

Niestety tak - załatwiasz papiery i wydajesz kasę a nawet nie wiesz czy się załapiesz Do tego jeśli chcesz budować systemem gospodarczym czyli samemu to o wiele więcej zachodu w dokumentacji Dla agencji najlepiej gdy inwestycję wykona od A do Z jedna firma i wystawi fakturę zarówno na robotę jak i na materiały Jak poczytałem te wymogi to odeszła  mi chęć starać się o środki na budynek - wolę kupić maszyny a budynek postawić po swojemu i wyjdzie mi to o wiele taniej niż gdy ma zarobić na tym jakaś firma

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, maroon napisał:

Niestety tak - załatwiasz papiery i wydajesz kasę a nawet nie wiesz czy się załapiesz Do tego jeśli chcesz budować systemem gospodarczym czyli samemu to o wiele więcej zachodu w dokumentacji Dla agencji najlepiej gdy inwestycję wykona od A do Z jedna firma i wystawi fakturę zarówno na robotę jak i na materiały Jak poczytałem te wymogi to odeszła  mi chęć starać się o środki na budynek - wolę kupić maszyny a budynek postawić po swojemu i wyjdzie mi to o wiele taniej niż gdy ma zarobić na tym jakaś firma

tez wzialem maszyny jest  o wiele  latwiej niz z budowa.....

Edytowane przez PRZMAS19821982
  • Like 1
Opublikowano

jak to jest teraz z zakupem maszyn -jak dawało się do wniosku o płatność umowę przedwstępną na zakup maszyn od dilera XX to czy można jednak kupić  od innego dilera  te maszyny mimo zadatku ??

Opublikowano
2 minuty temu, PRZMAS19821982 napisał:

Prawdopodobnie musiał (a) bys zrobic zmiane w biznes planie........ no pewnie wtedy tracisz zadatek.......

Zmiany BP nie musi robić skoro kupi te same maszyny,no ale zadatek straci .Zastanawiam sie co sie stało że teraz zakup ma być od innego dilera-taniej czy co?

Jak by sie opłacało tracić zadatek to może warto z dilerem pogadać nad ceną.A co do zakupu u innego dilera niż w umowie wstępnej ,to chyba najlepiej by było zadzwonić i dopytać w Agencji 

Opublikowano
37 minut temu, kotek22kotek napisał:

jak to jest teraz z zakupem maszyn -jak dawało się do wniosku o płatność umowę przedwstępną na zakup maszyn od dilera XX to czy można jednak kupić  od innego dilera  te maszyny mimo zadatku ??

Abyś miała ceny na fakturze takie jak podałaś w BP to możesz kupować u innego. A dlaczego zmieniasz sprzedawcę?

Opublikowano
9 godzin temu, rafals2 napisał:

Hala ma słuzyc jako magazyn na zboże i garaż dla maszyn. Czyli wszystkie papiery muszę załatwić wcześniej? 

Żle kombinujesz pisz w bp. taką inwestycję za którą będziesz miał dodatkowe punkty z ochrony środowiska i klimatu np. wiata na siano - chyba ze nie masz bydlątek. Po pięciu latach w  takiej zadaszonej wiacie można trzymać wszystko nawet pszczoły luzem?

6 godzin temu, maroon napisał:

Niestety tak - załatwiasz papiery i wydajesz kasę a nawet nie wiesz czy się załapiesz Do tego jeśli chcesz budować systemem gospodarczym czyli samemu to o wiele więcej zachodu w dokumentacji Dla agencji najlepiej gdy inwestycję wykona od A do Z jedna firma i wystawi fakturę zarówno na robotę jak i na materiały Jak poczytałem te wymogi to odeszła  mi chęć starać się o środki na budynek - wolę kupić maszyny a budynek postawić po swojemu i wyjdzie mi to o wiele taniej niż gdy ma zarobić na tym jakaś firma

Pierdoły. Robię modernizację budynku która zamyka się w kwocie 25000. Będę miał pokrycie w rachunkach za materiały i zajęcie dla siebie + wytapetowane kostką  cztery metry przed zamierzoną inwestycją. Deklarujesz kwotę w biznes planie - rachunki za materiały uwidaczniasz w "Księdze przychodów i rozchodów" - robisz sam pod nadzorem budowlańca - chyba coś potrafisz?.

Opublikowano
31 minut temu, many12 napisał:

Żle kombinujesz pisz w bp. taką inwestycję za którą będziesz miał dodatkowe punkty z ochrony środowiska i klimatu np. wiata na siano - chyba ze nie masz bydlątek. Po pięciu latach w  takiej zadaszonej wiacie można trzymać wszystko nawet pszczoły luzem?

Pierdoły. Robię modernizację budynku która zamyka się w kwocie 25000. Będę miał pokrycie w rachunkach za materiały i zajęcie dla siebie + wytapetowane kostką  cztery metry przed zamierzoną inwestycją. Deklarujesz kwotę w biznes planie - rachunki za materiały uwidaczniasz w "Księdze przychodów i rozchodów" - robisz sam pod nadzorem budowlańca - chyba coś potrafisz?.

Czyli ja też mogę wymienić eternit i ewentualnie wytynkować stodołę i budynek gospodarczy? 

Opublikowano
3 minuty temu, rafals2 napisał:

Czyli ja też mogę wymienić eternit i ewentualnie wytynkować stodołę i budynek gospodarczy? 

Nie mam w gospodarstwie  eternitu. Pozbyłem się go w ramach projektu organizowanego przez gminę. Każdą inwestycję budowlaną typu:  wymiana eternitu, tynkowanie - (informacje uzyskasz w wydziale budownictwa w starostwie bo o ile mi wiadomo przepisy  w tym temacie uległy liberalizacji) umieszczasz w bp. W działaniu za rok 2018 potrzebny jest do tego kosztorys?. Możesz  pozbyć się eternitu ale musisz dołączyć ofertę firmy która Ci to odbierze i przedstawić w bp. kalkulację kosztów nowego POkrycia?..

Opublikowano

Na remont nie ma finansowania. Wyjątkiem jest wymiana eternitu. 

Można modernizowac budynki, nie remontować, także tynku se nie położysz za Unię. 

Co do nowego budynku to teraz mają chyba wymagać kosztorysów inwestorskich. 

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, ZYLA napisał:

Na remont nie ma finansowania. Wyjątkiem jest wymiana eternitu. 

Można modernizowac budynki, nie remontować, także tynku se nie położysz za Unię. 

Co do nowego budynku to teraz mają chyba wymagać kosztorysów inwestorskich. 

Zgadza się. Robię modernizację budynku gospodarczego na siedzibę stada POdstawowego a w ramach  tych kosztów tynkuję w gospodarstwie wszystko co mi pasuje? Trzeba zadać sobie pytanie czym różni  się remont od  modernizacji i jak przepisy o tym traktują (jaki zakres czynności wchodzi pod każde z w/w haseł). Mam, w swoim bp.  ujęte hasło termoizolacja i robię wszystko - bo żeby  ocieplić budynek z lat sześćdziesiątych to praktycznie trzeba w nim wymienić   całą stolarkę włącznie  z tynkowaniem wewnątrz?

Edytowane przez many12
Opublikowano
Witam,mam takie pytanie. Jesli zakupilem maszyne 10.03 a przelew robilem dzisiaj to w ksiege wpisuje date z zakupu czyli faktury czy date z potwierdzenia wplaty.
Opublikowano
3 godziny temu, kotek22kotek napisał:

jak to jest teraz z zakupem maszyn -jak dawało się do wniosku o płatność umowę przedwstępną na zakup maszyn od dilera XX to czy można jednak kupić  od innego dilera  te maszyny mimo zadatku ??

Jeśli będą to te same maszyny które są podane w bp to tak ,jeżeli będą tańsze to po zakupie robi się korektę i resztę kasy przenosisz w środki obrotowe ja tak będę robił lub dokładasz jakąś maszynę po wcześniejszym uzgodnieniu z agencją

 

Opublikowano
51 minut temu, ZYLA napisał:

Na remont nie ma finansowania. Wyjątkiem jest wymiana eternitu. 

Można modernizowac budynki, nie remontować, także tynku se nie położysz za Unię. 

Co do nowego budynku to teraz mają chyba wymagać kosztorysów inwestorskich. 

A jak to u Ciebie wygląda bo normalne w ramach ustawy azbestowej,gmina np. daje firmę ,ta ściąga eternit i go utylizuje.Ty robisz to sam,sciąganie itd,a co z eternitem?

  • Like 1
Opublikowano

Z rmg też trzeba sfinansować zdjęcie i utylizacje. Nie można finansować z innych źródeł. Z gminy brałem nawet zaświadczenie o niefinansowaniu. U mnie wyglądało to tak że znalazłem firmę co to robi, zrobiła mi ofertę na usunięcie i utylizację płyt azbestowych. I dodatkowo druga oferta zakupu blachy. 

  • Like 1
Opublikowano
1 minutę temu, ZYLA napisał:

Z rmg też trzeba sfinansować zdjęcie i utylizacje. Nie można finansować z innych źródeł. Z gminy brałem nawet zaświadczenie o niefinansowaniu. U mnie wyglądało to tak że znalazłem firmę co to robi, zrobiła mi ofertę na usunięcie i utylizację płyt azbestowych. I dodatkowo druga oferta zakupu blachy. 

jaki koszt usuniecia takiego azbestu przez firme?

Opublikowano
1 minutę temu, ZYLA napisał:

Z rmg też trzeba sfinansować zdjęcie i utylizacje. Nie można finansować z innych źródeł. Z gminy brałem nawet zaświadczenie o niefinansowaniu. U mnie wyglądało to tak że znalazłem firmę co to robi, zrobiła mi ofertę na usunięcie i utylizację płyt azbestowych. I dodatkowo druga oferta zakupu blachy. 

Ile Cię kosztowała utylizacja ,bo co  do zdjęcia to można samemu ale utylizacja to koszt( chodzi mi o wymiane poza RMG oczywiście)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kicu
      Witam dziasiaj pojechałem orać 1 h pola i wszystko szlo dobrze do 2 ostatnich przejazdów gdy podniosłem pług zaczął opadać. Z trudem zaorałem pole i pojechałem po moja talerzówkę i podnosiłem ja a on tak jak plug opadała. Nie wiem co sie dzieje 4 miesiące temu cala pompa była wymieniana.
      Proszę o pomoc!!!
    • Przez yacenty
      Proszę wszelkie pytania zadawać w tym wątku - poprzedni zamknąłem z powodu olbrzymiej ilości danych w nim zawartych (ponad 300stron informacji)
      Kontynuacja tematu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/6711-w-sprawie-prow/
    • Przez SuperRolnik1
      Witam,mam zamiar skorzystać z modernizacji gospodarstw rolnych z nowego PROW-u.Wybór padł na 2 marki: New Holland TD5.95 lub ZETOR Proxima 100 Power.Cena obu traktorów podobna.Dodam,że oba będą w bogatszym wyposażeniu oraz będą pracować z ładowaczem czołowym.Proszę o radę.
    • Przez Farmer19900
      Witam Was

      Jestem w trakcie przebudowy chlewni  (100m2) na przechowalnię. Wysokość od posadzki do stropu wynosi 2,5m . Chcąc ułożyć 3 skrzyniopalety( 80cm lub 90cm) zostałem zmuszony do potrzaskania posadzki oraz wkopania się w grunt. I teraz moje pytanie, ile muszę zostawić luzu "na oddychanie"  pomiędzy skrzyniopaletą, stropem?  Czy 50-60 cm wystarczy?
      Budynek nie jest wentylowany mechanicznie, umieszczone są dwa wentylatory na dachu.
      W przechowalni mam zamiar składować głównie pietruszkę.

      Drugie moje pytane: otóż, czy w jednej przechowalni rozsądne będzie składowanie jednocześnie pietruszki i cebuli ? Czy rośliny te nie będą negatywnie na siebie wpływały ?

       Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    • Przez RolPro10
      Witam!
      Moja rodzina prowadzi małe gospodarstwo rolne od "dziada pradziada". Areał łąk 10 ha i 6 ha lasów. Hodujemy bydło mięsne (głównie byki i jałówki) oraz mamy 5 krów (wszystkiego obecnie 12 sztuk). Pola w moich okolicach są najgorsze! SKAŁA ! Nie siejemy żadnego zboża ani nic nie sadzimy (plony są MARNE). Mamy same łąki i pastwiska. Obora jest z lat 70.(pomieści 12 sztuk bydła). Tata chce przepisać gospodarstwo na mnie. Mam plany związane z nim. Chciałbym postawić większą oborę (35 sztuk bydła mlecznego) i 18 mięsnego , chciałbym kupić większy ciągnik i maszyny lepsze no i pola dokupić. Nie wiem czy to ma sens przy takim ukształtowaniu powierzchni i klasie gleby? Co o tym myślicie warto modernizować gospodarstwo? Przyniesie mi to jakieś zyski? Nie chciałbym oczywiście nabrać pożyczek a później nie mieć z czego spłacić. Wiecie o co chodzi?  
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v